Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 204552 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #520 Gepost op: 6-03-2009, 23:09:05 »
Anniek zegt ook: "Maar ik heb tenminste geen geld uit de pot laten verdwijnen!".

Da's toch ook een rare uitspraak voor een Mol?

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #521 Gepost op: 6-03-2009, 23:10:10 »
Wat moet ze dan zeggen? 'Ik heb héél veel geld uit de pot gehaald!' ? :P
DOM VEEL RADEN

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #522 Gepost op: 6-03-2009, 23:15:17 »
Het zou mij trouwens ook niks verbazen wanneer bij de auto van Anniek gewoon wat gaten in de kranten zaten, zodat ze toch niet helemaal blind reed. Bij Anniek lijkt er namelijk veel meer licht in de auto te komen dan bij de auto van Vivienne.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #523 Gepost op: 6-03-2009, 23:17:56 »
Anniek zegt ook: "Maar ik heb tenminste geen geld uit de pot laten verdwijnen!".

Da's toch ook een rare uitspraak voor een Mol?
Anniek heeft wel meer dingen gezegd die vreemd lijken.
Daarom hecht ik ook heel weinig waarde aan de uitspraken van iedereen.

Er is me wat bij elkaar gelogen in die paar weken  :P

Het zou mij trouwens ook niks verbazen wanneer bij de auto van Anniek gewoon wat gaten in de kranten zaten, zodat ze toch niet helemaal blind reed. Bij Anniek lijkt er namelijk veel meer licht in de auto te komen dan bij de auto van Vivienne.

Zo'n gevoel had ik ook al. is niet echt goed te zien geloof ik. Toch nog maar eens nakijken...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #524 Gepost op: 6-03-2009, 23:26:44 »
Anniek zegt ook: "Maar ik heb tenminste geen geld uit de pot laten verdwijnen!".

Da's toch ook een rare uitspraak voor een Mol?

Daar heeft ze tevens gelijk in. 't Is gewoon de waarheid. Zowel Jon als Viviënne hebben geld uit de pot gehaald. Anniek voor zover wij weten niet.

  • Afl.1, "Wil je de mol zijn?": - 500 (Jon)
  • Afl.1, "Wil je de mol zijn?": - 500 (Viviënne)
  • Afl.1, Topito onderhandelingen : - 1000 (Jon)
  • Afl.4, Veiling: - 1500 (zowel Jon en Viviënne hoorden bij de groep die geld wilden uitgeven)
  • Afl.4, Flipperkast: - 450 (Viviënne)

In theorie heeft ze dus gelijk. Echter één kanttekening. Ik heb altijd geloofd dat ook Anniek binnen bij de SMS is geweest. Als dat ook blijkt zo te zijn heeft ook zij aan het begin van de serie € 500 uit de pot gehaald.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #525 Gepost op: 6-03-2009, 23:50:10 »
Ik vermoed dat het Anniek is en ik ben daarover erg teleurgesteld. Anniek - als ze de mol was - was ze een slechte mol. Dat mag ook wel eens gezegd worden. De enige reden waarom ik telkens hbe gedacht dat ze het NIET was was omdat ze zo gemaakt was in alles wat ze deed en ZO weinig geld ophaalde dat ik dacht dat ze het niet KON zijn.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #526 Gepost op: 7-03-2009, 00:10:49 »
Ik vermoed dat het Anniek is en ik ben daarover erg teleurgesteld. Anniek - als ze de mol was - was ze een slechte mol. Dat mag ook wel eens gezegd worden. De enige reden waarom ik telkens hbe gedacht dat ze het NIET was was omdat ze zo gemaakt was in alles wat ze deed en ZO weinig geld ophaalde dat ik dacht dat ze het niet KON zijn.
Je kan dat wel een slechte mol noemen, maar je zegt zelf al, dat je telkens denkt dat ze het "niet KON zijn", is natuurlijk ook een strategie.
Ik weet niet of je een mol slecht kan noemen aan de hand van hoe duidelijk het is, is het resultaat niet wat telt?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #527 Gepost op: 7-03-2009, 09:07:58 »
Ik vermoed dat het Anniek is en ik ben daarover erg teleurgesteld. Anniek - als ze de mol was - was ze een slechte mol. Dat mag ook wel eens gezegd worden. De enige reden waarom ik telkens hbe gedacht dat ze het NIET was was omdat ze zo gemaakt was in alles wat ze deed en ZO weinig geld ophaalde dat ik dacht dat ze het niet KON zijn.


Het er dik bovenop leggen kan inderdaad, zoals al eerder opgemerkt, een strategie zijn (een waar jij blijkbaar ingetuind bent). Ik moet wel toegeven dat ik het niet een heel leuke strategie vind. Het is immers veel leuker als de mol het zo weet te spelen dat iedereen denkt dat iemand anders dan de mol schuldig is aan het mislukken van een opdracht. Wellicht heeft dat toch te maken met een gebrek aan voorbereiding, hoewel dat ook niet alleszeggend is (zie Milouska).

Overigens heeft Anniek ook best een hoop dingen gedaan zonder dat het heel erg in de gaten liep. Alleen in de laatste paar aflevering ging het allemaal wat minder subtiel. Maar ik heb het idee dat ze het toen ook allemaal niet zo leuk meer vond (ze keek wat minder blij, vond ik.)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #528 Gepost op: 7-03-2009, 09:18:49 »
Het heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat er voor de mol eigenlijk geen echte reden is om geheim te blijven. Dat is een beetje de makke van het hele spel. Ik vermoed dat het interessanter zou zijn wanneer de mol zelf ook geld zou kunnen verdienen. Je zou bijvoorbeeld de regel kunnen instellen dat de mol aanspraak kan maken op een deel van het geld dat hij/zij uit de pot houdt, op voorwaarde dat niemand hem/haar verdenkt in de finale. Volgens mij zou zo'n regel het spel NOG leuker maken.
(Teun, van mij mag je dit idee volledig gratis gebruiken ;) )

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #529 Gepost op: 7-03-2009, 14:15:35 »
Citaat
Misschien maakt het het spel weer spannender door een nieuw element toe te voegen.
De Mol wint aan het eind al het geld dat hij uit de pot heeft weten te houden en er niet meer dan 1 kandidaat aan het eind op hem/haar stemt.

Op die manier is er een grotere prikkel voor de Mol om echt zoveel mogelijk geld uit die pot te houden en ook tegelijkertijd moet hij echt zijn best blijven doen om niet gesnapt te worden.....

Nu hangt er voor de Mol niks vanaf behalve dan zijn "eer" als mol....

Dit had ik dus al op 28-02 geopperd, ....

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #530 Gepost op: 7-03-2009, 14:48:07 »
::ok::  Aan jou de eer dan. ;)

Offline tw33ny

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #531 Gepost op: 7-03-2009, 18:18:25 »
Ik heb nu nog iets gevonden waaraan je kan zien dat Anniek de mol is, iedereen gaat zitten op de volgorde dat die is afgevallen, (behalve Vera), en Vivienne zit op de een na laatste plek, naast niemand, daar zou je denk ik niet zo snel gaan zitten, dus de verliezer gaat links van haar zitten (Jon), en de mol rechts (Anniek), als je de volgorde aanhoud van wie er afvalt
« Laatst bewerkt op: 7-03-2009, 18:46:06 door tw33ny »

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #532 Gepost op: 7-03-2009, 18:34:30 »
Ik heb nu nog iets gevonden waaraan je kan zien dat Anniek de mol is, iedereen gaat zitten op de volgorde dat die is afgevallen, (behalve Vera), en Vivienne zit op de een na laatste plek, naast niemand, daar zou je denk ik niet zo snel gaan zitten, dus de verliezer gaat links van haar zitten (Jon), en de mol rechts (Anniek), als je de volgorde aanhoud van wie er afvalt

Plaatje.

Ik denk eigenlijk dat ze net andersom gaan zitten. Want meestal zit de mol in het midden, want ze zullen de verliezer toch niet in het midden plaatsen?

Offline tw33ny

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #533 Gepost op: 7-03-2009, 18:48:15 »
Ik heb het plaatje verandert, hopelijk is het nu wat duidelijker, je moet de pijl volgen, en dan zie je welke volgorde de kandidaten zijn afgevallen, alleen Vera zit verkeerd.

Offline JeroenW

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #534 Gepost op: 7-03-2009, 19:03:54 »
Ondanks dat Jon mijn mol is, las ik op internet dat Anniek zegt tijdens de laatste test: "Ik denk dat nuon de mol is". (Waar het moet lijken dat ze Jon zegt ipv nuon). Nuon = mol in het Arabisch.

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #535 Gepost op: 7-03-2009, 19:05:23 »
Ondanks dat Jon mijn mol is, las ik op internet dat Anniek zegt tijdens de laatste test: "Ik denk dat nuon de mol is". (Waar het moet lijken dat ze Jon zegt ipv nuon). Nuon = mol in het Arabisch.

Vast geschreven door iemand gebaseerd op het 'Ego' ipv 'Edo' van Dennis. ::)
Kortom: zou de AVRO er wéér zo'n hint in stoppen? Zou ik erg zwak vinden. ::niet-ok::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #536 Gepost op: 7-03-2009, 19:46:43 »
Ondanks dat Jon mijn mol is, las ik op internet dat Anniek zegt tijdens de laatste test: "Ik denk dat nuon de mol is". (Waar het moet lijken dat ze Jon zegt ipv nuon). Nuon = mol in het Arabisch.

Dat is hier een keertje geopperd maar ook gelijk weer als onwaar afgedaan.

er had iemand op een vertaalsite verkeerd gelezen dat noun, mol in het arabisch zou zijn, maar helaas.

Noun betekent gewoon zelfstandig naamwoord...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #537 Gepost op: 7-03-2009, 20:36:26 »
Ik heb nu nog iets gevonden waaraan je kan zien dat Anniek de mol is, iedereen gaat zitten op de volgorde dat die is afgevallen, (behalve Vera), en Vivienne zit op de een na laatste plek, naast niemand, daar zou je denk ik niet zo snel gaan zitten, dus de verliezer gaat links van haar zitten (Jon), en de mol rechts (Anniek), als je de volgorde aanhoud van wie er afvalt


En weer iemand die niet leest:

Inderdaad, niets is toeval in WIDM.

Gerekend vanaf Anniek de mol zit naast haar de winnaar, daarnaast de verliezer, daarnaast de laatste afvaller, daarachter de afvaller ervoor, daarnaast de afvaller daarvoor...

Maarja, omdat Froukje ontbreekt is het laatste stukje een beetje in de war..

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #538 Gepost op: 7-03-2009, 21:41:41 »
Citaat
Ondanks dat Jon mijn mol is, las ik op internet dat Anniek zegt tijdens de laatste test: "Ik denk dat nuon de mol is". (Waar het moet lijken dat ze Jon zegt ipv nuon). Nuon = mol in het Arabisch.

Pffffffff, er is al 2 dagen gepost over dat Nuon en Noun verhaal...

Apart dat mensen die zo geinteresseerd zijn in het ontmaskeren van de mol en het dus leuk vinden om dingen uit te zoeken, hints te vinden... nauwelijks de moeite nemen om hier te lezen.
Er is een grote club die blijkbaar alleen maar post, maar nooit leest.

Als je wel alles leest, is het echt abnormaal hoeveel mensen iets posten wat al tot uit den treure is besproken....
 :( :(

Nu on topic:
Anniek de mol??
Ze heeft in ieder geval heel wat gemold.. maar tja..

Wat mij weer opviel dat zowel Anniek als Jon geheimzinnig lachend aan komen lopen in Petra en ook volgende week. Ze trekken allebei een "molgezicht"  vind ik.
 ::)

« Laatst bewerkt op: 7-03-2009, 21:43:28 door Injetta01 »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #539 Gepost op: 8-03-2009, 01:15:14 »
Dat is hier een keertje geopperd maar ook gelijk weer als onwaar afgedaan.

er had iemand op een vertaalsite verkeerd gelezen dat noun, mol in het arabisch zou zijn, maar helaas.

Noun betekent gewoon zelfstandig naamwoord...
Toch blijft er mijns inziens toch een luchtje aan zitten, aangezien ze echt geen Jon zegt...
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'