Auteur Topic: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht  (gelezen 95636 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2010, 23:37:09 »
hij heeft daarna nog vanalles veel vergoten wat gek is... als je waterlevel bij de streepjes is
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #21 Gepost op: 29-01-2010, 00:17:41 »
De letters van het Nederlands Dictee zijn ZCT. Spreek dat snel uit en je krijgt "zet ze thee!" Wie had ook weer een theeservies?
::rofl:: ::vergroot::  ::ok:: Goed gevonden!

Zou wel sterker zijn als het "CZT" was geweest.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #22 Gepost op: 29-01-2010, 00:25:11 »

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2010, 01:08:09 »
Leuk topic, maar soms kun je ook te ver gaan met de drie theorie :P

Maar over "oud Orient": de Orient is het oosten, en in de Middeleeuwen was het gebied wat we nu Midden-Oosten noemen, het 'Oosten'. Pas later kwam Marco Polo, die naar China trok, en toen werd dat voor de Europeanen het 'uiterste oosten'.

Dat Barbara die muziekvraag over de fagot niet wist snap ik wel...maar Kim met die stelling van pythagoras? Kim kwam al op de kwadraten, van 10 maakte ze al 100, dus van 6 naar 36...die 64 en dus de 8 komt er dan toch wel?

En Frits met het water: hij moest 4 liter krijgen, en hij had alleen een emmer met 3 liter. Nou is er een bekend vraagstuk, waarbij je precies 4 liter moet krijgen in een emmer, en je hebt daarbij dan enkel een emmer van 3 én een van 5...was die laatste emmer verstopt door Frits? Hij was tenslotte alleen... (Oplossing: giet die 5 liter vol, gooi vanuit die 5 liter die 3 liter emmer vol, voila, nog 2 liter in 5 liter emmer. Doe dit nog een keer, en je hebt precies 4 liter)

Offline Nvy

  • Forumlid
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #24 Gepost op: 29-01-2010, 02:17:07 »
Ben met het dictee bezig, maar kan er tot nog toe niks van maken...
Ten eerste kent geen enkel woordenboek manitieuze (of welke spellingsvariant ik ook maar kan verzinnen), en ten tweede kom ik bij de 53e en 103e letter niet uit bij een C of T. Iemand die weet wat ik hier verkeerd doe of zit er misschien meer achter?         

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #25 Gepost op: 29-01-2010, 05:09:13 »
Ten eerste kent geen enkel woordenboek manitieuze (of welke spellingsvariant ik ook maar kan verzinnen), en ten tweede kom ik bij de 53e en 103e letter niet uit bij een C of T. Iemand die weet wat ik hier verkeerd doe of zit er misschien meer achter?         

Ik hoorde malicieuze (05:21). Maar dan nog kom ik uit op ZSL:

Citaat
een consciëntieuZe mol plant de karakteristieke malicieuze Sabotageacties doorgaans minutieus. nochtans wordt het moLlige werk in deze hectische dagen...

Offline xD

  • Forumlid
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #26 Gepost op: 29-01-2010, 05:37:34 »
Leuk topic, maar soms kun je ook te ver gaan met de drie theorie :P

Maar over "oud Orient": de Orient is het oosten, en in de Middeleeuwen was het gebied wat we nu Midden-Oosten noemen, het 'Oosten'. Pas later kwam Marco Polo, die naar China trok, en toen werd dat voor de Europeanen het 'uiterste oosten'.

Dat Barbara die muziekvraag over de fagot niet wist snap ik wel...maar Kim met die stelling van pythagoras? Kim kwam al op de kwadraten, van 10 maakte ze al 100, dus van 6 naar 36...die 64 en dus de 8 komt er dan toch wel?

En Frits met het water: hij moest 4 liter krijgen, en hij had alleen een emmer met 3 liter. Nou is er een bekend vraagstuk, waarbij je precies 4 liter moet krijgen in een emmer, en je hebt daarbij dan enkel een emmer van 3 én een van 5...was die laatste emmer verstopt door Frits? Hij was tenslotte alleen... (Oplossing: giet die 5 liter vol, gooi vanuit die 5 liter die 3 liter emmer vol, voila, nog 2 liter in 5 liter emmer. Doe dit nog een keer, en je hebt precies 4 liter)

Als jij twee liter in je mond kan houden dan is dat het antwoord.
Goede antwoord:
5 liter | 3 liter
5 | 0
2 | 3
2 | 0
0 | 2
5 | 2
4 | 3
4 | 0

of

5 liter | 3 liter
0 | 3
3 | 0
3 | 3
5 | 1
0 | 1
1 | 0
1 | 3
4 | 0


 

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #27 Gepost op: 29-01-2010, 06:59:30 »
de liter-grap is een aloude middelbare school-grap, die natuurkundeleraren vaak uithalen in de laatste les van het schooljaar. Als iemand van de kandidaten dat vak had gehad, zouden ze zich ook die grap kunnen herinneren.

Het gaat erom, precies een vastgestelde hoeveelheid water af te meten, met twee ''meet=instrumenten'' met een heel andere maataanduiding. Kwestie van plussen en minnen, maar ze hebben voor 1 opdracht gewoon te weinig tijd.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2010, 11:51:53 door Bodejos »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #28 Gepost op: 29-01-2010, 09:05:22 »
Dat Barbara die muziekvraag over de fagot niet wist snap ik wel...maar Kim met die stelling van pythagoras? Kim kwam al op de kwadraten, van 10 maakte ze al 100, dus van 6 naar 36...die 64 en dus de 8 komt er dan toch wel?

Kim begon met a2 X b2 =c2 in plaats van a2 + b2 =c2
Daar ging het al fout en kom je dus nooit meer op het juiste antwoord. Was eigenlijk een super simpele vraag ...

En Frits met het water: hij moest 4 liter krijgen, en hij had alleen een emmer met 3 liter. Nou is er een bekend vraagstuk, waarbij je precies 4 liter moet krijgen in een emmer, en je hebt daarbij dan enkel een emmer van 3 én een van 5...was die laatste emmer verstopt door Frits? Hij was tenslotte alleen... (Oplossing: giet die 5 liter vol, gooi vanuit die 5 liter die 3 liter emmer vol, voila, nog 2 liter in 5 liter emmer. Doe dit nog een keer, en je hebt precies 4 liter)

Er stond nog een emmer in de wasbak bij die tafel maar het was niet duidelijk of die wel of niet gebruikt mocht worden ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #29 Gepost op: 29-01-2010, 11:12:04 »
Er stond nog een emmer in de wasbak bij die tafel maar het was niet duidelijk of die wel of niet gebruikt mocht worden ...
Onzin, bij de andere opdrachten lagen boeken en CD spelers die gebruikt mochten worden. En het was een lege school. Het is redelijk om aan te nemen dat alles wat in het lokaal ligt gebruikt mag worden.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #30 Gepost op: 29-01-2010, 11:23:05 »
Er liggen niet zomaar emmers in een klaslokaal hè? ;D ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #31 Gepost op: 29-01-2010, 11:24:33 »
Er liggen niet zomaar emmers in een klaslokaal hè? ;D ;)

Om sopje in te maken om het bord mee schoon te maken  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #32 Gepost op: 29-01-2010, 11:52:32 »
Om sopje in te maken om het bord mee schoon te maken  ;) .
tegenwoordig zou ik dat niet meer zo doen.......

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #33 Gepost op: 29-01-2010, 12:53:48 »
Als jij twee liter in je mond kan houden dan is dat het antwoord.
<knip>
Nee, zo groot is die niet :)
Maar mijn idee was dat er dus misschien nog een emmer ergens stond, met 5 liter, want die 'ontbrak'. Als we er tenminste vanuit gaan dat dit dus die 'bekende' puzzel is. En die emmer met die namen erin kan je dan als eind emmer gebruiken: maar dan moest je hem dus wel eerst leeggooien.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #34 Gepost op: 29-01-2010, 13:05:35 »
de liter-grap is een aloude middelbare school-grap, die natuurkundeleraren vaak uithalen in de laatste les van het schooljaar. Als iemand van de kandidaten dat vak had gehad, zouden ze zich ook die grap kunnen herinneren.

Het gaat erom, precies een vastgestelde hoeveelheid water af te meten, met twee ''meet=instrumenten'' met een heel andere maataanduiding. Kwestie van plussen en minnen, maar ze hebben voor 1 opdracht gewoon te weinig tijd.

Die 'liter-grap', zat die ook niet in afl. 1 van serie 2 in Schotland, waar Nico en Ward dat moesten doen? Trouwens, Frits zei in de molmail dat hij natuurkunde in zijn pakket had dus moest hij dit toch echt weten.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #35 Gepost op: 29-01-2010, 13:08:15 »
Die 'liter-grap', zat die ook niet in afl. 1 van serie 2 in Schotland, waar Nico en Ward dat moesten doen? Trouwens, Frits zei in de molmail dat hij natuurkunde in zijn pakket had dus moest hij dit toch echt weten.
ik had ook natuurkunde in mijn pakket en ik kende deze truuc ook niet ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #36 Gepost op: 29-01-2010, 13:14:00 »
Die 'liter-grap', zat die ook niet in afl. 1 van serie 2 in Schotland, waar Nico en Ward dat moesten doen? Trouwens, Frits zei in de molmail dat hij natuurkunde in zijn pakket had dus moest hij dit toch echt weten.
hij zou dit inderdaad hebben moeten weten. Het is een klassieke rekengrap. Dat het in Schotland gedaan is, dat is inderdaad ook vaker aangehaald.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #37 Gepost op: 29-01-2010, 13:14:20 »
Er zijn 9 vragen in beeld geweest. Welk vak missen we?
Gym xD?

Vreemd inderdaad, als er echt gesproken is over 10 lokalen en 10 opdrachten. Dan is er 1 vak niet in beeld gebracht. Of iedereen was al af bij 9 opdrachten? Wat missen we? Gym, natuurkunde, Frans, Grieks, Latijn, tja er blijven nog heel wat vakken over. Ligt eraan welke middelbare school je hebt doorlopen welke vakken er gegeven worden.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #38 Gepost op: 29-01-2010, 13:19:39 »
Vreemd inderdaad, als er echt gesproken is over 10 lokalen en 10 opdrachten. Dan is er 1 vak niet in beeld gebracht. Of iedereen was al af bij 9 opdrachten? Wat missen we? Gym, natuurkunde, Frans, Grieks, Latijn, tja er blijven nog heel wat vakken over. Ligt eraan welke middelbare school je hebt doorlopen welke vakken er gegeven worden.


Zou iemand daar misschien een screenshot van kunnen maken?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline EpicFail

  • Forumlid
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #39 Gepost op: 29-01-2010, 13:36:42 »
Zou iemand daar misschien een screenshot van kunnen maken?
In het eerste bericht staat een link naar alle opdrachten? Ze zijn gewoon aan 1 opdracht niet toegekomen? Het staat ook niet aangegeven op shots die gemaakt worden van PJ die woorden afstreept. Dus beetje raar.