Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 108688 keer)

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2010, 23:31:09 »
Hebben jullie de Japanner met die woeste haardos voorbij zien komen? Die had duidelijk met zijn vingers in het stopcontact gezeten! ;D
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2010, 23:32:08 »
Ik heb nu al tunnelvisie... En vind ik het zo jammer dat Loretta er nu al uit ligt :( ik moet alleen alles nog laten doordringen, het is te laat!!   :-\\

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2010, 23:35:54 »
Hebben jullie de Japanner met die woeste haardos voorbij zien komen? Die had duidelijk met zijn vingers in het stopcontact gezeten! ;D

Dat was best een leukerd.  ;)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 7-01-2010, 23:38:38 »
De eerste opdracht was inderdaad wat ingewikkeld, ik kan het me voorstellen als er daardoor mensen zijn afgehaakt.

De tweede opdracht was wel een soort introductie van de kandidaten, gewoon een simpele opdracht waarmee je ze iets beter leert kennen. Er was wel een balans.

Als ze de opdrachten nu hadden omgedraaid en iets meer tijd hadden genomen voor de introductie-opdracht, was het al een stuk beter geweest. Maar dat zullen ze wel niet hebben gedaan, omdat ze natuurlijk graag wilden openen met het spectaculaire helicopter-werk!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2010, 23:42:29 »
Frits (F): mintgroen
Weet je dit zeker. Ik zie hem zelf niet met het molboekje in beeld? Waarom denk jij mintgroen, heb ik iets over het hoofd gezien?

Volgens mij is het zoals in bijgevoegde plaatje... denk alle boekjes behalve Frits te kunnen achterhalen uit de beelden. Waaruit dan vervolgens weer Frits' boekje volgt.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2010, 23:52:43 door Rat »

Offline L u u k

  • Forumlid
  • Vivienne
Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2010, 23:43:04 »
Misschien ook wel interessant: het gebied is beschikbaar in Google Streetview. Handig om locaties op te zoeken. Zie hier bijvoorbeeld de plek waar Barbara, Manuel, Loretta en Frits aan het begin van de eerste opdracht staan.

 ::ok::

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2010, 23:46:12 »
Aaargh! Dit is verschrikkelijk. Ik kan niet geloven dat een van de kandidaten de mol is en ik zie steeds meer aanwijzingen die kant op wijzen. Ik zal toch niet fout zitten?  ::ohno::

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2010, 23:49:47 »
Ik kan t niet uitstaan dat ik niks van die japanse tekens kan maken.

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2010, 23:51:18 »
Weet je dit zeker. Ik zie hem zelf niet met het molboekje in beeld?

Volgens mij is het zoals in bijgevoegde plaatje... denk alle boekjes behalve Frits te kunnen achterhalen uit de beelden. Waaruit dan vervolgens weer Frits' boekje volgt.


Het mintgroene boekje is wat bij mij overbleef nadat ik de rest had ingevuld, maar volgens mij had ik het fout. Voor de test zag ik namelijk Frits met een rood boekje in de bus. Jou plaatje is inderdaad helemaal juist
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 00:09:58 door FF »
mijn verdachten:

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 7-01-2010, 23:51:34 »
Als ze de opdrachten nu hadden omgedraaid en iets meer tijd hadden genomen voor de introductie-opdracht, was het al een stuk beter geweest. Maar dat zullen ze wel niet hebben gedaan, omdat ze natuurlijk graag wilden openen met het spectaculaire helicopter-werk!

Ben ik met je eens en dat zal vast de reden zijn geweest.
Hoewel die intro-opdracht niet langer had gehoeven van mij hoor.

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 8-01-2010, 00:03:06 »
Wat mij vooral opviel is dat er veel verwijzingen zijn naar voorgaande Moljaren!

George
De vliegers (yvonne)
De kleuren (dacht miljouska)

Laten we dit goed in de gaten blijven houden!

Tevens viel mij de dodemanskus van Sanne op aan het einde van de aflevering aan Loretta! Haar lippenstift gaf af! Hoe gaat dat spreekwoord? Ook dit dus in de gaten houden!


Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2010, 00:05:13 »
Wat mij vooral opviel is dat er veel verwijzingen zijn naar voorgaande Moljaren!

George
De vliegers (yvonne)
De kleuren (dacht miljouska)

Laten we dit goed in de gaten blijven houden!

Tevens viel mij de dodemanskus van Sanne op aan het einde van de aflevering aan Loretta! Haar lippenstift gaf af! Hoe gaat dat spreekwoord? Ook dit dus in de gaten houden!

Daar is een topic voor :) Niet hint-gerelateerd, maar gewoon voor de leuk.
Er was al van tevoren aangekondigd dat er veel verwijzingen naar voorgaande jaren zouden zitten vanwege het jubileum

Offline muizje

  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 8-01-2010, 00:26:47 »
Als ik hierna nog een keer geboren wordt mag dat in Japan zijn  ;D Wat een mooi land is dat zeg.
tot nu toe niks verdachts gezien. De verdachte dingen die gebeurd zijn, liggen er te dik bovenop.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 8-01-2010, 00:27:10 »
Het mintgroene boekje is wat bij mij overbleef nadat ik de rest had ingevuld, maar volgens mij had ik het fout. Voor de test zag ik namelijk Frits met een rood boekje in de bus. Jou plaatje is inderdaad helemaal juist

Volgens mij moeten we het niet bij de boekjes zoeken... meer dan één had namelijk een afwijkende kleur.
Voor mij sprong de rode sleutel eruit! Maar waarom zou dat dan zo overduidelijk zijn? Omdat we toch al binnenkort weten wie de mol is? Net als "Jon de Mol" (tja met die naam kan het haast niet anders) nu Hind als hint? Daarnaast vond ik haar -wellicht door knip- en plakwerk- nogal stil lijken, en een keer keek iedereen een kant op en stond zij er wat ongeïnteresseerd bij. Slecht mollenspel...?

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 8-01-2010, 00:31:14 »
Ik las net het dagboek van de mol op de .nl website.
Hier schrijft de mol: "ik heb goed om me heen gekeken naar oost, zuid, west en noord en heb al heel wat conclusies getrokken."
Dit lijkt mij een overduidelijke hint dat de mol op de boot was, aangezien zij naar de pijlers, oftewel oost, zuid, west en noord keken.
mijn verdachten:

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 8-01-2010, 00:32:55 »
of vanuit de helicopter..... :P
maltho thi afrio lito

Offline tureluurs

  • Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 8-01-2010, 00:34:12 »
of vanaf een brugpijler waar je ook vrijuit alle windrichtingen op kunt kijken  :P

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 8-01-2010, 00:42:42 »
Kortom......
daar hebben we geen ene bips aan
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 1
« Reactie #78 Gepost op: 8-01-2010, 00:55:53 »
Uit deze aflevering haal ik dat Hind wel eens de mol zou kunnen zijn.

1) Als iedereen elkaar uithoort in het vliegtuig, zit Hind opzichting haar make-up bij te werken.
2) Ze roept meteen dat Loretta en Frits hoogtevrees hebben, waarmee ze insinueert dat die wel niet op een toren zullen staan, terwijl ze dat wel staan.
3) Ze zegt foutief dat het vlinderplaatje bij Loretta hoort. 
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #79 Gepost op: 8-01-2010, 01:43:28 »
en als ze met de drie anderen wegloopt richting boot kijkt iedereen om om te zien wat er met de rest gaat gebeuren alleen Hind loopt stug en ongeinteresseerd door. Toch vind ik haar geen mol. Te opzichtig