Auteur Topic: De tempel met haar 1000 treden  (gelezen 30528 keer)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #40 Gepost op: 20-02-2010, 03:28:12 »
Erik en Kim moeten andersom.. maar dat maakt voor je verhaal niet uit.
Dat Arjen hoog terecht komt is inderdaad goed voor een mol. Maar dan vraag ik me wel af waarom hij niet voor geld kiest, de kans was immers groot dat Sanne voor jokers zou gaan.

hij koos niet voor geld omdat, wil je de opdracht laten mislukken, iets anders moet kiezen dan de anderen onderin. want er kon alleen geld verdient worden als iedereen geld koos. de 3 onderin kozen voor geld en arjen kiest voor wat anders.....opdracht mislukt en arjen is de o zo vertrouwde kandidaat met ineens 4 jokers...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #41 Gepost op: 20-02-2010, 04:12:45 »
Frederique ging de top omhoog, voor de oplossing zul je bij de hoogste top weer naar beneden moeten gaan, anders is het eind zoek.

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #42 Gepost op: 20-02-2010, 09:45:23 »
Ik zie in de intro bv een wit mondkapje en bij de schortjes ook die de beelden om hebben. Dit mondkapje heeft met Eva Peron te maken. Eva ging de toren af en er hangt een touw en een soort rugzak of zo, Frederique ging de berg op --->>> 1000 treden / meter verschil tussen toren af en berg op.

Bedoel je nou Evita of Eva de kandidaat? Want hoezo ineens de link met Eva Péron?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #43 Gepost op: 20-02-2010, 12:00:48 »
Ik zie in de intro bv een wit mondkapje en bij de schortjes ook die de beelden om hebben. Dit mondkapje heeft met Eva Peron te maken. Eva ging de toren af en er hangt een touw en een soort rugzak of zo, Frederique ging de berg op --->>> 1000 treden / meter verschil tussen toren af en berg op.

Hoezo mondkapje en Eva Peron? Ik snap eerlijk gezegd je verhaal niet.
Die mondkapjes hebben te maken met de Mex. griep denk ik en ik zoek daar verder niets achter.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #44 Gepost op: 20-02-2010, 13:31:32 »
De helft van de japanners loopt standaard met mondkapjes op, ook al voor de mex griep.  Uit hygienische oogpunt en smog en dergelijke... Of ze willen op Zorro lijken ofzo  ;)
Weet je het niet, antraciet

Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #45 Gepost op: 20-02-2010, 14:43:42 »
Wat zien we nu eigenlijk bij die beelden/boedha's, hier een opsomming:
- de wierook in verschillende kleuren
- 3 soorten schorten met 3 glazen (waarvan eentje zonder stippen en belangrijk) en een wit mondkapje erbij, een groene fles en een groen velletje papier
- de Hollandse molentjes, allemaal flesjes, schortjes en slabbetjes (oid)
- de grote boedha zit aan de groene tafel en heeft een rode mond, links onderaan een witte roos, rechts onderaan een groen blikje en een teddybeer, dan nog al die kleding met al de kleuren

Als iemand denkt dat deze attributen er echt thuishoren omdat het een gewoonte is in Japan, dan moet hij/zij de tempel maar eens gaan opzoeken op internet en ziet dat deze attributen hier echt niet thuishoren maar absoluut zeker met Wie is de Mol te maken heeft.

Veel puzzel plezier.

 
De witte monddoekjes zijn in Japan heel gewoon, echter mocht de link gelegd worden naar Evita Peron ,dan zou dit de ontbrekende letter uit de gemiste koker geweest kunnen zijn,we missen nog altijd een letter (FLOWER) Florence Lennon Oranje Washington ..... Rodin te vinden op site volksheld wikepedia waar ook Evita Peron wordt vermeld. ( Alhoewel de E ook voor Eric Hazel HOFF kan staan ).

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #46 Gepost op: 20-02-2010, 18:23:04 »
Bedoel je nou Evita of Eva de kandidaat? Want hoezo ineens de link met Eva Péron?
Eva de kandidaat ging de toren af. Frederique ging de berg op en Eva Peron is verpleegkundige. Sanne bouwde toch zo'n mooie brandcar met de zandzakken? Hierbij zaten 5 witte zakken en de 5 is het getal van Fredrique toen ze de berg op moesten fietsen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2010, 18:26:14 door yessie »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #47 Gepost op: 20-02-2010, 18:36:23 »
Even offtopic hoor, maar is een tempel niet vrouwelijk dus "...haar 1000 treden"? :p

Weet je het niet, antraciet

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #48 Gepost op: 20-02-2010, 18:48:38 »
Even offtopic hoor, maar is een tempel niet vrouwelijk dus "...haar 1000 treden"? :p


Van Dale geeft aan dat het vrouwelijk is en (m) tussen haakjes.
Vrouwelijk klinkt ook lieflijker he.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #49 Gepost op: 20-02-2010, 18:58:36 »
 ;D Ben nu zeer tevreden!!! Het klinkt heel lief  ::bravo::
Weet je het niet, antraciet

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De tempel met zijn 1000 treden
« Reactie #50 Gepost op: 20-02-2010, 19:22:01 »
hij koos niet voor geld omdat, wil je de opdracht laten mislukken, iets anders moet kiezen dan de anderen onderin. want er kon alleen geld verdient worden als iedereen geld koos. de 3 onderin kozen voor geld en arjen kiest voor wat anders.....opdracht mislukt en arjen is de o zo vertrouwde kandidaat met ineens 4 jokers...

Het zou toch stoppen bij de eerste kandidaat die iets anders had dan Sanne? Alleen mochten degenen met jokers die wel houden. Dus met die lui onderin had Arjen niet zo veel van doen volgens mij.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #51 Gepost op: 21-02-2010, 20:53:28 »
naja stel dat dat zo is, dat degene onderin hun jokers mochten houden, dan is het nog verstandiger als mol hoog te gaan zitten om de anderen van veel jokers te houden en zo evt toch hun scherm te laten afkopen. want met bv 1 of 2 jokers ben je een stuk minder zeker van jezelf tijdens een test dan dat je met bv 4 jokers bent.
want mochten er kandidaten hoog zitten en bv de mol onderin dan is de kans dat er een scherm afgekocht word en dus 1000 uit de pot, een stuk minder groot omdat de kandidaat dan ineens veel jokers heeft. maar nu zaten ze allen laag met evt weinig jokers, wat nu dus geen jokers bleek, en dan is de kans dat het scherm afgekocht word een stuk groter.
dus als mol hoog gaan zitten heeft wel duidelijk effect bij de executie........en dat bleek dus wel naar mijn mening.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #52 Gepost op: 21-02-2010, 20:55:51 »
Ja, plus dat de niet-Arjenverdenkers natuurlijk zenuwachtig worden als Arjen wel veel jokers heeft ingezet en zij niet. Maar dan had Arjen niet moeten zeggen dat 'ie ze niet allemaal had ingezet.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #53 Gepost op: 21-02-2010, 21:01:03 »
naja een beetje opscheppen mag toch wel? de anderen denken nu dat hij op de goede mol zit omdat hij geen jokers/amper jokers inzette en toch een groen scherm kreeg. dus de rest denkt nu van mmmmm op wie zit hij dan en waarom weet hij meer dan mij? hij laat de anderen in de waan dat hij o zo goed is :P vond ut een geniale actie toen hij zijn jokers showde en dat was eens te meer een actie waarvan in dacht ah Arjen is de mol.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2010, 16:28:06 »
Helaas, rickje20, mij heb je niet kunnen overtuigen met je verhaal, waaruit zou moeten blijken dat Arjen de mol is... Ik blijf namelijk nog steeds zitten met het feit dat hij geen enkele joker had ingezet. Stel dat hij de mol zou zijn, dan kan iedereen nu op zijn vingers natellen dat Arjen de mol is. Was hij de mol geweest had hij voor de show een paar jokers in moeten zetten, zodat het net leek alsof hij daardoor door zou gaan. Daar hij dit niet deed kan hij wat mij betreft gewoonweg de mol niet zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2010, 16:29:19 »
Helaas, rickje20, mij heb je niet kunnen overtuigen met je verhaal, waaruit zou moeten blijken dat Arjen de mol is... Ik blijf namelijk nog steeds zitten met het feit dat hij geen enkele joker had ingezet. Stel dat hij de mol zou zijn, dan kan iedereen nu op zijn vingers natellen dat Arjen de mol is. Was hij de mol geweest had hij voor de show een paar jokers in moeten zetten, zodat het net leek alsof hij daardoor door zou gaan. Daar hij dit niet deed kan hij wat mij betreft gewoonweg de mol niet zijn!

Dus eigenlijk vind jij een kandidaat die zonder jokers doorgaat geloviger, dan de mol die zonder jokers doorgaat?

Ik weet trouwens niet hoor. Ik zit op kim en arjen dus ik weet niet wat ik geloofwaardiger vind.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2010, 18:00:07 »
Helaas, rickje20, mij heb je niet kunnen overtuigen met je verhaal, waaruit zou moeten blijken dat Arjen de mol is... Ik blijf namelijk nog steeds zitten met het feit dat hij geen enkele joker had ingezet. Stel dat hij de mol zou zijn, dan kan iedereen nu op zijn vingers natellen dat Arjen de mol is. Was hij de mol geweest had hij voor de show een paar jokers in moeten zetten, zodat het net leek alsof hij daardoor door zou gaan. Daar hij dit niet deed kan hij wat mij betreft gewoonweg de mol niet zijn!

de actie met het showen van de jokers was een bewuste actie van Arjen, de mol. Zo liet hij de anderen denken dat hij nu zogenaamd de beste kandidaat is omdat hij nog jokers heeft en een groen scherm heeft gezien. De anderen denken nu dat ze flink achter lopen qua het weten van feiten en dingen over de mol. En ag het kan ook gewoon een enorme treiter actie zijn geweest van hem....eerst de 1000 treden opdracht verknallen en daardoor er later voor zorgen dat, de kandidaten die bang zijn dat ze niet mee mogen naar tokio, hun scherm afkopen. En daarna leuk zwaaien van kijk mij eens....ik heb een groen scherm gezien en heb nog jokers....hahahahahahahaha....
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2010, 22:28:20 »
naja stel dat dat zo is, dat degene onderin hun jokers mochten houden.


Ja dat is zo. Heeft PJ duidelijk gezegd. (En trouwens ook dat het geld stopt zodra er jokers gekozen zijn. En dat ging van boven naar beneden.)

Citaat van: rickje20
want mochten er kandidaten hoog zitten en bv de mol onderin dan is de kans dat er een scherm afgekocht word en dus 1000 uit de pot, een stuk minder groot omdat de kandidaat dan ineens veel jokers heeft. maar nu zaten ze allen laag met evt weinig jokers, wat nu dus geen jokers bleek, en dan is de kans dat het scherm afgekocht word een stuk groter.
dus als mol hoog gaan zitten heeft wel duidelijk effect bij de executie........en dat bleek dus wel naar mijn mening.

Hmm.. en wat deed de kandidaat met de meeste jokers ook alweer?? Sanne had er 5, en heeft uiteindelijk het scherm ook afgekocht. Theorietje gaat niet meer op, lijkt me zo.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2010, 22:31:18 door de_mol »
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #58 Gepost op: 24-02-2010, 21:03:24 »
gaat nog prima op...Arjen, de mol, schuift nu de schuld op Sanne....ja zij was degene die de uitleg kreeg he en arjen wist zogenaamd van niks.....dat Sanne haar scherm toch afkoopt is gewoon pure angst.....ze weet dat degene die geen jokers hebben sowieso hun scher,m afkopen en gaan.....en zij wil ook maar ze is zooooo onzeker, en nee dat is niet gespeeld, daar geloof ik nie in. Arjen wil nu de mensen laten geloven dan Sanne de mol is en hij gewoon onschuldig is en de verdenking van zichzelf afhalen. en vele mensen, ook molfans, trappen erin.....well done arjen  ::ok::
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2010, 14:08:26 »
Nee, sorry Rickje, ik kan er toch niet bij. De Mol heeft 1 hoofdopdracht: zo min mogelijk geld in de pot.
Die koopt absoluut doorgang naar Tokyo, zeker als er minstens 3 anderen zijn die ook die doorgang kopen. Op dat moment is Arjen voor mij echt afgevallen als mol.

Mocht Arjen wel de mol zijn, dan is dit mijn enige vraag voor het vragenvuur: waarom kocht je de doorgang naar Tokyo niet af?
Keep calm and eat chocolates!