Poll

Op wie lijkt dit 'gaten in een broodje kaas' het meest!

Hind
1 (5.9%)
Kim
2 (11.8%)
Sanne
3 (17.6%)
Arjen
3 (17.6%)
Frits
4 (23.5%)
Erik
1 (5.9%)
Barbara
3 (17.6%)

Totaal aantal stemmen: 17

Auteur Topic: Screenshots  (gelezen 20903 keer)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #60 Gepost op: 6-02-2010, 20:25:05 »
We zijn af van het woord insekt, maar wat moeten we met spiraal? Ze lopen volgens mij geen cirkeltje om die berg heen om boven te komen (al heb er geen kaart van gevonden). Of zou/kan dit gaan om de berg op meanderen/kronkelen/slingeren?
Het slaat ook niet op die berg-opdracht volgens mij, maar op een opdracht die nog komt in aflevering 6. Zie hier twee shots uit de voorstukjes...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #61 Gepost op: 6-02-2010, 21:05:59 »
Het slaat ook niet op die berg-opdracht volgens mij, maar op een opdracht die nog komt in aflevering 6. Zie hier twee shots uit de voorstukjes...
O, dat zou ook kunnen, dan vallen de puzzelstukjes op zijn plaats. Ik had trouwens wel al die tekens voor 'spiraal' gebruikt om dat gebouw toe zoeken in Google Maps, maar er niet bij stil gestaan dat het daar over kon gaan. Ik dacht: Dat komt even handig uit!  :P

Die fotos op die screenshots zien er trouwens uit als backstagefoto's. De boei op de rechter foto op het onderste screenshot is van het schip van opdracht 1 in aflevering 1 (zie afbeelding).

Toevoeging> De foto links zou heel goed de pier van Mogi kunnen zijn. Mogi is waar de 'verlaten school' opdracht was. Dus dat zou betekenen dat het niet op volgorde hangt.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 21:10:35 door Rat »

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #62 Gepost op: 6-02-2010, 21:14:15 »
Jeetje! Je kunt dan wel dyslectisch zijn, je hebt in ieder geval wel goede ogen  ::)

Ik heb ook mijzelf suf gezocht naar een 'Spiral Art Gallery' of iets dergelijks, maar ik kon niets vinden...


Ik zie nu trouwens op het moment dat Arjen de trap oploopt, een slinger bewegen. Is dit een Slinger van Foucault?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 21:19:23 door thorinnl »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #63 Gepost op: 6-02-2010, 21:48:20 »
Jeetje! Je kunt dan wel dyslectisch zijn, je hebt in ieder geval wel goede ogen  ::)

Ik heb ook mijzelf suf gezocht naar een 'Spiral Art Gallery' of iets dergelijks, maar ik kon niets vinden...


Ik zie nu trouwens op het moment dat Arjen de trap oploopt, een slinger bewegen. Is dit een Slinger van Foucault?
Het zou de ronde toren van de Yamagata Kajo Central Building kunnen zijn, waar vorige aflevering de test & executie was. Ik kan geen goede foto vinden waardoor ik het zeker weet en de ramen kloppen niet helemaal met hoe ik ze verwacht. De reling, leuning en lampen lijken wel op dezelfde manier uitgevoerd te zijn.

Ik vindt van dit soort foto-opdrachten meestal wel leuk, dus heb weer zin in donderdag.

Zullen we nu trouwens stoppen met posten in het Arjen topic, want we dwalen een beetje af. dus maar weer eens  ::ontopic:: .

Toevoeging> Het is het museum voor wetenschap en industrie (oid) dat volgens mij inderdaad in het Yamagata Kajo Central gebouw zit: foto.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 22:07:52 door Rat »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #64 Gepost op: 6-02-2010, 22:06:31 »
Ik zie nu trouwens op het moment dat Arjen de trap oploopt, een slinger bewegen. Is dit een Slinger van Foucault?
Ja, volgens mij wel.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #65 Gepost op: 6-02-2010, 22:24:33 »
Ja, volgens mij wel.

Zal ik foto waar ik het in de edit van mijn vorig post over had maar even hier op het forum plaatsen. Het lijkt wel op dat type slinger. En het heeft belletjes.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 23:01:44 door Rat »

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #66 Gepost op: 6-02-2010, 22:53:02 »
Zal ik foto waar ik het in de edit van mijn vorig post over had maar even hier op het forum plaatsen. Het lijkt wel op zo iets. En het heeft belletjes.
Dit lijkt niet, dit IS het gewoon!  ::ok::

Zou misschien een moderator onze discussie in het juiste topic willen plaatsen, we zijn helaas uitvoerig op de vertaalopdracht ingegaan in de Arjen Topic  :-[

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2010, 18:50:15 »
Ik zie nu trouwens op het moment dat Arjen de trap oploopt, een slinger bewegen. Is dit een Slinger van Foucault?

Ja, volgens mij wel.

Aan de uitleg op dat bordje te zien wel.
Spelletje ?! - It's a way of life !