Auteur Topic: moldagboek  (gelezen 15221 keer)

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
moldagboek
« Gepost op: 8-01-2009, 22:50:04 »
Dagboek mol
Aflevering 1
Een mooier begin kan een mol zich niet wensen. De eerste aflevering een negatief saldo in de pot hebben! Maar voor mij was het sowieso een mooie aflevering, want zonder dat ik het vooraf kon vermoeden bleek ik de mol te zijn.Wat een schok, wat een verrassing, wat een schrik, wat een blijdschap. Ik kan je wel vertellen dat er op zo'n moment van alles door je heen gaat. Gelukkig werd ik geholpen door de rest en begon het spel al met 3000 euro verlies, zonder dat ik er veel voor had hoeven doen. Maar daarna begon de harde werkelijkheid. Tot nu toe ben ik tevreden en ik kan alleen maar hopen dat de rest van het spel net zo verloopt als deze eerste dagen...

bron: www.wieisdemol.nl

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: moldagboek
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2009, 10:47:03 »
Dagboek mol
Maar voor mij was het sowieso een mooie aflevering, want zonder dat ik het vooraf kon vermoeden bleek ik de mol te zijn.Wat een schok, wat een verrassing, wat een schrik, wat een blijdschap. Ik kan je wel vertellen dat er op zo'n moment van alles door je heen gaat.

Sorry, het is leuk voor de sfeer, maar je maakt mij echt niet wijs, dat pas aan het begin van de eerste opname's de Mol wordt gekozen. Dit was toch echt voor de show.
Een Mol moet zich voorbereiden (en heeft dit ook altijd gedaan). Wordt van te voren gebrieft over de proefen, kandidaten en mogelijke molmomenten.
Een mol, welke tijdens het spel word gekozen, valt volgens mij snel door de mand. Ik ben benieuwd.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: moldagboek
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2009, 11:05:02 »
hij kan alsnog vantevoren gebrieft worden over de proeven, want ze hebben altijd nog die biechten enozo.
andere jaren kregen de mollen ook terplekke pas veel informatie. Mij gaat het er meer om dat de mol zzich niet mentaal heeft kunnen voorbereiden. voor die proeven dat is toch altijd lastig want je weet nooit wat er precies gaat gebeuren ;)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: moldagboek
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2009, 11:11:11 »
Lol, dalijk gaat iedereen op zichzelf stemmen, om maar geen 2.000 euro aan de avro te hoeven betalen..Lijkt me ook wel grappig, als ze nog verder de min in gaan.
Molloot sinds seizoen 4

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: moldagboek
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2009, 13:04:09 »
Lol, dalijk gaat iedereen op zichzelf stemmen, om maar geen 2.000 euro aan de avro te hoeven betalen..Lijkt me ook wel grappig, als ze nog verder de min in gaan.

looooool, dan zou de serie een vreemde wending krijgen xD

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: moldagboek
« Reactie #5 Gepost op: 16-01-2009, 00:27:30 »
Dagboek mol aflevering 2

Citaat
Geen afvaller, niemand naar huis! Zouden die twee zich wel gerealiseerd hebben dat ze het heel slim hadden kunnen spelen en zo twee afleveringen veilig waren geweest voor dat rode scherm?

Ze hoefden alleen elkaar maar te kiezen en elkaar te vertrouwen. Maar dat is natuurlijk een punt. Want vertrouwen ze elkaar wel?
Misschien ben ik wel een van die twee met dat groene schijfje in handen... Dat vertrouwen is een lastige klus, dat snap ik ook wel. Want enerzijds moet je samenwerken en is er 1 persoon die van Pieter Jan de opdracht hoort en ga je alleen op zoek naar geld. En anderzijds laat niemand iets los over die vrijstelling.
Ik snap het wel, want in het begin van de vorige aflevering keek ik zelf nog wantrouwend om me heen bij ieder verdacht zuchtje. Het is een tricky spel... Ik doe mijn best.


----

-Weer een verwijzing naar het feit dat de mol (zogenaamd) nog niet wist mol te zijn in het begin van de eerste aflevering.
-Snappen jullie dit stukje:
Citaat
Want enerzijds moet je samenwerken en is er 1 persoon die van Pieter Jan de opdracht hoort en ga je alleen op zoek naar geld
?

« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 00:30:56 door annebeth »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: moldagboek
« Reactie #6 Gepost op: 16-01-2009, 01:56:25 »
-Weer een verwijzing naar het feit dat de mol (zogenaamd) nog niet wist mol te zijn in het begin van de eerste aflevering.
-Snappen jullie dit stukje:
Citaat
Want enerzijds moet je samenwerken en is er 1 persoon die van Pieter Jan de opdracht hoort en ga je alleen op zoek naar geld
?

Het eerste stukje lijkt me slaan op de reuzenradopdracht, Dennis is de enige die van Pieter Jan hoort wat de bedoeling is en moet je door goede samenwerking de vragen oplossen, het stukje "ga je alleen op zoek naar geld"  zou dan slaan op de geldzoekopdracht, een aanwijzing dat de mol alleen was (dus in het laatste groepje van 5) of een aanwijzing dat de mol alleen geld gevonden heeft (dus geen vrijstelling) of allebei. Het is nogal cryptisch gesteld zo, je kan er alle kanten mee op. Nou ja alleen Sebastiaan zou het dan wel uitsluiten als je het zo bekijkt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: moldagboek
« Reactie #7 Gepost op: 16-01-2009, 01:59:39 »
De andere groep ging ook alleen op zoek naar geld, want ze mochten niet bij elkaar zijn wanneer de vrijstelling gevonden werd.
The British are not impressed.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: moldagboek
« Reactie #8 Gepost op: 16-01-2009, 02:54:01 »
dat mocht wel, maar was niet verstandig, want dan moest je samen uitmaken wie hem gevonden had, lol :P je weet hoe dat gaat ;-)

Offline Juudz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: moldagboek
« Reactie #9 Gepost op: 16-01-2009, 09:49:23 »
-Weer een verwijzing naar het feit dat de mol (zogenaamd) nog niet wist mol te zijn in het begin van de eerste aflevering.
-Snappen jullie dit stukje:
Citaat
Want enerzijds moet je samenwerken en is er 1 persoon die van Pieter Jan de opdracht hoort en ga je alleen op zoek naar geld
?

Het eerste stukje lijkt me slaan op de reuzenradopdracht, Dennis is de enige die van Pieter Jan hoort wat de bedoeling is en moet je door goede samenwerking de vragen oplossen, het stukje "ga je alleen op zoek naar geld"  zou dan slaan op de geldzoekopdracht, een aanwijzing dat de mol alleen was (dus in het laatste groepje van 5) of een aanwijzing dat de mol alleen geld gevonden heeft (dus geen vrijstelling) of allebei. Het is nogal cryptisch gesteld zo, je kan er alle kanten mee op. Nou ja alleen Sebastiaan zou het dan wel uitsluiten als je het zo bekijkt.

Je zou het naar Dennis kunnen wijzen, Dennis heeft twee keer een opdracht van PJ gekregen (bus & reuzerad) en hij heeft geld gezocht. Ook lijkt het alsof de mol geen vrijstelling heeft. Maarja, mijn mol is Dennis dus wijs ik alles naar Dennis. De tunnelvisie is al aan de gang, maar toch vind ik dit een geheel logische verklaring voor het dagboek richting Dennis!
Follow the clues to find the one..

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: moldagboek
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2009, 21:24:31 »
Dagboek mol
Aflevering 3

Eindelijk komt er eens wat geld binnenstromen. Maar het heeft nogal moeite gekost en de eerste twee opdrachten leverden dan ook niets, nada, zero, nul op voor de pot! Haha!Hoe zou dat komen? Slechte communicatie? Domme acties? Langzaam lopen? De weg kwijt raken? Alles uit handen geven? Of juist zelf aan de touwtjes trekken?

Het kan allemaal en ik heb daar zeker niet onverdienstelijk aan meegewerkt. Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
Misschien dat dan het kwartje valt? Te laat... dat wel. Want Hans zit lekker thuis en ik ga door met mollen.

bron:www.wieisdemol.nl

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: moldagboek
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2009, 21:30:28 »
Was een kwartje niet een kwart van een gulden?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: moldagboek
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2009, 21:37:24 »
Dagboek mol

Misschien dat dan het kwartje valt?

Bij wie ging het bellen niet zo goed? Bij Froukje en bij Paula, aanwijzing? Ze moesten immers met een kwartje bellen en als je geen verbinding hebt, valt het kwartje naar beneden, om het opnieuw te gebruiken.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Vonnisch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: moldagboek
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2009, 21:39:45 »
Hmm.. dus de mol zat bij het telefoonteam?
Interessant, en niet geheel ver gezocht..

MAAR..
Tricky (uit het vorige dagboek) linkt weer met Sebastiaan.

Then again, het hele boekjesjatten van Froukje is ook weer Sebastiaan.

Ik haat dit programma, hahahahha!

Offline ~*Alma*~

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: moldagboek
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2009, 21:42:41 »
Waarom zou het kwartje vallen als Hans thuis zijn tas open maakt? Misschien omdat hij het boekje van de mol heeft?  ??? Just a thought  :)
Ik had kwartje nog niet geïnterpreteerd als zijnde geld  ::ok::
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: moldagboek
« Reactie #15 Gepost op: 23-01-2009, 15:53:17 »
Her en der uit forum maak ik op dat Hans vooral Froukje verdacht. Nu hij met haar boekje thuisgekomen is, valt voor hem het kwartje: het boekje is echt, Froukje is geen mol...

 ::oink::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: moldagboek
« Reactie #16 Gepost op: 24-01-2009, 02:06:56 »
Hmm, wanneer schrijft de mol dit? Ik vind het te opvallend dat hij/zij weet dat Hans het molboekje heeft. Wellicht is dit om de verdenking via het online dagboek o.a. op Sebastiaan te leggen (Froukje eventueel).

Denken jullie dat de mol van de crew te horen krijgt wat er in de groep gebeurd, zoals wie het molboekje heeft gestolen en waar dat is beland e.d.?

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: moldagboek
« Reactie #17 Gepost op: 24-01-2009, 20:32:25 »
Hmm, wanneer schrijft de mol dit? Ik vind het te opvallend dat hij/zij weet dat Hans het molboekje heeft. Wellicht is dit om de verdenking via het online dagboek o.a. op Sebastiaan te leggen (Froukje eventueel).

Denken jullie dat de mol van de crew te horen krijgt wat er in de groep gebeurd, zoals wie het molboekje heeft gestolen en waar dat is beland e.d.?

Het lijkt me wel, maar helaas heb ik er geen enkel bewijs voor. Iemand die het weet?
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: moldagboek
« Reactie #18 Gepost op: 24-01-2009, 21:00:19 »
Het lijkt me wel, maar helaas heb ik er geen enkel bewijs voor. Iemand die het weet?

Voor zover ik weet krijgt de mol (bijna) alles te horen.
Maarja, ben er nooit live bij geweest.  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: moldagboek
« Reactie #19 Gepost op: 24-01-2009, 21:16:17 »
Ligt eraan, denk ik. Is het nodig voor de mol om dit te weten? Misschien beter van niet, kan die ook niks per ongeluk verklappen wat hij niet hoort te kunnen weten.

Overigens, de vraag "wanneer schrijft de mol dit" is te beantwoorden met a) de mol schrijft dit niet. b) de mol schrijft dit na de opnames en na de montage, de mol zou dingen kunnen opschrijven die helemaal niet in de aflevering worden gemonteerd (zoals PJ vorig jaar 'een gesprek met de mol' heeft gehad in het hotel, was dit wel in de montage terechtgekomen, dan had de mol hier iets over kunnen schrijven. Dit is uiteindelijk nooit uitgezonden, dus was het raar geweest als het in het dagboek had gestaan).
The British are not impressed.