Poll

Welk cijfer geef je de Mol? (Jon ja!)

10 (Topmol!)
6 (5%)
9
18 (15.1%)
8
29 (24.4%)
7
32 (26.9%)
6
13 (10.9%)
5
10 (8.4%)
4
5 (4.2%)
3
2 (1.7%)
2
0 (0%)
1 (Waardeloze Mol!)
4 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 117

Auteur Topic: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?  (gelezen 95624 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: 14-03-2009, 11:59:15 »
Een 8.  :)
Verdere uitleg staat in het aflevering 10 topic.

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #461 Gepost op: 14-03-2009, 15:54:18 »
7. Degelijke mol, heb hem niet door gehad, maar de mollenstreken kosten hem wat punten. Vond de meeste namelijk niet erg sterk.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #462 Gepost op: 14-03-2009, 16:06:32 »
Was hij voorbereid geweest, en dit was het resultaat, dan was het een 7 geweest. Met een sprong in het diepe, waar Jon het nu over had, is het toch een 9 geworden.

Vond Jon af en toe irritant, maar rekening houdend met het improviseren wat ie heeft gedaan, vond ik de dingen die hij deed, dan wel weer goed.

Moest vooral lachen met hoe ie plotseling achter Anniek stond, daar in die supermarkt. Haal het gfragment nog maar eens terug.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #463 Gepost op: 14-03-2009, 16:11:24 »
Als je uitsluitend kijkt naar het uit de pot houden van geld, dan kun je zeggen: waarom haalt Jon op bepaalde momenten zoveel geld BINNEN? Hij geeft ruiterlijk toe dat ie met Viv meeging in het ober-spel.

Maar mol zijn is MEER dan alleen geld uit de pot halen. Het gaat namelijk ook om verwarring stichten. En dat deed ie meesterlijk.

Toegegeven: volgens mij soms ook tot zijn eigen stomme verbazing.......

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #464 Gepost op: 14-03-2009, 17:13:59 »
Ik gaf hem een 5. Hij werd door veel deelnemers verdacht en was één van de grootste spekkers van de pot. Ook lijkt het alsof hij in veel opdrachten niets gedaan heeft of op andere mensen vertrouwt heeft.

Maar dat cijfer was voordat ik me bedacht dat hij geen voorbereidingstijd had. Dan toch een voldoende: 6.
Nog even niks.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #465 Gepost op: 15-03-2009, 04:09:51 »
9,
ik vond hem zeer goed, veel leuke en goed duidelijke acties (het titanic gebouw was een feestje voor hem) en ik vind de strategie om de groep te manipuleren in plaats van zelf iets verkeerd te doen ook heerlijk. dat heb ik geen mol zien doen (van de bn-ers in iedergeval)

bij het pinballen kapt hij dennis gewoon af op het moment dat het goed gaat!
yep officieel jon de mol fan!
beste mol lijst:

-dennis.
-jon
-yvon
-milouska
-inge

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #466 Gepost op: 15-03-2009, 17:04:18 »
Een 6. Zoals Art al zei werd hij te veel verdacht. De laatste drie kandidaten zaten allemaal op hem.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #467 Gepost op: 16-03-2009, 17:26:29 »
Hij was iniedergeval een schattige mol.  ::bravo::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #468 Gepost op: 16-03-2009, 17:52:20 »
Hij was iniedergeval een schattige mol.  ::bravo::
dat zeker ;D. Ik vind het echt een super leuk persoon!! Dat fluiten achter Anniek ::rofl::  daar heb ik nog steeds lol om :P

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #469 Gepost op: 17-03-2009, 12:16:39 »
In de blog van ErikTKS staat een heel mooi overzicht waarom deze mol toch niet zo'n geweldige mol is  ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #470 Gepost op: 17-03-2009, 13:20:17 »
In de blog van ErikTKS staat een heel mooi overzicht waarom deze mol toch niet zo'n geweldige mol is  ::)
  ::ohno:: Nee sorry.. ik ben het met bijna alle punten niet eens!
Als je echt goed hebt gevolgd wat Jon gezegd heeft na de ontknoping.. kom je er vanzelf wel achter waarom sommige dingen zo waren!

Jon was echt een topmol!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #471 Gepost op: 17-03-2009, 13:32:08 »
Ik ben het ook met veel punten van Erik TKS niet eens. De meeste van de opdrachten die Erik quote zijn multi-interpretabel uit te leggen. Zeker met de focus op het onopvalbaar mollen kunnen veel van die puntjes geschrapt worden. Voor mij was Jon misschien niet de beste mol aller tijden, maar hij staat wel makkelijk in de top 3 van Nederlande mollen (bijv. met George en Milouska)

Waar ik het wel mee eens ben bij Erik is dat het opvallend is dat zoveel kandidaten op Jon hebben gezeten. Toen Rick afviel (die waarschijnlijk nog aardig veel op Anniek zat) hadden we eigenlijk 4 kandidaten over waarvan 1 mol en 3 die op de juiste mol zaten. Hierover kunnen we alleen maar speculeren waarom dit destijds daar zo is gebeurd.

Het enige waar de AVRO dan nog voor gaat is om het TV programma goed en spannend te houden. Daarom was misschien Jon zo onopvallend in beeld gebleven voor ons, juist omdat het al zo duidelijk was in de groep wie het was. Jon's opdracht is dan ook: maak een zo goed mogelijk TV programma. Vandaar dat hij zo goed meeholp met de kaarsjes opdracht, omdat als hij daar echt was gaan mollen wij ook wel hadden geweten dat hij de mol was. Toch heeft hij in de laatste paar afleveringen nog wel aardig wat geld uit de pot weten te houden, bijv. met de treinopdracht (200 euro weggooien) of de foto in Petra opdracht.

Al met al is dat denk ik wel minder sjiek aan Jon's molheid, en daarom krijgt hij ook geen 9 of 10, maar een 8 heeft ie voor mij zeker wel verdiend.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Ricardo3941

  • Forumlid
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #472 Gepost op: 17-03-2009, 14:59:52 »

Van mij krijgt hij een dikke onvoldoende. Want een mol is niet alleen opdrachten doen mislukken, maar dit ook onopvallend doen. En vooral dat laatste is volslagen mislukt. Een aantal molacties was erg goed gevonden - bij het reuzenrad en het flipperen. De handrem actie heeft natuurlijk erg weinig opgeleverd. Bovendien zat hij in de 'x1/2'auto, waardoor zij juist alles voor de anderen hadden moeten wegkapen (en zeker niet terugtrekken bij de 'hoofdprijs'!)

Hoe veel tijd zat er tussen het eerste samenzijn en de reis? Jon heeft in die tussentijd alle opdrachten uit zijn hoofd kunnen leren. Ik vraag mij af wanneer bij eerdere molprogramma's de mol te horen heeft gekregen dat hij de mol moest spelen. Als hier lange tijd tussen zit, dan zal de voorbereiding niet slechter zijn geweest als anders.

Offline tompsen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #473 Gepost op: 17-03-2009, 15:07:50 »
8,

Hij had zelf weinig echte molacties, liet vooral veel door de groep doen.
Maar aangezien hij niet voorbereid was, en ik hem wel cool vind

een 8

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #474 Gepost op: 17-03-2009, 16:57:54 »


en ik hem wel cool vind



Dat weegt natuurlijk zwaar mee in het oordeel.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #475 Gepost op: 17-03-2009, 18:06:55 »
De handrem actie heeft natuurlijk erg weinig opgeleverd. Bovendien zat hij in de 'x1/2'auto, waardoor zij juist alles voor de anderen hadden moeten wegkapen (en zeker niet terugtrekken bij de 'hoofdprijs'!)

Hij kan moeilijk zeggen : "Ja anniek knal lekker tegen de € 1000 euro op, lekker de helft". Neee dat valt echt niet op..  ::)

Hoe veel tijd zat er tussen het eerste samenzijn en de reis?

Je heb het seizoen toch gezien?  :-\\
Dan zie je dus dat Jon zich TOTAAL niet had kunnen voorbereiden. Ik denk dat hij afentoe gewoon doorkreeg welke opdracht ze te wachten stond.. En dan moet ie nog met de kandidaten om zich heen zich voorbereiden en even bedenken hoe hij de opdracht vern**kt. Ik vind het nog super knap dat hij zoveel molacties heb uitgevoerd. De mollen van de vorige jaren konden zichzelf nog voorbereiden op de opdrachten die de mol te wachten stond.

Jon ik vond je een topmol! Helemaal nu je je niet kon voorbereiden!!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline AMM

  • Forumlid
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #476 Gepost op: 18-03-2009, 11:00:06 »
Voor mij toch een 8. Het klopt dat hij door veel kandidaten verdacht werd maar ik ben van mening dat dit eigenlijk buiten zijn schuld lag. Vivienne bijvoorbeeld haalde zoveel geld binnen dat ze onmogelijk nog verdacht kon worden, dit maakt het voor de rest makkelijker om de goede mol te kiezen. Verder kreeg ik de indruk dat veel kandidaten dit jaar heel eerlijk zijn geweest over hun verdenkingen. De theorie van Dennis over Jon zoals hij die uit de doeken deed is volledig gebaseerd op het stemgedrag van de afvallers.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #477 Gepost op: 25-03-2009, 13:36:43 »
Na 107 stemmen heeft Jon een gemiddelde van 7,1 gekregen.

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: poll: Wie is de Mol? / nu: Welk cijfer geef je de Mol?
« Reactie #478 Gepost op: 28-03-2009, 13:05:15 »
Van mij heeft 'ie na veel wikken en wegen een 9 gekregen. 
Ik heb het héle spel lang gedacht; NEE, hij mag en kán de mol niet zijn, dan is hij veel te opzichtig.
Bovendien kreeg hij verschrikkelijk veel stemmen. Maar juist daarom verdacht ik 'm niet zo erg meer.
Dus heeft 'ie me, ondanks een aantal opzichtige molstreken, toch om te tuin weten te leiden.
Dat is ook een tactiek.
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..