Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 82893 keer)

Offline xalmateros

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #60 Gepost op: 5-02-2010, 11:01:28 »
Leuke aflevering met leuke opdrachten!
heb in een deuk gelegen met die karaokeopdracht ::rofl::

in de 2e opdracht viel mij een cijferreeks op, namelijk op de achterkant van de bordjes (ook meteeen de code van de kist)
deze code : 866150413226 en ben daar meteen mee aan t puzzelen gegaan en heb de oplossing gevonden!

neem de volgende sleutel:
2=a , 3=b, 4=c, 5=d enz.
dan krijg je:

8 - G
6 - E
6 - E
15- N
04- C
13- L
22- U
6 - E

dus: 'geen clue' ofterwijl: 'geen aanwijzing'
dat viel me een beetje tegen:\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #61 Gepost op: 5-02-2010, 11:13:43 »
dus: 'geen clue' ofterwijl: 'geen aanwijzing'
dat viel me een beetje tegen:\

 ::rofl::

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #62 Gepost op: 5-02-2010, 11:46:26 »
Bij de voicheover viel mij op dat er drie keer rood gezegd werd. oke manuel had geen rood scherm maar op zich weer wel natuurlijk...

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #63 Gepost op: 5-02-2010, 11:59:07 »
Eerst worden er 9 tekens opgesomd. Die komen ook in beeld.
Dan komt de 10e daar later bij. Grappig dat ze eerst 9 tekens opsommen, waarom niet wachten tot die ene er ook bij zit? Daarna doen ze dat nog een keer, maar dan met 10 tekens in beeld.
Dat 10e teken, daar kan ik wel wat in zien (maar ja...), maar ik krijg hem niet geprintscreend. Ofzo. Ik ben niet zo'n held daarin.

Maar ik dacht: het lijkt dus wel of er 'extra aandacht' is voor dat 10e teken. En dit is de 10e mol.
En dat teken... Geen idee wat het betekent, maar ik zie echt een M en een E zo. Als in: 10e M is E. Erik.

Ik wil ook gewoon eens een keer wat zeggen  ::trots:: ::rofl::

Hier zijn de tekens:



Met wat fantasie is in de eerste drie letters het woord 'MOL' te lezen. Maar de rest kan eigenlijk alle kanten op ;).

Offline Nienkeajax

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #64 Gepost op: 5-02-2010, 12:18:06 »
Klopt, de welgehete Bes.



Maar ook de andere noten kunnen gespeeld worden met mol... dus dan kun je er ges, fes etc. van maken

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #65 Gepost op: 5-02-2010, 12:19:30 »
Hier zijn de tekens:



Met wat fantasie is in de eerste drie letters het woord 'MOL' te lezen. Maar de rest kan eigenlijk alle kanten op ;).

Weet iemand al wat de tekens betekenen wanneer het vertaald word naar het nederlands?

Dat poppetje (nr. 9) bezit het mannelijke geslachtsdeel dus is de mol een mannetje  ::tandpastasmiley:: Ook op Arjan maakt dit indruk, hij meldt het 2 of 3 keer tijdens die opdracht...
« Laatst bewerkt op: 5-02-2010, 12:22:24 door Lola-aapje »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #66 Gepost op: 5-02-2010, 12:30:10 »
Leuke aflevering met leuke opdrachten!
heb in een deuk gelegen met die karaokeopdracht ::rofl::

in de 2e opdracht viel mij een cijferreeks op, namelijk op de achterkant van de bordjes (ook meteeen de code van de kist)
deze code : 866150413226 en ben daar meteen mee aan t puzzelen gegaan en heb de oplossing gevonden!

neem de volgende sleutel:
2=a , 3=b, 4=c, 5=d enz.
dan krijg je:

8 - G
6 - E
6 - E
15- N
04- C
13- L
22- U
6 - E

dus: 'geen clue' ofterwijl: 'geen aanwijzing'
dat viel me een beetje tegen:\
::rofl:: Dat is grappig. Goed gevonden.  ::ok::

Of heeft dit misschien toch betekenins... en is zit er toch waarheid in de theorie dat iedereen er naar iedereen een hint komt, behalve naar de mol.

Offline robster

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #67 Gepost op: 5-02-2010, 12:33:07 »
Wat ik trouwens vreemd vind aan het feit dat Hind weg is, is dat ze tijdens het invullen van de test duidelijk zei welke kandidaat ze verdacht (Kim), iets wat je normaal gesproken nooit hoort van iemand die eruit vliegt, zeker niet zo laat in het spel. Zou dit dan betekenen dat Kim ook sowieso de mol niet kan zijn of om meer verwarring te strooien aangezien Hind dan toch nog teveel gespreid had bij de test.

Ander ding is dat dit de eerste keer is in alle afleveringen van de afgelopen seizoenen dat degene die naar huis gaat geen exit interview heeft. Waarom niet? Is Hind wel echt exit, want:

- Als we zo doorgaan hebben we na 7 afleveringen al de 3 finalisten.
- Deze aflevering zat weer vol "niets is wat het lijkt"
- er werd in de voiceover voor de karaoke 3 keer gesproken over rood.

Was het rode scherm dan wel echt? En is Hind niet echt exit om het totaal aantal kandidaten overeind te houden? Tis echt een theorie die compleet op losse schroeven staat, ik weet het, maar wilde het toch even melden...

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #68 Gepost op: 5-02-2010, 13:50:08 »

- Als we zo doorgaan hebben we na 7 afleveringen al de 3 finalisten.

Daar dacht ik ook al aan. Dus of er komt nog een aflevering zonder afvaller, of de finale bestaat uit 2 afleveringen. Ik denk trouwens dat aflevering 3 een aflevering zonder afvallers had moeten worden, maar dat dit door de ziekte van Manuel niet door is gegaan.

Offline ogiri

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Edo rulez !
Re: Aflevering 5
« Reactie #69 Gepost op: 5-02-2010, 13:53:01 »
Wat ik trouwens vreemd vind aan het feit dat Hind weg is, is dat ze tijdens het invullen van de test duidelijk zei welke kandidaat ze verdacht (Kim), iets wat je normaal gesproken nooit hoort van iemand die eruit vliegt, zeker niet zo laat in het spel. Zou dit dan betekenen dat Kim ook sowieso de mol niet kan zijn of om meer verwarring te strooien aangezien Hind dan toch nog teveel gespreid had bij de test.

Ander ding is dat dit de eerste keer is in alle afleveringen van de afgelopen seizoenen dat degene die naar huis gaat geen exit interview heeft. Waarom niet? Is Hind wel echt exit, want:

- Als we zo doorgaan hebben we na 7 afleveringen al de 3 finalisten.
- Deze aflevering zat weer vol "niets is wat het lijkt"
- er werd in de voiceover voor de karaoke 3 keer gesproken over rood.

Was het rode scherm dan wel echt? En is Hind niet echt exit om het totaal aantal kandidaten overeind te houden? Tis echt een theorie die compleet op losse schroeven staat, ik weet het, maar wilde het toch even melden...
wow, je hebt zo erg tunnelvisie op Hind dat zelfs nu ze eruit is je haar nog verdenkt...

knap hoor ::ohno::

Offline Jeweetwel2009

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #70 Gepost op: 5-02-2010, 13:57:53 »
Ik zie in die tiende letter een M, een O en een L (niets meer en niets minder): MOL dus.
Het cijfer op de achterkant was een 6. Dat zou kunnen verwijzen naar de F of naar de E (als A=2), dus naar Frits of Erik. Maar ik ben er sinds gisteren van overtuigd dat de mol een vrouw is...
De mannen haalden veel te veel geld binnen bij de karaokeopdracht, die toch redelijk eenvoudig was te saboteren.

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2010, 14:07:53 »
Ik zie in die tiende letter een M, een O en een L (niets meer en niets minder): MOL dus.
Het cijfer op de achterkant was een 6. Dat zou kunnen verwijzen naar de F of naar de E (als A=2), dus naar Frits of Erik. Maar ik ben er sinds gisteren van overtuigd dat de mol een vrouw is...
De mannen haalden veel te veel geld binnen bij de karaokeopdracht, die toch redelijk eenvoudig was te saboteren.

Volgens mij is dat ook nog eens het teken dat in de intro naar voren komt, waarbij het bord naar Frits lijkt te wijzen (die komt daarvoor)... alleen strookt dat weer niet met mijn vermoeden dat Sanne de mol is :P.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2010, 14:52:17 »
In de bioscoopvalt op dat de mannen wel heel erg veel nummers raden.

Kim doet ook wel lekker mee en van Sanne zie we heel weinig.
Toch geeft Sanne twee goede tips die anderen op de goede titel kunne brengen...
- Ze roept "misschien iets van Elvis" bij Jailhouse Rock ( wel nadat al heel veel verkeerde titels zijn geroepen door de andere 2)
- ze is de eerste die "geld" roept bij  Money Money Money

We hebben in totaal 13 nummers gezien waarvan er 2 niet zijn geraden.
Volgens PJ hadden ze 16 goede oplossingen. Ik ben benieuwd of we de rest ook nog eens te zien krijgen ...

(zijn misschien wel molacties in verstopt)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline anthor

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #73 Gepost op: 5-02-2010, 16:24:13 »
Ik ben hier nieuw, maar de voiceover in de bioscoop viel mij ook op.
Ik heb er dit fragment van gemaakt.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 5
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2010, 16:49:32 »
Klinkt als Frits  :-\\
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #75 Gepost op: 5-02-2010, 16:58:25 »
Van de eerste 3 tekens kan je ook M O L maken.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 5
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2010, 17:00:55 »
ik zie in de tekens duidelijk: M O L P I E T E R S ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5
« Reactie #77 Gepost op: 5-02-2010, 17:08:43 »
Daar dacht ik ook al aan. Dus of er komt nog een aflevering zonder afvaller, of de finale bestaat uit 2 afleveringen. Ik denk trouwens dat aflevering 3 een aflevering zonder afvallers had moeten worden, maar dat dit door de ziekte van Manuel niet door is gegaan.
Tel terug vanaf 25 maart, trek daar de Olympische donderdagen van af, en je komt precies uit.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #78 Gepost op: 5-02-2010, 17:13:22 »
ik zie in de tekens duidelijk: M O L P I E T E R S ::jaja::

haha, hoe bedoel je tunnelvisie ::rofl::
Je kunt er eigenlijk alles is zien,
dat is het lastige.
Stelletje molloten...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 5
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2010, 17:14:56 »
haha, hoe bedoel je tunnelvisie ::rofl::
Je kunt er eigenlijk alles is zien,
dat is het lastige.
het was ook een grapje van mij, ik zie er niks in :-*
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!