Poll

Wie wordt de verliezer (en zien we dat donderdag al)?

Sanne
19 (86.4%)
Kim
3 (13.6%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?  (gelezen 54062 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #60 Gepost op: 10-02-2010, 10:46:08 »
Zeg, op deze manier blijf ik dus twijfelen  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #61 Gepost op: 10-02-2010, 11:03:38 »
Ik ga dit keer voor niemand eruit. Ga mee met Jos, er moet een keer een aflevering komen zonder dat iemand het spel verlaat. Dat plus dat na de komende aflevering het 3 weken stil ligt maakt dat het een mooie stop is wanneer niemand eruit gaat. Kunnen wij 3 weken verder speuren met alle kandidaten nog in de running als mol!  :D

Dat had ik eerst ook, maar ga toch voor Sanne met haar grijze fototje in de molmail...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #62 Gepost op: 10-02-2010, 16:34:02 »
Tja, ik had eigenlijk niemand willen zetten, maar die keuze is er niet, dus ga ik voor mijn tweede keuze Sanne... Waarom ik denk dat er misschien wel eens niemand kan afvallen? Het is misschien wel een hele domme rede, maar de rede is de Olympische Winterspelen, en de daarbij samenhangende onderbreking van twee weken zonder de mol. Als ik namelijk het programma zou maken zou ik nooit willen dat in de eerste aflevering na zo'n onderbreking ineens de laatste afvaller zou zijn voor de finale. (Tja, en we moeten toch ook op een of andere manier aan 10 afleveringen komen...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #63 Gepost op: 10-02-2010, 16:46:29 »
we moeten toch ook op een of andere manier aan 10 afleveringen komen...)

Heel slim! Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde. Dom van me om die optie er niet bij te zetten in de poll. Maar goed dat je je stemverklaring erbij geeft.... ik denk dat je nog gelijk krijgt ook morgen  ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #64 Gepost op: 10-02-2010, 16:48:06 »
We zullen zien. Maar Sanne of Arjen kunnen er ook heel makkelijk uitvliegen (ik ga op dit moment uit van een finale met Kim, Frits en Erik...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #65 Gepost op: 10-02-2010, 20:56:56 »
Maar zouden ze destijds al rekening hebben gehouden met de uitzending van de OS? Lijkt me niet toch. Maar goed, ik ga alsnog ook voor niemand eruit.  ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #66 Gepost op: 10-02-2010, 23:04:16 »
Het zou vorig jaar heus wel bekend zijn in welke 2 weken de OS vallen. Als programmamaker lijkt me dit wel iets om rekening mee te houden. Je moet de laatste aflevering voor de stop wel zo aankleden en spannend maken (met veel dwaalhints en dergelijke) en wie weet met een cliffhanger... dat pas na de OS bekend wordt gemaakt of er een vrijstelling komt, of wie een rood scherm krijgt, of dat er een herkansingsspel komt. etc.

Wat de pool betreft, als het pas in aflevering 7 blijkt wie er uit gaat, ze is dan in ieder geval niet in aflevering 6 uitgegaan terwijl er ook geen vrijstelling aan de pas kwam. Of redeneer ik nu verkeerd?

[toevoeging]
Zit me net te bedenken, misschien komt er helemaal geen kandidaat meer terug of er komt geen groepsvrijstelling meer. In dat geval kan je nog 2 kanten uit:
De finale wordt heel spectaculair en verspreidt over 2 afleveringen. Aflevering 8 de grote opdrachten en aflevering 9 de verhoorscenes zoals Karel dat zo mooi kon, de test en eventueel de uitslag. Aflevering 10 de gewone terugblikaflevering.
Of... Aflevering 8 is al de finale, 9 het terugblikken en aflevering 10 een speciale jubileumuitzending met veel terugblikken op de voorgaande seizoenen. Bv hoe is het nu met Petra?
In beide varianten veel ruimte om nog groots het tiende seizoen te vieren lijkt me. Ik zou zo'n scenario in ieder geval niet erg vinden.
[/tochnoglangetoevoeging]
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 23:57:17 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline mvdb1990

  • Forumlid
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2010, 00:07:18 »
Het zou vorig jaar heus wel bekend zijn in welke 2 weken de OS vallen. Als programmamaker lijkt me dit wel iets om rekening mee te houden. Je moet de laatste aflevering voor de stop wel zo aankleden en spannend maken (met veel dwaalhints en dergelijke) en wie weet met een cliffhanger... dat pas na de OS bekend wordt gemaakt of er een vrijstelling komt, of wie een rood scherm krijgt, of dat er een herkansingsspel komt. etc.

Wat de pool betreft, als het pas in aflevering 7 blijkt wie er uit gaat, ze is dan in ieder geval niet in aflevering 6 uitgegaan terwijl er ook geen vrijstelling aan de pas kwam. Of redeneer ik nu verkeerd?

[toevoeging]
Zit me net te bedenken, misschien komt er helemaal geen kandidaat meer terug of er komt geen groepsvrijstelling meer. In dat geval kan je nog 2 kanten uit:
De finale wordt heel spectaculair en verspreidt over 2 afleveringen. Aflevering 8 de grote opdrachten en aflevering 9 de verhoorscenes zoals Karel dat zo mooi kon, de test en eventueel de uitslag. Aflevering 10 de gewone terugblikaflevering.
Of... Aflevering 8 is al de finale, 9 het terugblikken en aflevering 10 een speciale jubileumuitzending met veel terugblikken op de voorgaande seizoenen. Bv hoe is het nu met Petra?
In beide varianten veel ruimte om nog groots het tiende seizoen te vieren lijkt me. Ik zou zo'n scenario in ieder geval niet erg vinden.
[/tochnoglangetoevoeging]


Als je van aflevering 10 een speciale jubileumuitzending maakt gaat 50% van de kijkers afvallen gok ik

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2010, 00:21:56 »
zouden ze destijds al rekening hebben gehouden met de uitzending van de OS

Je hoeft alleen in een bepaalde week te beginnen met uitzenden om hier uit te komen. Dus je hoeft de loop van het spel niet te dwingen en nergens rekening mee te houden maar de start wel zo plannen dat je dit krijgt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #69 Gepost op: 11-02-2010, 08:23:15 »
Wat de pool betreft, als het pas in aflevering 7 blijkt wie er uit gaat, ze is dan in ieder geval niet in aflevering 6 uitgegaan terwijl er ook geen vrijstelling aan de pas kwam. Of redeneer ik nu verkeerd?

Dat zie je goed. Dat hadden we dit jaar ook bij ER, de ene aflevering geen afvaller, de andere aflevering 2 ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #70 Gepost op: 11-02-2010, 11:51:44 »
Ze wisten al enkele jaren wanneer de Olympische Winterspelen gehouden worden dit jaar. Maar als ze gaan wachten tot na de sluitings-ceremonie met het uitzenden van de serie, schuift alles op, en is er misschien een andere reden om een weekje over te slaan. Het WK voetbal kan geen roet in het eten gooien, want dat begint pas in juni.

Ik denk gewoon dat het toch de beste optie is geweest om op het gebruikelijke tijdstip met WIDM te beginnen. Wellicht valt aflevering 7 wat tegen qua kijkcijfers, maar dat aantal zal weer op peil komen, omdat de finale in zicht komt.

Mijn voorspelling voor vanavond is nog steeds (en dat komt omdat Hind niet terugkomt), dat er niemand uit gaat. Kim, Arjen zijn nog steeds wat mij betreft de eerstvolgende afvallers.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #71 Gepost op: 11-02-2010, 12:12:01 »
Ja, het uitzendschema is zo lang van tevoren nog niet bekend volgens mij. Ik weet ook dat vorig jaar zomer bijvoorbeeld tijdens de opnames van de MAX-quiz Stop de Tijd de exacte uitzenddata nog niet bekend waren.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #72 Gepost op: 11-02-2010, 12:13:16 »
Mijn voorspelling voor vanavond is nog steeds (en dat komt omdat Hind niet terugkomt), dat er niemand uit gaat. Kim, Arjen zijn nog steeds wat mij betreft de eerstvolgende afvallers.

We zien al wel 5 man bij een laptoppie zitten in de Molmeul foto's. Gaan we weer spektakel krijgen, PJ die zijn laptoppie dichtklapt en roept, DIT KAN OOK ANDERS!!!? En komt Sander Lantinga dan toch terug in het spel? :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #73 Gepost op: 11-02-2010, 13:48:05 »
Als Frits gespot is en op Kim zit momenteel.. is er dus ook kans dat Kim in die finale staat en misschien de mol is.. of frits is zelf de mol. Maar volgens mij zit Frits op Arjen. Dan kan Arjen dus ook in de finale zitten..

Er vanuitgaand dat het dus waar is dat Frits en PJ na de finale samen naar huis gingen.

Ik kies voor Sanne. Alhoewel je per definitie volgens mij beter op Kim kan zitten.. want die switcht elke week naar een andere mol.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #74 Gepost op: 11-02-2010, 13:59:32 »
Ik heb nu geen tijd, maar moet straks dat interview van Sanne in de molmail nog eens luisteren. Had ze het nu over haar eigen lege plek of zoiets??? Kan een aanwijzing zijn dat ze afvalt.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #75 Gepost op: 11-02-2010, 16:09:20 »
Je hoeft alleen in een bepaalde week te beginnen met uitzenden om hier uit te komen. Dus je hoeft de loop van het spel niet te dwingen en nergens rekening mee te houden maar de start wel zo plannen dat je dit krijgt.

Ja, klopt, maar de laatste jaren begint het altijd in dezelfde week, vandaar.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #76 Gepost op: 11-02-2010, 16:18:10 »
Frits.

Heel sterk denk ik dat het ook Sanne kan zijn, Arjen gaat over 3 weken weg in aflevering 7.
Hij denkt Sanne, maar als die weg is dan gaat hij niet op Kim of Erik maar op Frits over.

Afgelopen aflevering 4 & 5 heb ik Kim als afvaller gezet, maar haar schepping op beeld is net zo stil als Meloeska en Erik als mol zou aan de ene kant wel leuk zijn, maar of dat gebeurt.

Frits ging met z'n tweeën de hort op vorige week, samen met Hind.

Voor deze week:

Verliezer: Erik (Of hij is de mol.)
Winaar: Sanne (Mocht ze vertrekken dan wint Frits mogelijk omdat Sanne en hij mogelijk op Kim zitten, maar Sanne is veranderd na Arjen, er van uit gaande dat Kim dan weer op Erik zit of juist op Sanne, want ik sluit niet uit dat Kim, Sanne en Erik in de finalen staan.)
Mol: Kim (Of ze verliest.)

Die 2 van vorige week en in aflevering 2 met de tram hebben Erik en Kim samen gewerkt met Arjen.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2010, 16:26:57 door Pierce_Brosnan »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #77 Gepost op: 11-02-2010, 17:05:27 »
Ik heb nu geen tijd, maar moet straks dat interview van Sanne in de molmail nog eens luisteren. Had ze het nu over haar eigen lege plek of zoiets??? Kan een aanwijzing zijn dat ze afvalt.

O nee, ze heeft het alleen over haar "eigen plek". Wat doet ze weer vaag.

Offline De Nieuwe Mol

  • Forumlid
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #78 Gepost op: 11-02-2010, 20:20:38 »
Frits en dan houden we een Japanse drank over,SAKE. :P

S anne
A rjen
K im
E rik

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie wordt de nieuwe afvaller (en waarom)?
« Reactie #79 Gepost op: 11-02-2010, 20:33:47 »
Frits en dan houden we een Japanse drank over,SAKE. :P

S anne
A rjen
K im
E rik

Of Sanne eruit, dan hou je FAKE over... niets is wat het lijkt, alles is nep..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!