Auteur Topic: [Theorie] Judas  (gelezen 13199 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Theorie: Judas
« Reactie #20 Gepost op: 24-02-2010, 16:41:52 »
Wat een negatieve sfeer lijkt hier ineens te hangen zeg. Nev noemt Lau al jaren Laus, mag ze?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Judas
« Reactie #21 Gepost op: 24-02-2010, 16:50:14 »
Wahaha, misschien is Laus/Lau/Lautje wel de Mol 8)
Ach je kunt niet iedereen kennen van het forum  ;)

Maargoed, Ontopic: Theorie Judas
Ik weet niet of ze het snel richting het geloof willen sturen(mocht deze theorie kloppen)
maar het lijkt me zeker niet uitgesloten, aangezien ze in het verleden ook
gelinkt hebben naar bijbelteksten, waarin hints naar de Mol naar voren kwamen.
Is er iemand die daar ook naar heeft gekeken?
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Judas
« Reactie #22 Gepost op: 24-02-2010, 16:52:37 »
Gewoon Lau of Laura is goed, tevens reageer ik op Loui, Laus, Luigi, Lautje, cake en chocoladetaart, en hoe ik nog meer word genoemd.
Oja, nevermind en ik kennen elkaar al jaren en in onze vriendengroep kregen sommigen een -s achter hun naam geplakt, joost judas mag weten waarom. 
Mysterie opgehelderd  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2010, 16:54:34 door Lautjuh »

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Theorie: Judas
« Reactie #23 Gepost op: 24-02-2010, 18:46:20 »
Ja, ik vind het zo onzettend helder (vast tunnelvisie :-P )

Maar de kus van Sanne, het laatste avondmaal met Angela en , 'wie is de mol' in fonetisch Japans (=verwijzing naar laatste avondmaal).. hmm... als Sanne NIET afvalt en wel naast de afvaller zit (voor de kijkers links ervan) dan is het toch echt zo, hoor.

En kijk eens naar het filmpje waarin de vijf afgevallen kandidaten (Tim, Barbara, Loretta, Hind en Manuel) over hun verdenkingen spreken. In de eerste minuten zie je iedereens exit. En echt: Sanne is telkens de eerste die de afgevallen kandidaat gedag zegt, omhelst, troost of kust, omdat ze NAAST ze zit.


:P Ik kom niet meer uit mijn tunnel. Ik eet Karels hoed op!
C'est le Fruit!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Theorie: Judas
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2010, 16:16:46 »
Ik eet Karels hoed op!
Vergeet je dan geen peper en zout?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Theorie: Judas
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2010, 17:59:01 »
Gewoon Lau of Laura is goed, tevens reageer ik op Loui, Laus, Luigi, Lautje, cake en chocoladetaart, en hoe ik nog meer word genoemd.
Oja, nevermind en ik kennen elkaar al jaren en in onze vriendengroep kregen sommigen een -s achter hun naam geplakt, joost judas mag weten waarom. 
Mysterie opgehelderd  ::ok::
Ik noem mijn zus ook wel een Laus, heel normaal ::jaja::

Offline taylor

  • Forumlid
Re: Theorie: Judas
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2010, 20:27:01 »
als deze theorie klopt lijkt het me wel dat die dan in ieder geval niet op frits slaat, het lijkt me een beetje raar als ze hun eigen hints gaan verklappen. dan zou sanne idd een goede zijn!

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Judas
« Reactie #27 Gepost op: 26-02-2010, 10:38:26 »
Ik noem mijn zus ook wel een Laus, heel normaal ::jaja::

offtopic: Hee Vieffan, is Glee al doorgedrongen in Nederland? (ik woon in Engeland en hier is het heeeeeel groot)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Judas
« Reactie #28 Gepost op: 1-03-2010, 21:26:49 »
Het schilderij heeft wel degelijk te maken met deze mol.
Treinen/trams spelen in deze serie de hoofdrol naast de auto's. De Leonardo Express verbindt Rome met de Leonardo Da Vinci-luchthaven in Fiumicino.
De kerk, de trein en Leonardo Da Vinci zijn gekoppeld aan de mol.
Wat te doen met dat schilderij in aflevering 3.
Bij de schoolopdracht was bij Johannes Vermeer niet het woord Johannes geschreven op het schoolbord. Johannes was in dit geval niet de Johannes van het schilderij maar een verwijzing naar het schilderij van Leonardo Da Vinci.
Dit schilderij gaat over de discipelen, waaronder Johannes, Judas en Petrus (2e brief van Petrus). Jezus had gezegd dat nog iemand hem 3x zou willen verraden.
Een Judas is iemand die de mol verraad en niet dat die mol is.
Als je het schilderij bekijkt dan zie je een man iets in het oor fluisteren van een vrouw. Dit zijn Karel en Angela. Petrus was Tim die als 2e afviel, hij schreef toch zoveel op? Johannes is Erik die ongemerkt aanwijzingen van de mol kreeg maar de mol niet kon verraden omdat hij niet weet wie het is.
Tja wie de mol dan kan zijn is aan jullie.
In al mijn conclusies in deze hele serie lijkt het er ook op dat alles is gestuurd qua afvallers. Ik vind alles niet meer toevallig wat ik allemaal heb ontdekt.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2010, 01:28:56 door yessie »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Judas
« Reactie #29 Gepost op: 1-03-2010, 21:43:08 »
Ik vind het bewonderenswaardig hoeveel tijd en energie je erin steekt, een mol zou nog wat van je uitgraaf-technieken kunnen leren.

Ik geloof ook best dat de makers dit keer meer in het programma hebben gestopt dan andere jaren, gewoon om de speurders een plezier te doen.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Theorie] Judas
« Reactie #30 Gepost op: 2-03-2010, 08:37:03 »
Ben nu wel benieuwd naar je volledige theorie, PM/spoiler?
Weet je het niet, antraciet

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Theorie] Judas
« Reactie #31 Gepost op: 2-03-2010, 14:47:09 »
Als ik vragen mag, hoe kom je aan Leonardo-express? Heb ik toevallig iets gemist? Ik kan me namelijk geen trein of vliegveld van Rome herinneren...
Ich bin ein Bärliner!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Judas
« Reactie #32 Gepost op: 4-03-2010, 19:39:39 »
Fritsie blijft toch nog altijd de grootste judas hoor. Zomaar die vrijstelling pakken, de verrader! ::rofl:: In zijn geval had ik trouwens hetzelfde gedaan, mol of geen mol.

::ontopic::
Jullie hebben gelijk dat er in de Belgische Mol ook al bijbel-hints te vinden waren. Denk wel niet dat ze zo lang zouden wachten met zo'n hint erin te steken. We zitten immers al aan seizoen 10. Bij Marc, Mol 3 BE, gebruikte men toen verzen met nummers die duidelijk te vinden waren. Zoiets zou natuurlijk nu nooit meer pakken bij de molspeurders.

Over het feit dat Sanne de afvaller als eerste groet enz... Misschien is ze gewoon een erg vriendelijk meisje. ::hug:: Behalve t.o.v. Loretta dan, die moest en zou een dikke rode smakkerd krijgen. ::bravo:: (Deze hint is trouwens ook al gebruikt, in de Belgische reeks, niet zeker of ie in de Nederlandse zat?)


Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: [Theorie] Judas
« Reactie #33 Gepost op: 6-03-2010, 07:07:20 »
Fritsie blijft toch nog altijd de grootste judas hoor. Zomaar die vrijstelling pakken, de verrader! ::rofl:: In zijn geval had ik trouwens hetzelfde gedaan, mol of geen mol.

::ontopic::
Jullie hebben gelijk dat er in de Belgische Mol ook al bijbel-hints te vinden waren. Denk wel niet dat ze zo lang zouden wachten met zo'n hint erin te steken. We zitten immers al aan seizoen 10. Bij Marc, Mol 3 BE, gebruikte men toen verzen met nummers die duidelijk te vinden waren. Zoiets zou natuurlijk nu nooit meer pakken bij de molspeurders.

Over het feit dat Sanne de afvaller als eerste groet enz... Misschien is ze gewoon een erg vriendelijk meisje. ::hug:: Behalve t.o.v. Loretta dan, die moest en zou een dikke rode smakkerd krijgen. ::bravo:: (Deze hint is trouwens ook al gebruikt, in de Belgische reeks, niet zeker of ie in de Nederlandse zat?)



Enfin, ze zit nu in ieder geval in de laatste aflevering niet meer naast de afvaller. Dus helaas, weg theorie :)
C'est le Fruit!