Auteur Topic: Beste positie voor de Mol  (gelezen 9006 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Beste positie voor de Mol
« Gepost op: 10-01-2009, 19:44:26 »
Ik vroeg me af: wat is in de opdrachten de beste positie van de mol?

In de eerste opdracht lijk me de regie-plek die Sebastiaan had, ideaal. Je kan er twee kanten mee op: er was al 3000 euro uit de pot, en je kunt er het vertrouwen mee winnen van de groep, om dat weer goed te maken.

In opdracht twee, het vrijstellingspel lijkt me de positie wat moeilijker te bepalen. Maar van belang is natuurlijk dat de vrijstelling OF bij de mol yterecht komt, OF niet wordt verdiend.

Wat denken jullie?


Overigens, dit topic hoeft gezien de titel niet steeds te worden ´vernieuwd´ voor iedere aflevering.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2009, 20:52:51 door Bodejos »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2009, 19:53:57 »
Bij het S.M.S. spel, als hoeveelste zou je de mol laten opkomen om te kijken wat voor kleur scherm deze heeft?

Als eerste, men nog niet gewend hoe iemand reageert op scherm
Ergens tussenin, onopvallend
Als laastste..

Weet niet wat het beste is, maar zou de mol als 1 van de eerste naar voren laten komen om het scherm te bekijken. Terwijl anderen nog moeten en op elkaars reactie letten kan de mol langzaam en ongemerkt wennen aan de nieuwe rol.


 
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline RockinInk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guinness is good for you!
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2009, 20:55:27 »
Bij het S.M.S. spel, als hoeveelste zou je de mol laten opkomen om te kijken wat voor kleur scherm deze heeft?

Weet niet wat het beste is, maar zou de mol als 1 van de eerste naar voren laten komen om het scherm te bekijken. Terwijl anderen nog moeten en op elkaars reactie letten kan de mol langzaam en ongemerkt wennen aan de nieuwe rol.
 

Misschien is juist andersom, dus als laatste, ook niet verkeerd. Als je als eerste moet is iedereen heel erg gefixeerd op hoe je reageert. Bovendien kun je als mol, als je als een van de laatsten moet, eerst kijken hoe de rest reageert, en vervolgens op een soortgelijke manier reageren. En....bovendien heb je altijd kans dat een van je mede-kandidaten gaat nepmollen en expres opvallend reageert. Dan kun je daar mooi gebruik van maken, toch?  ;)
Life is what happens to you while you're busy making other plans - John Lennon

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2009, 21:08:17 »
Ah, dit is idd een fijn topic =)

Bij de eerste opdracht inderdaad de sleutelfunctie van Sebastiaan.

Bij de tweede opdracht is het zaak niet buiten spel te staan, maar dat is moeilijk te voorspellen omdat de kandidaten zelf mochten kiezen. De enige optie is dus de eerste te zijn: Paula.

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2009, 21:12:12 »
1e opdracht waar sebastiaan stond, je kan alle kanten op.

2e met die vrijstellingen, erbij zijn.kan je altijd ene keertje nee zeggen of zorgen dat je de topitio's krijgt.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2009, 23:04:17 »
Bij de tweede opdracht is het zaak niet buiten spel te staan, maar dat is moeilijk te voorspellen omdat de kandidaten zelf mochten kiezen. De enige optie is dus de eerste te zijn: Paula.

Anniek stak ook haar hand heel snel op. Alleen net iets later dan Paula. Daarna volgde Hans en de rest. Ik zie trouwens net dat Rick eerst afwachtend naar de rest keek en daarna pas zelf zijn hand opstak beetje vreemd maar goed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2009, 10:06:46 »
integenstelling van wat iedereen hier vindt lijkt me het juist niet handig om in de tweede opdracht NIET op sebastiaan zijn positie te staan, in het begin heeft niemand nog echt een mol in gedachten en als je dan op de controle functie gaat mollen dan weet je zeker dat de helft jou gaat verdenken, verder in het spel lijkt me het wel een goede positie, de meeste hebben dan al een verdacht, een tunnelvisie, dan kan je makkelijker mollen op een controle functie.
ik zou juist in de fabriek andere buitenspel zetten door hun camera's te gaan vinden, het lijkt dan of je heel hard aan het werken bent, en dan vervolgens klunselen met je eigen camera, niet op de Hans Schiffers manier, maar op een sneeky manier.
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2009, 10:11:31 »
voor de eerste opdracht lijkt het me dat je niet als eerste moet kijken naar het scherm, om te kijken hoe andere reageren

voor de derde opdracht moet je gewoon mazzel hebben met wie je moet overleggen, je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je mag onderhandelen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2009, 11:31:49 »

 en als je dan op de controle functie gaat mollen dan weet je zeker dat de helft jou gaat verdenken, verder in het spel lijkt me het wel een goede positie, de meeste hebben dan al een verdacht, een tunnelvisie, dan kan je makkelijker mollen op een controle functie.

Zoals ik het zie: zorg dat je op de plek van Sebastiaan staat, en juist die 3000 euro BINNEN haalt. Je weet immers dat er dadelijk nog een opdracht volgt, waarbij je het geld weer verspeelt. Maar misschien is dat MIJN tunnelvisie wel.

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2009, 12:07:58 »
Op die centrale plek kan het zelfs allebei: aan de ene kant is het de aangewezen plek om iedereen de verkeerde kant op te sturen en op die manier flink te mollen, maar zodra ze je in de smiezen hebben kun je je mollenstreken ook weer recht zetten, zodat je de held van de opdracht bent en daarmee gelijk niet meer verdacht bent...
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2009, 12:36:38 »
Dat is dus wat ik bedoel: alleen JIJ ziet op die plek dat iemand wel of niet goed staat. Je kan in al je ijver 8 mensen op de juiste plek zetten, en net twee onopvallende personen verwisselen: kassa, maar dan in het negatief, en zo lijkt het alsof je enorm je best hebt gedaan. Heb je ook, maar dan om de opdracht te laten mislukken.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2009, 12:38:15 door Bodejos »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2009, 21:56:14 »
In de eerste opdracht is het het meest handig om bij de kleding-weggooi groep te zitten (Anniek en Hans), je hebt al je bagage nog en je kunt proberen de andere kandidaat af te remmen teveel kleding van de lijn te halen.

In de tweede opdracht (huis overdag en spookhuis) lijkt het me het beste om in het spookhuis te zitten, omdat het daar om het meeste geldt gaat. Aan de andere kant, het huis overdag heeft ook zo zijn voordelen omdat daar iedereen naar binnen mocht, je meteen naar de vrijstelling kan rennen, en dus een excuus hebt om geen geld binnen te halen. Je hoeft niet te zorgen dat je als eerste naar binnen hoeft, en je kan ervoor zorgen dat de anderen geen kans meer hebben om geld te verzamelen, waardoor je de tweede opdracht ook meteen uitschakeld. Bij nader inzien lijkt me het huis overdag het meest voordelig.

In de derde opdracht is het handig om als eerste te gaan, dan kun je in ieder geval meteen al iets fout doen (niet dat dat nu het geval was), het verhaal meteen onduidelijk (misschien zelfs foutief) uitleggen en je bent zeker dat je invloed hebt gehad. De andere kandidaten moesten maar afwachten of ze uit het wagentje mochten. Je kan ook door het productieteam met een bepaald iemand in het karretje worden gezet waardoor de kans groot is dat je er uit wordt gehaald. Of door het productieteam als duidelijke deelnemer van een bepaalde vraag worden verwerkt, waardoor de kans ook groot is dat je uit het karretje wordt gehaald. Vervolgens is het zaak om jezelf dan expres in een verkeerd karretje te stoppen, waardoor je er daarna weer uit wordt gehaald :D
« Laatst bewerkt op: 15-01-2009, 21:58:37 door annebeth »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2009, 22:14:30 »
In de tweede opdracht kon de Mol volgens mij het beste in de eerste groep zitten: dan was je alleen en kan de Mol enveloppen met geld laten verdwijnen. De tweede groep moest steeds met de groep communiceren, dan is het veel lastiger om een enveloppe te laten verdwijnen.
Nog even niks.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2009, 22:15:23 »
Inderdaad. En je kunt ervoor zorgen dat er vrijwel niets wordt gevonden (door heel snel de vrijstelling te vinden)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2009, 22:19:54 »
Dennis zit steeds op een verantwoordelijke plek.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2009, 22:21:14 »
True.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2009, 22:59:02 »
In de tweede opdracht kon de Mol volgens mij het beste in de eerste groep zitten: dan was je alleen en kan de Mol enveloppen met geld laten verdwijnen. De tweede groep moest steeds met de groep communiceren, dan is het veel lastiger om een enveloppe te laten verdwijnen.

Hoezo dat? Je hóeft toch niet te zeggen dat je een envelop hebt gevonden? Gewoon een kwestie van verzwijgen en die envelop ergens laten verdwijnen.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2009, 23:05:54 door Celeone »

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2009, 23:00:53 »
Hoezo dat? Je hóeft toch niet te zeggen dat je een envelop hebt gevonden? Gewoon een kwestie van verzwijgen en die envelop ergens laten verdwijnen.

Wat moeilijk was voor de 2e groep in het donker, aangezien de andere 4 in de bus continue mee luisterde met die 1e in het pakhuis.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2009, 23:07:18 »
Als jij mol bent, ga je toch niet bij elke groene vlek roepen "JAA, een envelop!", dan zeg je gewoon "ik loop in een gang, hier is niks," en ondertussen de envelop oppakken en laten verdwijnen.
The British are not impressed.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2009, 23:08:21 »
^ Meeluisteren ja, niet meekijken. Als je die envelop gewoon nooit opent, maar wel ergens vrolijk verstopt, dan merkt niemand dat toch? Geen geritsel en degene die het doet houdt gewoon stug zijn mond of zegt dat er niets is. Het is niet alsof ze je kunnen controleren...