Auteur Topic: MolFanDag 2009  (gelezen 316438 keer)

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #100 Gepost op: 12-01-2009, 21:10:53 »
Of het nou zaterdag of zondag is, ik moet duiken. En als je al niet eens bereid bent om duiken/sporten/werken af te zeggen, of om leren om de fandag heen te plannen, dan ben je ook geen echte molfandagfan, en dan verdien je het ook niet om daar een plaats in te nemen... De Fandag is iets waarvoor je alles op zij zet, weken naar uit kijkt, en dat elk jaar opnieuw!

Ja, ik weet niet hoor, maar zo makkelijk is dat soms niet. 'Ja, hallo baas, ik ga naar de Molfandag, dus ik kom een dagje niet, heeft u toch vast wel begrip voor?'
Je denkt een beetje te makkelijk.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #101 Gepost op: 12-01-2009, 21:30:00 »
::niet-ok::

Op werk kan je niet altijd vrij nemen en met sporten in sommige gevallen ook niet. Leren kan je al helemaal niet aan de kant schuiven, als je makkelijk leert misschien wel, maar er zijn examens en tentamens die jij ooit ook zult krijgen waar je echt goed voor moet zitten en niet om dingen heen kan plannen.
Om te zeggen dat je het dan niet eens verdient om te komen gaat hier wel erg ver.

ik heb dr wel zin in al, ga er van uit dat ik gewoon altijd kan. ::ok::
Ziekmelden op de dag zelf kan sowieso altijd. Een paar maanden van tevoren vrij vragen lukt meestal ook wel. Ik ben niet heel erg makkelijk door mijn vwo-examens en 1e ronde uni-tentamens heen gefietst maar ik kan altijd wel om een bepaalde dag heenleren als dat moet. En uiteraard is dat niet verdienen om te komen een beetje rottig getypt ;)
Hoe kan ik dat het beste uitleggen.. een beetje te studentikoos.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2009, 21:31:32 door Duikertje1990 »
Molloot sinds seizoen 4

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #102 Gepost op: 12-01-2009, 21:31:45 »
Nou ja, soms kan dat gewoon niet. Als je net die week op vakantie gaat naar Mexico bijvoorbeeld, of je zit net voor stage in Boston kan je ook niet even voor die dag terugvliegen.
The British are not impressed.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #103 Gepost op: 12-01-2009, 21:36:54 »
Nou ja, soms kan dat gewoon niet. Als je net die week op vakantie gaat naar Mexico bijvoorbeeld, of je zit net voor stage in Boston kan je ook niet even voor die dag terugvliegen.
Vakanties uitgezonderd.
Molloot sinds seizoen 4

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #104 Gepost op: 12-01-2009, 21:47:00 »
Vakanties uitgezonderd.

ziekmelden op de dag zelf en dan naar een fandag gaan? dat is echt not done  ::ohno::
Keep calm and eat chocolates!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2009, 21:47:18 »
Ziekmelden op de dag zelf kan sowieso altijd. Een paar maanden van tevoren vrij vragen lukt meestal ook wel. Ik ben niet heel erg makkelijk door mijn vwo-examens en 1e ronde uni-tentamens heen gefietst maar ik kan altijd wel om een bepaalde dag heenleren als dat moet. En uiteraard is dat niet verdienen om te komen een beetje rottig getypt ;)
Hoe kan ik dat het beste uitleggen.. een beetje te studentikoos.

Stel de fandag is op 22 maart. voor mij begint dan een dag daarna een van mijn belangrijke toetsweken. Vol schoolexamens enzo. Ik ga er alles aan doen om te komen maar ik snap ook dat mensen dan die toetsen veel belangrijker vinden end an de fandag een keer laten schieten.

Ik zoe er ook alles aan om te komen m,aar als t niet gaat dan daat het niet.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2009, 21:49:33 »
Stel de fandag is op 22 maart. voor mij begint dan een dag daarna een van mijn belangrijke toetsweken. Vol schoolexamens enzo. Ik ga er alles aan doen om te komen maar ik snap ook dat mensen dan die toetsen veel belangrijker vinden end an de fandag een keer laten schieten.

Ik zoe er ook alles aan om te komen m,aar als t niet gaat dan daat het niet.
Het is maar net hoe je je prioriteiten stelt he ;)

En ziekmelden op de dag zelf not-done, tsja, dat is aan ieder voor zich zelf om dat te bepalen.

IK zou altijd gaan, behalve als ik op vakantie was. Verder moet iedereen dat maar voor zichzelf bepalen ;)
Molloot sinds seizoen 4

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #107 Gepost op: 12-01-2009, 21:53:22 »
Tjee, dat sommige mensen de MFD zó belangrijk vinden. Ik vind het wel grappig om er heen te gaan, maar als het niet kan, dan is dat gewoon pech, meer niet.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #108 Gepost op: 12-01-2009, 21:56:37 »
 ::niet-ok:: ::niet-ok::

Wat een nare reactie zeg.
Natuurlijk ga je je niet ziek melden als je echt geen vrij krijgt!

Er bestaat ook nog zoiets als loyaliteit naar je collega´s en eerlijkheid.  ::niet-ok::
Net alsof ik mijn collegaatje ff op zaterdag in haar eentje de winkel laat runnen.  ::niet-ok::

Verdien je het dan niet om daar ´een plaats in te nemen´?
Hallo zeg, het is maar een fandag hoor!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #109 Gepost op: 12-01-2009, 21:58:31 »
Mee eens,

Duikertje, mag ik vragen hoe vaak je al naar de fandag bent geweest?? Daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #110 Gepost op: 12-01-2009, 22:06:46 »
Mee eens,

Duikertje, mag ik vragen hoe vaak je al naar de fandag bent geweest?? Daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar.
2006, 2007 en 2008.

En voordat ik de andere helft van het forum ook nog over me heen krijg, ga ik het even wat duidelijker proberen te zeggen want ik bedoel het niet zo...

Ik ga gewoon graag naar de fandag en als ik niet kan dan ga ik dat proberen te verplaatsen. Ziekmelden moet je niet doen als je je collega's erbij naait nee.. en ook niet als de molfandag je niet boeit.

Nogmaaals, die uitspraak van 'dan verdien je het niet' is gewoon een standaard studentikoze uitspraak die niet letterlijk bedoeld is maar omdat ik dat ff niet door had staat het er nu een beetje erg raar.

En zo belangrijk, nja, zo is relatief. Maar ik vind het wel erg leuk ja.

nogmaals, prioriteiten verschillen per persoon.

Zo duidelijker? ;)
Molloot sinds seizoen 4

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #111 Gepost op: 12-01-2009, 22:14:02 »
En waarom zou je niet vrije werkdag kunnen vragen? Als je 2 maanden van tevoren vrij vraagt, en je baas wilt je geen vrijgeven, dan heb je best een zure baas -.-


Omdat niemand anders in jouw plaats kan werken?

Misschien is jullie situatie anders, en zitten jullie bijvoorbeeld als weekendhulp bloemetjes te plukken met heel veel andere mensen. Dan is het makkelijker vrij vragen, zonder een al te grote verantwoordelijkheid.
Bij mij wordt het al veel lastiger, want ik heb maar een paar collega´s en draai op zaterdag met één collega de winkel. En als de rest die zaterdag ook niet kan, ligt dat niet aan je baas.

Verder zal het dit jaar echt niet ineens op zaterdag zijn, dus de meeste werkende mensen hoeven zich gelukkig daar niet druk om te maken  :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #112 Gepost op: 12-01-2009, 22:15:54 »
Bovendien is de definitieve datum nog niet eens bekend, je kan nu wel vrij vragen voor 22 maart, dan is straks de fandag een week later.
The British are not impressed.

Offline Mariell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • agja
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #113 Gepost op: 12-01-2009, 22:16:14 »
daar wil ik enkel nog aan toe voegen dat we niet 2 maanden hebben, de datum is nog niet bekend.

EDIT: uhm.. te laat  ::zwaai::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #114 Gepost op: 12-01-2009, 22:26:18 »
Is het bedrijf op de zondag afhankelijk van jou (zo vat ik dit in ieder geval op)? Wat doen ze dan als jij ziek bent? Kan me niet voorstellen dat er geen oplossing is als jij niet kan komen.

Huh, nee, we hadden het over zaterdag.
Tuurlijk is er een oplossing als ik ziek ben. En die oplossing bestaat uit: een collega wordt op z´n vrije dag om 8 uur zijn bed uitgetrommeld en kan alle afspraken die niet hoogst noodzakelijk zijn afzeggen.
Een alternatief is dat een collega van een andere vestiging z´n bed uit wordt getrommeld. En het laatste alternatief is dat de winkel dicht blijft. En geloof me, dat wil je jezelf niet aandoen. Zelfs niet voor een fandag. ;)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #115 Gepost op: 12-01-2009, 22:27:42 »
Laten we er nou over op houden!

Kom op. Duikertje heb gewoon wat verkeerd gezegt... Nou iedereen kan wel eens iets zeggen waar die later spijt van krijgt..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #116 Gepost op: 12-01-2009, 22:52:49 »
Gezellig hè dat ik ook weer kom? ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #117 Gepost op: 12-01-2009, 22:59:56 »
Gezellig hè dat ik ook weer kom? ;D
zeg Arco, ga jij weer met de auto? ::)
Molloot sinds seizoen 4

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #118 Gepost op: 12-01-2009, 23:04:57 »
Ik heb er echt al weer zin in. Vraag me af hoe of wat het dit jaar zal izjn.  :D

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #119 Gepost op: 12-01-2009, 23:30:24 »
zeg Arco, ga jij weer met de auto? ::)

Uiteraard, en deze keer een "nieuwe" auto. Ik kan maar liefst 4 mensen gratis meenemen, m'n baas betaalt de benzine. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...