Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 77141 keer)

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 29-01-2010, 11:24:55 »
Wat ik ook erg raar shot vond ik dat Arjen in het bos met zijn zaklamp naar zijn horloge schijnt en met zijn ogen iets raars doet, en hij kijkt hierbij direct de camera in! Wie kan hier een screen of beweging van plaatsen?



Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 4
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2010, 11:50:43 »
Verwijst het juiste antwoord "Durch" naar het getal 3? (naamval)
pfff te laat...ik slaap er een nachtje over

Durch verwijst naar de 4de naamval ;)
You'll never walk alone

Offline Molloos

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2010, 12:10:22 »
Na aflevering 4 weet ik het zeker. Frits is de Mol, niet eens zo ontzettend ver gezocht:

- Frits heeft een shirt aan van 'Japan Rags'. Dat merk is gewoon in NL te koop en heeft hij dus blijkbaar meegenomen naar Japan. Alleen de Mol weet van te voren waar het spel plaats gaat vinden... toch?
- Verder is het natuurlijk erg gemakkelijk wanneer de Mol als laatste (net zoals hij als laatste ging in het spel in het Nederlandse dorp) gaat bij het spel om de vrijstelling te nemen en de vermoorde onschuld te spelen. Hoppaké, minder centen in de pot en geen enkele kandidaat heeft de vrijstelling.

(Ik moet de andere afleveringen nog even nakijken maar volgens mij zegt Frits wanneer Barbara afvalt: 'en toen waren er nog maar zes...'. Zou natuurlijk perfect zijn als hij dit iedere aflevering aan het einde zegt. Dan is mijn plaatje bij Frits compleet. Hmmm!)
Mol, Mollig, Molst!

Offline joostb

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2010, 12:17:50 »
Bij de opdracht met de vrijstelling zou ik als mol het liefst zo snel mogelijk aan de beurt willen zijn. Een nacht in een koud, vochtig bos is niet erg aantrekkelijk (er van uitgaande dat Frits inderdaad een behoorlijke tijd vast heeft gezeten). Ik zou er wel op durven gokken dat een van de laatste (waarschijnlijk de allerlaatste) kandidaten voor de vrijstelling gaat. De volle € 3200 komt dan niet in de pot. De mol kan dan lekker van de BBQ genieten, slaapt in een tent, houdt het vertrouwen van de groep en het maximale bedrag wordt niet verdiend. Ook weet de mol welke opdrachten er nog komen en weet dus welke kansen er nog komen om geld uit de pot te halen. Het risico dat er toch niemand voor de vrijstelling gaat en het volle bedrag binnenbrengt is in dat geval beperkt.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 4
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2010, 12:25:15 »
Wat was eigenlijk de scheikunde-vraag en wie gaf daar antwoord op en wat was dat antwoord, weet iemand dit?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 4
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2010, 12:30:55 »
Na aflevering 4 weet ik het zeker. Frits is de Mol, niet eens zo ontzettend ver gezocht:

- Frits heeft een shirt aan van 'Japan Rags'. Dat merk is gewoon in NL te koop en heeft hij dus blijkbaar meegenomen naar Japan. Alleen de Mol weet van te voren waar het spel plaats gaat vinden... toch?
- Verder is het natuurlijk erg gemakkelijk wanneer de Mol als laatste (net zoals hij als laatste ging in het spel in het Nederlandse dorp) gaat bij het spel om de vrijstelling te nemen en de vermoorde onschuld te spelen. Hoppaké, minder centen in de pot en geen enkele kandidaat heeft de vrijstelling.

(Ik moet de andere afleveringen nog even nakijken maar volgens mij zegt Frits wanneer Barbara afvalt: 'en toen waren er nog maar zes...'. Zou natuurlijk perfect zijn als hij dit iedere aflevering aan het einde zegt. Dan is mijn plaatje bij Frits compleet. Hmmm!)

Volgens mij was het bij iedereen bekend dat ze naar Japan gingen. En het was Erik die aan het eind van de aflevering zei: "Toen waren er nog maar 6..."
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 4
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2010, 12:37:17 »
Wat was eigenlijk de scheikunde-vraag en wie gaf daar antwoord op en wat was dat antwoord, weet iemand dit?

Scheikundevraag was met die emmers water. Het antwoord was Barbara en dat werd gegeven door Frits.

Waar ik zelf een beetje moeite mee heb: wat is hier scheikunde aan ???
Behalve dan het water "H2O" noemen.. vind het persoonsoonlijk meer een wiskunde-opdracht, maar ja wiskunde zat er al in met de stelling van Pythagoras.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2010, 12:44:48 »
aflezen van een stand van een vloeistof (in dit geval water) is behoorlijk scheikundig (iig past het beter bij scheikunde dan bij elk ander vak), dacht ik zo :P

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 4
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2010, 12:48:26 »
Scheikundevraag was met die emmers water. Het antwoord was Barbara en dat werd gegeven door Frits.

Waar ik zelf een beetje moeite mee heb: wat is hier scheikunde aan ???
Behalve dan het water "H2O" noemen.. vind het persoonsoonlijk meer een wiskunde-opdracht, maar ja wiskunde zat er al in met de stelling van Pythagoras.

Dat was de Natuurkunde-vraag. Ik zag ergens in een flits op een doorgestreepte scheikunde-vraag op het bord staan maar het is volslagen onbekend wat die vraag was, en wie hem beantwoordde. Volgens mij dan.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline ogiri

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Edo rulez !
Re: Aflevering 4
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2010, 12:50:05 »
Na aflevering 4 weet ik het zeker. Frits is de Mol, niet eens zo ontzettend ver gezocht:

- Frits heeft een shirt aan van 'Japan Rags'. Dat merk is gewoon in NL te koop en heeft hij dus blijkbaar meegenomen naar Japan. Alleen de Mol weet van te voren waar het spel plaats gaat vinden... toch?
- Verder is het natuurlijk erg gemakkelijk wanneer de Mol als laatste (net zoals hij als laatste ging in het spel in het Nederlandse dorp) gaat bij het spel om de vrijstelling te nemen en de vermoorde onschuld te spelen. Hoppaké, minder centen in de pot en geen enkele kandidaat heeft de vrijstelling.

(Ik moet de andere afleveringen nog even nakijken maar volgens mij zegt Frits wanneer Barbara afvalt: 'en toen waren er nog maar zes...'. Zou natuurlijk perfect zijn als hij dit iedere aflevering aan het einde zegt. Dan is mijn plaatje bij Frits compleet. Hmmm!)
over tunnelvisie gesproken...

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2010, 12:53:39 »
De ketting opdracht was een kopie van de vijfde serie van de Amerikaanse mol.
Daar zat destijds een duidelijke aanwijzing over wie de mol was in de achtergrond van de locatie.
Misschien is er deze keer ook zoiets te vinden, al is het wel een heel andere locatie dan toen.

http://www.youtube.com/watch?v=gczYXxbc3ME
« Laatst bewerkt op: 29-01-2010, 13:00:36 door FF »
mijn verdachten:

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 4
« Reactie #91 Gepost op: 29-01-2010, 12:55:21 »
Dat was de Natuurkunde-vraag. Ik zag ergens in een flits op een doorgestreepte scheikunde-vraag op het bord staan maar het is volslagen onbekend wat die vraag was, en wie hem beantwoordde. Volgens mij dan.

Het doorgestreepte antwoord op de scheikunde vraag was Barbara. En Frits gaf daar een fout antwoord op. Er was geen natuurkundevraag.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 4
« Reactie #92 Gepost op: 29-01-2010, 13:00:47 »
aflezen van een stand van een vloeistof (in dit geval water) is behoorlijk scheikundig (iig past het beter bij scheikunde dan bij elk ander vak), dacht ik zo :P

Meningen verschillen. Ik associeer scheikunde meer met chemie, veranderende samenstellingen en verbindingen van stoffen etc. Wiskunde associeer ik meer met meten. En het was uiteindelijk gewoon de hoeveelheid proberen af te meten mbv emmers. Was weinig chemisch aan.

Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 4
« Reactie #93 Gepost op: 29-01-2010, 13:02:08 »
Het doorgestreepte antwoord op de scheikunde vraag was Barbara. En Frits gaf daar een fout antwoord op. Er was geen natuurkundevraag.

Frits zei toch echt dat hij een ´natuurkundige´ vraag kreeg, maar nu zie ik ook dat Pieter-Jan scheikunde doorstreept, vreemd. Ook omdat Frits in de molmail zei het exacte vakkenpakket te hebben, dus moet hij dat juist weten.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 4
« Reactie #94 Gepost op: 29-01-2010, 13:23:14 »
Frits zei toch echt dat hij een ´natuurkundige´ vraag kreeg, maar nu zie ik ook dat Pieter-Jan scheikunde doorstreept, vreemd. Ook omdat Frits in de molmail zei het exacte vakkenpakket te hebben, dus moet hij dat juist weten.

Ach, van zo'n flauw puzzeltje kun je amper zeggen of het natuur- of scheikunde is ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 4
« Reactie #95 Gepost op: 29-01-2010, 13:26:17 »
Ach, van zo'n flauw puzzeltje kun je amper zeggen of het natuur- of scheikunde is ?

Doordat er H20 stond was het toch wel duidelijk dat het een scheikundige vraag was.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 4
« Reactie #96 Gepost op: 29-01-2010, 13:31:35 »
Doordat er H20 stond was het toch wel duidelijk dat het een scheikundige vraag was.

Ok, goed punt.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline EpicFail

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #97 Gepost op: 29-01-2010, 13:33:16 »



Als de muzikale hint iets met tijd of licht te maken heeft, dan is Arjen absoluut de mol.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #98 Gepost op: 29-01-2010, 13:40:16 »
- Frits heeft een shirt aan van 'Japan Rags'. Dat merk is gewoon in NL te koop en heeft hij dus blijkbaar meegenomen naar Japan. Alleen de Mol weet van te voren waar het spel plaats gaat vinden... toch?

Tim wist in ieder geval ook van te voren dat ze naar Japan gingen, van de rest weet ik het niet zeker.

- Verder is het natuurlijk erg gemakkelijk wanneer de Mol als laatste (net zoals hij als laatste ging in het spel in het Nederlandse dorp) gaat bij het spel om de vrijstelling te nemen en de vermoorde onschuld te spelen. Hoppaké, minder centen in de pot en geen enkele kandidaat heeft de vrijstelling.

Dat het geld niet in de pot komt is inderdaad een molactie. Verder is het voor de mol niet van belang of iemand een vrijstelling krijgt... Sterker nog, hij kan beter proberen de vrijstelling toe te spelen aan iemand die hem niet verdenkt...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #99 Gepost op: 29-01-2010, 14:20:20 »
Dat het geld niet in de pot komt is inderdaad een molactie. Verder is het voor de mol niet van belang of iemand een vrijstelling krijgt... Sterker nog, hij kan beter proberen de vrijstelling toe te spelen aan iemand die hem niet verdenkt...

Bij dit spel in de Amerikaanse variant was het de mol die zich als eerste kon bevrijden. Ik heb dus niet echt het idee dat de mol er iets mee op schiet om lang aan dit spel mee te blijven doen. Ik denk dat de mol het liefst zo snel mogelijk uit de kou wil, zodat hij de volgende dagen weer uitgerust is om de boel flink overhoop te gooien.
mijn verdachten: