Auteur Topic: [Kandidaat] BARBARA is niet de mol  (gelezen 67703 keer)

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2010, 23:11:20 »
Ook wel opvallend dat Barbara in Holland Village nauwelijks initiatief toont om te helpen en maar een beetje op de achtergrond op een bankje naar het scherm zit te staren.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2010, 13:09:33 »
Terwijl Kim door Holland Village loopt en vraagt: "Ja hier rechts en naar boven?".
Barbara: "Ja ga maar, is goed".
Frits: "Nee, niet ga maar".
Barbara: "Laat haar maar...".
Erik: "Als we haar laten, dan vliegt de tijd om en hebben we geen geld".
Barbara: "Ja maar, volgens mij hoort ze de helft niet eens...".

Tijd rekken?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2010, 13:36:58 »
Na deze aflevering is Barbara ook mijn mol. Ze is gewoon constant alles aan het vertragen, en dat lijkt me een prima molstrategie

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2010, 14:14:53 »
Zij was ook degene die bij de lasergame als eerste bij de monitor zei dat er geld lag bij de draaimolen, wat de rest overnam, terwijl uiteindelijk bleek dat het geld pal naast het huisje lag.. Maar door deze verkeerde informatie is wel tijd verloren door op de draaimolen te fixeren.

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2010, 17:53:30 »
Uhh, ze komt al als laatste binnen, en ze probeerd zich zelf niet verdacht te maken.
Kun jij me uitleggen wat het voor zin heeft om de boel te vertragen als je vervolgens wel de kokers vind.. dan heeft het dus totaal geen zin om de zoektijd te verkorten

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2010, 17:55:44 »
Kun jij me uitleggen wat het voor zin heeft om de boel te vertragen als je vervolgens wel de kokers vind.. dan heeft het dus totaal geen zin om de zoektijd te verkorten
Tijd kost geld? Het spel vertragen, vervolgens doen als of je goed bent in kokers vinden. (bijna) Niemand verdenkt je? Mol ::ok::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2010, 18:16:47 »
dan nog kun je het mijns inziens beter andersom doen. gewoon zoeken als een malle en niets vinden. heb je meer zekerheid dat een opdracht mislukt en boven ben je niet meer verdacht ineens. Frits en Hind zagen het immers ook niet meteen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2010, 18:22:11 »
dan nog kun je het mijns inziens beter andersom doen. gewoon zoeken als een malle en niets vinden. heb je meer zekerheid dat een opdracht mislukt en boven ben je niet meer verdacht ineens. Frits en Hind zagen het immers ook niet meteen.
Misschien zit er wel een hint in de woorden die in de rollen zitten. Anagram ofzo. Dan moesten ze wel gevonden worden.  ::trots::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2010, 18:48:42 »
Barbara had toch in de Molmail gezegt dat ze het jokerspel vervelend vond en 4 jokers had?

Liegen doet ze dus nog steeds, maanden na het spel... ;)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2010, 19:08:00 »
Barbara had toch in de Molmail gezegt dat ze het jokerspel vervelend vond en 4 jokers had?

Liegen doet ze dus nog steeds, maanden na het spel... ;)

"Véél jokers" dat zei ze ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2010, 19:13:11 »
"Véél jokers" dat zei ze ...

Ok, excuus

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2010, 22:16:33 »
Ik vertrouw die Barbara voor geen meter. Haar hele houding bij het schietspel al, ze bekijkt alles op haar dooie gemakkie. Ze is alleen actief als ze de draaimolen ziet en direct zegt van hier ligt het geld (misleidend). Ze loopt ook niet door als ze samen met Erik op pad gaat om geld te zoeken. Ze wordt dan ook direct neergeschoten onder die eerste poort.

Offline Alico

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2010, 02:30:56 »
Na Hind is Barbera mijn 2de keus als mol.
Ik ben niet overtuigd van haar traagheid in de afleveringen.
Kan gespeeld zijn.
1ste keus HIND
2de keus Barbera

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2010, 14:38:07 »
sorry, maar naar mijn mening is het juist onhandig als de mol gelijk met het begin van het spel wordt afgeschoten
wat kan je dan nog mollen, je hebt dan geen enkele invloed meer
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2010, 15:12:44 »
Ik denk dat ze met voorkennis snel die kokers heeft gepakt daar het aanwijzingen waren. Voor de kandidaten lijkt het alsof ze erg haar best doet. In haar kokers zaten de woorden oranje en Lennon, ze begonnen als eerste en kwamen als laatste in de tram aan (tijd rekken).
De kokers verwijzen naar het (peace)park en die grafsteen van een Nederlander die omgekomen is (oost). Bij Schiffers heb ik ook een uiteenzetting gedaan. 

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2010, 16:44:34 »
Denkend aan aflevering 1 is blijkbaar oost een terugkerend item.
Wilde zij misschien bewust op de brug staan? Waarom was haar positie direct duidelijk middels het kaartje waar wie moest staan? Is dit niet indirect een verwijzing naar oost en de mol?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2010, 16:46:54 »
Denkend aan aflevering 1 is blijkbaar oost een terugkerend item.
Wilde zij misschien bewust op de brug staan? Waarom was haar positie direct duidelijk middels het kaartje waar wie moest staan? Is dit niet indirect een verwijzing naar oost en de mol?
de andere kandidaten hebben waarschijnlijk ook een positie toegewezen, alleen dat was waarschijnlijk gewoon makkelijk gegaan, dit lieten ze zien omdat dit verdacht kan zijn
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Moooooooole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2010, 17:04:57 »
Ik denk dat ze met voorkennis snel die kokers heeft gepakt daar het aanwijzingen waren. Voor de kandidaten lijkt het alsof ze erg haar best doet. In haar kokers zaten de woorden oranje en Lennon, ze begonnen als eerste en kwamen als laatste in de tram aan (tijd rekken).
De kokers verwijzen naar het (peace)park en die grafsteen van een Nederlander die omgekomen is (oost). Bij Schiffers heb ik ook een uiteenzetting gedaan. 

Kan je dat vetgedrukte en onderstreepte misschien nog wat verder uitleggen, yessie? Dat vat ik namelijk niet helemaal  ???

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2010, 17:33:02 »
Kan je dat vetgedrukte en onderstreepte misschien nog wat verder uitleggen, yessie? Dat vat ik namelijk niet helemaal  ???
Duurkoop stond destijds indienst van de Oost Indische Compagny
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Matt

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2010, 17:36:23 »
Ik denk dat Barbara niet de mol is. Op het einde van de aflevering en Tim krijgt een rood scherm, zegt hij meteen dat Barbara de pot bij moet houden. Hij weet dat de pot dan "veilig" is, aangezien hij op Barbara zat. Het viel mij meteen op, wat denken jullie?