Auteur Topic: MolFanDag 2009  (gelezen 316430 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #660 Gepost op: 16-03-2009, 18:30:49 »
Trouwens wel raar hoor dat iemand valt over 5 euro voor een kop koffie met gebak. Ja, als je alleen koffie en gebak ervoor kreeg, is dat prijzig. Maar later liep nog iemand rond met een schaal molgebakjes, en dat kwam mij persoonlijk goed uit, want ik had honger.

Ik was in de gelegenheid om te kunnen vergelijken, en ik snap heel goed dat de RN-mensen het graag in eigen beheer hadden willen houden, maar ik denk dat ook zij bijvoorbeeld die gebakjes wel hebben kunnen waarderen. Ik zeg dus niet dat die er de vorige keren ook hadden moeten zijn, ik vond het gewoon een heel leuke vondst. En vergeet niet dat ook die twee bussen niet op suikerwater lopen.

Uiteraard vraagt deze fandag om een evaluatie: hoe krijg je het voor elkaar dat niet alle fans als een kluwen wol rondom de kandidaten gaan staan. Ik denk dat je dat helaas nooit helemaal eruit krijgt. Stel: je gaat met een nummersysteem werken, dan wordt het zoiets robot-achtigs, dan de spontaniteit helemaal weg is. Dat werkt niet.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #661 Gepost op: 16-03-2009, 18:36:53 »
Vraag me af wat er nu zo anders was dan vorig jaar, dat de kandidaten toen niet zo ernstig belaagd werden. ???

Offline laura12fr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #662 Gepost op: 16-03-2009, 18:39:28 »
Vraag me af wat er nu zo anders was dan vorig jaar, dat de kandidaten toen niet zo ernstig belaagd werden. ???


misschien toch meer mensen dit jaar?
vorig jaar had ik nog tijd over, nadat ik bij alle kandidaten rustig langs was geweest.
ook nog even met coentje gepraat  ;D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #663 Gepost op: 16-03-2009, 18:40:58 »
misschien toch meer mensen dit jaar?
vorig jaar had ik nog tijd over, nadat ik bij alle kandidaten rustig langs was geweest.
ook nog even met coentje gepraat  ;D

Als er nog geen 400 quizen zijn uitgedeeld, kan het aantal mensen niet veel hoger zijn geweest dan vorig jaar, toen waren het er naar mijn weten 350.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #664 Gepost op: 16-03-2009, 18:42:36 »
indeed we stonden daar pj te intervieuwen en toen gingen ze die posters jatten. beetje lomp.
ik vond 5 euro zeerzeker niet te duur. kom op zeg ....
dennis for mole !

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #665 Gepost op: 16-03-2009, 18:43:31 »
Als ik op het .nl forum kijk zie ik dat je een reis naar Jordanie en naar Noord Ierland kan winnen, en volgens mij waren het er gewoon een beetje evenveel mensen als voorgaande jaren, het leken er misschien meer maar, dat kwam denk ik door de chaos die een beetje ontstond op gegeven moment. ;D en waarom val je inderdaad om 5 euro pika, die mensen die daar bezig waren moeten ook betaald worden en je kreeg best veel voor je 5 euro eerlijk gezegd. ::jaja::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #666 Gepost op: 16-03-2009, 18:44:13 »
indeed we stonden daar pj te intervieuwen en toen gingen ze die posters jatten. beetje lomp.
ik vond 5 euro zeerzeker niet te duur. kom op zeg ....

Ja, en ook wel meerdere toch?
Toen maakten wij nog het grapje dat we die huge poster van PJ en Hans mee zouden nemen.  :P
Maar goed, het zal wel.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #667 Gepost op: 16-03-2009, 18:45:24 »
Ik denk dat een evaluatie van hoe het gisteren ging, ervoor zal zorgen dat de dingen die gisteren mis gingen (dat belagen en (voor-)dringen, bij de volgende molfandag toch echt beter gaan.

En dan iets uit de eerste hand van JP:  ik heb JP attent gemaakt op het berichtje van Buffie van 18 september vorig jaar. Wat hij daarop zegt, geloof ik blind: Buffie is NIEMAND uit de productie. De enige verklaring is dat ''Buffie'' een toerist is geweest die het team en de deelnemers heeft herkend.

En dat is een logische verklaring. Je kunt toeristen niet verbieden om dergelijke dingen op internet te zetten, zij hebben immers geen zwijgplicht. Maar het gekke is: als je dan het team herkent als zijnde het team rond het programma, dan begrijp je ook dat het een gigantische spoiler is als je dat op internet gaat zetten.


Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #668 Gepost op: 16-03-2009, 18:47:26 »
en met zo'n spoiler wordt het natuurlijk een eitje om de mol te ontmaskeren ::)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #669 Gepost op: 16-03-2009, 18:49:34 »
De enige verklaring is dat ''Buffie'' een toerist is geweest die het team en de deelnemers heeft herkend.

En Jon tegen zo'n nederlandse toerist: "stay over here, don't listen to them..."  :-X :-X

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #670 Gepost op: 16-03-2009, 18:51:16 »
ghehe tzal je gebeuren
dennis for mole !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #671 Gepost op: 16-03-2009, 18:55:33 »
Ik denk dat een evaluatie van hoe het gisteren ging, ervoor zal zorgen dat de dingen die gisteren mis gingen (dat belagen en (voor-)dringen, bij de volgende molfandag toch echt beter gaan.

En dan iets uit de eerste hand van JP:  ik heb JP attent gemaakt op het berichtje van Buffie van 18 september vorig jaar. Wat hij daarop zegt, geloof ik blind: Buffie is NIEMAND uit de productie. De enige verklaring is dat ''Buffie'' een toerist is geweest die het team en de deelnemers heeft herkend.

En dat is een logische verklaring. Je kunt toeristen niet verbieden om dergelijke dingen op internet te zetten, zij hebben immers geen zwijgplicht. Maar het gekke is: als je dan het team herkent als zijnde het team rond het programma, dan begrijp je ook dat het een gigantische spoiler is als je dat op internet gaat zetten.
Zo 'n opdracht als in Petra is natuurlijk erg lastig geheim te houden als er nederlandse toeristen zijn. Maar ik vraag me af hoe groot de impact van deze spoiler was. Als ze er bij hadden staan welke kandidaten er nog over waren, was het verhaal heel anders geweest.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #672 Gepost op: 16-03-2009, 18:59:53 »
en met zo'n spoiler wordt het natuurlijk een eitje om de mol te ontmaskeren ::)
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je niet 100 procent kunt voorkomen dat er dingen uitlekken, en aan de andere kant gaan mensen het uitspitten. Ik heb destijds gezegd dat een neef van mij uit de groepsfoto meende op te maken dat ze in Lima bij een museum stonden. Daar is ook een tijdje over gespeculeerd.

Kort gezegd: net alles is te voorzien, het programma is intussen bekend bij een aanzienlijke groep, en iemand hoeft op vakantie maar een mol-logo voorbij te zien komen, en ze hebben de ''lokatie'' gevonden.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #673 Gepost op: 16-03-2009, 19:03:50 »
Alleen al om die reden zal het volgend jaar wel niet in Nederland zijn. Wellicht weer een spannend ver land... ;)

Jongens (en meiden natuurlijk) nogmaals heel erg bedankt voor alle foto's en filmpjes. Ik heb me t afgelopen uur super vermaakt met het lezen en kijken, 't was net of ik er zelf bij ben geweest!  ::confettie::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #674 Gepost op: 16-03-2009, 19:22:28 »
Ben m'n stem kwijt.
Iets te hard gefandagt denk ik.  ;D

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #675 Gepost op: 16-03-2009, 19:27:38 »
Ben m'n stem kwijt.
Iets te hard gefandagt denk ik.  ;D

het moet die pasta van gisteren zijn geweest. Daar zat lijm in...... ;D

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #676 Gepost op: 16-03-2009, 19:31:07 »
Ze werden pas het op het einde gepakt, geloof ik. Ik wou er ook wel eentje, maar ze waren al weg. Die mensen hadden het wel allemaal gevraagd hoor, Tommie!

Dat is niet waar, niet alle mensen hebben het gevraagd, en ik vind het persoonlijk ook erg onbeschoft om het zonder te vragen gewoon van de muur af te trekken. De mevrouw van de Avro was daar ook (terecht!) erg boos over. Iemand heeft hier trouwens al toegegeven het zonder te vragen te hebben meegenomen  ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #677 Gepost op: 16-03-2009, 19:31:13 »
ik heb genoten van de fandag en de foto's en vooral filmpjes waren geweldig om weer te zien!
ik heb zelfs in het 2e filmpje mijn "10 seconds of fame" :P
dan zet Froukje d'r handtekening bij mij :P
Naja mijn gekochte Molgeld (het geld van de ijsblok opdracht) ligt netjes bij de rest van de verzameling.
See ya all next year!

Groetjessss Rick
WIDM 2012: Traust enginn!!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #678 Gepost op: 16-03-2009, 19:33:14 »
Vraag me af wat er nu zo anders was dan vorig jaar, dat de kandidaten toen niet zo ernstig belaagd werden. ???


Misschien dat er vorig jaar meer tijd was voor de meet & greet?
Keep calm and eat chocolates!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: MolFanDag 2009
« Reactie #679 Gepost op: 16-03-2009, 19:57:08 »
Ook dank voor filmpje 2 en 3 Rat ! Zo snel al ge-upload !  ::bravo::
Spelletje ?! - It's a way of life !