Auteur Topic: [Theorie] Beginletters van namen.  (gelezen 6971 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[Theorie] Beginletters van namen.
« Gepost op: 7-03-2009, 10:01:17 »
Het valt me op dat er steeds letters te vinden zijn in de serie.


Zie de J.


Zie de A.


Hier wordt zelfs gebruik gemaakt van beginletters. ZOdat je weet welke kandidaat wie is.
Ze hadden ook bijvoorbeeld andere middelen kunnen gebruiken voor het kiezen van de teams.


Zie van allebei de eerste 2 letters. AP.

Vind het wel appart.
ALs meer mensen beginletters zien post ze hier.
Misschien kan je van al die letters die we tegenkomen een zin maken.

Oohja en dankzij RAT zien we dat de tourbus op het begin een "J" maakt.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2009, 10:09:07 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2009, 10:09:33 »
Het is maar wat je wil zien. Als iemand heel toevallig stuit op iets dat je als letter KUNT zien, dan IS het voor die persoon ook een letter. Dat er ook patronen zijn, waarmee je een heel andere letter kan vormen, dat verget iedereen maar even. Immers: alleen de letter die jou (bedoel ik in het algemeen) uitkomt, komt ´bovendrijven´. De andere letters zie je gemakshalve maar even niet.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2009, 10:15:20 »
Het is maar wat je wil zien. Als iemand heel toevallig stuit op iets dat je als letter KUNT zien, dan IS het voor die persoon ook een letter. Dat er ook patronen zijn, waarmee je een heel andere letter kan vormen, dat verget iedereen maar even. Immers: alleen de letter die jou (bedoel ik in het algemeen) uitkomt, komt ´bovendrijven´. De andere letters zie je gemakshalve maar even niet.


Alle letters zijn toch wel duidelijk?  ???
De eerste J. Tijdens de lasergame.. Je kan er volgens mij niks veder van maken.
De A's in de flipperkant. Ja oke die kan ook gewoon zo liggen zodat de bal appart gaat rollen.
De letters in de Arena.. Ik vind het vreemd dat ze letters gebruiken. Misschien worden we daardoor mee geholpen dat er een hint inzit.
Ananas en Perzik.. Ja je kan er PA van maken.. Maar vind de initialen van Anniek er veel meer bij passen.
De route van de tourbus. Het kan zo zijn. Bedoel ze kunnen heus wel die chauffeur een ochtendje anders laten rijden. En de bus reed volgens mij alleen voor de opdracht. En niet voor het volk.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2009, 10:22:04 »
Ik vind het ook een beetje te vergezocht... En daarnaast, als de ene letter op Anniek slaat en de andere weer op Jon, wordt je toch nog niet veel wijzer  ???

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2009, 10:36:51 »
Ik vind het ook een beetje te vergezocht... En daarnaast, als de ene letter op Anniek slaat en de andere weer op Jon, wordt je toch nog niet veel wijzer  ???

jaa, misschien 2 mollen  ::tandpastasmiley::
Maarja, je kan het vergezocht vinden..  Maar ik vind het behoorlijk appart & opvallend.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2009, 10:39:43 »
Rat's J lijkt mij helemaal geen J. Eerder een b of een q of een L. Of valt dit ook nog onder de spiegelbeeldtheorie van vorig jaar (ofzo)?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2009, 10:53:57 »
Rat's J lijkt mij helemaal geen J. Eerder een b of een q of een L. Of valt dit ook nog onder de spiegelbeeldtheorie van vorig jaar (ofzo)?

Rat heb hem zo getekent dat hij precies andersom ligt. De volgorde van de kandidaten die de bus inging was Dennis-Froukje-Vivienne & Rick. Dan kan je hem ook andersom tekenen.

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2009, 10:55:59 »
Wat ik wil zeggen: ´iemand´ ontdekt een letter. Een ander ziet er iets in (of niet), en die borduurt erop voort. Gevolg is dat je in steeds meer  shots een letter ziet, of meent te zien.

9 seizoenen Wie is de Mol hebben mij 1 ding geleerd: je moet niet in ALLES een hint willen zien. Sommige dingen kunnen ook gewoon toeval zijn. Al staat er heel duidelijk een letter of een woord in beeld, het is in veel gevallen gewoon toeval.

Iets anders is de opzettelijke rode draad die Inge heeft aangebracht in de groepsfoto´s. Dat is door de produktie niet bij toeval ontdekt, dat heeft ze zelf gedaan. En heel knap, want de andere deelnemers zagen het niet. Je gaat als deelnemer echt niet onthouden hoe 1 van de deelnemers de handen houdt bij de groepsfoto.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2009, 11:46:43 »
Ben ik met je eens Bodejos, dat het vaak toeval zal zijn en wij wel heeeel graag overal een hint in willen zien (zelfs in n broodje kaas  :P )

Maar.... kan nog wel wat aanvullingen bedenken hoor op de theorie van Tommie
de kussens in de Bedoeïnentent in de vorm van een 'M' (geen hint, maar wel een letter)
de 'A' op de auto van PJH
en dat was alleen nog maar de laatste aflevering

Ons gezamenlijk probleem is, dat we teveel zien omdat we dat nu eenmaal graag willen, waardoor we de echte hints er niet meer uit kunnen filteren... ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2009, 11:46:50 »
Rat heb hem zo getekent dat hij precies andersom ligt. De volgorde van de kandidaten die de bus inging was Dennis-Froukje-Vivienne & Rick. Dan kan je hem ook andersom tekenen.
Spiegelen is iets anders dan roteren. Als je gaat spiegelen maak je van een b wel een p. Als je roteert kan het hoogstens een q worden. De bus reed dus geen J.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #10 Gepost op: 12-03-2009, 13:44:02 »
Het zal wel toeval zijn maar wou het toch even vermelden. De streek waar ze nu zijn, Jordanië, was vroeger een deel van de Romeinse provincie Arabia Petraea, sinds 106 n.C. om precies te zijn. Alweer vallen mij de initialen A.P. op. Ook een deel van Syrië was deel van dit gebied. Anniek noemde eerder Syrië als mogelijk eindpunt.

NL Wiki - Arabia Petraea
EN Wiki - Arabia Petraea

Als je dan wat verder gaat graven kom je nog een paar keer die letters tegen. Voor de Romeinen de naam van het gebied veranderden werd het gebied geleid door de Nabateeërs. Twee opmerkelijke namen van koningen van de Nabateeërs zijn Aretas III en Aretas IV, voluit Aretas III Philhellenos en Aretas IV Philopatris. Alweer de initialen van Anniek. Vreemd maar kan toeval zijn.

Wiki EN: meer info
Nabataean kingdom
List of rulers of Nabatea
Aretas_III
Aretas_IV

Wiki NL:
Nabateeërs
Koningen van Nabatea
Aretas_III
Aretas_IV

Het lijkt me zelf te ingewikkeld om een hint in te zien. Maar vond het toch opvallend genoeg om eens verder onder de loep te nemen. En het sterkt toch alweer een beetje de Ananas Perzik theorie. Tijd om bekend te maken dat Anniek de mol is want ik begin overal combinaties A's en P's te zien.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2009, 13:46:08 door feniks »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #11 Gepost op: 12-03-2009, 14:40:26 »
Het zal wel toeval zijn maar wou het toch even vermelden. De streek waar ze nu zijn, Jordanië, was vroeger een deel van de Romeinse provincie Arabia Petraea, sinds 106 n.C. om precies te zijn. Alweer vallen mij de initialen A.P. op. Ook een deel van Syrië was deel van dit gebied. Anniek noemde eerder Syrië als mogelijk eindpunt.

NL Wiki - Arabia Petraea
EN Wiki - Arabia Petraea

Als je dan wat verder gaat graven kom je nog een paar keer die letters tegen. Voor de Romeinen de naam van het gebied veranderden werd het gebied geleid door de Nabateeërs. Twee opmerkelijke namen van koningen van de Nabateeërs zijn Aretas III en Aretas IV, voluit Aretas III Philhellenos en Aretas IV Philopatris. Alweer de initialen van Anniek. Vreemd maar kan toeval zijn.

Wiki EN: meer info
Nabataean kingdom
List of rulers of Nabatea
Aretas_III
Aretas_IV

Wiki NL:
Nabateeërs
Koningen van Nabatea
Aretas_III
Aretas_IV

Het lijkt me zelf te ingewikkeld om een hint in te zien. Maar vond het toch opvallend genoeg om eens verder onder de loep te nemen. En het sterkt toch alweer een beetje de Ananas Perzik theorie. Tijd om bekend te maken dat Anniek de mol is want ik begin overal combinaties A's en P's te zien.

Je vergeet nog Amman - Petra.

Maar als dit allemaal zou kloppen, zou de mol dus niet door de SMS gekozen zijn. Tenzij ze bij voorbaat al dachten dat Anniek het wel zou moeten worden, maar het voor Anniek zelf nog een verrassing wilden houden  ;)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #12 Gepost op: 12-03-2009, 15:07:25 »
Je vergeet nog Amman - Petra.

Maar als dit allemaal zou kloppen, zou de mol dus niet door de SMS gekozen zijn. Tenzij ze bij voorbaat al dachten dat Anniek het wel zou moeten worden, maar het voor Anniek zelf nog een verrassing wilden houden  ;)

Dat is ook de voornaamste reden om dit te weerleggen. Daarom denk ik dat het waarschijnlijk gewoon toeval is. Ze hebben nl. geen invloed op de geschiedenis en/of plaatsnamen. Maar toch is er nog maar eens een gelijkenis met Annieks initialen. ;D

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #13 Gepost op: 12-03-2009, 15:08:55 »
Het zal wel toeval zijn maar wou het toch even vermelden. De streek waar ze nu zijn, Jordanië, was vroeger een deel van de Romeinse provincie Arabia Petraea, sinds 106 n.C. om precies te zijn. Alweer vallen mij de initialen A.P. op. Ook een deel van Syrië was deel van dit gebied. Anniek noemde eerder Syrië als mogelijk eindpunt.

NL Wiki - Arabia Petraea
EN Wiki - Arabia Petraea

Als je dan wat verder gaat graven kom je nog een paar keer die letters tegen. Voor de Romeinen de naam van het gebied veranderden werd het gebied geleid door de Nabateeërs. Twee opmerkelijke namen van koningen van de Nabateeërs zijn Aretas III en Aretas IV, voluit Aretas III Philhellenos en Aretas IV Philopatris. Alweer de initialen van Anniek. Vreemd maar kan toeval zijn.

Het waren denk ik pas goeie hints geweest als die namen ook echt in de serie langs waren gekomen...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Theorie] Beginletters van namen.
« Reactie #14 Gepost op: 12-03-2009, 15:47:57 »
Dit vind ik nu prachtig speurwerk!  ::jaja::  ::boogie::

vrees echter dat het te ver gezocht is, maar van deze hints hoop ik altijd meer te zien.. :)
Twijfel is het begin van wijsheid