Auteur Topic: Beste positie voor de Mol  (gelezen 9007 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2009, 23:11:13 »
Maar er is onwijs veel geld gevonden door groep 2, dus of de mol zat niet in die groep, of die tactiek is niet gebruikt.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2009, 23:16:38 »
^ Meeluisteren ja, niet meekijken. Als je die envelop gewoon nooit opent, maar wel ergens vrolijk verstopt, dan merkt niemand dat toch? Geen geritsel en degene die het doet houdt gewoon stug zijn mond of zegt dat er niets is. Het is niet alsof ze je kunnen controleren...

ja maar je moet toch weten wat er in die envelop zit
Tell me what your telescope says

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2009, 23:19:22 »
Nou, gewoon openmaken. Zit er geld in, hou je je muil en zit er een vrijstelling in, hou je je muil ook. Hard hoesten tijdens het openen, horen ze ook geen geritsel.
The British are not impressed.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2009, 23:21:15 »
ja maar je moet toch weten wat er in die envelop zit

Hoezo? Wat maakt het de Mol nou uit of hij 1.000 of 500 laat verdwijnen? Dan heb je ook nog eens dat de Mol wel voorkennis kan hebben en ongeveer weet welke bedragen waar liggen.

Citaat van: annabeth
Maar er is onwijs veel geld gevonden door groep 2, dus of de mol zat niet in die groep, of die tactiek is niet gebruikt

Door Anniek niet en die ging als derde, terwijl Rick na haar nog wel geld vond. En het bedrag dat ze bij elkaar hebben gehaald was wel een vreemd bedrag; je zou eerder denken dat je een rond getal als 5.000 bij elkaar kon halen.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2009, 23:27:14 »
Het lijkt me trouwens ook niet dat de mol AlTIJD op de meest tactische positie zit, anders zou je aan de hand daarvan zo de Mol aan kunnen wijzen..

Dingen die wel interessant zijn zijn kandi's die extreem snel hun hand opsteken, zoals Froukje voor de 1e geld verzamelopdracht. Als zij de Mol is, dan zou ze een goede reden hebben om in de 1e groep te gaan zitten. Kan er geen goede reden voor gevonden worden, dan wilde ze gewoon aandacht en is ze een gewone kandi, ondanks de muismat hint
Molloot sinds seizoen 4

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2009, 02:51:31 »
klopt precies, maar als kandidaat moet je eigenlijk ook niet steeds roepen dat je iets vind... toch? Eigenlijk maakt het allemaal niet bijster veel uit. De mol had het beste als eerste kunnen gaan, maar aangezien jon het heel goed deed, lijkt het mij helemaal niet logisch. Al wist de mol natuurlijk dat het om half geld ging... Mol had er denk ik meer uit kunnen halen, maar deed het misschien een beetje voorzichtig, óf zat in de eerste groep, waar we heel weinig info over kregen wie er veel geld ophaalde.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2009, 11:36:16 »
Wat betreft groep 2:
Hoe dan ook lijkt het me niet verstandig om als mol als laatste of voorlaatste te gaan; je geeft dan de regie totaal uit handen aan je voorgangers die het geld oppikken, er valt niks meer te saboteren.
Ook kan het best zo zijn dat de mol heel veel geld oppikt; aangezien hij/zij voorkennis heeft over die halve briefjes en wellicht zelfs weet welk half geld de eerste groep wel en niet heeft opgehaald. Op die manier ligt hij/zij ook meteen heel goed in de groep; 'wauw, die heeft veel geld opgehaald!', blijken het halve briefjes te zijn waarvan de andere helft ontbreekt.
Of begin ik soms al last te krijgen van de beruchte tunnelvisie  ::)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2009, 15:57:42 »
even deze topic omhoog gehaald, toch wel belangrijk de positie van de mol.
Bij het ganzenbord spel lijkt het mij handig als je pion bent, en niet een strateeg.
Als pion kan je observeren welke groep het meeste geld opbrengt, als het je eigen groep is moet je ervoor zorgen dat je wint, als het de andere groep is moet je dus foute antwoorden geven.  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2009, 16:20:24 »
Het is òf Dennis òf Seb.

Theorie: De mol wil niet in de gevangenis
1. Rick verschuift Dennis - Rick is niet de mol, anders had rick rick verschoven
2. Froukje verschuit Seb - Froukje is niet de mol andders had Froukje froukje verschoven
3. Jon verschuift Annick - Jon is niet de mol andders had Jon Jon verschoven
4. Seb verschuift Viv, Seb kan het ook zijn, zijn pion is al weg.
5. Annick verschuift Rick, Annick kan het ook zijn, haar pion is al weg
6. Viv verschuift Jon, Viv kan het ook zijn, haar pion is al weg
Dennis doet niks.

Blijven over als kandidaat mol: Seb, Annick, Viv en Dennis.

Op het autokerkhof kon je eigenlijk alleen mollen als je geen bestuurder was. (omdat je dan de radio kon indrukken en de lijn bezet houden, wat ook gebeurd is) Dus als je een radio had: Rick, Dennis, Paula, Hans, Seb en Jon. Paula is naar huis, Hans ook.

Overlap tussen pionnetjes en autokerkhof:
Kandidaten mol: Seb en Dennis.

Seb raakt opzichtig geld kwijt en Dennis zegt dat ie de mol niet wil zijn...
Zeg het maar  ::zwaai::
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2009, 16:29:37 »
De mol had de gok kunnen nemen dat hij niet over zou blijven.
The British are not impressed.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2009, 16:31:42 »
Je kan ook anders redeneren: De mol schoof een andere pion naar voren omdat hij zelf in de gevangenis wou komen. Eenmaal daar zat de mol in het midden en kon de mol antwoorden gaan roepen naar kandidaten dan wel goed of fout, dit gebaseerd op de hoeveelheid geld die een groep heeft. Doet een groep het goed dan moet deze winnen zodat het geld weg gaat.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2009, 23:47:42 »
bij het kasteel in N-Ierland lijkt het mij om in het veld te lopen
daar moet je immers geld gaan verzamelen en kan je het beste de opdracht verprutsen

bij het ganzenbord lijkt het mij de handigste plek om in het veld te staan, zelf zorgen dat je als laatste over de finish komt door zoveel mogelijk vragen fout te beantwoorden
dan komt er amper geld in de pot  ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 7-02-2009, 13:00:42 »
Hrrm... goed dat deze omhoog gehaald wordt... zeker na een aantal afleveringen is het wel handig om dit eens op een rijtje te zetten:

Aflevering 1:
Handigste positie: Regiepositie = Sebastiaan

Topito's: De mol staat of buitenspel (want Paula was de 1e): Sebastiaan
of de mol komt er een keer niet uit:  Rick, Dennis, Jon

Aflevering 2:
Waslijnbus: Als één van de 2 met de lichtste tas: Anniek

In de loods: Handigste positie: Groep 1 (je kunt de vrijstelling pakken en de tijd stoppen): Sebastiaan
Of.. Als je in de 2e groep zit als 1e: Jon

Reuzenrad: Gunstigste is als de mol er buiten hoort te staan. Dan hoef je alleen te zorgen dat je erin komt/blijft.  Volgens mij is Jon of Rick degene die er buiten moest.  Daarnaast heeft Dennis voordeel omdat hij met meerdere mensen een goede combi kan maken, maar daardoor wel een andere combi onmogelijk kan maken. (Als hij bij Hans zit, kan Anniek niet bij Hans)

Aflevering 3:
Telefoons: Vanaf de belgroep kun je veel kwartjes verspillen, foutieve aanwijzingen etc: Jon
Autokerkhof: Iemand die een porto heeft (want die kan storen): Jon, Rick, Dennis, Sebastiaan
(of de 1/2 auto): Anniek
Theater: Op het Podium: Jon

Aflevering 4:
Kistjes: Degene die de eerste sleutel(s) pakken: Rick en Viviënne
Gejatte pot: In de tent van Sebastiaan: Rick / Sebastiaan

Aflevering 5:
Sluipschutters: In het veld kun je je laten afschieten met geld op zak: Rick, Anniek, Froukje
Ganzenbord: Strateeg: Je kunt één iemand laten binnenkomen en zo de kans vergroten dat de andere pion in de gevangenis komt en de kans dat diegene op een vraag komt verkleinen. Ook kun je vakjes waar geld valt te verdienen overslaan:  Dennis / Sebastiaan
Of juist pion: Je kunt vragen fout beantwoorden: Anniek / Jon / Rick / Viviënne








« Laatst bewerkt op: 7-02-2009, 13:03:14 door Qper »

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 8-02-2009, 03:23:12 »
ik denk niet dat de mol strateeg zou willen zijn bij het ganzenborden. Er staat iemand tegenover je die ziet wat je gooit, en waar je je pion neerzet. Het valt gewoon te veel op als je dan vragen overslaat, door de andere kandidaat te laten lopen.
Ik denk dat de mol in het veld zou willen staan om foute antwoorden te geven.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste positie voor de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 8-02-2009, 09:49:02 »
Met dat autokerkhof: waarom vergeet iedereen dat er voor de rijders is gekozen dat zij zouden rijden en dat ze dit niet zelf hebben bedacht? De Mol had hier dus niet heel veel keuze in zonder zichzelf heel verdacht te maken. Over die portofoons: dan kan je Viviënne dus er wel bij rekenen, want het storen begon pas toen zij de portofoon van Hans ontvangen had. (Zij vertelde Jon ook dat ze de 1.000 al geraakt hadden.)