Auteur Topic: Theorie: eerdere afleveringen  (gelezen 30954 keer)

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2009, 15:40:13 »
Nou...ik heb nu even wat speurwerk gedaan...met dank aan de perfect opgebouwde site van Heinz!

Al die oude dingen...denk wel dat het iets te maken heeft met wie de mol is.
Van alle hints uit alle seizoenen, dus ook van de belgische reeks heb ik een lijstje gemaakt met hints die nu ook weer terug gekomen zijn in de 1e aflevering.

*Als de sms mollen kiezen wie de mol moet worden zie je ze een map dicht doen van Dennis..op de map het mol-logo = Yvon jaspers met de duikopdracht foto met daarachter het mol-logo!
*Geboortedatums Bij de serie met Elise en de serie met Milouschka waren geboortedatums een hint (E = 28 en M = 24 en 6) = nu heb ik begrepen dat de taxi kenteken K672NME had wat weer gelinkt kan worden naar Paula geboren februari 1967....kenteken is ook eerder gebruikt in de reeks met Hugo als mol. Kenteken aux688 werd kenteken hux688!
*De kleuren die veelvuldig gebruikt werden als hint. In de serie met Dennis als mol werd veel rood gebruikt. T-shirt, red chrystel moon, enz...in de serie met de kinderen waar Amin de mol was werd juist veel blauw gebruikt. Had iets met zijn naam te maken ofzo..Wie valt er telkens op op de groepsfoto door haar rode jas? Juist jah, Froukje!
*Dan hebben we nog de hints door het gebruik, of juist niet van bepaalde kledingstukken.
Milouschka kunnen we allemaal nog voor ons zien met de grote M op haar groene t-shirt! Dan hebben we nog de pet van Dennis- eL guapO stuntteaM= MOL. Ook was er de t-shirt van die koerier in thailand met LOMED = DE MOL erop en route 66 = 99 = I.I.= inge iepenburg. Ook was er Marc met zijn petten. Uit de belgische reeks is hij. Bijna iedere keer droeg hij 1 van deze 3...als je bepaalde ( nou weet ik dus niet wat er op die petten stonden..heb deze WIDM niet gezien) letters..of 1 ofzo van elk gebruikte kreeg je dus ook Mol als woord!En dan als laatste Hugo, met het feit dat hij bij iedere executie altijd op teenslippers en in korte broek kwam = hij hoefde toch niet naar huis. En Elise had iedere aflevering een handschoen aan.Wie heeft nu een apparte kledingstuk aan?
Froukje telkens een rode jas. Rick met zijn ticket to paradise-shirt (ga mee naar finale???) en Dennis met zijn doodshoofdsweater als je de kruizentheorie erop nahoudt!

*Ook presentatoren werden ingeschakeld om hints te geven. In de serie met Inge werd Karel gesommeerd het volgende te zeggen bij de liftopdracht ; Enig speurwerk opent deuren! Enig in annagram voor Inge...ook de belgische presentator heeft, bewust of onbewust, hints gegeven voor de kijkers thuis. Iedere aflevering begon hij bij de intro met een ander woord. Als je die woorden van de 8 afleveringen achter elkaar zette kreeg je het volgende; De mol is Hugo en alleen Hugo natuurlijk!
Wat wordt nu door PJ gezegd (mocht deze theorie inderdaad gaan kloppen); R is nog geen mol = rick is nog geen mol
!
*Dan als laatste het gebruik van plaatsnamen of dingen. Titanic is weer terug. Eerst canada, nu n-ierland. De reeks met Marc als Mol gebruikte in de 1e aflevering de plaatsnaam San- Marcoplein in Italie als hint..En nu is de titanic weer terug met het feit dat Sebastiaan dat ineens zo goed wist, er toen toevallig net Stena Line in beeld kwam (= Sebastiaan Labrie)???
Dit alles tezamen maakt het herhalen/terughalen van punten uit eerdere seizoenen wel heel frappant.
Want die stier was niet alleen in de serie van George aanwezig, maar ook in die van Hugo. Wie heeft er stier als sterrebeeld? Juist ja, Hans!
De munt met de afbeelding George.
De afbeeldingen van Karel en Angela in de leader.
De oud-mollen Yvon, Milouschka, Dennis en Inge die ineens voorkomen in het huidige seizoen.
Het dubbel laten zien van Dennis in de spiegel.
Oude Dennis was de mol, nieuwe ook???
En dan als laatste wat PJ zei...'opnieuw' op zoek gaan naar de mol in ons midden???

Wat ik nu denk is dat of Dennis de mol moet zijn omdat er zoveel wordt teruggegrepen naar het oude...of dat ik dit dus helemaal moet omdraaien...zodat iedereen die iets te maken heeft met het oude (al die namen hierboven dus...) niet de mol is...en diegene die niet gelinkd kan worden dus de mol moet zijn!!!

Heb alleen nog niet gekeken naar toevalligheden die voor komen in de leader....Misschien zit daar ook wel een aanwijzing in. In andere seizoenen hebben ze daar ook wel vaak wat mee gedaan...

Ik laat dit even bezinken....  8)

Carpe Diem!!!

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2009, 20:52:00 »
mooi uitgezocht. jammergenoeg allemaal gespreid

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2009, 13:02:19 »
Dat is misschien wel zo...maar het is wel eerder gebruikt dat iedereen wat had, behalve de mol!

Denk aan het briefje wat Roderick kreeg in de reeks met Milouschka als mol. Op het briefje stond; de mol verandert niet van kleur. Dit wees op een aantal voorwerpen waarbij er telkens 1 iemand van de groep wat anders had.
Frederick had bijvoorbeeld een gele/witte roos aan tafel bij die mislukte opdracht om zonder medeweten van de kandidaten een opdracht tijdens het nuttigen van een maal met een hoogstaand familie uit te voeren (verdere gekleurde uitzonderingen te lezen op www van Heinz). Dit was een officiele hint!
Waarom dus nu niet de hint: De mol heeft niets te maken met het verleden /(toen)??? Dan kun je de namen die ik hierboven genoemd heb met link naar het verleden al wegstrepen...
Trouwens wat me nu ook net opviel...in de stukjes film die je kunt zien van de Molmail zijn er al 2 personen geweest die in het zwart/wit zijn getoond. Froukje en Hans! De Mol verandert niet van kleur???
Carpe Diem!!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2009, 14:05:08 »
De mol heeft niets te maken met het verleden
Dat is wel nogal paradoxaal, want dat betekent dat ook de mol een 'oude' hint krijgt.
The British are not impressed.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2009, 14:37:20 »
ik ga mee met de wegstreeptheorie! lijkt me superleuk, maar tellen belgische mollen dan wel? kan ik de belgiese mol trouwens ergens terugkijken?

en hoe strepen we vera weg?

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2009, 19:21:53 »
Dat is wel nogal paradoxaal, want dat betekent dat ook de mol een 'oude' hint krijgt.

Nee...dat hoeft dus juist niet! Als iedereen gelinkd kan worden met oude hints en/of acties maar de mol niet, omdat ze daar iets nieuws voor verzinnen??? Dan krijgt de mol dus niet te maken met het verleden!
De tijd zal het leren...
Ik weet nu in ieder geval met mijn speurtocht dat de makers vaak terug grijpen naar 'oude' en reeds eerder gebruikte hints. Dus als ik nu zie dat er iets nieuws gebeurt of wordt gebruikt dan zou ik het kunnen weten!
Wie van de kandidaten zei ook alweer dat als je niet kijkt en begrijpt dat je blind bent???

@Garfreek; Weet niet of die belgische reeks meegeteld moet worden of niet...feit is wel dat ze dus een aantal hints hebben overgenomen of in een nieuw jasje hebben gestoken.
Hoe ik Vera moet wegstrepen weet ik niet...daar probeer ik nog achter te komen. Jij hebt ook geen idee???
Carpe Diem!!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2009, 21:35:29 »
Nee...dat hoeft dus juist niet! Als iedereen gelinkd kan worden met oude hints en/of acties maar de mol niet, omdat ze daar iets nieuws voor verzinnen???
Niet iets nieuws dus, de mol heeft in een oude hint al eens een uitzonderingspositie gehad, dus als dat nu weer is, is het niet nieuw, maar ook oud, dus klopt de hint niet.
The British are not impressed.

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2009, 21:44:02 »
Erg mooi ook neergezet, ik laat het nog steeds wat bezinken.
We zitten bovendien ook met het cirkel is rond idee.
Ananas

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2009, 09:54:25 »
Wat mij is opgevallen:

Anniek die guldens zegt ipv euros.
Geld blijkt door de helft...gulden gedeeld door 2,2 is euro!
Hint naar toen/vroeger??? 

Weet iemand hoeveel geld er bij elkaar is gesprokkeld met die kantoorpand? Dan vermenigvuldigen met 2,2...als er dan veel minder is gestort in de pot heeft de mol zitten jatten!!! Ook hint naar vroeger/toen...Is namelijk al eerder voorgekomen.

Wat nu ook opvalt is de cijfers van de cabines...Hints met cijfers hebben ze bij de regie ook eerder gebruikt!
Alleen wat is de oplossing?  ::)

En dan ook de veelvoud aan 2-en? Misschien de hint richting 2 mollen. Dus 1 hulpmol! Denk aan reeks met Yvon! Weer verdacht veel hints naar het verleden!!!
Hier moeten we echt wat mee!

Is er niet iemand die een serie/toneelstuk of iets met 2-en heeft en met het woord verleden of toen?????

Oh jah...en de cijfers die de vragen beantwoorden, dus 2, den haag= 070, 353 cm en huisnummer 10???
Carpe Diem!!!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #29 Gepost op: 16-01-2009, 10:22:02 »
Oh...ik heb iets gevonden!

OK, nog een poging om een hint te zien in die nummers:
Als je ze onder elkaar zet, alsvolgt:

  2
1
1
  2
    3
    3
  2

krijg je de S van Sebastiaan.
En nou ga ik slapen.

En wat dacht je hiervan?
cijfers 2, 070, 353 en 10

2+0+7+0+3+5+3+1+0= 21 = 2+1=3 en 3 is C!
Dan krijg je S en C ...bij 1e aflevering om 49.49 (door iemand anders gevonden)
Wie is de mol? Luister naar Schiffers fm!!! 9 letters en nu 2 letters gevonden!!!
Welke letters zullen er meer gaan volgen
Carpe Diem!!!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2009, 14:31:21 »
2+0+7+0+3+5+3+1+0= 21 = 2+1=3 en 3 is C!

Maar zo kan je alleen maar de letter A t/m I krijgen. Terwijl 21 al een hele mooie U is...

Gr/F

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #31 Gepost op: 16-01-2009, 17:04:36 »
Over eerdere afleveringen,
de waslijn: refereert naar Yvons mollenstreek met het kunstwerk van T-shirts aan een waslijn ?

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2009, 18:29:38 »
Maar zo kan je alleen maar de letter A t/m I krijgen. Terwijl 21 al een hele mooie U is...

Gr/F

Ja, maar wat als ze met cijfers aankomende afleveringen willen aanduiden wie de mol is??? S en U is dan niet logisch aangezien er geen kandidaat in deze reeks zit met SU als initialen of naam..toch?

@Annabeth; Dat met die waslijn is zeer scherp opgemerkt!!! Weer een hint naar het oude...
Ik geloof echt dat hiermee iets wordt bedoelt. Ook de terugkerende titanic-theorie is in mijn ogen frappant aangezien dat ook een soort van rode draad was in de reeks met Elise.

En dan die 2-en die veelvuldig worden gebruikt...

Trouwens, heeft Hans vanaf seizoen 1 telkens een link gehad met WIDM??? Heeft hij vanaf seizoen 1 de muzikale hints telkens gepresenteerd? Anders kan Hans misschien wel een link zijn met het oude als dat zo het geval is...Dus niet de mol heeft niets met 'oude hints' te maken...maar de mol van nu heeft er alles mee te maken! Hij zou dan vanaf het begin van WIDM naar alles van het oude?

Ik blijf erbij dat het oude een hint is...Maar hoe???  8)
Carpe Diem!!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2009, 23:09:18 »
Ja, maar wat als ze met cijfers aankomende afleveringen willen aanduiden wie de mol is??? S en U is dan niet logisch aangezien er geen kandidaat in deze reeks zit met SU als initialen of naam..toch?
Nee, maar dan klopt de theorie niet. Enkel omdat een U je niet uitkomt, kan je niet de regels verbuigen net zolang totdat jouw verdachte al mol wordt aangewezen. Als ze met cijfers 1-26 letters willen aangeven, gebruiken ze alle 26 en niet alleen 1-9, omdat je geen U wil. Dan hadden ze andere cijfers gebruikt.
The British are not impressed.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2009, 23:21:07 »
Deze theorie vind ik niet slecht. Goe bezig mensen! ::ok::

Bewonderenswaardig hoe jullie er toch opkomen . ::jaja::

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2009, 11:37:51 »
Nee, maar dan klopt de theorie niet. Enkel omdat een U je niet uitkomt, kan je niet de regels verbuigen net zolang totdat jouw verdachte al mol wordt aangewezen. Als ze met cijfers 1-26 letters willen aangeven, gebruiken ze alle 26 en niet alleen 1-9, omdat je geen U wil. Dan hadden ze andere cijfers gebruikt.

Sorry hoor...maar cijfer 21 niet gebruiken als U omdat het mij niet uitkomt??? Een beetje rare actie...wie zegt dat ik Hans als MOL zie??? Alleen in aflevring 1 als A.J.Kwak vond ik het wel toepasselijk...nu in aflevering 2 heeft hij niet gemold. Dus nee, nu geen mol..mocht hij mollenstreken uit gaan halen dan wel...
Ik heb de 1-9 gebruikt omdat het ook een manier is wat ze gebruiken bij nummerologie...alles bij elkaar optellen zodat er 1! cijfer uitkomt! Wie zegt dat dit geen manier is om de nummerreeks voor deze getallen op te lossen???
Ik heb geen tunnelvisie hoor...
Carpe Diem!!!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2009, 13:38:21 »
Ik denk niet dat WIDM substantiële hints over de identiteit van de mol in de nieuwe reeks hebben gestopt in de vorm van verwijzingen naar vorige seizoenen. Daarmee zouden ze hun publiek te zeer beperken; immers, alleen die/wij WIDM.com-freaks hebben alle series vanaf 2000 gezien. Sommige forumleden zaten toen zelfs nog op 't potje. Het gros van de kijkers zal niet zulke doorgewinterde fans zijn, en vooral erg verward reageren als die linkjes met eerdere molseries essentieel blijken te zijn.

Derhalve vermoed ik dat de verwijzingen naar het verleden (die inderdaad voorkomen met de oud-mollen en de aanstaande opdracht waarin Karel en Angela te zien zijn) vooral bedoeld zijn om de molfanaten te plezieren, en om de continuïteit van het programma te symboliseren.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2009, 14:27:52 door Michmol »
Woosie down?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2009, 14:13:55 »
Dat denk ik ook, en ik vind het ook heel leuk dat dat is gedaan :)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2009, 14:27:18 »
[...] alle series vanaf 2000 gezien. Sommige forumleden zaten toen zelfs nog op 't potje. [...]

Ha ha, overdrijven is ook een kunst ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Theorie: eerdere afleveringen
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2009, 14:29:28 »
Ha ha, overdrijven is ook een kunst ;)

Dat is het zeker. De 'range' aan leeftijden op dit forum loopt echter wel flink uiteen. Dit is al het 10e seizoen... Toen WIDM in Nederland begon was ik 14. Tempus fugit...
Woosie down?