Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 108690 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2010, 22:42:23 »
t lijkt alsof loretta eruit is maar is dat dan wel zo?

Waarom zou dat niet zo zijn beste?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2010, 22:42:41 »
Neeeeeee! :) Loretta wandelt volgende week er zo weer in...zucht...fijn!  ::trots::
maltho thi afrio lito

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2010, 22:42:57 »
Iemand op het avro mol forum zei dat er misschien geprobeerd word om in elke aflevering 1 kandidaat er verdacht uit te laten zien, en dat in aflevering 3 dat met de Mol gebeurt. Deze aflevering lijkt duidelijk op Hind als mol gespitst te zijn...
zoiets dacht ik toevallig ook al aan :P

t lijkt alsof loretta eruit is maar is dat dan wel zo?
hoop het, maar denk het niet ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2010, 22:43:35 »
Zo, dat was een pittige start.
Met 7 molfans op de bank een aflevering proberen te volgen, is toch niet zo goed voor je hart.
Moet nog even wennen aan de groep, en jammer dat Loretta weg is!  :( Prachtig die Japanner met dat bordje 'niets is wat het lijkt'. En George, ik herkende 'm niet eens bij het eerste shot!

Offline robster

  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2010, 22:46:14 »
tip van een collega van mij:

Op de website van Arjen (de schrijver) staat het volgende citaat:

'Bastaardsuiker is een roman die samenhangt van onsamenhangende situaties waarbij blijkt dat niets is wat het lijkt.

Offline MrJasper

  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2010, 22:47:46 »
de uitspraak "Niets is wat het Lijkt", daar zit echt iets in verstopt! In elke promo van WIDM, tv en radio, hoor je deze uitspraak. En ook deze aflevering kwam het een paar keer overduidelijk voor. Zoektocht aangevangen ;)

Offline jovawi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2010, 22:49:24 »
Heb al geprobeerd om te kijken of er een anagram in zit maar geen een die op een kandidaat slaat of andere info geeft.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2010, 22:49:31 »
'Niets is wat het lijkt' is gewoon hét ding van WIDM.  ::jaja::
Ik vond dat bordje bij aankomst op het vliegveld wel geniaal. Echt zo'n WIDM-infriltatie in een vreemd land.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 7-01-2010, 22:49:39 »
Waarom zou dat niet zo zijn beste?
Omdat niets is wat t lijkt

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 7-01-2010, 22:56:11 »
Geweldige aflevering, zo chaotisch die moet nog een keer bekeken worden.  ;D

Maare hoe zit het nou volgende week? 1 iemand heeft geen vriend...
Of zal er iets gebeuren met dat vriendenspel dat Loretta weer terugkomt?

Offline o0kirs0o

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 7-01-2010, 22:57:53 »

- heeft iemand mss gezien welke kleur boekje ze pakte?


Volgens mij geel/grijs achtig. Ze leverde als 1 na laatste haar spullen in.
Ze had trouwens wel een rode portomonnee volgens mij..  ::)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 7-01-2010, 23:04:11 »
Wat heerlijk dat het weer is begonnen. Na drie seconden zit je er al weer helemaal in1 ::bravo:: Ik heb al wel een verdachte, maar ik ga van 't weekend de aflevering nog 1x nakijken, met name de eerste opdracht.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 7-01-2010, 23:09:33 »
De uitzending staat online op uitzendinggemist.nl

Offline honeymaker

  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 7-01-2010, 23:14:46 »
Ik vond het niet echt een sterke aflevering. Misschien kwam het doordat ik enigszins moe was, maar ik vond het allemaal nogal onduidelijk. Zo'n complexe eerste opdracht is leuk als je de kandidaten een beetje kent (ik heb namelijk echt wat afleveringen nodig om deze 'bekende' Nederlanders te leren kennen), maar niet gelijk om mee af te trappen. Leuk inderdaad, zodat je de aflevering nog een keer kan kijken, maar ik denk dat er toch veel kijkers (die niet 'diehard'-fan zijn) door afhaken. Ik miste een beetje een goede opbouwende introductie van de kandidaten en de opdrachten. Het was nu heel erg 'hap snap'.

Al met al deed het me denken aan de eerste aflevering van seizoen 3. En dat was niet alleen vanwege George, maar omdat die aflevering (met de port-opdracht) ook zo rommelig was. Al was daar de opening met de dam wel een stuk beter.
Mocht dit seizoen zich echter verder net zo ontwikkelen als seizoen 3, dan neem ik een wat mindere eerste aflevering graag voor lief......... ;)
« Laatst bewerkt op: 7-01-2010, 23:16:29 door honeymaker »

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 7-01-2010, 23:16:58 »
Maare hoe zit het nou volgende week? 1 iemand heeft geen vriend...
Of zal er iets gebeuren met dat vriendenspel dat Loretta weer terugkomt?
Des te meer reden om actie te ondernemen. Wie niet op tijd iets regelt, vist achter het net. Lijkt me duidelijk.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 7-01-2010, 23:17:45 »
Ik vond het niet echt een sterke aflevering. Misschien kwam het doordat ik enigszins moe was, maar ik vond het allemaal nogal onduidelijk. Zo'n complexe eerste opdracht is leuk als je de kandidaten een beetje kent (ik heb namelijk echt wat afleveringen nodig om deze 'bekende' Nederlanders te leren kennen), maar niet gelijk om mee af te trappen. Leuk inderdaad, zodat je de aflevering nog een keer kan kijken, maar ik denk dat er toch veel kijkers (die niet 'diehard'-fan zijn) door afhaken. Ik miste een beetje een goede opbouwende introductie van de kandidaten en de opdrachten. Het was nu heel erg 'hap snap'.

Al met al deed het me denken aan de eerste aflevering van seizoen 3. En dat was niet alleen vanwege George, maar omdat die aflevering (met de port-opdracht) ook zo rommelig was. Al was daar de opening met de dam wel een stuk beter.
Mocht dit seizoen zich echter verder net zo ontwikkelen als seizoen 3, dan neem ik een wat mindere eerste aflevering graag voor lief......... ;)

Elke 1ste aflevering is toch een beetje onduidelijk tog? :)
Zal volgende week wel sterker worden! Durf me handen daarvoor in het vuur te steken :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline blastdragon

  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 7-01-2010, 23:19:19 »
Ik heb iemand gevonden die iets heeft gevonden wat naar Arjan zou kunnen verwijzen.

Op twitter heeft moljager DieIsDeMol een tweet geplaats met een link naar een plaatje uit de uitzending. Ergens aan het begin van de uitzending (als ze net in Japan zijn) komt Tokyo International Airport in beeld. In hetzelfde beeld zie je een "a".
http://twitpic.com/x3t3t/full
Op het gebouw recht onder "airport"

Edit: Gewoon een link naar het plaatje werkt niet. Dus is het een link naar de pagina waar het plaatje opstaat.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2010, 23:37:48 door blastdragon »

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 7-01-2010, 23:22:33 »
Wat mij opviel tijdens deze aflevering

Kleuren molboekjes
Barbara (B): lichtgroen
Kim (K): blauw
Tim (T): blauw
Erik (E): Rood
Manuel (M): Rood
Loretta (L): Rood
Arjen (A): Blauw
Sanne (S): Wit
Frits (F): mintgroen
Hind (H): bruin

volgorde voor eerste opdracht van links naar rechts: LBFMETSAKH
H opvallend ver naar rechts – wetende dat ze in de boot kwam?
SAKH boot
   Mollen door, anderen sturen door verkeerde personen op palen te noemen
TE helicopter
   Mollen door, fouten van boot over te nemen zonder nadenken
LBFM brug
   Mollen door, Niks roepen in de hoop dat de boot jou verwisseld met iemand anders

E en T allebei geen opmerking over zichzelf op paal. Verder alles foutloos overgenomen van de boot.

Spullen kopen
Volgorde: kat, vlinder, bal, thee, fruit, stropdas, tvgids, stripboek

Duo’s:
AH: vlinder goed, bal goed, thee goed, tv-gids fout, stripboek goed, kat goed, fruit goed, stropdas fout.
SB: stripboek fout, tv-gids fout, theepot goed, bal goed, kat goed, vlinder goed, fruit ?, stropdas ?
FT: vlinder goed, bal goed, theepot goed, Fruit goed, stripboek goed, stropdas goed, tv-gids goed, kat goed.
EK: tv-gids fout, theepot FOUT, fruit fout, bal fout, stripboek fout, vlinder goed, stropdas fout, kat goed

Dus Arjen en Hind maakten 2 fouten, Sanne en Barbara 2 tot 4 (niet precies te achterhalen), Frits en Tim 0 fouten en Erik en Kim maakten maar liefst 6 fouten.


Voor mij zijn er nog maar 3 molkandidaten, Kim als hoofdverdachte, Hind als tweede en Sanne als derde verdachte.
Ik probeer het natuurlijk nog wel objectief te volgen.
Hoe kom ik hierbij? Ik geloof niet dat de mol op een pijler zou gaan staan, aangezien het enorm moeilijk is om vanaf hier te mollen. Tim en Frits deden alles goed bij de koopopdracht. Erik, Loretta, Arjen en Barbara staken de hand op als veto, wat ik ook niet zou nemen als mol, aangezien je maar 2 mogelijkheden hebt om de boel door elkaar te gooien. Dus vallen deze allemaal af voor mij. Nu blijven alleen Kim, Hind en Sanne over, aangezien zij niet bij deze groepen zat.

Maar ik zal nog maar eens zeggen, niets is wat het lijkt, het overduidelijke motto van deze serie. Volgens mij is het wel 5 keer langsgekomen.
mijn verdachten:

Offline honeymaker

  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 7-01-2010, 23:23:24 »
Elke 1ste aflevering is toch een beetje onduidelijk tog? :)
Zal volgende week wel sterker worden! Durf me handen daarvoor in het vuur te steken :D

Misschien lag het inderdaad aan mij, maar ik had het idee dat het weleens beter is geweest. In seizoenen als Schotland (2) en Argentinië (6) was de opbouw een stuk beter. En ook vorig jaar werd - met de verkiezing van de mol door de Secret Mole Society - veel meer tijd genomen om de kijker te laten wennen aan de kandidaten. Dat miste ik een beetje.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 7-01-2010, 23:30:22 »
De eerste opdracht was inderdaad wat ingewikkeld, ik kan het me voorstellen als er daardoor mensen zijn afgehaakt.

De tweede opdracht was wel een soort introductie van de kandidaten, gewoon een simpele opdracht waarmee je ze iets beter leert kennen. Er was wel een balans.