Auteur Topic: Alles combineren  (gelezen 59219 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2010, 00:28:39 »
Heel mooi G-root! ::ok:: Ik had wel verwacht dat Arjen deze week zou stijgen maar ik ben verbaasd over de tweede plek van Hind. Hou je soms ook rekening met de pool op .nl? Die klopt niet, denk ik, want die wordt zo te zien niet elke week op nul gezet zoals hier.

Dank je Erik TKS.
Ik gebruikt de pool van .nl niet, kwam op mij ook al niet al te betrouwbaar over. De reden dan Hind zo hoog staat is simpelweg dat ze (volgens mijn turf lijstjes) veel fout doet en weinig goed (en die dingen tellen het zwaarst mee).
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Alles combineren
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2010, 07:46:03 »
De reden dan Hind zo hoog staat is simpelweg dat ze (volgens mijn turf lijstjes) veel fout doet en weinig goed (en die dingen tellen het zwaarst mee).

Mooi diagram ( ::ok::) en je hebt helemaal gelijk dat we Hind veel fout zien doen. Ik plaats even een lijstje in haar topic.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Alles combineren
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2010, 09:30:29 »
Super handig schema weer  ::tandpastasmiley::
En mijn mol staat bovenaan ::ok::
Ga zo door !
You'll never walk alone

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Alles combineren
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2010, 16:17:36 »
 ::rofl:: dat taartdiagram van Erik.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alles combineren
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2010, 16:38:27 »



Nog een vraag van Jos beantwoorden: nee, het is toeval dat dit plaatje lijkt op de Japanse vlag. Grappig gevonden!
Toeval bestaat niet, Erik. Dit is een ernstig geval van tunneltrauma.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2010, 19:00:26 »
Mooi diagram ( ::ok::) en je hebt helemaal gelijk dat we Hind veel fout zien doen. Ik plaats even een lijstje in haar topic.

Dank je voor de bijval, begon al bijna aan mijn lijstjes te twijfelen  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #46 Gepost op: 25-01-2010, 22:13:01 »
Hier het diagram na aflevering 3. Is niet zoveel veranderd, komt natuurlijk onder andere omdat het moeilijk is om informatie te halen uit de aflevering van vorige week ... Sanne wel weer omhoog naar nr. 2, ze deed toch wel erg verdacht tijdens de rijles opdracht ...



Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Alles combineren
« Reactie #47 Gepost op: 25-01-2010, 22:25:38 »
Mijn vier grootste verdachten bovenaan.. zucht..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline jovawi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Re: Alles combineren
« Reactie #48 Gepost op: 25-01-2010, 22:32:17 »
mijn verdachte staat onderaan:P misschien moet ik toch beter speuren ::vergroot::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Alles combineren
« Reactie #49 Gepost op: 25-01-2010, 22:36:06 »
Erik is het ook gewoon niet.. dat is wel logisch toch?  ::)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline jovawi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Re: Alles combineren
« Reactie #50 Gepost op: 25-01-2010, 22:36:29 »
voor mij niet ::)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #51 Gepost op: 25-01-2010, 22:42:47 »
Voor mij heeft Erik tijdens de koker opdracht bewezen niet de Mol te zijn. En ik hoop van harte dat hij de Mol niet is, anders durf ik m'n gezicht hier niet meer te laten zien  :o .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline jovawi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Re: Alles combineren
« Reactie #52 Gepost op: 25-01-2010, 22:45:30 »
morgen zal ik even op een rijtje zetten waarom erik de mol wel is, in het topic van erik dan.

even weer on-topic vind het wel een leuke manier om achter de mol te proberen te komen

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles combineren
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2010, 00:49:29 »
Heel mooi weer! ::respect:: Natuurlijk de twee topverdachten bovenaan. En ik kijk weer terug naar het eerste diagram: onderaan staan: Tim (vertrokken), Manuel (vertrokken) en Barbara (gered door een vrijstelling). Prachtig!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2010, 11:38:55 »
Ik denk dat het ook aardig is wat de productie ons wil doen geloven. Telkens vallen de mensen af die als Kandidaatin beeld worden gebracht. Vermoedelijk haalt deze top-3 wel de finale, Hind, Kim en Arjen.

Ik denk dat Frits of Kim nu wel afvalt, daarna Barbara en Erik zal switchen van mol. Arjen zei in de introductie al dat hij na enige tijd mensen voor zichzelf inneemt. Langzaam wordt Erik verzwolgen want hij trekt veel met Arjen op.

Het kan ook zijn dat de productie ons van dag 1 af wil doen geloven dat het de uitgesproken Arjen is. Maar blijkt het de mysterieuze stille hint... uhhh Hind te zijn. Goed dat die in dit diagram zo hoog komt te staan, ik zie haar wel in de finale.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2010, 22:05:27 »
Heel mooi weer! ::respect:: Natuurlijk de twee topverdachten bovenaan. En ik kijk weer terug naar het eerste diagram: onderaan staan: Tim (vertrokken), Manuel (vertrokken) en Barbara (gered door een vrijstelling). Prachtig!

Mooie observatie, had ik nog niet eens gezien ! Het is een mooie stelling van Daedalus dat de kandidaten die niet verdacht worden gemaakt door de regie er snel uit gaan, klopt perfect voor Tim en Manuel. Maar ik begrijp niet waarom je ook wijst op Barbara ? Barbara is er helemaal niet uit, dus het idee "niet verdacht --> eruit" gaat voor haar niet op.

En als we dan toch aan het evalueren zijn ... Je zegt dat de twee topverdachten weer bovenaan staan. In zeker opzicht is dat niet vreemd. Kijk maar naar mijn criteria: als de forummers op een bepaalde Mol zitten (1), vullen ze die ook in in de Pool (2), velen laten bewust of onbewust de stemwijzer op die persoon uitkomen (3) en mensen zoeken en vinden theorieën die juist naar die personen wijzen (4). Daardoor heeft Arjen zo'n voorsprong, dat hij ondanks dat hij qua aantal goede/foute acties niet bovenaan zou staan, nu wel bovenaan staat.
Je zou dus kunnen stellen dat ik heel moeilijk doe maar simpelweg uitkom op een plaatje waaruit blijkt op wie de community zit. Misschien zou ik de goede/foute acties criteria nog zwaarder moeten meetellen ? Duidelijk een seizoen om te leren dit, misschien moet ik ook eens een diagram posten waarin ik alleen de acties meeneem ...


Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles combineren
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2010, 00:11:24 »
Nou. Tja, G-root. Mooi schema, daar niet van. Alleen jammer dat de echte mol nog ergens onderaan bungelt. Je hebt duidelijk nog veel werk te verrichten ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2010, 00:16:26 door jumper »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles combineren
« Reactie #57 Gepost op: 27-01-2010, 01:00:35 »
Misschien zou ik de goede/foute acties criteria nog zwaarder moeten meetellen ? Duidelijk een seizoen om te leren dit, misschien moet ik ook eens een diagram posten waarin ik alleen de acties meeneem ...

Dat lijkt me niet verstandig. Dit gaat zo erg goed. Je gaf zelf al aan dat dit systeem al in vier seizoenen goed heeft gewerkt. Dat is een goede reden om het nu overanderd te gebruiken.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles combineren
« Reactie #58 Gepost op: 27-01-2010, 14:14:23 »
Nou... het lijkt me toch wel heel verhelderend om naast dit schema ook alle criteria apart met een diagram te illustreren, en dan te kijken waar de grootste verschillen zitten. Want hoe meer criteria je neemt, hoe groter juist de kans is dat je ze tegen elkaar weg-middelt. Je kunt dat eigenlijk alleen maar doen als je eerst elk criterium apart hebt getoetst op werkbaarheid.
Gelukkig heb je in jouw Excel-bestand vrij makkelijk die mogelijkheid, om alles apart te bekijken. Toch?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2010, 14:30:37 »
Nou... het lijkt me toch wel heel verhelderend om naast dit schema ook alle criteria apart met een diagram te illustreren, en dan te kijken waar de grootste verschillen zitten. Want hoe meer criteria je neemt, hoe groter juist de kans is dat je ze tegen elkaar weg-middelt. Je kunt dat eigenlijk alleen maar doen als je eerst elk criterium apart hebt getoetst op werkbaarheid.
Gelukkig heb je in jouw Excel-bestand vrij makkelijk die mogelijkheid, om alles apart te bekijken. Toch?

Je kunt ook zeggen: zolang de criteria elkaar uitmiddelen, is het niet duidelijk wie De Mol is. Maar een belangrijkere vraag is: welke criteria zeggen als iets over wie De Mol is nog voordat het overduidelijk is ?
En uiteraard kan ik in het excel document alle 8 de criteria afzonderlijk zien, en ik bewaar ook alle percentages per criterium per kandidaat per aflevering, dus aan het eind kan ik precies zien welk criterium wanneer de goede Mol gaf.
Spelletje ?! - It's a way of life !