Auteur Topic: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren  (gelezen 66100 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #40 Gepost op: 12-02-2010, 21:48:00 »
Frustrerende opdracht  ;D
Ik heb al een miljoen pogingen gedaan om een anagram te vinden in de tekst van Pieter Jan, maar die is er gewoon niet. En als het geen anagram is, dan móet het gewoon iets anders zijn. "Doorgrond de gedachte achter de foto's". Ja, hoe?! Argh!

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #41 Gepost op: 12-02-2010, 23:48:32 »
Nou gewoon, aan het eind moet je kiezen tussen Arjen en PJ. De mol volgen lijkt een goede methode en PJ is de mol niet, dus Arjen is de mol! Volgens mij zou het best zo mooi en simpel kunnen zijn.
Bovendien blijkt het volgen van mol Arjen ook uit te komen bij Arjen. Bij de anderen geldt dit niet (tenzij iemand Frits heeft gevolgd zonder dat we het wisten).
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline mr_il

  • Forumlid
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #42 Gepost op: 12-02-2010, 23:51:00 »
Ik heb de foto's nog eens bekeken en vind ze eigenlijk best raar.

De linker foto van station 6 en de rechter van station 11 lijken wel met een mobieltje genomen. Arjen en Kim kijken echt vreemd op die linker foto van station 6.

En wie had er ook alweer een mobieltje gekregen? Erik. Toch jammer dat hij dat ding pas in aflevering 3 kreeg, en dus niet gebruikt kan hebben voor de eerste sets foto's

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #43 Gepost op: 12-02-2010, 23:55:43 »
Nou gewoon, aan het eind moet je kiezen tussen Arjen en PJ. De mol volgen lijkt een goede methode en PJ is de mol niet, dus Arjen is de mol! Volgens mij zou het best zo mooi en simpel kunnen zijn.

Ja, óf de foto's zijn idd vanuit het perspectief van de Mol, en dus is de foto van Arjen vanuit Frits (je zag bij die foto heel nadrukkelijk Frits in beeld die Arjen aansprak in het bos) óf Sanne (die kwam als eerste aan bij PJ).

Maar eigenlijk kunnen we niets met de setjes omdat sommige deel uitmaakten van een verkeerde route (als er een foute keus gemaakt was) én dus mogelijk geen van tweeën van toepassing zijn.

Die montage van Frits na het tonen van die foto vond ik overigens wel weer opvallend.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #44 Gepost op: 13-02-2010, 01:07:48 »
Is op Google street view niet te zien hoeveel bankjes er zijn in die buurt?
Dit is typisch een uitdaging voor mij. Ik kan het niet laten. Helaas moet het zonder streetview, maar door hééél veel te googlen.

Zal nog wel even duren voor ik een compleet overzicht heb. Ik heb ook niet zo veel tijd, maar gelukkig kan ik er drie weken over doen.

Ik heb alvast een voorproefje: Het bankje waar Frits op zat (zie afbeelding). Zeer kunstig.
Misschien laten ze het bankje van Kim wel gespiegeld zien, als Frits naar de telescopen toe loopt, omdat het bankje van Frits mogelijk niet direct door de kijker herkend wordt als bankje.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2010, 16:59:13 »
De enige 'achterliggende gedachte' die ik kon bedenken was dat je steeds voor de foto's met een uitzicht erop moest gaan. ...

Alleen zou dat al bij de eerste foto misgaan, want op geen van beide kun je echt spreken van een uitzicht. Als we echter inderdaad iets met 'uitzicht' moeten doen zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat ze juist voor de foto's hadden moeten kiezen waaro de mol "uit het zicht" is.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #46 Gepost op: 13-02-2010, 17:06:47 »
(
Ik heb alvast een voorproefje: Het bankje waar Frits op zat (zie afbeelding). Zeer kunstig.
Misschien laten ze het bankje van Kim wel gespiegeld zien, als Frits naar de telescopen toe loopt, omdat het bankje van Frits mogelijk niet direct door de kijker herkend wordt als bankje.

Het bankje heeft een soort van beeld in zich.. Beelden zeggen meer dan woorden.. Is het dan toch Frits?

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #47 Gepost op: 13-02-2010, 17:12:56 »
Gezien de twitter-boodschap van de mol "Zie jij, zie jij vanavond wat ik zie...?" lijkt het me bij nader inzien het meest logisch dat we door de ogen van de mol moeten kijken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #48 Gepost op: 13-02-2010, 18:00:54 »
Ik snap niet waarom we op die hoogte door de mol's ogen moeten kijken... die voelt zich toch alleen onder de grond thuis? Ik vind het maar een vervelende opdracht, vorige jaren was ie veel leuker (bijv. de lift van Inge en ook die met Dennis en Jon).

Er moet dus iets uit de beelden op te maken zijn; het enige wat ik vanuit mijn nieuwste tunnel dan zie is dat het bankje van Kim tussendoor opeens onbezet is. En haar gemene lachje bij de telescopen nadat zij (als enige!) haar zogenaamde mol zag.

De kandidaten hebben de foto's doorgenomen alsof ze een gewone executietest aan het maken waren. En liepen vast. Wij als kijkers hebben NOG beperkter middelen dus ik kan er verder geen zinnig woord over zeggen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #49 Gepost op: 13-02-2010, 19:03:22 »
Ik vind het erg interessant dat er door PJ over het woord 'beelden' wordt gesproken. We hebben namelijk al aardig wat standbeelden gezien in de afgelopen serie. In aflevering 2 zelfs was PJ met geld bij een standbeeld verstopt. Misschien moeten we, net zoals de 'inge-enig' en de 'ego' opdracht weer niet heel veel deze opdracht uitpluizen maar ons maar op een woord richten?

Ik ga in ieder geval, ais ik de komende tijd weer wat oude afleveringen bekijk, me even richten op de standbeelden die er zo te zien zijn.

Grappig overigens dat Erik een cardigan aanheeft met daarop een testbeeld, alweer een beeld. :P Zo simpel zal het toch niet zijn?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #50 Gepost op: 13-02-2010, 19:40:19 »
Ik vind het erg interessant dat er door PJ over het woord 'beelden' wordt gesproken. We hebben namelijk al aardig wat standbeelden gezien in de afgelopen serie. In aflevering 2 zelfs was PJ met geld bij een standbeeld verstopt. Misschien moeten we, net zoals de 'inge-enig' en de 'ego' opdracht weer niet heel veel deze opdracht uitpluizen maar ons maar op een woord richten?

Ik ga in ieder geval, ais ik de komende tijd weer wat oude afleveringen bekijk, me even richten op de standbeelden die er zo te zien zijn.

Grappig overigens dat Erik een cardigan aanheeft met daarop een testbeeld, alweer een beeld. :P Zo simpel zal het toch niet zijn?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2010, 20:13:14 »
Ik had het al in de aflevering 6 topic gepost, maar omdat ik een raar gevoel blijf houden dat dit wel eens de richting zou kunnen zijn waar we moeten zoeken, en omdat ik veel beter met plaatjes uit de voeten kan dan met woorden, heb ik besloten het nog eens te re-posten. Daarom, zie afbeelding.

Ik kan mij goed voorstellen dat dit vergezocht lijkt. Ik zal ook absoluut niet mijn best doen mensen te overtuigen dat het waar is. Maar ik wou het even kwijt in dit topic.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2010, 20:19:11 door Rat »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #52 Gepost op: 13-02-2010, 20:49:50 »
Mooi gecompileerd maar dat de 2 DE grote hint is in dit verhaal, lijkt me een beetje sterk.
Daarnaast kan T2 ook wel iemand zijn geweest, de montage bij T3 was ook al maf.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #53 Gepost op: 13-02-2010, 20:51:54 »
Mijn idee van het ANTWOORD ligt ergens anders.
Alle kandidaten zijn als ze op het bankje zitten bezig in hun molboekje.
De enigste die dit niet doet, is Sanne.
Daarnaast lijkt het net alsof Sanne voordurend naar de telescoop kijkt.
Daarnaast komt BIRD LAND in beeld en dit kan slaan op VOGEL.

( Sanne is niet mijn mol, maar ik vind dit wel een sterkere gedachte )'

Toevoeging:
Hierbij ook nog een plaatje dat Erik in zijn molboekje bezig is.
Van alle andere kandidaten zijn die plaatjes al gepost.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2010, 20:55:27 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #54 Gepost op: 13-02-2010, 21:23:50 »
Ik vind het de mooiste theorie tot nu toe van dit seizoen, Rat!
Erg fijn.

(Al hadden we vorig jaar ook een dergelijke riedel met de kleur paars bij het licht-spel voor het woord MOL en het paarse vaatje wat later in het ganzenbordspel bij Jon hoorde. Al bleek Jon de mol te zijn, was deze theorie uiteindelijk niets waard).

Anyways, ik zeg theorie van de week!  ::bravo::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #55 Gepost op: 13-02-2010, 21:32:26 »
Hij is zeker mooi, Rat! Maar (ik heb er vast overheen gelezen in het topic) hoe weten we dat telescoop 2 bij Kim uitkomt? We zien niemand door die telescoop kijken.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #56 Gepost op: 13-02-2010, 21:34:41 »
Vlak voor Frits door zijn telescoop kijkt zien wij vijf telescoopbeelden. De suggestie is daarbij dus dat Kim achter T2 zit.
(zie p2 halverwege pagina voor de vijf shots)
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #57 Gepost op: 13-02-2010, 21:40:26 »
Dank je, DC. Goede theorie hoor! ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #58 Gepost op: 13-02-2010, 21:49:52 »
Hij is zeker mooi, Rat! Maar (ik heb er vast overheen gelezen in het topic) hoe weten we dat telescoop 2 bij Kim uitkomt? We zien niemand door die telescoop kijken.

Rat had hem al in het aflevering 6 topic gepost.. zie hier.

Vind hem erg goed gevonden. Gewoon door tig gegevens vanuit de afleveringen aan elkaar te knopen. De link tussen de vertaling v/d woorden op de bordjes met de foto opdracht hadden we al snel gelegd. Maar hoe kun je deze foto opdracht doorgronden? Als ze bij de WIDM idd gekozen hebben voor de hint waar Rat op uit kwam is dat wel erg ingenieus!  8) Denk overigens dat dit ook het beste aansluit met de woorden van Pieter-Jan... "beelden zeggen meer dan woorden". Zie hier, de beelden zeggen wie de mol is  :)

Al ga ik dan toch voor Arjen als mol :P Rat gaf namelijk aan in zijn bericht die ie plaatste in het Aflevering 6 topic dat het zowel op Kim als Arjen kan slaan  ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #59 Gepost op: 13-02-2010, 22:46:34 »
 ::tandpastasmiley:: Bedankt voor de complimenten.

Er wordt inderdaad alleen de sugestie gewekt dat Kim te zien is door telescoop 2, maar deze theorie is bedacht vanuit tunnelvisie richting Kim, dus ik ga er vanuit dat het klopt.

Denk overigens dat dit ook het beste aansluit met de woorden van Pieter-Jan... "beelden zeggen meer dan woorden". Zie hier, de beelden zeggen wie de mol is  :)
::rofl::

Al ga ik dan toch voor Arjen als mol :P Rat gaf namelijk aan in zijn bericht die ie plaatste in het Aflevering 6 topic dat het zowel op Kim als Arjen kan slaan  ::hypocriet::
Ik wil je niet teleur stellen, maar dat klopte niet. :P Je hoeft het getal helemaal niet meer om te zetten in een letter, dus het is niet logisch de vertaalsleutel er bij te halen en van de 2 een 1 te maken.