Auteur Topic: De tempel met haar 1000 treden  (gelezen 30527 keer)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2010, 15:58:30 »
Nee, sorry Rickje, ik kan er toch niet bij. De Mol heeft 1 hoofdopdracht: zo min mogelijk geld in de pot.
Die koopt absoluut doorgang naar Tokyo, zeker als er minstens 3 anderen zijn die ook die doorgang kopen. Op dat moment is Arjen voor mij echt afgevallen als mol.

Mocht Arjen wel de mol zijn, dan is dit mijn enige vraag voor het vragenvuur: waarom kocht je de doorgang naar Tokyo niet af?

Zoals al eerder is gezegd: Doordat Arjen jokers pakte bij de tempel opdracht zorgde hij er indirect voor dat de anderen al 4000 euro uit de pot haalden. 1000 er niet uit halen en 4000 wel met als plus punt dat je ook nog minder verdacht wordt... Dat kan een mol wel doen naar mijn mening. Je moet zowel geld uit de pot halen als onverdacht blijven naar mijn mening.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2010, 16:02:20 »
Zoals al eerder is gezegd: Doordat Arjen jokers pakte bij de tempel opdracht zorgde hij er indirect voor dat de anderen al 4000 euro uit de pot haalden. 1000 er niet uit halen en 4000 wel met als plus punt dat je ook nog minder verdacht wordt... Dat kan een mol wel doen naar mijn mening. Je moet zowel geld uit de pot halen als onverdacht blijven naar mijn mening.
Maar dan blijf ik er nog mee zitten waarom hij geen jokers in heeft gezet... Als hij de mol zou zijn en hij zou dat denken wat jij denkt, waarom dan niet een stuk of 2 jokers inzetten? De mol heeft toch niks aan jokers, en als hij er zeg 2 inzet, is dat veel minder opvallend dan zoals hij het nu heeft gedaan!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2010, 16:06:53 »
Maar dan blijf ik er nog mee zitten waarom hij geen jokers in heeft gezet... Als hij de mol zou zijn en hij zou dat denken wat jij denkt, waarom dan niet een stuk of 2 jokers inzetten? De mol heeft toch niks aan jokers, en als hij er zeg 2 inzet, is dat veel minder opvallend dan zoals hij het nu heeft gedaan!

Ja dat snap ik ook niet  :P Hij is ook niet mijn mol hoor, maar ik probeer voor iedereen wat te zeggen. Misschien weet hij nu al zeker wie de mol is  :o zou knap zijn  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2010, 16:08:57 »
Ja dat snap ik ook niet  :P Hij is ook niet mijn mol hoor, maar ik probeer voor iedereen wat te zeggen. Misschien weet hij nu al zeker wie de mol is  :o zou knap zijn  ::vergroot::
Dat denk ik inderdaad ook... Voor mij is het in ieder geval meer een kandidatenactie dan een molactie...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2010, 20:31:06 »
Maar dan blijf ik er nog mee zitten waarom hij geen jokers in heeft gezet... Als hij de mol zou zijn en hij zou dat denken wat jij denkt, waarom dan niet een stuk of 2 jokers inzetten? De mol heeft toch niks aan jokers, en als hij er zeg 2 inzet, is dat veel minder opvallend dan zoals hij het nu heeft gedaan!

waarom moet hij ze inzetten? hij zet nu de anderen op een verkeerd spoor. Die moeten denken dat hij op de juiste mol zit omdat hij een groen scherm heeft gezien en nog jokers heeft. hij is de ideale winnaar denkt men nu.....das wel voorbarig en daarom geloof ik het ook niet. Hij heeft er een bedoeling mee. Hij is wel de mol btw  ;)
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2010, 22:09:19 »
waarom moet hij ze inzetten? hij zet nu de anderen op een verkeerd spoor. Die moeten denken dat hij op de juiste mol zit omdat hij een groen scherm heeft gezien en nog jokers heeft.

Die moeten dat denken ja. Maar zouden ze dat ook doen? Of zouden ze eerder gaan denken : hij moet de mol wel zijn dat hij zo kan bluffen...die krijgt altijd groen...
Deze verwarring zaaien bij de anderen is dus zéér handig en slim als je kandidaat bent, maar als je echt de mol bent lijkt het mij wat minder geslaagd en vooral volkomen onnodig. Hoe meer je als mol de aandacht op jezelf vestigt, hoe groter de kans dat je daadwerkelijk ontmaskerd wordt (wat juist niet de bedoeling is). Kost nog 1000 euro ook, deze overbodige actie....

Conclusie: Arjen is een bijzonder slimme kandidaat, maar geen mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2010, 22:17:43 »
Conclusie: Arjen is een bijzonder slimme kandidaat, maar geen mol.

Wat is er slim aan om nul jokers in te zetten als je er drie hebt en niet zeker bent over wie de Mol is?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2010, 22:20:05 »
vrij weinig...tenzij je valsspeelt natuurlijk ;)
aka arjen is de mol.
Tell me what your telescope says

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2010, 22:44:48 »
Hoe je het ook benadert, het feit dat hij en een groen scherm wil zien met behoudt van 1.000 euro en tevens zijn jokers niet inzet zet hem linksom of rechtom vol in de aandacht van zijn medekandidaten en ook van de onze.

Aandacht is sowieso iets wat een mol niet wil!

Ik snap dus zelf ook niet wat zowel Arjen als kandidaat bezielde, maar ook Arjen als mol snap ik niet met deze groene-scherm-zonder-inzetten-jokers-actie. Echter los van deze verwarring vindt ik het dus meer een kandidaatstreek omdat hij als mol beter de onopvallende route van 1.000 euro uit pot + inzetten jokers had moeten spelen. Dan had hij veel meer op een kandidaat geleken, en had bovendien de pot die 1.000 euro gekost.

Kortom zijn positie als 1 na laatste op de trappen, met keuze voor de jokers, vind ik ook een mollestreek, echter deze doet hij weer teniet met zijn executie-actie.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2010, 22:46:55 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2010, 23:12:29 »
Kortom zijn positie als 1 na laatste op de trappen, met keuze voor de jokers, vind ik ook een mollestreek

Wiens mollestreek? Sanne gaf aan dat zij heel graag naar boven wilde. Arjen had daar vrede mee. Kim bepaalde dat Sanne overbleef na Arjen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #70 Gepost op: 26-02-2010, 00:15:29 »
Wat is er slim aan om nul jokers in te zetten als je er drie hebt en niet zeker bent over wie de Mol is?

Het onderstreepte weten we juist helemaal niet,  Arjen's spel is alleen te verklaren als hij juist behoorlijk zeker is en  zijn jokers liever behoudt tot een moment waarop het er meer op aan gaat komen, of om verder mee te onderhandelen. Bovendien kan hij zo zijn medespelers in verwarring brengen, ze nóg onzekerder maken en zichzelf verdacht maken.
 



Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #71 Gepost op: 26-02-2010, 01:40:40 »
Het onderstreepte weten we juist helemaal niet,  Arjen's spel is alleen te verklaren als hij juist behoorlijk zeker is en  zijn jokers liever behoudt tot een moment waarop het er meer op aan gaat komen, of om verder mee te onderhandelen. Bovendien kan hij zo zijn medespelers in verwarring brengen, ze nóg onzekerder maken en zichzelf verdacht maken.
 




Ben wat laat maar ach tis vakantie  :P Het kan ook zo zijn dat hij niet weet wie de mol is en zelf ook niet de mol is. Er is nog een derde optie. Hij heeft informatie gevraagd aan Frits geloof ik. Misschien dat Arjen iig van iemand weet dat hij of zij de mol niet is. Stel dat Frits hier op stemt wist Arjen zeker dat hij er zelf niet uit zou gaan.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2010, 01:51:08 »
Ben wat laat maar ach tis vakantie  :P Het kan ook zo zijn dat hij niet weet wie de mol is en zelf ook niet de mol is. Er is nog een derde optie. Hij heeft informatie gevraagd aan Frits geloof ik. Misschien dat Arjen iig van iemand weet dat hij of zij de mol niet is. Stel dat Frits hier op stemt wist Arjen zeker dat hij er zelf niet uit zou gaan.

Ja is ook een optie, maar wel een gevaarlijke. Stel dat Frits de mol is? Dan kan hij wel "fout" stemmen, maar er tóch niet uit gaan. Bovendien kun je de anderen nooit vertrouwen. Ze kunnen ook zomaar van gedachten veranderen of jou gewoon iets voorliegen.

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #73 Gepost op: 26-02-2010, 03:12:52 »
Even terug naar de tempel met haar treden ;)

De kale feiten he: Het was toch zo dat als Sanne koos voor jokers, er helemaal niks meer te winnen viel deze opdracht? Of Arjen nu koos voor jokers of geld, of Kim, of wie dan ook, als Sanne koos voor jokers, was de winst van deze opdracht al nul. Wel begrijpelijk natuurlijk.

Trouwens, als er iemand voor jokers koos, dan was er geen geld in de pot.

Ik ben wel erg geneigd de mol-is-de-held-theorie te volgen, waarbij Kim de beste positie daarin heeft. Ze gaat als eerste voor geld, terwijl drie jokers bij de laatste vijf al best wel waardevol zijn.


de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2010, 09:31:18 »
Het onderstreepte weten we juist helemaal niet,  Arjen's spel is alleen te verklaren als hij juist behoorlijk zeker is en  zijn jokers liever behoudt tot een moment waarop het er meer op aan gaat komen, of om verder mee te onderhandelen. Bovendien kan hij zo zijn medespelers in verwarring brengen, ze nóg onzekerder maken en zichzelf verdacht maken.

Ik had deze quote erbij moeten zetten:

Arjen in biecht voorafgaand aan de test van aflevering 6: "Ik ga straks de test weer maken en ik zit nu nog steeds op dezelfde Mol. Alhoewel, we zijn elkaar allemaal zo aan het gek maken. Ik weet echt niet op wie de anderen nou precies zitten. Het kan echt zijn dat we echt met alle andere vier allemaal op Erik zitten, het kan ook zijn dat iedereen op Kim zit en ik alleen op Erik. Of dat ik het echt niet door heb wat Sanne aan het doen is. Ik eh, ja. Ik ben eigenlijk nogal in de war, maar ik heb vier jokers, misschien helpen die nog wat. Waarvan ik er een ga verkopen aan Frits als ie wil."

Kennelijk was het toch genoeg voor Arjen om te weten dat Frits op Kim stemde. Dan is Arjen toch ineens niet meer in de war geweest en weer vol op Erik gegaan. (Waar ik ook niets van begrijp: Erik heeft het meeste geld in de pot gebracht.)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2010, 10:00:53 »
Kennelijk was het toch genoeg voor Arjen om te weten dat Frits op Kim stemde. Dan is Arjen toch ineens niet meer in de war geweest en weer vol op Erik gegaan. (Waar ik ook niets van begrijp: Erik heeft het meeste geld in de pot gebracht.)

Waarschijnlijk weten een aantal mensen al vrij zeker in 't spel wie de Mol is, en is het vanaf dan een shootout (zie seizoen 2 met Nico en seizoen 9 met Jon). De AVRO moet vanaf dan het spel in zoverre verdoezelen dat er voor de kijker ook nog wat aan is. Zou me niets verbazen als dat dit seizoen weer zo is. De uiteindelijke winnaar en verliezer weten waarschijnlijk in dit stadium al 100% zeker wie de Mol is.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #76 Gepost op: 26-02-2010, 10:04:08 »
Waarschijnlijk weten een aantal mensen al vrij zeker in 't spel wie de Mol is, en is het vanaf dan een shootout (zie seizoen 2 met Nico en seizoen 9 met Jon). De AVRO moet vanaf dan het spel in zoverre verdoezelen dat er voor de kijker ook nog wat aan is. Zou me niets verbazen als dat dit seizoen weer zo is. De uiteindelijke winnaar en verliezer weten waarschijnlijk in dit stadium al 100% zeker wie de Mol is.

Dus jij denkt dat Erik de Mol is en niet alleen Arjen maar meerdere kandidaten op hem stemmen?

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2010, 11:52:56 »
mensen mensen mensen toch......men maakt het zichzelf weer eens, zoals gewoonlijk veeeeeeeel te moeilijk..men moet objectief blijven en de feiten onder ogen zien en zo komt men tot de goeden mol.
Dus niet doen en denken van ja wat als die en die nu dit en dit gedaan zou hebben ofzo..
nee men moet de feiten onder ogen blijven zien. en niet denken van ja maaaarrr al die en die.....nee niet als als als....
kijk terug naar de opdracht van de peilers-boot-helicopter opdracht.....op de peilers kun je onmogelijk mollen (er zijn nu vast mensen die me gaan tegenspreken maar goed probeer maar) want je staat apart van de rest en men kan je op de boot toch niet horen, als moesten een paar mensen op de boot dat wel geloven toen er geroepen werd ja hij roept dit en dat enzo....onmogelijk!!!
dus frits valt af. de fout werd gemaakt op de boot dmv de 2x een losse blauwe vlag wat dus nooooooit kon.
dan valt erik dus ook af aangezien hij in de helicopter zat en, zoals er ook al eerder werd gezegd, hij brengt het meeste geld binnen.
de ideale plek bij de 1000 treden opdracht is de op 1 na hoogste, dat blijf ik volhouden! de schuld gewoon schuiven op sanne die de uitleg kreeg en arjen die zich dan verontschuldigt ja sorry ik wist van niks.
Arjen is een duidelijke mol dit jaar...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #78 Gepost op: 26-02-2010, 12:13:29 »
op de peilers kun je onmogelijk mollen (er zijn nu vast mensen die me gaan tegenspreken maar goed probeer maar) want je staat apart van de rest en men kan je op de boot toch niet horen, als moesten een paar mensen op de boot dat wel geloven toen er geroepen werd ja hij roept dit en dat enzo....onmogelijk!!!
dus frits valt af.

Dat is echt heel kort door de bocht. Op de pijlers kun je moeilijk mollen, maar de mol hoeft helemaal niet altijd in de meest gunstige positie te zitten. Dus imho hoef je Frits helemaal niet af te schrijven op basis van één opdracht (die toevallig aan het begin van de serie zat).

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: De tempel met haar 1000 treden
« Reactie #79 Gepost op: 26-02-2010, 12:29:58 »
dan mag jij mij gaan uitleggen hoe je daar wilt mollen want de opdracht mislukte totaal....2 blauwe vlaggen?? kan niet!! en dan nog beweren dat er op de peilers gemolt is.....well done....Frist valt af ,again....sorry frits ik hoop niet dat je te hard neer komt als je steeds valt  ;D
WIDM 2012: Traust enginn!!