Auteur Topic: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht  (gelezen 95630 keer)

Offline EpicFail

  • Forumlid
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #40 Gepost op: 29-01-2010, 13:38:55 »
Wat mij bij blijft is toch echt dat er ORiENT en KlARiNET staat.
Terwijl bijv. het woord Highway, dat onder het woord Orient staat wel met een grote I is geschreven.

Offline EpicFail

  • Forumlid
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #41 Gepost op: 29-01-2010, 13:48:52 »
Een conscientieuze mol plant de karakteristieke manitieuze sabotage acties doorgaans minutieus nochtans wordt het mollige werk in deze hechtische dagen.

Wat is er fout geschreven?

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #42 Gepost op: 29-01-2010, 13:50:31 »
Een conscientieuze mol plant de karakteristieke manitieuze sabotage acties doorgaans minutieus nochtans wordt het mollige werk in deze hechtische dagen.

Wat is er fout geschreven?

Hectische ???
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2010, 13:58:35 »
Wat mij bij blijft is toch echt dat er ORiENT en KlARiNET staat.
Terwijl bijv. het woord Highway, dat onder het woord Orient staat wel met een grote I is geschreven.
Misschien is het iets, maar, om eerlijk te zijn:
Deze persoon laat de rechter poot van zijn/haar R erg uitsteken. En schrijft het volgende teken (L, I, A, IJ, =, etc) boven die poot. Maar dat is dus consistent.

Offline EpicFail

  • Forumlid
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2010, 14:00:43 »
Een conscientieu[z]e mol plant de karakteristieke manitieuze [s ]abotage acties doorgaans minutieus (Onderbreking van de recorder) nochtans wordt het mo[l]lige werk in deze hectische dagen...

In dit geval kom ik op ZSL. De Z klopt maar de S? ( De L is zoiezo fout. )
Tot het woord 'acties' horen we toch echt de dictee stem praten, zonder onderbreking. Dan moeten we zoiezo achter de 53e letter kunnen komen, of het is een hint.

Offline jorytreurtniet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2010, 14:06:05 »
Het afstrepen gebeurt ook in een andere volgorde.
Op het moment dat PJ aardrijkskunde doorstreept is duits ook al doorgestreept, terwijl erik en hind daarna pas antwoord geven op die vraag.

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #46 Gepost op: 29-01-2010, 14:08:49 »
Een conscientieu[z]e mol plant de karakteristieke manitieuze [s ]abotage acties doorgaans minutieus (Onderbreking van de recorder) nochtans wordt het mo[l]lige werk in deze hectische dagen...

In dit geval kom ik op ZSL. De Z klopt maar de S? ( De L is zoiezo fout. )
Tot het woord 'acties' horen we toch echt de dictee stem praten, zonder onderbreking. Dan moeten we zoiezo achter de 53e letter kunnen komen, of het is een hint.

Is het niet iets met 'malicieus' (=gemeen) ipv manitieuze? Ik kom er dan nog steeds niet op die C, maar misschien iemand anders nu wel?

Offline jorytreurtniet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #47 Gepost op: 29-01-2010, 14:10:47 »
op het moment dat PJ steeds een antwoord doorstreept, zie hem van zijn stoel afgaan, er staan dan twee japanse karakters op de deur, o.a. op 9.49. Weet iemand wat dit betekent

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #48 Gepost op: 29-01-2010, 14:25:26 »
Volgens mij heeft de mol er bij dit spel baat bij zo snel mogelijk alleen verder te kunnen en daar zo veel mogelijk vragen snel goed te beantwoorden. Dit geld kan dan niet door kandidaten verdiend worden. Dan is het zaak te laat of niet met het geld bij PJ te komen.
mijn verdachten:

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #49 Gepost op: 29-01-2010, 14:31:00 »
Volgens mij heeft de mol er bij dit spel baat bij zo snel mogelijk alleen verder te kunnen en daar zo veel mogelijk vragen snel goed te beantwoorden. Dit geld kan dan niet door kandidaten verdiend worden. Dan is het zaak te laat of niet met het geld bij PJ te komen.

Kim of Barbara dus .... en Barbara is het niet ...  :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #50 Gepost op: 29-01-2010, 15:28:35 »
Een conscientieu[z]e mol plant de karakteristieke manitieuze [s ]abotage acties doorgaans minutieus (Onderbreking van de recorder) nochtans wordt het mo[l]lige werk in deze hectische dagen...

In dit geval kom ik op ZSL. De Z klopt maar de S? ( De L is zoiezo fout. )
Tot het woord 'acties' horen we toch echt de dictee stem praten, zonder onderbreking. Dan moeten we zoiezo achter de 53e letter kunnen komen, of het is een hint.

Manitieuze moet malicieuze zijn. Maar voor de posities van de letters maakt dat niet uit. Voor de rest ga ik ervan uit dat de zin verder klopt, of er nu een onderbreking in zat of niet. Je spelling klopt ook. Ik kom dan inderdaad ook op ZSL. En het antwoord was ZCT ???

Misschien moet het woord MOL vervangen worden door de naam van een kandidaat, en krijg je op deze manier heel andere letters (C & T).
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #51 Gepost op: 29-01-2010, 15:31:35 »
Is het niet iets met 'malicieus' (=gemeen) ipv manitieuze? Ik kom er dan nog steeds niet op die C, maar misschien iemand anders nu wel?

Malicieusch? Kan me niet voorstellen dat dit zo correct gespeld is
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #52 Gepost op: 29-01-2010, 15:41:29 »
Manitieuze moet malicieuze zijn. Maar voor de posities van de letters maakt dat niet uit. Voor de rest ga ik ervan uit dat de zin verder klopt, of er nu een onderbreking in zat of niet. Je spelling klopt ook. Ik kom dan inderdaad ook op ZSL. En het antwoord was ZCT ???

Misschien moet het woord MOL vervangen worden door de naam van een kandidaat, en krijg je op deze manier heel andere letters (C & T).

Als je het woord mol vervangt door een ander woord (naam) kom je nog steeds niet bij een c in de buurt
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #53 Gepost op: 29-01-2010, 15:55:33 »
De letter C op positie 47 en de letter T op positie 97 staan precies 6 plekken voor positie 53 en 103.
Als je nu 6 letters voor het woordje mol zet, bv Erik de, of Hind de klopt het antwoord wat op het schoolbord stond.
Erik of Hind de mol?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #54 Gepost op: 29-01-2010, 16:01:04 »
Malicieusch? Kan me niet voorstellen dat dit zo correct gespeld is

Volgens de ondertitels van teletekst 888 zegt de stem op de band malicieuze. Manitieuze/maniscieuze of hoe je het ook wilt spellen, bestaat ook niet.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #55 Gepost op: 29-01-2010, 16:10:43 »
Volgens Van Dale is het:
 ma·li·ci·eus bn, bw; -euzer, -t boosaardig

Malicieusch is volgens mij zoals het er 40 jaar geleden schreven :P Toen ze ook nog schreeven met dubbel e deden enzo :P

Maar ik snap ook niets van de uitkomst van de letters in elk geval.
Misschien hebben we toch een stuk gemist?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #56 Gepost op: 29-01-2010, 16:20:29 »
nochtans wordt het mollige werk in deze hechtische dagen

Hm. Sanne heeft wel een mollig werk, eigenlijk. Achterwerk, wel te verstaan ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #57 Gepost op: 29-01-2010, 17:06:31 »
Malicieusch is volgens mij zoals het er 40 jaar geleden schreven :P Toen ze ook nog schreeven met dubbel e deden enzo :P
Dat was voor 1934, dus wel iets langer dan 40 jaar geleden :P En of ze schreeven met dubbel e schreven weet ik niet, afhankelijk van de etymologie van een woord werd soms wel en soms geen dubbel e gebruikt. Daar schreven een vervoeging is van schrijven, is het mogelijk dat de regel hier dus niet gold.
The British are not impressed.

Offline EpicFail

  • Forumlid
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #58 Gepost op: 29-01-2010, 17:09:11 »
Dat was voor 1934, dus wel iets langer dan 40 jaar geleden :P En of ze schreeven met dubbel e schreven weet ik niet, afhankelijk van de etymologie van een woord werd soms wel en soms geen dubbel e gebruikt. Daar schreven een vervoeging is van schrijven, is het mogelijk dat de regel hier dus niet gold.
103-53-16 = 34;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Opnieuw examen - Opdracht uitgelicht
« Reactie #59 Gepost op: 29-01-2010, 17:23:25 »
Nu ja, maar volgens mij zelfs met oude spelling, krijgen we nooit 6 extra letters tussen conscientieuze en sabotage. Tenzij we 'plant' vervangen door 'bereidt voor', ware het niet dat dat dan niet achter elkaar geschreven zou zijn en je dus alsnog niet op de c uit zou komen.
The British are not impressed.