Auteur Topic: Nationale illusie ontkracht  (gelezen 25904 keer)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #40 Gepost op: 21-03-2010, 14:07:35 »
STOP![/color]
Met posten, verspil je energie niet!
Stelletje molloten...

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #41 Gepost op: 21-03-2010, 14:09:15 »
Ik heb svenergy...  ::tandpastasmiley::
Weet je het niet, antraciet

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #42 Gepost op: 21-03-2010, 14:14:22 »
Persoonlijk denk ik dat de meeste mensen die gewoon af en toe naar WIDM kijken de hint vrij ingewikkeld vonden, en daarmee wil ik niet zeggen dat Heinz het slecht gedaan heeft want niet alle hints zijn nou even makkelijk, maar de meeste mensen zullen hem de dag erna alweer vergeten zijn. Wat dat betreft waren die andere twee dan weer minder ingewikkeld en sneller te onthouden voor de "gewone" kijker.. ik denk dan ook dat de hint vooral extra overtuigend werd voor de mensen die er al eens van gehoord hadden.

Dat Heinz gewoon overtuigender overkwam hoeft niet zomaar door de hint te komen.. als hij de San hint had verkondigd was dat waarschijnlijk net zo overtuigend geweest, gewoon omdat hij er meer tijd in gestoken heeft dan die andere twee en er meer vanaf weet.

Zo ik heb ook mijn zegje gedaan :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #43 Gepost op: 21-03-2010, 14:14:47 »
Ik wil er ook nog wel even wat over zeggen. Namelijk dat ik eigenlijk van plan was meer te nuanceren, door bijvoorbeeld duidelijk te zeggen dat ik Kim eerst totaal niet verdacht en er van overtuigd was dat Arjen het was (dat laatste heb ik er wel nog even tussendoor weten te roepen), en ook dat Sanne prima de Mol zou kunnen zijn. Daar had ik ook allerlei voorbeelden van voorbereid. Maar de opzet zoals die door DWDD bedacht was was echter een flinke clash tussen drie molloten die er totaal anders over denken. De redacteur met wie ik contact had zei dat ik er "met gestrekt been" in moest gaan en hoe steviger de discussie hoe liever. Begrijpelijk, want dat levert leuke televisie op. Maar ja, het is een snel programma en er was geen tijd om echt goed op elkaar te reageren, vandaar dat die 'strijd' niet helemaal uit de verf is gekomen. :)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #44 Gepost op: 21-03-2010, 14:17:30 »
[...] vandaar dat die 'strijd' niet helemaal uit de verf is gekomen. :)

Het was eerder een slachting Heinz... en jij hebt gewonnen ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #45 Gepost op: 21-03-2010, 14:35:52 »
Maar er is 1 punt waar de starter van dit topic nog steeds niet op gereageerd heeft...
Dit hoeft helemaal niet DE hint te zijn van dit jaar en Kim hoeft niet de mol te zijn...
Omdat Heinz een discussie wint met zijn theorie wil dat niet zeggen dat het de juiste is snappie?
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #46 Gepost op: 21-03-2010, 14:45:57 »
Lees ik even het forum niet voor maar anderhalf uur, komt er een discussie van drie pagina's tevoorschijn over Heinz' retegoeie optreden in DWDD  ::)

Ik kan maar één ding zeggen: revadebe, ik leef met je mee!  ;D

Maar dit is toch geen onderwerp voor een pagina's lange discussie mensen?
« Laatst bewerkt op: 21-03-2010, 15:14:05 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #47 Gepost op: 21-03-2010, 14:51:03 »
Ik zie het probleem niet zo.
Als er 3 mensen in de vooravond van Wie wordt de nieuwe Mary Poppins? ook allerlei dingen naar voren halen welke van de 3 dames gaat winnen als dat niet mag wat mag dan wel?
Zelfde met de winaar van de verkiezingen,de een zegt Cohen en de ander Wilders en de ander Halsema.
Dus Heinz en anderen kunnen hun mening gewoon geven over wie zij denken dat de Mol is.
Als je het niet wil zien en horen wat anderen denken dat zet je het uit of zap je.

Maar veel mensen zijn ook wel benieuwd naar wat anderen en met name fervente molkijkers denken wie de mol is want daar draait het programma om,je kan moeilijk fervente teletubbies kijkers uitnodigen en die om hun mening vragen wie de mol is.

Voor de kijkers van De wereld draait door was het ook grappig om deze discussie te volgen,mooie televisie.
En het zijn meningen met onderbouwingen maar ook Heinz heeft geen inside informatie dus kan het nooit een spoiler zijn,als JP letterlijk had gesuggereeerd dat wie dan ook de Mol is dan is het wat anders.

Maar goed ik geef je wel gelijk in dat een verrassing altijd leuker is, dat is het nog steeds, het is nu Kim of Sanne of beide maar zeker weten doe je en wij het nog steeds niet.
Als het verrassend moet blijven dan zou het programma opzet moeten veranderen en zou er niemand af moeten vallen en dat je dan in de finale uit 10 mollen kan kiezen.

Maar goed dat is mijn mening.

Ananas

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #48 Gepost op: 21-03-2010, 14:58:07 »
Heinz, je hebt het fantastisch gedaan. Van mij mag je volgend jaar elke week wel een theorie uitleggen in DWDD. Gewoon als vaste gast.

 ::bravo::

En ik voel me niet gespoild.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #49 Gepost op: 21-03-2010, 15:03:19 »
Van mij mag je volgend jaar elke week wel een theorie uitleggen in DWDD.
"De Theorie van de Week!"
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #50 Gepost op: 21-03-2010, 15:04:04 »
"De Theorie van de Week!"
arme joeri, gaat ten koste van zijn luistercijfers ben ik bang...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #51 Gepost op: 21-03-2010, 15:17:08 »
Ik luister niet alleen om de theorie van de week... Podcast sowieso +10
Weet je het niet, antraciet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #52 Gepost op: 21-03-2010, 15:17:39 »
Eens dat het een beetje vreemd discussie is... Heinz treft geen enkele blaam. Eerlijk gezegd vond ik het topic door DWDD wel aardig in beeld gebracht; 3 mensen die vol voor hun mol gingen, elk evenveel tijd. Heinz moest zelfs nog tegen de stroom in omdat hij als laatste moest en het tegen 2 BN'ers op moest nemen, en nee, Heinz zelf is in mijn ogen nog NET geen BN'er  ::hypocriet::.

En zeg nou zelf, Heinz zat steeds vol op Arjen met dezelfde soort argumentatie waarmee hij nu Kim verdedigt, hoe kun je nu verkopen dat hij Het Ware Woord verspreidt? Het is ook maar een opinie zonder voorkennis. Hij had punten gekregen als hij Matthijs gecorrigeerd had en gezegd had dat de hele discussie flauwekul was omdat de mol toch pas een week later ontmaskerd zou worden  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #53 Gepost op: 21-03-2010, 15:27:39 »
Nou ik kijk dwdd nooit maar heb het nu net f teruggekeken, en ik vind Heinz wel overtuigender dan die andere 2, maar het is ook zo'n kort stukje dat je er ook niet echt wat uit kunt halen, en zeker geen overtuigend bewijs. en Kim zegt niet veel maar naast dat ze daar ook geen gelegenheid voor heeft zegt Sanne ook niet veel en zegt ze ook niet veel omdat ze dat niet goeft en zich alleen maar kan verspreken want ze weet nu wie de mol is (als ze kandidaat is)
En zelfs als Heinz nu bekend maakte dat Inge de Mol is (seizoen 7) dan nog moet je hem daar de schuld niet van geven.
media-aandacht voor de mol is altijd leuk, en zeker als daar ook nog een widm.commer bij zit :D ::ok::
Molloot sinds seizoen 4

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #54 Gepost op: 21-03-2010, 15:38:34 »
Ik hoop nog steeds op een verrassing in de finale... Sanne kan het nog steeds zijn ook al wijzen alle aanwijzingen naar Kim.

(maar om 1 ding te noemen: als Kim de mol is, hoe heeft de mol zich dan bekend gemaakt in aflevering 3?)

En ontopic: ik ben het met TS eens dat een verrassende finale leuker is maar je kunt hiervan niet Heinz de schuld geven.

revadebe

  • Gast
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #55 Gepost op: 21-03-2010, 15:40:21 »
Ik wil er ook nog wel even wat over zeggen. Namelijk dat ik eigenlijk van plan was meer te nuanceren, door bijvoorbeeld duidelijk te zeggen dat ik Kim eerst totaal niet verdacht en er van overtuigd was dat Arjen het was (dat laatste heb ik er wel nog even tussendoor weten te roepen), en ook dat Sanne prima de Mol zou kunnen zijn. Daar had ik ook allerlei voorbeelden van voorbereid. Maar de opzet zoals die door DWDD bedacht was was echter een flinke clash tussen drie molloten die er totaal anders over denken. De redacteur met wie ik contact had zei dat ik er "met gestrekt been" in moest gaan en hoe steviger de discussie hoe liever. Begrijpelijk, want dat levert leuke televisie op. Maar ja, het is een snel programma en er was geen tijd om echt goed op elkaar te reageren, vandaar dat die 'strijd' niet helemaal uit de verf is gekomen. :)

Het is dan ook vooral DWDD die blaam treft. Was op zich wel spannend om de mol live op tv aangevallen te zien worden door een molloot, en om drie theoriën tegenover elkaar te zetten. En hoe je nog even weeweeweepuntwieisdemolpuntnet tussendoor zei :P
Maar als je mensen hebt kunnen overtuigen van Kim de mol (Matthijs: "Kim is de mol!") dan zou ik dat wel jammer vinden.

En als Kim de mol niet is, tsjaa... Nobody's perfect, and my name ain't nobody. :P
« Laatst bewerkt op: 21-03-2010, 15:43:28 door revadebe »

revadebe

  • Gast
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #56 Gepost op: 21-03-2010, 15:41:05 »
(maar om 1 ding te noemen: als Kim de mol is, hoe heeft de mol zich dan bekend gemaakt in aflevering 3?)

ArgenTIENië? Dat is wat Kim deed om zichzelf verdacht te maken als mol.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #57 Gepost op: 21-03-2010, 15:42:13 »
Ik vind deze theorie toch echt niet te vergelijken met de handgebarenhint van Inge. Bij Inge was het op een gegeven moment echt duidelijk en onomstotelijk bewijs, maar de kruisjestheorie blijft maar een theorie. Ik ben er niet zo door overtuigd en ik blijf gewoon heel eigenwijs bij mijn mol Sanne.

Maar het hele programma van De Mol draait toch om hints te vinden, theorietjes met elkaar te delen en elkaar overtuigen met wie je verdenkt als mol. Ik vind het juist wel leuk dat er aandacht aan is besteed in DWDD en ik vond het juist wel grappig om Heinz op tv te zien.  ::joehoe:: Blijkbaar leeft het programma toch bij heel veel mensen en vinden ze het bij DWDD de moeite waard om er aandacht aan te besteden, dat vind ik al heel positief. De mensen die fanatiek zijn in het speuren en ook op forums komen, die kennen de theorie natuurlijk allang. De 'gewone' kijker zal volgens mij nu niet ineens gaan denken: "Goh nu heeft Heinz de spanning weggehaald en is voor mij duidelijk dat Kim de mol is".

revadebe

  • Gast
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #58 Gepost op: 21-03-2010, 15:44:43 »
Ik vind deze theorie toch echt niet te vergelijken met de handgebarenhint van Inge. Bij Inge was het op een gegeven moment echt duidelijk en onomstotelijk bewijs, maar de kruisjestheorie blijft maar een theorie. Ik ben er niet zo door overtuigd en ik blijf gewoon heel eigenwijs bij mijn mol Sanne.

De combinatie van tien, kruisjes en plusjes komt zo vaak terug, dat het eigenlijk toch echt wel een hint moet zijn. Maar goed, zo zie ik het nu.

Net zoals toen met de handgebarenhint is dit waarschijnlijk dé hint van deze serie, en om die nou al voor de ontknoping op nationale tv te gaan vertellen.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #59 Gepost op: 21-03-2010, 15:46:47 »
Ik vind deze theorie toch echt niet te vergelijken met de handgebarenhint van Inge. Bij Inge was het op een gegeven moment echt duidelijk en onomstotelijk bewijs, maar de kruisjestheorie blijft maar een theorie. Ik ben er niet zo door overtuigd en ik blijf gewoon heel eigenwijs bij mijn mol Sanne.

Maar het hele programma van De Mol draait toch om hints te vinden, theorietjes met elkaar te delen en elkaar overtuigen met wie je verdenkt als mol. Ik vind het juist wel leuk dat er aandacht aan is besteed in DWDD en ik vond het juist wel grappig om Heinz op tv te zien.  ::joehoe:: Blijkbaar leeft het programma toch bij heel veel mensen en vinden ze het bij DWDD de moeite waard om er aandacht aan te besteden, dat vind ik al heel positief. De mensen die fanatiek zijn in het speuren en ook op forums komen, die kennen de theorie natuurlijk allang. De 'gewone' kijker zal volgens mij nu niet ineens gaan denken: "Goh nu heeft Heinz de spanning weggehaald en is voor mij duidelijk dat Kim de mol is".
inderdaad ja. ik volg het nu vanaf seizoen 4 en ik heb tot nu toe 7x fout gezeten. 4 finale mollen, 1 4e plaats en 2 5e plaatsen. (Arjen). Denk nu Sanne (vanaf afl 1 getwijfeld tussen Sanne en Arjen en uiteindelijk voor Arjen gegaan) maar door dwdd en de molbeurs (kim 70, sanne 30) denk ik dat het ook kim wel kan zijn, maar niet dat het kim wel moet zijn
Molloot sinds seizoen 4