Auteur Topic: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?  (gelezen 15800 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
De titel zegt het al:
welke opdracht vind jij het leukst van alle opdrachten uit de historie van wieisdemol?

Ik ben verliefd geworden op het programma door de lasergame opdracht uit seizoen 5 van de Nederlandse series  ::trots::

welke opdracht vinden jullie het leukst?
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2009, 09:20:14 »
Moeilijk moeilijk. Er zijn zoveel mooie en goede opdrachten geweest, maar een opdracht die gelijk in me opkomt, is het etentje bij Mr. en Mevr. Diaz in seizoen 6, Argentinië. Een geniale opdracht, 6 kandidaten die zich absoluut niet op hun gemak voelen en daarnaast ook de meest moeilijke en maffe opdrachten die ze moesten uitvoeren. ;D
« Laatst bewerkt op: 10-03-2009, 09:21:49 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2009, 09:23:40 »
De ondervraging door Jantien in serie 3 is een goeie.

De 'doe een schietspel en degene bij het einddoel verraadt de groep voor een vrijstelling' is ook altijd leuk. Deze is in Nederland in serie 4 gedaan in de bossen met paintballguns. Elise werd op 't eind neergeschoten door iemand (Ron? weet niet meer) die een vrijstelling verdiende. Het geld ging niet in de pot.

Leuker was deze opdracht echter in series van andere landen, zoals Belgie (met lasergamen in een klein dorpje, Hugo was toen de verrader), Amerika 1 (als ik me niet vergis hetzelfde dorpje in Italie, met ook veel gedoe achteraf) en ook in Australie is ie een keer geweest met paintballguns.

In NL 2 had je een keer de bestorming van een Schots kasteel, waarbij ook laserguns werden gebruikt. Ook deze is eigenlijk weer leuker in andere series, waar de aanvallende partij dan een kan met water omver moet stoten. Ik vond deze erg mooi en erg spannend in de Amerikaanse serie 1 ook, en ook deze is in de Belgische serie 2 gedaan met een even zo mooi effect. In Australie hebben ze 'm ook geprobeerd te doen en daar was ie weer helemaal niks.

Maar mijn favoriete soort opdracht allertijden is toch altijd wel de Fort Boyard achtige opdracht waarin mensen onafhankelijk van elkaar zitten opgesloten en allerlei puzzels moeten oplossen (nummers lezen, morsecodes intikken, melodietjes spelen op instrumenten etc.) om bij elkaar te komen. Ook dit is bijv. in serie 2 gedaan (met Yvonne en de morse code op de kop) en in serie 4 met Elise et al in de gevangenis. Maar ook dit was bijv. weer leuker in een Belgische serie en in Amerika 1, in hotelkamers opgesloten.

Grappig dat er veel opdrachten zijn die in verschillende landen zijn gedaan, en dat de Nederlandse series daar dan weer een beetje schril bij afsteken.

En ik ga altijd even op het puntje van mijn stoel zitten als Frederique Huydts een berg op fietst. Maar wat daar gebeurde tart elke beschrijving.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2009, 09:44:16 »
De 'doe een schietspel en degene bij het einddoel verraadt de groep voor een vrijstelling' is ook altijd leuk. Deze is in Nederland in serie 4 gedaan in de bossen met paintballguns. Elise werd op 't eind neergeschoten door iemand (Ron? weet niet meer) die een vrijstelling verdiende. Het geld ging niet in de pot.


Ja dat was Ron, omdat hij door de anderen het meest vertrouwd werd ::rofl:: En Elise maar verontwaardigd doen  >:D
Tell me what your telescope says

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2009, 10:04:22 »

Grappig dat er veel opdrachten zijn die in verschillende landen zijn gedaan, en dat de Nederlandse series daar dan weer een beetje schril bij afsteken.

Is denk ik een geldkwestie...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2009, 10:05:21 »
Ik vond de koffertjesopdracht in  Australie erg leuk. De kandidaten moesten daar ongemerkt een koffertje wisselen. Ook de links-rechts opdracht in Australie was leuk. Het rennen voor de Gaucho's in Argentinie en idd het diner waren leuk. In Thailand vond ik de opdracht met de foto's leuk. Nadja moest daar de mensen op de foto zetten.
In Mexico vond ik het maisveld het seinen en de bommetje opdracht leuk. Nu in Noord-Ierland/Jordanie vind ik de schiteopdracht,de waterpijpopdracht, het ganzenbord ( allemaal afl 5  ;) ) en ook de treinopdracht vond ik erg leuk.
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2009, 10:08:49 »
Serie 2: Museumkraak. Met achteruit "Nico is de Mol" erin verborgen. Serie 3: Heel veel opdrachten uit serie 3 vind ik erg goed. Eentje die nog niet genoemd is: het vliegtuigje 'The Utterly Butterly' waar de kandidaten op moesten staan. Serie 4: Lintjesoprdacht. Hoe kon Ron nou voorbij het eindpunt rennen? En een prachtige molactie van Elise om nog net op tijd met lintjes binnen te komen, terwijl de opdracht zou mislukken (= geld uit de pot)! Ferdi was de grote verdachte met zijn berg lintjes en rare bouwwerken i.p.v. pijlen. Serie 5: Stoomtreinopdracht, maar ook: krokodillen voeren, prachtig daar rond en op Goat Island. Serie 6: De tango van Liz en Roderick. Frederique: "Jezus Liz, wat heb jij een gok!" ::pinokkio:: Serie 7: Ayutthaya, waar Menno zich eens goed kon uitleven. Serie 8: Ook vol prachtige opdrachten. Een paar favorieten: seinopdracht en volgordespel. Schitterend dat Dennis de tweede keer de verkeerde envelop griste en nog bijna niemand hem als Mol verdacht! ::respect:: Junior: Het verhaal van de Zwolse Blauwvingers. "Kijk ik verblind genoeg zo?" ::rofl::

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2009, 11:11:58 »
Nou, eh, alle opdrachten die jullie net opnoemden zijn briljant! ::tandpastasmiley::
Molloot sinds seizoen 4

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2009, 11:37:16 »
Ojee, dat zijn er zoveel, je kunt beter vragen welke niet zo leuk waren.  ;D

De mysterieuze/ingewikkelde opdrachten vind ik altijd wel erg leuk.
Zoals dit jaar met Beethoven, de link die ze in serie 3 moesten leggen naar Ali Albazazz ("en jullie zijn niet even gaan kijken op go to... Ali Albazzaz?" ;D), oog in oog  met de mol in serie 6, de museumkraak in serie 2, het verhoren in serie 3, enzovoorts.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2009, 12:04:49 door Lautjuh »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2009, 11:48:01 »
als ik al julli reacties lees dan denk ik gelijk van "ojaa, die was ook leuk" helaas heb ik niet elk seizoen gezien en heb ik zo te lezen geweldige opdrachten gemist:
Ik heb alleen de nederlandse bnn-er series gezien
uit seizoen 5: lasergamen
seizoen 6: het rennen voor de Gaucho's
seizoen 7: Ayutthaya (of hoe die opdracht ook heette)
seizoen 8: Die zing/bedel waar Joris zich helemaal thuis voelde
seizoen 9: de stoomtreinopdracht
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2009, 11:49:15 »
Vond de sein-opdracht in serie 8 ook geweldig.
- Met Coen en dunya die morsecode uitbeelden... :)
- Dennis en Patrick: "Driefm? Driefm?"  ::rofl::
- Patrick die uitbeeld dat Coen net vader was geworden. Georgina: "Oh! Dat ben ik! Zo sta ik altijd met mijn kat!"  ::rofl::

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2009, 12:37:22 »
Ik vond de koffer opdracht in BA erg leuk (mede omdat ik daarmee Milouska ontmaskerde). Maar ook de (circus-)paarden opdracht, en de rozenopdracht uit dat seizoen.
Verder de speurtocht naar Alex in seizoen 7, "Inverary Jail" uit Seizoen 2.
The Weakest link uit AUS 2 vond ik ook erg origineel.
En uit US Mole 5 denk ik met genoegen terug aan die opdracht dat ze allen geketend zijn, en ze één voor één een ander moeten gunnen om zich te bevrijden. De truuk was echter dat ze ipv het sleuteltje ook een vrijstelling konden pakken! Geweldig bedacht!

Er zijn er nog veel meer, maar daar kan ik nu even niet opkomen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2009, 12:48:20 »
Moeilijk moeilijk. Er zijn zoveel mooie en goede opdrachten geweest, maar een opdracht die gelijk in me opkomt, is het etentje bij Mr. en Mevr. Diaz in seizoen 6, Argentinië. Een geniale opdracht, 6 kandidaten die zich absoluut niet op hun gemak voelen en daarnaast ook de meest moeilijke en maffe opdrachten die ze moesten uitvoeren. ;D
Dat was inderdaad een meesterlijke opdracht.
Ik vind het jammer dat er niet vaker van die opdrachten zijn waarin de spelers echt tegen elkaar worden uitgespeeld.
Zoals bijv. in 2007 waar Alex min of meer de keus krijgt om die vrijstelling voor zich op te eisen in plaats van geld in de pot te storten.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2009, 13:07:40 »
Het verhoor met Jantien in serioe 3 was idd meestelijk (ik wist nooit in welke serie die zat en ik was blij dat ik m wqeer langs zag komen toen ik de series nog een keer aan het kijken was.) Ook het koffertje wisselen was heel leuk of die verdedigingsopdrachten zijn ook al;tijd leuk :D... Dr izjn echt te veel leuke opdrachten geweest om ze allemaal hoer neer te zetten
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Hanhann

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aaaaight. hahahaha.
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2009, 19:43:52 »
Er was in de serie met Elise en Ron etc een opdracht met lasers via spiegels en dingen en codes kraken onder de grond en Who Let The Dog Out-karaoke haha.
Was de eerste serie die ik zag, voor de rest kan ik me er ook niks meer van herinneren.
Voor de rest de serie met Marc-Marie met: 'Isabel: Eigenwijs!' 'Ja, en doof ook'
haha daar moest ik echt hard om lachen.
Zie mijn Zietheorie in het Algemene Jontopic.. x')

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2009, 22:45:34 »
De mooiste opdracht blijft wat mij betreft toch de lasergame opdracht in het Schotse kasteel, waarbij de mol een laddertje naar beneden liet om de belagers binnen te laten. ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2009, 23:02:17 »
Mij blijft het diner uit seizoen 6 en de stoomtrein uit seizoen 5 altijd bij.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2009, 23:29:46 »
Oooh dat is lastig kiezen... ik vind zoveel opdrachten leuk... ::bravo::
Om er dan toch maar even eentje uit te vissen die me bij is gebleven: Paul en Menno en het blauwe mannetje. ::tandpastasmiley:: ::rofl::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2009, 23:30:59 »
Heb ooit een opdracht gezien, weet beslist niet meer in welk jaar dat was, dat ze allemaal opgesloten werden onder de grond en zelf moesten onderzoeken, middels codes en puzzels hoe ze naar een ander vertrek konden komen. Iets met heel oude deuren, kan ik me nog herinneren en touwen, hoog in het vertrek waar ze op moesten klimmen,om uiteindelijk een sleutel te kunnen bemachtigen om via een luik weer boeven de grond te komen. Dat was echt spannend...
Help me even die-hard-molspeurders... ::vergroot:: weet iemand nog wanneer dat was en met welke spelers?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: welke opdracht vind jij het leukste uit de historie van wieisdemol?
« Reactie #19 Gepost op: 10-03-2009, 23:33:08 »
De mooiste opdracht blijft wat mij betreft toch de lasergame opdracht in het Schotse kasteel, waarbij de mol een laddertje naar beneden liet om de belagers binnen te laten. ::ok::


Die was zeker mooi, maar vraag me nog steeds af of het wel echt de mol is geweest die dat deed.
We zien 't hem namelijk niet doen.
Maar goed, het klinkt sowieso wel lekker mollerig.  ;)


Heb ooit een opdracht gezien, weet beslist niet meer in welk jaar dat was, dat ze allemaal opgesloten werden onder de grond en zelf moesten onderzoeken, middels codes en puzzels hoe ze naar een ander vertrek konden komen. Iets met heel oude deuren, kan ik me nog herinneren en touwen, hoog in het vertrek waar ze op moesten klimmen,om uiteindelijk een sleutel te kunnen bemachtigen om via een luik weer boeven de grond te komen. Dat was echt spannend...
Help me even die-hard-molspeurders... ::vergroot:: weet iemand nog wanneer dat was en met welke spelers?


Ik denk dat je serie 3 bedoelt.
Daar gingen ze via een put naar beneden en moesten ze oa via balken weer naar boven komen.
Plaatje van de site van Heinz:


« Laatst bewerkt op: 10-03-2009, 23:46:28 door Lautjuh »