Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 89704 keer)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2010, 11:10:50 »
Het is knap dat Sanne zichzelf nog kan volgen met haar gepraat  :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #81 Gepost op: 12-02-2010, 11:36:03 »
@Jelsir:

Dus in principe zeggen de kandidaten samenvattend over de ontmoet de mol opdracht..

Sanne & Frits zijn de mol niet. Hou je over: Arjen, Erik & Kim. Bedoel, de hint hoeft dit keer allicht niet zitten in een bepaalde zin of woorden zoals voorgaande keren. Het kan ook best dat de kandidaten zelf d.m.v. de biechts vrijgeven wie de mol is  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2010, 11:44:42 »
Geweldige Aflevering!  ::bravo::
Sanne is ook steeds minder te vertrouwen.. maar vind haar echt geweldig! Dat gestuntel van haar in de Kano  ::rofl::

Arjen is (als kandidaat) erg aan ht spelen met zn verblijf in WIDM.. 4 jokers alle 4 niet inzetten.. 5 kandidaten - 1 mol = 25% kans dat je eruit vliegt..

Als kandidaat durf je dat echt niet, dan zet je er nog iig 1-tje in..  :o
Kans is groot dat Arjen de volgende aflevering gaat spelen met de jokers en info van de overige kandidaten en daarna in afl 10 terughoren : 'Tja ik heb helemaal niks aan die jokers, dus zet ze gewoon niet in. En kom dan over als de stoere kandidaat'.

Teminste dat denk ik dan.  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2010, 11:50:02 »
Bij de kanoopdracht zaten Erik en Arjen in de beste mol positie.
Zal me niks verbazen als we in de laatste aflevering te zien krijgen dat Erik vet zit te chillen achter in de kano en dat Sanne dik haar best probeerd te doen voor uit te komen.
Of dat Sanne naar links wilt varen en dat Erik tegenwaartse bewegingen maakt ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2010, 11:50:21 »
Screen?

Cancel that. Ik heb zojuist de HD versie gezien er daar was nog net een groen streepje te zien. Was op de internetversie niet waar te nemen.

Damn, dacht ik ook ff dat ik wat gevonden had hoor :P
mijn verdachten:

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 6
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2010, 12:02:23 »
Conclusie: geen van de kandidaten wijkt af van bovenstaand, dus je kan niet echt zeggen: Arjen is de mol want hij gaat voor de jokers. Elke kandidaat zou dat op de 4e of 5e plaats gedaan hebben. Ongeacht mol of niet.
Je vergeet hierbij voor het gemak dat verschillende kandidaten hun uiterste best deden om de volgorde de manipuleren. Door Kim zover te krijgen als derde van boven de blijven staan door in ruil Sanne naar de top te sturen eindigde Arjen op een uitermate geschikte plaats voor een mol. Omdat hij de jokers koos maakte het niet uit wat de anderen deden. Dankzij hem is de gehele opdracht mislukt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #86 Gepost op: 12-02-2010, 12:02:23 »
W=M
M=Mol

E=3 (E=E)
3=T3 (E=Erik)

T3= Erik/Frits?

Mol=Erik
Mol=(Frits)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Re: Aflevering 6
« Reactie #87 Gepost op: 12-02-2010, 12:09:52 »
Kandidaat A kan B, C, D, en E zien, maar kandidaat B moet A ook kunnen zien, dus zijn er wel degelijk 5 telescopen nodig.

ja dat snap ik maar waarom zijn verschillende kandidaten (frits en erik dan door 1 en de zelfde telescoop te zien??

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #88 Gepost op: 12-02-2010, 12:14:07 »
ja dat snap ik maar waarom zijn verschillende kandidaten (frits en erik dan door 1 en de zelfde telescoop te zien??
Dat is dus ook de vraag xD.
Een vraag voor de fandag. Misschien een foutje in de montage?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #89 Gepost op: 12-02-2010, 12:39:09 »
Je vergeet hierbij voor het gemak dat verschillende kandidaten hun uiterste best deden om de volgorde de manipuleren. Door Kim zover te krijgen als derde van boven de blijven staan door in ruil Sanne naar de top te sturen eindigde Arjen op een uitermate geschikte plaats voor een mol. Omdat hij de jokers koos maakte het niet uit wat de anderen deden. Dankzij hem is de gehele opdracht mislukt.

tuurlijk probeer je te manipuleren dat je zo hoog mogelijk komt. Als je de mol bent omdat je weet wat er boven wacht en omdat elke kandidaat daar voor de jokers zou gaan. Als je kandidaat bent omdat je dan verwacht dat boven beter is.      En voor de mol maakt 4e of 5e positie niet uit.
Positie 5: jokers kiezen --> die mag je alleen houden als nummer 4 ook voor jokers gekozen heeft.
           geld kiezen --> komt alleen in de pot als kandidaat 4 voor geld gekozen heeft.
De kans dat 4 en 5 voor jokers kiezen is uitermate groot. Als je als 5e voor jokers kiest en 4 heeft geld dan ben jij je jokers kwijt en heb je nog niks in de pot. Als je als 4 voor jokers kiest dan is dat ook zo. Dus ik denk dat 4e of 5e persoon niet echt uitmaakt.
Bovendien kan het ook nog zo zijn dat de beelden zo gemonteerd zijn dat het lijkt alsof de eerste 3 personen gelijk de keuze maken, maar dat als de mol bij die drie zit dat diegene gewacht heeft met het maken van de keuze totdat deze hoorde wat nummer 4 en 5 gedaan hadden. Dus dat bijvoorbeeld Kim hoort: Arjen en Sanne zijn voor de jokers gegaan. Denkt zij: ik ga voor het geld, ben ik minder opvallend en aan jokers heb ik toch niks.

Ik denk ook dat Arjen de mol is, alleen ik denk niet dat er erg veel invloed was van jezelf. Frits had weinig in te brengen, die werd er meteen uitgeknald. Erik was de volgende. Kim wilde er alleen uit in ruil voor dat Sanne naar boven ging. Arjen bleef toen als 4e en Sanne als laatste. (met dr gouden boeddha  ::rofl::)

[ik probeer mezelf uit de Arjen tunnel te houden :P]
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 13:01:48 door mol Thessa »
Triomf!

Offline Michiel#1974

  • Forumlid
  • Iemand een mol gezien?
Re: Aflevering 6
« Reactie #90 Gepost op: 12-02-2010, 12:44:28 »
Hallo molloten,

ik weet niet of het in dit topic al is aangekaart, maar Kim kreeg aan het eind van de museum-opdracht T3 te zien. De derde telescoop dus. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij keek zij vervolgens door de eerste telescoop. Dat is erg verdacht natuurlijk.
Ik ga de uitzending vanavond nog eens terugkijken, maar ik vraag me af of jullie het met mij eens zijn!?
Nu weet ik het echt niet meer...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #91 Gepost op: 12-02-2010, 12:47:46 »
Hallo molloten,

ik weet niet of het in dit topic al is aangekaart, maar Kim kreeg aan het eind van de museum-opdracht T3 te zien. De derde telescoop dus. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij keek zij vervolgens door de eerste telescoop. Dat is erg verdacht natuurlijk.
Ik ga de uitzending vanavond nog eens terugkijken, maar ik vraag me af of jullie het met mij eens zijn!?

Dit is al besproken.
We krijgen van Kim alleen te zien/horen dat ze door T1 kijkt. Dit was Arjen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline etjraam-widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #92 Gepost op: 12-02-2010, 15:01:53 »
Wat mij opviel was dat op het eind toen PJ had gezegd over het slechte nieuws dat er geld uit de pot is en dat ze naar Tokio gaan want Arjen zei toen: 'Bedankt jongens!'.
Arjen had zelf toen geen geld uit de pot gehaald en de rest wel. Dus hij zou dus bedanken dat het geld uit de pot is...

Offline Nienkeajax

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #93 Gepost op: 12-02-2010, 15:22:15 »
Wat mij opviel was dat op het eind toen PJ had gezegd over het slechte nieuws dat er geld uit de pot is en dat ze naar Tokio gaan want Arjen zei toen: 'Bedankt jongens!'.
Arjen had zelf toen geen geld uit de pot gehaald en de rest wel. Dus hij zou dus bedanken dat het geld uit de pot is...


Die stijlvorm heet cynisme  ::tandpastasmiley::

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #94 Gepost op: 12-02-2010, 16:05:53 »
En weer iemand die pontificaal make-up op zit te doen in beeld... (Sanne 2: 18)
Ik kan sowieso 3 afleveringen herinneren waar dat het geval is.
Zijn er nog meer mensen die dit opvallen?
« Laatst bewerkt op: 13-03-2010, 13:09:39 door S-type »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #95 Gepost op: 12-02-2010, 18:36:35 »
ja dat snap ik maar waarom zijn verschillende kandidaten (frits en erik dan door 1 en de zelfde telescoop te zien??
Dit spookt ook door mijn hoofd...

Heb net wat dingen gechecked. Als Frits bij de telescopen is zie je eerst vijf beelden die het uitzicht van de diverse telescopen moet voorstellen. dan gaat hij kijken en ziet Erik.
De lege plek die je ziet als Frits kijkt, lijkt niet op dezelfde plek als waar hij later zit. Ook lijkt de plek van Erik een andere te zijn als die van Frits.

De volgende zaken zouden gebeurt kunnen zijn:
  • Frits zag zijn eigen lege plek en er is een shot van Erik in gemonteerd (en gelogen in Frits biecht).
  • Frits, Arjen of Kim kunnen telescopen hebben verdraait (zoals vorig jaar bij de fotoopdracht in Petra is gebeurd).
  • Het is allemaal creatieve montage.
  • ...?

Ik ga vanavond eens even in deze opdracht duiken. Tussen welke kandidaten kan er voor elk foto paar gekozen worden. De foto's (die er om doen) hangen op chronologische volgorde en het lijkt dat er per opdracht één fotopaar is. Dit maakt het makkelijker om foto's die op de achtergond in beeld zijn te ontcijferen.
Ik weet nog niet precies wat dit op gaat leveren, maar heb er nu al zin in.

Toevoeging> Ik zie dat er al een topic over deze opdracht is waar jullie al een heel eind zijn, dus eerst dat maar even doornemen.

Offline snek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #96 Gepost op: 12-02-2010, 18:38:09 »
Bij de kanoopdracht zaten Erik en Arjen in de beste mol positie.
Zal me niks verbazen als we in de laatste aflevering te zien krijgen dat Erik vet zit te chillen achter in de kano en dat Sanne dik haar best probeerd te doen voor uit te komen.
Of dat Sanne naar links wilt varen en dat Erik tegenwaartse bewegingen maakt ::rofl::

Zat Erik wel in zo´n goede positie? Volgens mij zijn er veel meer muntjes in tonnen gestopt dan Frits er heeft opgehaald. Kim en Arjen hebben elkaar grondig gecontroleerd. Erik daarentegen gaf alle tonnen lekker aan Sanne. Sanne deed daar dan 'zogenaamd' muntjes in. Erik kon/ging dat helemaal niet checken! Volgens mij heeft ze de helft weer leeg terug gegooid...   ???
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 18:42:19 door snek »
Verstand op nul en nadenken..

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #97 Gepost op: 12-02-2010, 18:53:30 »
viel mij wel op dat Frits erg goed bezig was met zijn kajak
was niet echt een beginneling vond ik
en de mol weet altijd de opdrachten en kan dus oefenen

Offline snek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #98 Gepost op: 12-02-2010, 18:56:42 »
Waarom zou de mol dit goed willen kunnen? Perfect excuus toch?! (mochten mede-kandidaten er om gaan zeuren)
Verstand op nul en nadenken..

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #99 Gepost op: 12-02-2010, 20:07:16 »
viel mij wel op dat Frits erg goed bezig was met zijn kajak
was niet echt een beginneling vond ik
en de mol weet altijd de opdrachten en kan dus oefenen

Zoals Dennis met zijn schietlessen ...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)