Auteur Topic: [Kandidaat] MANUEL is niet de mol  (gelezen 56147 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2010, 23:01:38 »
Ik vond het erg verdacht dat hij Hind bij de thee wilde laten staan en zich nauwelijks door Loretta liet overtuigen.
Onverdacht vond ik dat hij helderheid schiep over de windrichtingen toen Barbara verwarring aan het zaaien was.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2010, 23:07:25 »
Ik verdenk hem een beetje, maar ik vind hem meer een winnaar

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2010, 23:29:32 »
Wat zegt Manuel in het beginfilmpje?
'Ik ben een denker', vlak daarna komt George in de aflevering voor.
Ben ik de enige die dit als hint zie? Denk aan Portugal, George zat toen in het groepje 'denkers' bij de opdracht 'denkers, doeners en dromers' oid.
Erg mooi gevonden. Maar helaas heb ik verder weinig reden om hem te verdenken. Hij stond op de brug terwijl er elders betere plaatsen waren om te mollen. En toen hij de kat aan Barbara wilde koppelen (omdat ze tegen Loretta zou hebben gezegd dat ze die had) liet hij zich te gemakkelijk overhalen door de groep (met name Kim en Erik) om verderop in de rij voorwerpen te kijken en de link met de bal te leggen. Die kleine stribbeling op het einde is niet genoeg om hem verdacht te maken.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #63 Gepost op: 8-01-2010, 02:17:56 »
ook mijn eerste ingeving na de eerste aflevering zegt manuel.
Niet erg sterk na 1x 1 aflevering kijken maar toch. Wat mij het
meeste opviel was bij het introfilmpje waarin PJ zegt bij seconde 23
"maar de mol in het midden saboteert". Op dat moment loopt Manuel
in het midden van het beeld. Heel opvallend vond ik het, ik weet
niet waarom, gevoel. Ook omdat de zin van PJ hee raar klonk, ik zou
eerder zeggen "de mol in ons midden" in plaats van "de mol in het midden"
Ik snap dat het niets waterdichts is maar vond het gewoon opvallend...
Keep Watching

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #64 Gepost op: 8-01-2010, 17:07:16 »
Manuel koos meteen voor de sleutelrol in opdracht 2, hij kon zo nog twee keer goede combinaties veranderen. Uiteindelijk was de opdracht helemaal geslaagd, maar Loretta moest Manuel nog wel ervan af houden om hem een goede combinatie toch fout te maken.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2010, 19:48:44 »
Manuel koos meteen voor de sleutelrol in opdracht 2, hij kon zo nog twee keer goede combinaties veranderen. Uiteindelijk was de opdracht helemaal geslaagd, maar Loretta moest Manuel nog wel ervan af houden om hem een goede combinatie toch fout te maken.

Volgens mij Koos Manuel daar helemaal niet voor.  Erik zag ik direct zijn hand opsteken, daarna Arjen en daarna Barbara. En loretta riep meteen dat ze altijd al vetorecht had willen hebben. 

Vervolgens stelde iemand anders voor om Manuel vetorecht te geven (ik weet niet meer wie...)


Wat me wel ineens opviel nadat ik net de aflevering nog eens terugkeek:  Heeft Manuel bij opdracht 1 uberhaupt wel geroepen wie hij was of geprobeerd zichzelf herkenbaar te maken?  Frits en Barbara hoorde ik duidelijk roepen, maar ik heb de naam van Manuel niet voorbij horen komen.

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2010, 20:06:23 »
Manuel heeft ook geroepen vanop de brugpijler. Enkel Loretta riep niet.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #67 Gepost op: 11-01-2010, 19:40:09 »
Behoorlijk onmols van Manuel vind ik dat hij bij de tweede opdracht signalen oppikte van Erik en Kim om verder te kijken naar de uitgestalde voorwerpen, Barbara's bal zag liggen en die info gebruikte om de poezenpuzzel bij Sanne te laten liggen. Ook onmols van Erik en Kim trouwens.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #68 Gepost op: 11-01-2010, 21:06:31 »
lollykim: viel mij ook op :) In de leader/trailer hebben ze dit ook nog een keer zo gemonteerd

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #69 Gepost op: 11-01-2010, 23:04:09 »
Ik vond het erg verdacht dat hij Hind bij de thee wilde laten staan en zich nauwelijks door Loretta liet overtuigen.
Ja, had de aflevering vandaag nog eens gezien, omdat mijn moeder het ook wi lvolgen en het nog niet gezien had ( ;D ) en wetende wat er gaat gebeuren vallen sommige dingen dan harder op. Zoals bij Manuel:

Ze komen bij die bal waar de foto van Kim bij staat. Manuel zegt hardop dat de foto van Kim eerder bij de thee hoort.
Maar als ze bij de thee komen, wil ie dus ineens niet meer dat Kim daar bij staat.  ??? Terwijl ie het vantevoren dus zelf bevestigd heeft.

Offline Dootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #70 Gepost op: 12-01-2010, 08:59:08 »
Ik wil hier even iets posten wat op het NL-forum stond.
Let wel, ik heb geen idee wie de mol is en vind Manuel (nog) niet verdacht, maar misschien is het wat.
Bij dde executie droeg manuel zijn petje scheef, vond ik vreemd. Op .nl maakte iemand de vergelijking
met Henk de Mol uit Alfred J Kwak

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #71 Gepost op: 12-01-2010, 09:30:59 »
Ik wil hier even iets posten wat op het NL-forum stond.
Let wel, ik heb geen idee wie de mol is en vind Manuel (nog) niet verdacht, maar misschien is het wat.
Bij dde executie droeg manuel zijn petje scheef, vond ik vreemd. Op .nl maakte iemand de vergelijking
met Henk de Mol uit Alfred J Kwak

Zucht...

Offline Dootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #72 Gepost op: 12-01-2010, 12:03:58 »
Je mag 'm verwijderen hoor, als je d'r zo moe van wordt  ::hug::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #73 Gepost op: 12-01-2010, 16:52:08 »
Loretta: "Manuel had molding mud bij zich"
???

Edit: het is haarspul :P (de originele textuurverrijkende modelleerpaste met natuurlijke en synthetische vezels  ::brunette:: )
« Laatst bewerkt op: 12-01-2010, 16:56:31 door Lautjuh »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #74 Gepost op: 12-01-2010, 23:09:03 »
Ik had nog een vraag over Manuel op de brug en de mensen op de boot..
Ze hebben Manuel toch wel herkend? En toch ook wel de juiste vlaggen opgehangen?
En de helikopter mensen hebben toch die kleuren gewoon goed onthouden?

Waarom hebben ze dan maar één kist (die van Barbara) open gekregen?
Of heeft de bootgroep Manuel helemaal niet herkend?

Edit: Ja ze herkennen Manuel wel, maar op de plek van Loretta.. waar Manuel staat herkennen ze Erik..
Vandaar..
« Laatst bewerkt op: 12-01-2010, 23:11:02 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Manuel zou de mol kunnen zijn........
« Reactie #75 Gepost op: 13-01-2010, 13:13:15 »
Manuel zou een ideale mol zijn. Je verwacht in eerste instantie niet dat hij de mol is qua type en qua profiel. Maar ik heb hetzelfde als Lollygirl: Hij zou het best eens kunnen zijn. Dat hij wel de hints van Erik en Kim opvolgde wil niet zeggen dat dit onmols is. Als hij ze genegeerd had was dit verdachter geweest(in de ogen van Kim en Erik dan)...dat is niet erg als je de mol niet bent, maar wel als je de mol wel bent. Hij lijkt het wel goed te doen bij het oost west gebeuren (mol doet zijn best), maar hij leek ook geen verwoede pogingen te doen zijn naam naar beneden te roepen (mol doet minder zijn best). Verder lijkt hij redelijk rustig bij de executie. En hij heeft een mooie big smile als Loretta eruit moet (dat kan ook opluchting zijn). Hij lijkt me gehaaider dan ik dacht. Helaas kan niets zijn wat het lijkt natuurlijk. Ik moet trouwens bekennen dat ik hem als afvaller had in afl.1 ::schaam:: dus alles kan niets worden en omgekeerd ;).
« Laatst bewerkt op: 16-01-2010, 17:30:35 door LonzoektMol »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #76 Gepost op: 13-01-2010, 14:09:14 »
Ik kan me in je argumentatie wel vinden. De mol moet naast het verpesten van opdrachten ook ervoor zorgen dat ie niet (voortijdig) ontdekt, omntmaskerd, wordt.

Dan is het soms beter om je best te doen, en een opdracht (deels) te laten slagen dan om tegen wil en dank te saboteren. De kans dat je dan wordt ontmaskerd, is vele malen groter dan wanneer je ''ogenschijnlijk'' een positieve bijdrage levert aan het spel.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Manuel
« Reactie #77 Gepost op: 13-01-2010, 15:21:40 »
Ik kan me in je argumentatie wel vinden. De mol moet naast het verpesten van opdrachten ook ervoor zorgen dat ie niet (voortijdig) ontdekt, omntmaskerd, wordt.

Dan is het soms beter om je best te doen, en een opdracht (deels) te laten slagen dan om tegen wil en dank te saboteren. De kans dat je dan wordt ontmaskerd, is vele malen groter dan wanneer je ''ogenschijnlijk'' een positieve bijdrage levert aan het spel.

Dat is precies wat ik bedoelde toen velen Tim wegdeden vanwege zijn fanatiekheid enzo.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] MANUEL
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2010, 17:28:58 »
Manuel is een heel doordachte speler; inderdaad een denker zoals hij zelf zegt. En dat maakt hem zo'n gevaarlijke molkandidaat, waarom ik hem dan ook als schaduwmol heb. Iedereen zegt wel dat je op de brug niet kan mollen, maar dat zie ik toch anders. Je kan natuurlijk minder dingen doen dan op de boot of in de helikopter, maar als mol kun je er al vanuit gaan dat een opdracht als deze tot mislukke gedoemd is. Ook kun je bijv je naam op een 'slecht' moment roepen, op een moment dat je weet dat niemand in de boot even oplet. Daarnaast kun je op de brug ook nog jezelf een beetje verdekt opstellen, bijv. in de schaduw die er op de pijler was...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] MANUEL
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2010, 17:39:56 »
Mee eens dat je op de brug ook kunt mollen, maar de boot was toch wel de beste plek en dat maakt voor mij de molkansen van de pijlermensen wel minder.
Dat Manuel zich meteen als veto-er aanmeldt maakt hem voor mij nog minder verdacht, een net iets te opvallende plek voor een mol en lastig om te mollen waar iedereen bij staat.
Ik hoop dat hij er nog héél lang in blijft  ::love::, maar vooralsnog geen mol.