Auteur Topic: De mol was al bekend theorie  (gelezen 39010 keer)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #140 Gepost op: 4-02-2009, 17:35:19 »
Deze aanwijzing is me net iets te gemakkelijk.

Bovendien zouden ze dan wel heel erg van hun normale strategieën afwijken...

Moor goed, ook wij speurn verder  ::vergroot::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #141 Gepost op: 4-02-2009, 17:36:42 »
Ik zat ok nog te denken:
wat ik een groot bezwaar vind, is dat wanneer de mol pas op het laatste moment is gekozen, het heel moeilijk/onmogelijk is om van die hele clever moeilijke hints er in te stoppen, zoals de kleding van de mol (die dat van te voren niet wist), cijfers/verwijzingen/details omdat de productie nog niet wist op wie ze dat moesten afstemmen.

De mensen die de hints en opdrachten bedenken enzo, kunnen vaak heel snel hints bedenken, en dus meteen nadat de mol (voor hun dan) bekend was, wat hints in de opdrachten gooien.

Offline shrek11

  • Forumlid
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #142 Gepost op: 5-02-2009, 16:35:03 »
Ik geloof er ook niets van dat de Mol nog niet bekend zou zijn. Het is gewoon leuk om te kijken en zien hoe iedereen reageert. Maar er gaat inderdaad veel voorbereiding aan vooraf. De mol moet de opdrachten zeker vooraf weten. Ik vond de reactie van Anniek overigens erg 'gespeeld' en niet echt natuurlijk. Dat maakt haar voor mij nog steeds een van de belangrijkste kandidaten. Maar ik zal er wel weer ongelooflijk naast zitten. Kijk al vanaf seizoen 1 en heb het nog nooooooit goed gehad! ::ohno::

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #143 Gepost op: 5-02-2009, 16:46:10 »
@hierboven;

De Mol kan instructies krijgen tijdens biechten en tests voor de volgende opdrachten.  :)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2009, 16:54:44 »
Misschien zijn de 4 oud-mollen er ook nog steeds, en geven ze advies en tips aan de huidige mol?   ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2009, 18:02:34 »
Misschien zijn de 4 oud-mollen er ook nog steeds, en geven ze advies en tips aan de huidige mol?   ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::

misschien is het dus wel iemand die 'ja' antwoorde op de vraag of die gene de mol wilde zijn. Die gene heeft dan miss al tijdens het solicitatie gesprek gehoord jij bent de mol en hebben de makers besloten we fucken de kijkers en spelen alsof ze het nog niett weten. En dan doen ze net ja we gaan nog even praten en we beslissen zo. maar ondertussen heeft dus een van de kandidaten een envelop gekregen met de opdrachten. En als de kandidaten hun naam moeten intypen weet natuurlijk een iemand al 'HAAA jullie zijn het toch allemaal niet, want ik ben het!!!!' hmmm :P onwaarschijnlijk, maar het kan.. ;D :P
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #146 Gepost op: 5-02-2009, 21:41:15 »
DAGBOEK MOL:

Van een eeuwenoud kasteel naar een eeuwenoud theater in een totaal verschillend land. Zelfs als je je erop hebt kunnen voorbereiden is het een beetje een cultuurshock.

Tadaa

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #147 Gepost op: 5-02-2009, 22:32:16 »
misschien is het dus wel iemand die 'ja' antwoorde op de vraag of die gene de mol wilde zijn. Die gene heeft dan miss al tijdens het solicitatie gesprek gehoord jij bent de mol en hebben de makers besloten we fucken de kijkers en spelen alsof ze het nog niett weten. En dan doen ze net ja we gaan nog even praten en we beslissen zo. maar ondertussen heeft dus een van de kandidaten een envelop gekregen met de opdrachten. En als de kandidaten hun naam moeten intypen weet natuurlijk een iemand al 'HAAA jullie zijn het toch allemaal niet, want ik ben het!!!!' hmmm :P onwaarschijnlijk, maar het kan.. ;D :P
Dus je geeft f op zo'n q-card de namen van alle opdrachten, en je denkt dat de Mol er dan iets aan heeft? Denk maar eerder aan een heel boek hoor
Molloot sinds seizoen 4

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #148 Gepost op: 6-02-2009, 00:32:48 »
DAGBOEK MOL:

Van een eeuwenoud kasteel naar een eeuwenoud theater in een totaal verschillend land. Zelfs als je je erop hebt kunnen voorbereiden is het een beetje een cultuurshock.

Tadaa

Tja, hoe lang die voorbereiding heeft geduurt zegt ie niet, een paar dagen noord-ierland kan ook voorbereiding zijn. Ik blijf geloven dat mollen vooral improviseren is en een beetje voorkennis, in een paar minuten te geven.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #149 Gepost op: 6-02-2009, 08:01:51 »
Precies, dit bewijst niks. Hij kan ook op de allereerste dag meteen ingelicht zijn.

PJH zei ook dat de mol 'natuurlijk al lang wist' dat ze naar Jordanië zouden gaan. Maar 'lang' is een rekbaar begrip.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 08:03:23 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #150 Gepost op: 6-02-2009, 13:13:44 »
Het feit dat voorgaande jaren de mol zich steeds goed heeft kunnen voorbereiden (schieten van Dennis bv) geeft aan dat het toch wel iets meer is dan alleen maar even wat instructies op de dag van/voor de proef.

Als deze instructies tijdens de biecht of test nog gegeven moeten worden zou dat betekenen dat er mider beeldmateriaal van de mol zou zijn en/of dat dit bij de mol steeds langer duurt dan bij de rest. Dat zou heel erg snel op gaan vallen ... ::vergroot::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #151 Gepost op: 3-03-2009, 00:12:19 »
geloven we hier nog in? Ik zie eerlijk gezegd niet zoveel opdrachten die van tevoren geoefend zouden moeten worden door een mol. Misschien verklaart dat ook waarom de opdrachten niet super spectaculair zijn (naar mijn mening,wel leuk hoor  :P), omdat de mol zich minder kon voorbereiden dan voorgaande jaren  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #152 Gepost op: 3-03-2009, 00:21:37 »
Vorige jaren werd er ook maar één 'fysieke' opdracht vantevoren geoefend.
Het zit 'm nog steeds in de mentale klik, waardoor ik me niet voor kan stellen dat de mol nog niet bekend was.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #153 Gepost op: 3-03-2009, 14:37:04 »
ja hoor, staat voor mij nog steeds deze theorie!
Zelfde reden als in het begin en wat Lau hierboven verwoord, het spiegische!  ::)
En dat laatste vind ik toch wel een heeeel groot risico voor zo'n grote productie. Het lijkt mij echt essentieel dat een mol zich vooral MENTAAL voor kan bereidden, die opdrachten komen ook zonder cursus vooraf wel goed, het is het mentale ding wat maakt dat het mij onmogelijk lijkt om ad-hock een mol te kiezen. Zelfs door 4 oud-mollen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2009, 14:38:48 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #154 Gepost op: 3-03-2009, 14:40:32 »
Vorige jaren werd er ook maar één 'fysieke' opdracht vantevoren geoefend.
Het zit 'm nog steeds in de mentale klik, waardoor ik me niet voor kan stellen dat de mol nog niet bekend was.
inderdaad. Het spelen van de mol is iets waar je je op voorbereidt. En in feite ontneem je de kandidaat die de mol gaat spelen, de voorpret die hierbij hoort.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #155 Gepost op: 3-03-2009, 14:41:18 »
Vorige jaren werd er ook maar één 'fysieke' opdracht vantevoren geoefend.
Het zit 'm nog steeds in de mentale klik, waardoor ik me niet voor kan stellen dat de mol nog niet bekend was.

Oeh, ik spring ook op de quote Lautjuh bandwagon!
No Milk today???