Auteur Topic: [Kandidaat] MANUEL is niet de mol  (gelezen 56141 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2010, 23:53:50 »
Door de manier waarop de trailer is gemonteerd ('"de mol in hun midden": groepsshot met Manuel in het midden, blok met de tekst: 'wie is de mol? precies met Manuel ernaast, Manuel als 10e kandidaat getoond, serie 10) zorgde er vandaag voor dat Manuel in het lijstje molverdachten omhoog is geschoten voor mij :)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2010, 23:56:09 door annebeth »

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #41 Gepost op: 6-01-2010, 06:44:25 »
Door de manier waarop de trailer is gemonteerd ('"de mol in hun midden": groepsshot met Manuel in het midden, blok met de tekst: 'wie is de mol? precies met Manuel ernaast, Manuel als 10e kandidaat getoond, serie 10) zorgde er vandaag voor dat Manuel in het lijstje molverdachten omhoog is geschoten voor mij :)

Hoewel het voor de hand ligt vind ik het wel een hele sterke theorie. Maakt hem bij mij ook weer een stuk verdachter, hoewel ik op dit moment nog op Barbara zit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #42 Gepost op: 6-01-2010, 09:19:09 »
Door de manier waarop de trailer is gemonteerd ('"de mol in hun midden": groepsshot met Manuel in het midden, blok met de tekst: 'wie is de mol? precies met Manuel ernaast, Manuel als 10e kandidaat getoond, serie 10) zorgde er vandaag voor dat Manuel in het lijstje molverdachten omhoog is geschoten voor mij :)

precies in het midden? met 10 kandidaten? ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #43 Gepost op: 6-01-2010, 09:52:08 »
Ik zei niet precies in het midden :)
Alhoewel hij in het shot waar ik het over heb wel in het midden staat (5 kandidaten in beeld)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #44 Gepost op: 6-01-2010, 11:46:05 »
Lijkt me dat je met een beetje goede wil deze theorie alle vorige 9 seizoenen ook al had toe kunnen passen ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #45 Gepost op: 6-01-2010, 14:32:02 »
Was het niet al een hint in serie 4 of zo? Dat er gezegd werd 'de mol' en dat op dat moment ook daadwerkelijk de mol in beeld verscheen?
The British are not impressed.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #46 Gepost op: 6-01-2010, 18:16:57 »
Maar dat wil toch niet zeggen dat ze zo'n hint niet nogmaals kunnen toepassen? Maar ik weet het ook niet hoor, het was maar een observatie :)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #47 Gepost op: 6-01-2010, 18:21:24 »
Lijkt me een toffe gozer, al lijkt hij me wel typisch iemand die het met iedereen goed kan vinden en dan toch de mol is.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #48 Gepost op: 6-01-2010, 19:25:53 »
Was het niet al een hint in serie 4 of zo? Dat er gezegd werd 'de mol' en dat op dat moment ook daadwerkelijk de mol in beeld verscheen?
Ja in een serie iig. Ook in een Belgische en is ook al gebruikt in serie 1 of 2 van de Amerikaanse.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2010, 19:27:17 »
En de afbeelding van de mol natuurlijk. Bij Yvon zelfs twee keer, in het water in de intro en dat ze de vlieger had met ´de mol´ erop.
En Jon vorig jaar nog (in de grot), hoewel dat geen officiele hint was.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2010, 19:29:35 »
zijn kledingstyl is wel volwassen, zo'n jonge vent mag van mij wel wat vlotters aan hebben
vind het een beetje oudbollig

maar ben benieuwd naar hem, lijkt me een hele serieuse gozer ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline jovawi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #51 Gepost op: 6-01-2010, 19:31:18 »
bij iedereen zal wel eens een keer de mol in beeld verschijnen dus ik vind dat je hier niet echt een hint uit kan trekken

bij yvon onder water was het zo dat zij de enige was met de mol op de achterkant (dit maakte het dus een uitzondering)
bij yvon met de vlieger was ook weer anders dan nu
Bij jon in de grot was idd geen officiële aanwijzing omdat die bij iedereen zou kunnen langs geweest

Ik vind dus dat we dit geen aanwijzing kunnen noemen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #52 Gepost op: 6-01-2010, 19:56:01 »
precies in het midden? met 10 kandidaten? ::)

Vorig jaar had het een mooie hint kunnen zijn naar Anniek, maar bleek 't niet te wezen:

Citaat van: www.wieisdemol.net
- Sjoerd ziet een hint naar Anniek in de eerste promo. Het valt op dat er van Sebastiaan geen shot in de taxi getoond wordt, en van de negen andere kandidaten wel. Onder de beelden horen we "Tien bekende Nederlanders gaan opnieuw op zoek naar de Mol in hun midden." De kandidaat die als vijfde getoond wordt, in het midden dus, is Anniek. Dit midden was er niet geweest met shots van alle tien de kandidaten.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #53 Gepost op: 6-01-2010, 23:36:24 »
Het valt me opeens op in het "ben ik de Mol?"-filmpje, dat Manuel dan zegt: ik kan 1 ding zeggen, aan het begin had ik 9 tegenstanders. De kandidaten hebben eigenlijk maar 8 tegenstanders (want de mol dingt niet mee naar het geld). Haha, ik zoek er te veel achter denk ik maar ik wilde het toch even kwijt :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #54 Gepost op: 7-01-2010, 00:11:46 »
Het valt me opeens op in het "ben ik de Mol?"-filmpje, dat Manuel dan zegt: ik kan 1 ding zeggen, aan het begin had ik 9 tegenstanders. De kandidaten hebben eigenlijk maar 8 tegenstanders (want de mol dingt niet mee naar het geld). Haha, ik zoek er te veel achter denk ik maar ik wilde het toch even kwijt :)

Misschien telde hij Pieter Jan al als kandidaat mee?

[edit]Of Pieter Jan komt bij de vragenlijst al voor als optie bij de slotvraag: Wie is de Mol[einde edit]
« Laatst bewerkt op: 7-01-2010, 00:19:49 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #55 Gepost op: 7-01-2010, 16:56:30 »
Het valt me opeens op in het "ben ik de Mol?"-filmpje, dat Manuel dan zegt: ik kan 1 ding zeggen, aan het begin had ik 9 tegenstanders. De kandidaten hebben eigenlijk maar 8 tegenstanders (want de mol dingt niet mee naar het geld). Haha, ik zoek er te veel achter denk ik maar ik wilde het toch even kwijt :)
De mol is toch ook gewoon een tegenstander in het spel? Je weet vantevoren toch niet wie de mol is, en dus heb je gewoon aan het begin van het spel 9 tegenstanders. Zo zou ik het in ieder geval wel zien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #56 Gepost op: 7-01-2010, 21:41:11 »
Manuel is goed! Ik heb de indruk dat hij erg scherp is!  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #57 Gepost op: 7-01-2010, 21:49:37 »
Je hebt aan het begin van het spel zowiezo 9 tegenstanders, of de mol daar nu bijzit of niet.

Offline lolindir

  • Forumlid
  • *Lijdt aan chronische molgriep!*
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #58 Gepost op: 7-01-2010, 22:11:01 »
Wat zegt Manuel in het beginfilmpje?
'Ik ben een denker', vlak daarna komt George in de aflevering voor.
Ben ik de enige die dit als hint zie? Denk aan Portugal, George zat toen in het groepje 'denkers' bij de opdracht 'denkers, doeners en dromers' oid.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #59 Gepost op: 7-01-2010, 22:43:46 »
Wat zegt Manuel in het beginfilmpje?
'Ik ben een denker', vlak daarna komt George in de aflevering voor.
Ben ik de enige die dit als hint zie? Denk aan Portugal, George zat toen in het groepje 'denkers' bij de opdracht 'denkers, doeners en dromers' oid.

Mooi gevonden   ::vergroot::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!