Auteur Topic: Het grote WIDM-offtopic-topic!  (gelezen 281735 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #900 Gepost op: 17-08-2009, 23:36:35 »
Hm, volgens mij kon mijn moeder alleen op zondag, dus ik weet niet of ik zaterdag wel kan (dwz. kan wel, maar om nou 2x naar Hilversum af te reizen voor hetzelfde evenement vind ik ook weer zoiets).
The British are not impressed.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #901 Gepost op: 18-08-2009, 21:11:50 »
Leuk idee, maar ik moet 's zaterdags werken... Alleen zondag kan ik dus.
Tell me what your telescope says

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #902 Gepost op: 21-08-2009, 00:20:55 »
Om nog maar even terug te komen op de reis van Yvonisdemol. Het volgende artikel wijst er nog maar eens op wat voor een invloed ons lievelingsprogramma kan hebben op een toch wel belangrijke inkomstenbron van een land!  ;D

Toerisme naar Jordanië groeit ondanks crisis

Volgens cijfers van het Jordaanse ministerie van toerisme zijn de inkomsten in de toeristische sector in het eerste half jaar van 2009 met 1,9% gestegen. Het totaal aantal toeristen in Jordanië is in totaal met 3% gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Opvallend is dat met name Arabische toeristen het land veelal bezochten. Maar ook de aantallen vanuit de Benelux en de VS vallen gezien de huidige recessie niet tegen. Populair onder toeristen blijft nog altijd de Verborgen stad Petra.

Arabische toeristenstroom
De Algemeen directeur van de Jordan Tourism Board, Nayef Fayez, toonde zich verheugd over de overall toename ondanks de lichte afname van het aantal toeristen uit de Verenigde Staten en Europa..

Het aantal toeristen vanuit de Benelux en dan met name vanuit België steeg de afgelopen zes maanden gemiddeld met zo’n 17%, terwijl het toerisme vanuit Nederland enigszins achterbleef.

Wie is de mol?
Afgelopen voorjaar trok het populaire Nederlandse televisie programma “Wie is de mol” zeer veel kijkers. Een groot deel van het programma werd opgenomen in Jordanië en dit bleek een behoorlijke impuls voor het toerisme te zijn. In het kantoor van de Jordan Tourism Board Benelux in Amsterdam kwamen beduidend veel consumenten aanvragen binnen naar aanleiding van het programma.

Touroperators
"Ook touroperators en reisagenten die wij spraken gaven aan veel aanvragen over Jordanië te krijgen vanwege de prachtige beelden uit Wie is de mol", aldus Willem Versteegh, travel marketing manager van de JTB.

Met name de opdracht in de Wadi Mujib, een prachtige groene canyon vlakbij de Dode Zee, trok de aandacht. Niet voor niets is deze kloof, waar altijd water doorheen stroomt, door de Unesco uitgeroepen tot Werelderfgoed.

Bron
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Online -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #903 Gepost op: 21-08-2009, 08:19:36 »
 ;D ;D ::boogie::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #904 Gepost op: 21-08-2009, 13:01:41 »
Om nog maar even terug te komen op de reis van Yvonisdemol. Het volgende artikel wijst er nog maar eens op wat voor een invloed ons lievelingsprogramma kan hebben op een toch wel belangrijke inkomstenbron van een land!  ;D

Toerisme naar Jordanië groeit ondanks crisis

Volgens cijfers van het Jordaanse ministerie van toerisme zijn de inkomsten in de toeristische sector in het eerste half jaar van 2009 met 1,9% gestegen. Het totaal aantal toeristen in Jordanië is in totaal met 3% gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Opvallend is dat met name Arabische toeristen het land veelal bezochten. Maar ook de aantallen vanuit de Benelux en de VS vallen gezien de huidige recessie niet tegen. Populair onder toeristen blijft nog altijd de Verborgen stad Petra.

Arabische toeristenstroom
De Algemeen directeur van de Jordan Tourism Board, Nayef Fayez, toonde zich verheugd over de overall toename ondanks de lichte afname van het aantal toeristen uit de Verenigde Staten en Europa..

Het aantal toeristen vanuit de Benelux en dan met name vanuit België steeg de afgelopen zes maanden gemiddeld met zo’n 17%, terwijl het toerisme vanuit Nederland enigszins achterbleef.

Wie is de mol?
Afgelopen voorjaar trok het populaire Nederlandse televisie programma “Wie is de mol” zeer veel kijkers. Een groot deel van het programma werd opgenomen in Jordanië en dit bleek een behoorlijke impuls voor het toerisme te zijn. In het kantoor van de Jordan Tourism Board Benelux in Amsterdam kwamen beduidend veel consumenten aanvragen binnen naar aanleiding van het programma.

Touroperators
"Ook touroperators en reisagenten die wij spraken gaven aan veel aanvragen over Jordanië te krijgen vanwege de prachtige beelden uit Wie is de mol", aldus Willem Versteegh, travel marketing manager van de JTB.

Met name de opdracht in de Wadi Mujib, een prachtige groene canyon vlakbij de Dode Zee, trok de aandacht. Niet voor niets is deze kloof, waar altijd water doorheen stroomt, door de Unesco uitgeroepen tot Werelderfgoed.

Bron

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Why don't I ever listen to me?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #905 Gepost op: 21-08-2009, 23:04:23 »
wanneer gaan we nou dat openstudio dagen doen?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #906 Gepost op: 23-08-2009, 10:44:02 »
wanneer gaan we nou dat openstudio dagen doen?

Ja da's al over een weekje...

Even tellen:
Zaterdag: Tsubasa, Sprien, Vieffan, evt. Lautjuh
Zondag: Daedalus & moeder, Lautjuh, vveerraak

Oe dat wordt moeilijk.... Ik denk dat er nu meer mensen moeten gaan vertellen of ze meewillen en op welke dag, dat slaat de balans misschien door naar één kant!
Tell me what your telescope says

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #907 Gepost op: 23-08-2009, 11:56:34 »
-ELISE- kan ook zaterdag.

Online -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #908 Gepost op: 23-08-2009, 14:09:19 »
jah, voor mij ook zaterdag t liefst
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #909 Gepost op: 24-08-2009, 20:04:11 »
k ben nu ondertussen wel benieuwd wat het plan nu is... Zaterdag of zondag... Dan kan ik er rekening mee houden of ik kan of niet..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #910 Gepost op: 24-08-2009, 20:17:44 »
Beetje weinig reactie van de rest helaas... Is iedereen op vakantie ofzo?
Tell me what your telescope says

Online -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #911 Gepost op: 24-08-2009, 20:36:41 »
jammer... k hoop dat t wel nog door gaat (en dat ik mee kan)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #912 Gepost op: 24-08-2009, 21:04:04 »
Zuur eigenlijk... Het is of de ene helft van de club, of de andere... We moeten maar gauw weer eens iets regelen waarbij iedereen kan ;)
Tell me what your telescope says

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #913 Gepost op: 24-08-2009, 21:07:56 »
Zuur eigenlijk... Het is of de ene helft van de club, of de andere... We moeten maar gauw weer eens iets regelen waarbij iedereen kan ;)

Anders moeten we dit evenement even aan ons voorbij laten gaan als Mol-club (misschien gaan er nog een paar mensen op eigen houtje?), en gaan we voor het najaar weer eens wat leuks plannen!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Online -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #914 Gepost op: 24-08-2009, 21:12:31 »
jammer, maar t is wss niet anders... T is ook niet leuk als de helft niet mee kan.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #915 Gepost op: 24-08-2009, 21:21:15 »
Nu ja, ik ga gewoon op zondag, weet alleen nog niet hoe laat. Hoewel het natuurlijk wel wat leuker was geweest met iedereen, kunnen anderen wellicht ook hun eigen plan trekken. Zoek iemand uit om mee te slepen en ga wanneer je zelf wilt. En als je dan toch ineens iemand van hier tegenkomt is dat mooi meegenomen.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #916 Gepost op: 25-08-2009, 10:40:18 »
Ai, gaan we nu helemaal niet?
Het is inderdaad vervelend dat het steeds de helft is  :-\\, maar ik ben er nog steeds wel voor in.

Jos is trouwens vergeten in het lijstje. En Elise is er nu ook nog bij.
Zaterdag: Tsubasa, Sprien, Vieffan, Lautjuh, Elise
Zondag: Daedalus & moeder, Lautjuh, vveerraak, Jos

Als er nog iemand zin heeft om te gaan hoor ik het graag.  :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #917 Gepost op: 25-08-2009, 10:40:57 »
Oh, ik kwam trouwens onze boskabouter nog tegen dit weekend, en hij wil ook wel mee, en kan beide dagen!

Online -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #918 Gepost op: 25-08-2009, 12:27:21 »
Als er nog een stel gaat op zaterdag dan wil ik best nog wel mee hoor ;) T ligt er gewoon een beetje aan wat de rest doet :p
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #919 Gepost op: 25-08-2009, 12:44:50 »
Het merendeel kan wel op zaterdag, maar ik weet niet of Tuba en Sprien nu nog meewillen? (en vief, maar dat vraagt Elise na).