Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 99618 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2
« Reactie #400 Gepost op: 2-03-2010, 15:33:07 »
Met andere woorden: we hoeven ons geen drukte te maken over een al dan niet andere spelling dan we gewend zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #401 Gepost op: 10-03-2010, 10:23:25 »
Ik heb de opdracht in Holland Village nog eens onder de loep genomen, en wat wil. Er is gekloot bij het koppel Kim/Tim, althans Kim heeft lopen mollen.

 
Wanneer Kim en Tim naar buiten gaan om knoppen in te drukken zegt Kim tegen Tim: "druk nog een keer op die knop" (de knop onder de poort) waardoor in het hoofdkwartier de volgende kaartdelen bekend zijn:


 

Ze gaan op weg naar de caroussel, Tim roept ineens: "terug, terug". Ze waren gesplitst en hij wordt achtervolgd door een japanner. En dan zien we eerst Kim langs een knop rennen en dan Tim, ze drukken hem niet in. Tim waarschijnlijk niet omdat hij zo opgaat dat hij achtervolgd wordt. Kim daarentegen loopt er gewoon langs 27:51:



 
Daarna rennen ze de bekende roltrap af waar Arjen en Sanne gesneuveld zijn om zo bij de carrousel te komen:


 

Ineens zien we een shot van de japanner achter de bosjes 28:06:



 
De bosjes waar Kim achter staat te wachten, Tim komt terug rennen van de carrousel en zegt: "knop ingedrukt, vraag resultaat" 28:08:


 

Daarna zien we de japanner die al een tijd sneaky op de loer ligt door de microfoon praten, wat hij zegt kan ik niet verstaan, waarna we hem niet zien schieten maar wel het geluidje horen. Dan zien we een shot van Tim en Kim, Kim roept Tim: "schuil even" -> Tim is ineens dood 28:10:



 
Waardoor Kim alleen overblijft, ze geeft dit door over de porto we zien Frits antwoorden, let op de kaartdelen. Er zijn er 5 zichtbaar waar eerst 4 waren...? Dus de knop bij de carrousel heeft een kaartdeel gegeven, ze zijn beide vergeten de eerdere knop in te drukken. Tim zit nog vol bij de achtervolging, maar Kim loopt er gewoon langs??
Frits met Kim:



 
Na een tijd, wanneer Kim al een poosje rondloopt, zien ze ineens dat er een kaartdeel bij is??? Maar die stond er al lang??



 

Het lijkt er dus op, dat de japanner (die op dat moment ook contact had met opperjapanner) doorkreeg Tim af te schieten oid. Want Kim stond al tijden bij dat bosje, Tim komt terug en boem dood... Kim heeft veel tijd gehad om "iets" te doen, en omdat de kandidaten in HQ dachten dat er een kaartdeel bij was door toedoen van Kim minder verdacht. Ze wilde het ook pas later doorgeven, dat Tim knop had ingedrukt. Zodat ze het zelf kan gebruiken wellicht? Bijvoorbeeld om de knoppen te verplaatsen oid, want hoezo heeft Frits in de kerk ineens een ander kaartdeel dan Arjen en Sanne hadden?

 

 

 
« Laatst bewerkt op: 10-03-2010, 10:49:06 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #402 Gepost op: 10-03-2010, 19:23:09 »
Het lijkt er dus op, dat de japanner (die op dat moment ook contact had met opperjapanner) doorkreeg Tim af te schieten oid. Want Kim stond al tijden bij dat bosje, Tim komt terug en boem dood... Kim heeft veel tijd gehad om "iets" te doen, en omdat de kandidaten in HQ dachten dat er een kaartdeel bij was door toedoen van Kim minder verdacht. Ze wilde het ook pas later doorgeven, dat Tim knop had ingedrukt. Zodat ze het zelf kan gebruiken wellicht? Bijvoorbeeld om de knoppen te verplaatsen oid, want hoezo heeft Frits in de kerk ineens een ander kaartdeel dan Arjen en Sanne hadden?
Ik vindt het afschieten van Tim ook erg verdacht, omdat Kim daar al zo lang staat en niet meteen weg gaat als Tim afgeschoten wordt. Waarom wordt zij niet afgeschoten.

De gedachte dat knoppen verplaatst kunnen zijn, heb ik hier eens gepost en geef ik steeds meer kans. (Ik wil voor de finale een lijstje maken met een aantal niet-voordehandliggende statements over wat we die aflevering zullen zien waarvan ik zoveel mogelijk goed hoop te hebben. Dit is daar één van.)
Een argument dat ik eerder genoem had is dat als Kim AWOL is, de camera die een groot deel van de tijd op het kerkje gericht stond, dan een tijd weggedraait is in een andere richting.
Het zou ook verklaren waarom de knop in het kerkje ineens een andere kaartdeel aan zet.

Wat ik er afgelopen week bijbedacht heb, toen ik begon met mijn Kim molactielijstje (inclusief speculatie), is dat het feit dat ze Tim vraagt de eerste knop nog eens in te drukken, haar niet slecht uit komt als deze molactie waar is. Het kaartdeel dat weer tevoorschijn kom heeft geen waardevolle informatie. Het nogmaals indrukken van de knop is voor de overgebleven kandidaten echter wel een bevestiging dat een kaartdeel verdwijnt als een knop voor de tweede keer wordt ingedrukt*. Daardoor is het minder logisch voor kandidaten om terug te gaan naar een knop die ze al gehad hebben. Als de mol de knop die het middelste kaartdeel laat verschijnen dan verwisselt met een knop die ze al gehad hebben (bijv. het kerkje) is de kans klein dat ze die knop indrukken en het geld vinden. Dat Frits toch terug gaat naar het kerkje is geen rekening mee te houden.

Als Erik een knop indrukt die ze nog niet gehad hebben, zegt Frits dat er een kaartdeel verdwijnt (al zien we dit niet gebeuren). Dit kan ook komen door een dergelijke molactie.

* Ik heb hierbij de aanname dat het twee keer indrukken van de knop door Arjen en Sanne (kort na elkaar) als één keer indrukken wordt geteld.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #403 Gepost op: 10-03-2010, 19:58:13 »
Ik ben niet zo technisch aangelegd, maar hoe zou Kim die knoppen dan moeten verwisselen?

Ik denk dat Sanne en Arjen de knop in het kerkje niet hebben ingedrukt; dit lijkt enkel zo door de montage. Sanne heeft Arjen dan afgeleid zodat hij die knop niet zou zien. Frits loopt dan naar het kerkje omdat er misschien toch een knop is (je weet toch maar nooit) en jawel!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #404 Gepost op: 10-03-2010, 20:07:04 »
Ik ben niet zo technisch aangelegd, maar hoe zou Kim die knoppen dan moeten verwisselen?

Ik denk dat Sanne en Arjen de knop in het kerkje niet hebben ingedrukt; dit lijkt enkel zo door de montage. Sanne heeft Arjen dan afgeleid zodat hij die knop niet zou zien. Frits loopt dan naar het kerkje omdat er misschien toch een knop is (je weet toch maar nooit) en jawel!
Volgens mij zijn die knoppen niet echt aangesloten en je kan ze vast wel los halen van de pilaren waarop ze staan. Vervolgens breng je hem naar een andere pilaar toe.

Ik moet er overigens bij zeggen dat dit, op dat lijstje wat ik ga maken, waarschijnlijk het punt wordt waarvan ik het minst verwacht dat het echt waar is. Ver onder de 50% kans, maar controversieel genoeg om er toch op te komen. Grote kans dat jij gewoon gelijk heb.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #405 Gepost op: 10-03-2010, 20:14:02 »
Ik zou het wel grappig vinden, Kim die op haar gemakje al die knoppen zit te verwisselen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 16:38:47 door belg »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #406 Gepost op: 10-03-2010, 21:15:21 »
Volgens mij zijn die knoppen niet echt aangesloten en je kan ze vast wel los halen van de pilaren waarop ze staan. Vervolgens breng je hem naar een andere pilaar toe.

Ik moet er overigens bij zeggen dat dit, op dat lijstje wat ik ga maken, waarschijnlijk het punt wordt waarvan ik het minst verwacht dat het echt waar is. Ver onder de 50% kans, maar controversieel genoeg om er toch op te komen. Grote kans dat jij gewoon gelijk heb.

Inderdaad, het lijkt me toch wel een riskant kunststukje om rond te gaan rennen met twee knoppen in je handen... Stel dat iemand je ziet, dan is de hele serie naar de filistijnen.
Het lijkt me waarschijnlijker dat Kim Tim voor haar karretje heeft gespannen en hem de verkeerde knop heeft laten indrukken, of dat de montage (zoals al vaker beweerd) de hele opdracht onontwarbaar heeft gemaakt.

Wel goed overigens gevonden Pharos, dat Kim al de hele tijd voor die Japanner zijn neus heeft gestaan, zonder dat ze afgeschoten werd! Daar heb ik eerder waarschijnlijk overheen gelezen :-[ met dank aan mijn Arjen-tunnel.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #407 Gepost op: 10-03-2010, 21:20:23 »
Wel goed overigens gevonden Pharos, dat Kim al de hele tijd voor die Japanner zijn neus heeft gestaan, zonder dat ze afgeschoten werd! Daar heb ik eerder waarschijnlijk overheen gelezen :-[ met dank aan mijn Arjen-tunnel.

Geldt voor mij ook. Ik kan me wel herinneren dat ik hierbij ook gelezen heb (ik weet even niet van wie, Rat misschien?) dat de muzikale hint van die aflevering er op kan slaan: with a little help from my friends. Mol Kim die niet meteen wordt afgeschoten door de Japanners. Ook een goeie. ::jaja::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #408 Gepost op: 10-03-2010, 21:36:26 »
(ik weet even niet van wie, Rat misschien?)
::ohno:: Neeuh, ik niet.

Zou inderdaad best wel eens kunnen, dat die muziekale hint daar op slaat.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2
« Reactie #409 Gepost op: 10-03-2010, 21:42:15 »
Ik zou het wel grappig vinden, Kim die op haar gemakje al die knoppen zit te verwissel.

Klinkt als een vriendlief tekening, Kim die met zo'n zware knop inclusief zuil aan het zeulen is :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #410 Gepost op: 15-03-2010, 20:20:10 »
Een tijdje geleden is er al ter sprake gekomen dat de locatie van het groepje van Kim en van het groepje van Sanne dezelfde zou kunnen zijn.
Gisteren heb ik de aflevering nog maar eens bekeken (nu met ondertiteling) en toen viel er mij iets met betrekking tot dit feit.
Als Kim de tram uit stapt zegt ze: Dejima is een museum. (4.43)
Even later zegt Sanne: Dejima museum. (8.20)
Dat is toch duidelijk 1 plaats!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2
« Reactie #411 Gepost op: 15-03-2010, 20:37:45 »
Een tijdje geleden is er al ter sprake gekomen dat de locatie van het groepje van Kim en van het groepje van Sanne dezelfde zou kunnen zijn.
Gisteren heb ik de aflevering nog maar eens bekeken (nu met ondertiteling) en toen viel er mij iets met betrekking tot dit feit.
Als Kim de tram uit stapt zegt ze: Dejima is een museum. (4.43)
Even later zegt Sanne: Dejima museum. (8.20)
Dat is toch duidelijk 1 plaats!

Ik heb so wie so het gevoel dat die locaties van de kandidaten erg dicht bij elkaar lagen, dichter dan lijkt op dat plaatje. Waren er ook niet 2 teams die in de buurt van Hollander Slope moesten zoeken? Ik zat me zelfs af te vragen of er niet een team is geweest die kokers van een ander team heeft gevonden.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #412 Gepost op: 15-03-2010, 20:55:30 »
De twee teams moeten elkaar kruizen om alle kokers te vinden. Op mijn Google Maps kaart zijn de locaties terug te vinden waar kokers gevonden worden. De eerste koker die door Arjen, Erik & Kim wordt gevonden ligt naast Hollander Slope, waar het team van Sanne, volgens Sanne, een koker moet vinden.

Dit is inderdaad erg verdacht.

Hoewel het vrij zeker is dat Erik de juiste koker te pakken heeft, is het nog altijd mogelijk dat Kim de andere weggefoefeld heeft. Het is ook mogelijk dat Sanne in de verkeerde straat aan het zoeken was, omdat de tekens maar gedeeltelijk overeen komen (dat kan een flinke mollenstreek zijn).

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #413 Gepost op: 15-03-2010, 22:23:05 »
De twee teams moeten elkaar kruizen om alle kokers te vinden. Op mijn Google Maps kaart zijn de locaties terug te vinden waar kokers gevonden worden. De eerste koker die door Arjen, Erik & Kim wordt gevonden ligt naast Hollander Slope, waar het team van Sanne, volgens Sanne, een koker moet vinden.

Wauw, die Google Maps kaart is fantastisch!!  ::oink:: Je bent echt wel een held  ::bravo::