Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 82887 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #280 Gepost op: 3-03-2010, 19:46:13 »
Bij de eilandjes-opdracht overleggen Arjen en Sanne of het wel een goed idee is dat Kim naar Frits vaart (schiereiland) en dan Frits naar hun (groot eiland). Sanne zegt dan dat het niets uitmaakt, maar dat Frits gisteren al na drie (?) minuten zat te zagen. Ze heeft het dus over de fysieke zandzakken-opdracht.

MAAR, de zandzakken-opdracht was dag 6 en deze opdracht was dag 8 (de enige die dag). Waarom zegt Sanne dan 'gisteren'? Wat hebben ze dan gedaan op dag 7? Enkel een executie? (lijkt me weinig).

Volgens mij klopt er iets niet. 
Ik denk dat Sanne wel eens gelijk kan hebben (op basis van de locaties waar ze zijn). De zandzakken en ketting opdracht zijn zeer waarschijnlijk op dezelfde dag. Vervolgens rijden ze de volgende ochtend naar Matsushima voor de test en executie. Het is logisch om ook meteen de eilandjes opdracht te doen daar.

Ik zal zo eens checken hoe ze het precies laten zien in de uitzending.
Als er inderdaad een dag mis, gok ik dat ze een rust dag hebben voor de zandzakken opdracht. Ze zitten dan in de huisjes. Een ideale plek om uit te rusten, en zonde om helemaal heen te rijden om er alleen kort te overnachten. Er zou dan dus een rustdag op dag 6 zijn.
Om de gemiddelde kijker niet in verwarring te brengen kunnen ze in zo 'n geval besloten hebben om dag 7 "dag 6" te noemen, zodat binnen de aflevering geen dagen overgeslagen worden. Dat ze de volgende aflevering met dag 8 beginnen en dus "dag 7" overgeslagen is, zal minder mensen opvallen.

Bovenstaande is speculatie, al is er tijdens een fandag volgens mij wel eens gezegd dat er rustdagen zijn.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #281 Gepost op: 3-03-2010, 20:42:31 »
Ik denk dat Sanne wel eens gelijk kan hebben (op basis van de locaties waar ze zijn). De zandzakken en ketting opdracht zijn zeer waarschijnlijk op dezelfde dag. Vervolgens rijden ze de volgende ochtend naar Matsushima voor de test en executie. Het is logisch om ook meteen de eilandjes opdracht te doen daar.

Ik zal zo eens checken hoe ze het precies laten zien in de uitzending.
Als er inderdaad een dag mis, gok ik dat ze een rust dag hebben voor de zandzakken opdracht. Ze zitten dan in de huisjes. Een ideale plek om uit te rusten, en zonde om helemaal heen te rijden om er alleen kort te overnachten. Er zou dan dus een rustdag op dag 6 zijn.
Om de gemiddelde kijker niet in verwarring te brengen kunnen ze in zo 'n geval besloten hebben om dag 7 "dag 6" te noemen, zodat binnen de aflevering geen dagen overgeslagen worden. Dat ze de volgende aflevering met dag 8 beginnen en dus "dag 7" overgeslagen is, zal minder mensen opvallen.

Bovenstaande is speculatie, al is er tijdens een fandag volgens mij wel eens gezegd dat er rustdagen zijn.

Ik citeer Karel: "twee dagen vrij van de 22, maar het wás vakantie. En het werd pas echt vakantie toen ik jullie leerde kennen. Ik dank jullie uit de grond van mijn hart, en ik geef jullie één verzekering: de mol overleeft álles!"

Dus ja, ze hebben wel rustdagen en daar zal dit wel mee te maken hebben. Of Sanne vergiste zich, wat ook niet raar is in een achtbaan als WIDM. Toch?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #282 Gepost op: 3-03-2010, 21:29:42 »
Ik citeer Karel: "twee dagen vrij van de 22, maar het wás vakantie. En het werd pas echt vakantie toen ik jullie leerde kennen. Ik dank jullie uit de grond van mijn hart, en ik geef jullie één verzekering: de mol overleeft álles!"

Dus ja, ze hebben wel rustdagen en daar zal dit wel mee te maken hebben. Of Sanne vergiste zich, wat ook niet raar is in een achtbaan als WIDM. Toch?
Dat zou in principe kunnen.

Ik heb het net even bekeken. Als je alles op een rijtje zet is het aannemelijk dat er geen rust dag tussen genoemde opdrachten zat...
De zandzakken opdracht was op dezelfde dag als de "bos"-opdracht. Ze dragen vanaf het moment dat ze biechts afleggen op de ochtend na de "bos"-opdracht (aflevering 4) tot dat ze aankomen in Yamagata allemaal dezelfde kleding (aflevering 5). Er zijn alleen een paar kleine verklaarbare uitzonderingen van kandidaten die 's avonds een extra stuk bovenkleding aan hebben. Dat maakt het aannemelijk dat dat allemaal op dezelfde dag was.
We zien ook geen overnachting tussen die twee momenten.
Daarnaast bevinden die huisjes zich op een heel goede plek voor een rustdag.

Vandaar mijn vermoeden dat de rustdag in werkelijkheid de dag voor de zandzakken opdracht was.

Toevoeging> Als dit klopt, zou het trouwens betekenen dat Frits nog geen 24 uur zijn kleding kwijt was.

Toevoeging2> Ik ging er trouwens onterecht vanuit dat de sushi restaurant bedoeling na de eilandjes/tempel opdracht zat in de aflevering. Dit is dus blijkbaar niet zo, dat stukje noemen ze in de uitzending dag 7. Ik heb mijn ernstige twijfels over de juistheid van die informatie. Het moet haast wel na de eilandjes/tempel opdracht zijn.

(Niet dat we hier de mol mee vinden... :P )
« Laatst bewerkt op: 3-03-2010, 21:40:11 door Rat »

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #283 Gepost op: 4-03-2010, 14:31:01 »
In NRC Next staat ook een stukje over Wie is de Mol?
interview met George met JP erbij.
Daarin verteld JP aan dat het nu in 2 weken ipv 3 weken wordt opgenomen.
Leuk interview verder..

Verder terugkomend op een eerder geplaatst bericht in het topic 'wie is de mol in de media" geeft Barbara Barend in een interview aan dat Frits geen vis cq sushi lust...en met de bbq was er alleen maar vis wat ik herriner dus als Mol toch stiekem naar de pizzeria gegaan. ;)
Ananas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #284 Gepost op: 4-03-2010, 20:14:21 »
In slechts twee weken? Deze serie ook al?
Dan hebben ze flink moeten bezuinigen blijkbaar.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #285 Gepost op: 4-03-2010, 20:15:44 »
Denk ik niet want "dag 10" heb ik al voorbij zien komen... Zal dan wel volgend seizoen gebeuren, wel jammer hoop niet dat het ten koste gaat van de opdrachten!
Weet je het niet, antraciet

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #286 Gepost op: 4-03-2010, 20:24:29 »
Denk ik niet want "dag 10" heb ik al voorbij zien komen... Zal dan wel volgend seizoen gebeuren, wel jammer hoop niet dat het ten koste gaat van de opdrachten!

Hoeveel dagen zitten er in een week volgens jou?
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #287 Gepost op: 4-03-2010, 20:25:47 »
Waarom vraag je dat? Ik weet niet meer welke aflevering maar er staat dan echt dag 10... Met andere woorden, het lijkt me niet dat de rest in 3 dagen gestopt is van dit seizoen. Natuurlijk weet ik dat een week 8 dagen heeft, wat denk je!
Weet je het niet, antraciet

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #288 Gepost op: 4-03-2010, 20:27:32 »
Nee, omdat met de mol niet valt te sollen. Andere sleutel. Geen G-sleutel dus maar F-sleutel.

Bovendien is dat G-1, dus de puzzel "terug" gesleuteld naar de "eigenlijke" letter.

(omdat "geen clue" is gemaakt van a=2, b=3, enzovoort)

enfin, ik had het toch uitgelegd dacht ik.

Maar volgens mij klopt je uitleg niet...

De sol sleutel is namelijk gewoon de G sleutel, en niet de F sleutel. En daarnaast, als je de g terugsleutelt, kom je op een H, en geen F. Want als je de a=2 enz. gebruikt, heb je 8=g, maar de werkelijke 8e letter is de h. Dus hoe kom je dan uit op F?
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #289 Gepost op: 4-03-2010, 20:30:26 »
Waarom vraag je dat? Ik weet niet meer welke aflevering maar er staat dan echt dag 10... Met andere woorden, het lijkt me niet dat de rest in 3 dagen gestopt is van dit seizoen. Natuurlijk weet ik dat een week 8 dagen heeft, wat denk je!

Ja, snap wel wat je bedoelt. Maar als dat in de laatste aflevering was, die 10e dag, dan kan dat toch best? Ik weet nog van voorgaande seizoenen dat ze het laatste behoorlijk kunnen rekken. Hebben ze nog 4 dagen om de boel af te ronden, kan best, lijkt me. Of ze ronden het af naar 2 weken en zijn het iets van 16 dagen ofzo... ach waar hebben we het over.  ::)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #290 Gepost op: 5-03-2010, 00:55:53 »
Maar volgens mij klopt je uitleg niet...

De sol sleutel is namelijk gewoon de G sleutel, en niet de F sleutel. En daarnaast, als je de g terugsleutelt, kom je op een H, en geen F. Want als je de a=2 enz. gebruikt, heb je 8=g, maar de werkelijke 8e letter is de h. Dus hoe kom je dan uit op F?

Maar de mol twittert : niet sollen. Dus niet de sol sleutel, niet G.

En een letter terug van G = F (het gaat niet om de werkelijke letter, maar om het feit dat je + 1 hebt gedaan en weer -1 moet doen om terug te sleutelen) (als het om de werkelijke letter ging hoefde er sowieso geen sleutel aan te pas te komen  ;) )