Poll

Wie is volgens jou niet de Mol?

Frits
Kim
Sanne

Auteur Topic: Wie is (absoluut) niet de Mol?  (gelezen 36304 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2010, 13:32:23 »
Ik denk er net zo over als Heinz. Ik zeg niet: Tim is de mol, of Tim is het juist niet, vanwege 1 feit. Zoals ik eerder zei: 1 enkele domme (of dom uitziende) actie maakt van een kandidaat nog geen mol.

Nee, je hoeft niets te weten van de kandidaten, je wordt gebriefd......maar je kunt anderen zand in de ogen strooien, juist door zo'n zichtbaar in beeld gebrachte voorbereiding.

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2010, 14:22:29 »
Bij opdracht 1 denk ik dat de mol niet op de brug zou gaan staan. Hoe kan de mol daarvoor zorgen? Door rechts te gaan staan bij de eerste ontmoeting met PJ. Hier vallen voor mij dus af: Frits, Manuel en Barbara.
Bij de 2e opdracht wil de mol geen veto, want dan kan hij/zij maar 2 foto's verkeerd plaatsen, en iedereen staat er met de neus bovenop. Verder kun je die beslissing nooit alleen maken, aangezien je met z'n 2en die keuzes moet maken.
Er waren 5 kandidaten die veto wilden, Barbara, Erik, Arjen, Manuel en Loretta. Verder plaatsten Frits en Tim alle foto's op de juiste plek. Ook niet echt een actie van de mol.

Dus voor mij nog 3 mogelijkheden, Kim, Hind en Sanne.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2010, 14:36:02 door FF »
mijn verdachten:

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2010, 14:27:24 »
het verkeerd plaatsen bij opdracht twee heeft lang niet zo'n grote financiele gevolgen als bij opdracht 1.

De mol kan heel subtiel de opdracht hebben laten lukken, omdat het per goede plaatsimng slechts 250 euro opleverde. Bij de eerste opdracht heeft het meteen 7000 euro gekost van de 8000 die te verdienen waren.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2010, 14:28:21 »
Voor mij zijn er op dit moment 3 mogelijkheden voor de mol. Ik heb weggestreept aan de hand van keuzes die de kanditaten maakten.
Bij opdracht 1 denk ik dat de mol niet op de brug zou gaan staan. Hoe kan de mol daarvoor zorgen? Door rechts te gaan staan bij de eerste ontmoeting met PJ. Hier vallen voor mij dus af: Frits, Manuel en Barbara.
Bij de 2e opdracht wil de mol geen veto, want dan kan hij/zij maar 2 foto's verkeerd plaatsen, en iedereen staat er met de neus bovenop. Verder kun je die beslissing nooit alleen maken, aangezien je met z'n 2en die keuzes moet maken.
Er waren 5 kandidaten die veto wilden, Barbara, Erik, Arjen, Manuel en Loretta. Verder plaatsten Frits en Tim alle foto's op de juiste plek. Ook niet echt een actie van de mol.

Dus voor mij nog 3 mogelijkheden, Kim, Hind en Sanne.

Dus, volgens jouw conclusie heeft de mol LIEVER 250 euro uit de pot, dan dat je hem nu al wegstreept, omdat ie veto wil zijn? Ik denk persoonlyk dat de mol liever eerst 1 opdracht geen geld uit de pot haalt, door mensen zoals jij worden weggestreept, en dan daarna lekker kunnen mollen, met hoge bedragen. Manuel zou dus voor mij nog steeds de mol kunnen zijn. En erik enzo.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2010, 14:33:09 »
Dus, volgens jouw conclusie heeft de mol LIEVER 250 euro uit de pot, dan dat je hem nu al wegstreept, omdat ie veto wil zijn? Ik denk persoonlyk dat de mol liever eerst 1 opdracht geen geld uit de pot haalt, door mensen zoals jij worden weggestreept, en dan daarna lekker kunnen mollen, met hoge bedragen. Manuel zou dus voor mij nog steeds de mol kunnen zijn. En erik enzo.

Dat is het mooie van dit spelletje. Iedereen ziet andere verdachte dingen en heeft een andere theorie. Als 1 theorie juist blijkt, is de andere niet juist.
De meeste mollen hebben vanaf dag 1 gemold, alleen Elise niet volgens mij. Iedere euro die de mol uit de pot houdt is meegenomen, ook 250 euro. En in het geval van Kim en Erik 6x 250 euro. Ze hadden alleen pech (of juist geluk) dat Frits en Tim er 4 verbeterde en dat de veto's de overige fouten eruit haalden.

Verder denk ik dat het wel degelijk een goede actie kan zijn van de mol om enorm opvallend te mollen. Kijk maar eens naar deze poll. De meeste stemmen gaan naar Kim. Is erg handig voor de mol, als ze nu al niet meer verdacht wordt.

En dit is voor mij naar aanleiding van aflevering 1. Het kan best dat er nog enkele mensen terug op mijn verdachtenlijstje komen, maar dit zijn de 3 waarop ik mijn eerste executie zou hebben ingevuld als ik meedeed.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2010, 14:36:19 door FF »
mijn verdachten:

Offline Pete

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2010, 15:30:45 »
Ik denk ook dat de mol geen baat heeft bij het vetorecht. Niet alleen omdat je dan maar twee keer items kunt verwisselen, maar ook omdat iedereen toekijkt. Zonder vetorecht kun je dus veel meer op de achtergrond mollen. Probleem is alleen dat er nauwelijks is gemold, behalve door Kim en Erik dan, die het wel heel geforceerd deden. Kan natuurlijk een mollenstreek zijn, maar ik denk dat de mol bij deze opdracht liever het vertrouwen van de medekandidaten wilde wekken. Zoveel geld kon er toch niet worden verspeeld.

Verder denk ik dat het niet uitmaakt waar de mol ging staan bij de eerste opdracht. PJ weet wie de mol is (toch?) en kan daarom de mol zelf een leuke positie toekennen. Dat Hind de mol is omdat ze als laatste een plek koos voor PJ vind ik dus ook onwaarschijnlijk. De kleurenhint richting Hind was ook veel te duidelijk.

Wie voor mij de mol absoluut niet is, is Sanne. Zij sloot vriendschap met Tim om zo zijn informatie te verkrijgen. Tim is een fanatieke speler, en voor elke (normale) kandidaat de perfecte persoon om dingen mee uit te wisselen. Maar niet voor de mol. Het is namelijk veel te lastig om allemaal leugens te gaan vertellen.
Talk is cheap, but it ain't free

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2010, 15:39:12 »
Juist de vriendschap die Sanne met Tim is voor mij een belangrijke reden waarom zij de mol is. Zo'n speler zoek je als mol, hij is zo fanatiek dat je hem makkelijk kunt sturen in zijn verdenkingen volgens mij  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline udetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2010, 15:48:04 »
Juist de vriendschap die Sanne met Tim is voor mij een belangrijke reden waarom zij de mol is. Zo'n speler zoek je als mol, hij is zo fanatiek dat je hem makkelijk kunt sturen in zijn verdenkingen volgens mij  ::jaja::

Of Tim ziet nu ze veel met elkaar om zullen gaan dat Sanne de mol is. ::vergroot:: Ik heb Tim maar alvast als winnaar ingevuld in mijn pool. ::ok::
Niets is wat het lijkt... dus ook niets lijkt op hoe het is(?)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2010, 16:21:51 »
Of Tim ziet nu ze veel met elkaar om zullen gaan dat Sanne de mol is. ::vergroot:: Ik heb Tim maar alvast als winnaar ingevuld in mijn pool. ::ok::

Heb Tim juist als finalist weggehaald. Sanne is mijn mol, dus als Tim een pact met haar heeft zal hij haar geloven en niet op haar stemmen. Dan zal die niet ver komen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2010, 10:51:46 »
Ik denk ook dat de mol geen baat heeft bij het vetorecht. Niet alleen omdat je dan maar twee keer items kunt verwisselen, maar ook omdat iedereen toekijkt. Zonder vetorecht kun je dus veel meer op de achtergrond mollen. Probleem is alleen dat er nauwelijks is gemold, behalve door Kim en Erik dan, die het wel heel geforceerd deden. Kan natuurlijk een mollenstreek zijn, maar ik denk dat de mol bij deze opdracht liever het vertrouwen van de medekandidaten wilde wekken. Zoveel geld kon er toch niet worden verspeeld.
Waarom is iedereen zo gefocust op het fout plaatsen van de fotos bij de voorwerpen? De Mol kon vantevoren niet weten wat zijn/haar partner zou doen en als de mol de pech had met een pitbull gepaird te worden, dan zou het mollen met de fotos wel eens kunnen mislukken. Ik denk dat de mol zowiezo een voorwerp zou kopen dat verwarring zou zaaien. De kat, het stripboek en de theepot zorgden voor erg veel verwarring omdat het niet duidelijk was bij wie het hoorde.

Citaat
Verder denk ik dat het niet uitmaakt waar de mol ging staan bij de eerste opdracht. PJ weet wie de mol is (toch?) en kan daarom de mol zelf een leuke positie toekennen. Dat Hind de mol is omdat ze als laatste een plek koos voor PJ vind ik dus ook onwaarschijnlijk.
Hind stond helemaal links (rechts voor PJH), maar het was Sanne die als laatste een plekje koos. Het vierde, waardoor ze nog net in de bootgroep terechtkwam.

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2010, 18:04:11 »

 Hind stond helemaal links (rechts voor PJH), maar het was Sanne die als laatste een plekje koos. Het vierde, waardoor ze nog net in de bootgroep terechtkwam.

Maar dat maakt nog niet uit? Stel Erik is de Mol en de redactie wil dat Erik op de boot terecht komt, waar hij dan ook staat dan zegt PJH toch gewoon van 'Sanne, Manuel, Tim en Erik op de boot'. Hij weet wie de mol is dus hij kan het op die manier altijd sturen, een kandidaat hoeft niet iets te gaan forceren om links of rechts in de groep te kunnen staan.

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2010, 19:04:59 »
ik denk tog echt dat kim en hind het niet zijn. veel te opvallend. maarja dit kan ook weer een tactiek zijn
of tog niet...

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2010, 12:50:41 »
Maar dat maakt nog niet uit? Stel Erik is de Mol en de redactie wil dat Erik op de boot terecht komt, waar hij dan ook staat dan zegt PJH toch gewoon van 'Sanne, Manuel, Tim en Erik op de boot'. Hij weet wie de mol is dus hij kan het op die manier altijd sturen, een kandidaat hoeft niet iets te gaan forceren om links of rechts in de groep te kunnen staan.
Daar heb je ook weer gelijk in. Ik wilde alleen duidelijk maken dat Hind haar positie niet zo verdacht was aangezien er plenty of mensen nog moesten kiezen waar ze ging staan. Ik denk wel dat het uitmaakte overigens. Als PJH willekeurig mensen die kant opstuurt dan kunnen ze verdacht worden, maar hier nam hij de logische keus de dichtstbijzijnde mensen door de dichtstbijzijnde deur te laten lopen. It makes sense.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2010, 18:26:34 »
Op dit moment heb ik er 3 weggestreept, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze het niet kunnen zijn: Hind, Arjen en Erik. Voor mijn gevoel waren ze alledrie te overdreven aan het hulpmollen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2010, 18:30:43 »
Op dit moment heb ik er 3 weggestreept, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze het niet kunnen zijn: Hind, Arjen en Erik. Voor mijn gevoel waren ze alledrie te overdreven aan het hulpmollen...
wat een onzin. Arjen heeft zo goed als niets gemold. Een beetje slim gedrag op de boot.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2010, 18:51:19 »
wat een onzin. Arjen heeft zo goed als niets gemold. Een beetje slim gedrag op de boot.
Ik heb het hier voornamelijk over de twee blauwe vlaggen en het feit dat hij zo nadrukkelijk zei dat de verrekijker niet te stellen was. (wat natuurlijk door de anderen ook werd gezegd, maar dat terzijde. En ik zal het wel helemaal verkeerd hebben, maar ik heb hem als mijn afvaller voor vanavond staan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2010, 19:00:51 »
en het feit dat hij zo nadrukkelijk zei dat de verrekijker niet te stellen was.

Wat natuurlijk logisch is, omdat de boot bewoog. Dat valt bijna niet contineu scherp te houden...

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2010, 23:14:24 »
Uitslag na aflevering 1

Kim    41 (15.7%)
Frits    36 (13.8%)
Manuel    34 (13%)
Barbara    31 (11.9%)
Erik    30 (11.5%)
Hind    29 (11.1%)
Tim    23 (8.8%)
Sanne    19 (7.3%)
Arjen    18 (6.9%)

Kim wordt dus het meest vertrouwd, mede dankzij haar te obviouse gedrag!
Gevolgd door Frits waar we vorige week weinig van te zien kregen!
De afvaller, Tim, werd nog niet uitgesloten als Mol na de vorige aflevering, dus over het algemeen zijn wij met z'n allen tevreden met een afvaller als Tim.

PS: Wees aub zo eerlijk om maar uiterlijk 7 mensen aan te vinken, kan dit zelf niet veranderen! Zou één van de moderators dat willen doen aub? Bvd!
« Laatst bewerkt op: 14-01-2010, 23:16:00 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2010, 23:40:02 »
Erik is absoluut niet de mol voor mij!
Hij is TE scherp en je ziet hem echt taktisch nadenken hoe hij de kans op molacties zo klein mogelijk kan maken!

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is (absoluut) niet de Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2010, 00:39:22 »
volgens mij hebben we een geweldig geslepen mol dit jaar ::ok::

een mol zou nooit de rest wijzen op een envelop! dat kan gewoon niet.. of is dat de bedoeling ::rofl:: ik zeg arjan, maar dan heel subtiel!