Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 55872 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #100 Gepost op: 5-03-2010, 12:14:07 »
De Disney store waar Kim haar blaadjes haalt: http://bit.ly/disney-tokyo . Streetview ze!

@Lautjuh: ach so... tot zover de raadselachtigheid van Lisse... Dank.

m0ll0m

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 7
« Reactie #101 Gepost op: 5-03-2010, 12:29:24 »
Wat is dat :)
hij begint weer met zijn tekeningetjes. Je kon erop wachten.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 17:10:15 door Bodejos »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 7
« Reactie #102 Gepost op: 5-03-2010, 12:29:42 »
Wat 'n aflevering weer, was weer erg goed. En één van de betere vond ik. Toffe spellen en een illusie armer, meer moet dat niet zijn. Had liever Frits zien gaan, maarja die kwam dan ook nauwelijks aan bod in aflevering 7. Maar Arjen was ook goed, die kon ik soms echt niet peilen maar had wel gevoel dat hij het niet was. Denk dat hij het iets te ingewikkeld heeft gemaakt voor zichzelf, na al dat liegen en bedriegen, verstrikt geraakt in zijn eigen web?

Zoals al eerder vermeld, Kim wordt nu wel heel erg naar voor geschoven als Mol! Met als resultaat, iedereen op Kim nu. Wat moeten we daar weer van denken?
Wat deed ze weer haar best om alles in het honderd te laten lopen. Was net aan het denken, ze was zo emotioneel op het einde. Zou ze ermee inzitten dat ze de mogelijke vrijstelling voor Arjen heeft verpest? Want mij lijkt het alsof ze, als mol, die vrijstelling eerder wou elimineren (zodat niemand hem kreeg) doordat ze wist dat Sanne de lege koffer had. Maar tot haar verrassing veranderde ook zij van gedacht.
Hoewel als Mol zou het altijd goed zijn geweest als ze de lege koffer koos, want dan kon ze ook die andere opdracht sturen.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #103 Gepost op: 5-03-2010, 12:59:17 »
Wat me nu erg bezig houd is wat er in de koffer met het vraagteken zat.

Want welke koffer wil de mol hebben? Of welke koffer wil de mol uit het spel hebben?

Etentje:
De mol is niet geïnteresseerd in deze koffer. Kortom Arjen is niet de mol  ::ohno::

Jokers:
De mol zou deze willen hebben als er niets beters te pakken is. Maar een mol heeft er natuurlijk niet veel aan.
Dat Kim deze koffer dus niet pakt, terwijl het haar best gegund werd is dus verdacht!

Lege koffer:
De mol is zelf niet echt geïnteresseerd in een vrijstelling, echter deze koffer gaf de mol wel de mogelijkheid om een vrijstelling te geven aan iemand die toch fout zat. Precies wat Kim doet mbt Arjen!
De mol kan met deze koffer ook iemand buitenspel zetten in de volgende opdracht. Dat is soort van handig om iemand te kiezen die op je zit. Precies wat Kim doet mbt Frits!

Vraagteken:
Is deze koffer meer waard dan die met de vrijstelling (voor de mol)? Wat zou er in kunnen zitten? Jokers en vrijstelling zaten al in een andere koffer. Wellicht mocht de persoon met deze koffer een koffer van iemand anders afpakken? Of zat er wellicht geld in?
De inhoud is in ieder geval cruciaal voor het ontmaskeren van de mol. Jammer dat we het niet weten.


Ik ben erg benieuwd wat er in de vraagtekenkoffer zou hebben gezeten. Maar wat me wel opviel is dat Frits dat koffertje erg graag wilde hebben. In seizoen wilde George ook erg graag het koffertje met het telefoongesprek met de mol. Zou het vraagteken nu ook iets met de mol te maken hebben, waardoor Frits dat koffertje erg graag zou willen hebben zodat hij niet herkend zou worden (waar George bang voor was)??

 ::vergroot::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #104 Gepost op: 5-03-2010, 13:10:45 »
Het maakt de mol volgens mij helemaal niet zoveel uit wie welk koffertje krijgt of wat hij/zijzelf krijgt, zolang er maar zo weinig mogelijk geld in de pot komt; en dat doe je door verwarring te zaaien over jouw eigen koffertje / een ander koffertje te pakken dan dat het luisterend oor van je verwacht. Dat doet dan ook iedereen, behalve Frits.

De hint 'Het zal toch niet mijn schuld zijn dat Arjen eruit ligt' o.i.d.  verwijst volgens mij duidelijk naar Kim, omdat ze samen met hem de vrijstelling niet gepakt heeft (en hem misschien extra in de war heeft kunnen maken tijdens het diner). De mol zou het niet veel uitmaken of die vrijstelling wel of niet gepakt zou worden, maar het is wel in zijn/haar belang om niet opgemerkt te worden tijdens de achtervolging; als Erik en Sanne er achter zouden zijn gekomen betekent dat namelijk weer geld in de pot. Kim was al mijn mol, en dat is ze nu helemaal.

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #105 Gepost op: 5-03-2010, 13:53:25 »
sheik met zon punt muts. Betekend cho, straat? Want alle namen op de kaart eindigen daarop.

misschien onze indieer sam radish ;)
flauw :)

Mooi aflevering, mooi stadsbeeld van Tokyo.
Verrassend dat Arjan de Mol voor de meeste op het forum eruit is.
Mij lijkt het dat Kim dan toch de Mol is en het goed gespeeld heeft.
Niet is wat het lijkt  (dat blijkt vooral na deze aflevering)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 17:23:30 door theluckyboatman »
Ananas

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #106 Gepost op: 5-03-2010, 14:27:14 »
Wat een domper die executie! Niet zozeer omdat Arjen mijn hoofdverdachte was, meer meer omdat hij voor mij deze serie tot een leuk seizoen maakte met de manier waarop hij in het spel stond en zijn droogkomische opmerkingen. Ik hoopte daarom eigenlijk ook een beetje dat hij de mol zou zijn. Toen hij bij de laatste opdracht van deze aflevering met de oplossing kwam, vreesde ik al dat ik op het verkeerde spoor zat. Dat zou een mol immers nooit doen. Maar ik blijf het vreemd vinden dat hij in de vorige aflevering wel een groen scherm kreeg. Ben benieuwd hoe dat zit.

Voorafgaand aan deze aflevering begon ik al steeds meer te twijfelen tussen Arjen en Kim en het is voor mij nu wel duidelijk wie de mol is. Het opzichtige mollen van Kim bij de tweede opdracht in aflevering 1 is alleen niet bepaald mijn favoriete tactiek, waardoor ik haar o.a. niet echt een leuke mol vind. Stiekem hoop ik dan ook nog een beetje dat Sanne de mol is, maar ik denk het niet.

De aflevering viel me eerlijk gezegd wat tegen. Alleen de achtervolgingsopdracht kon me echt boeien. De laatste opdracht vond ik een iets te grote kopie van die uit seizoen 8.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #107 Gepost op: 5-03-2010, 15:04:50 »
Het apart zetten van de kandidaten, te zien in het tweede geheime molmailfilmpje... Was dit de manier om de mol informatie te verschaffen zodat deze niet samen met iemand anders hetzelfde koffertje zou nemen. De enige die echt helemaal geswitcht is van koffer is Kim geweest...
Weet je het niet, antraciet

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #108 Gepost op: 5-03-2010, 16:33:52 »
Even, heel even zag ik Ferdi (serie 4) in de metro zitten bij Erik...

« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 16:36:56 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #109 Gepost op: 5-03-2010, 16:43:36 »
Het apart zetten van de kandidaten, te zien in het tweede geheime molmailfilmpje... Was dit de manier om de mol informatie te verschaffen zodat deze niet samen met iemand anders hetzelfde koffertje zou nemen. De enige die echt helemaal geswitcht is van koffer is Kim geweest...

Maar dat hoeft niet te betekenen dat Kim de mol is. Als blijkt dat 1 kandidaat gaat switchen, kan de mol gewoon veilig de koffer nemen die was afgesproken om zichzelf niet onnodig verdacht te maken.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 7
« Reactie #110 Gepost op: 5-03-2010, 17:06:38 »
Mij viel een geprojecteerde wereldbol op zo rond minuut 8 van de aflevering. Ik weet niet of die daar hoort, maar hij kwam wel opvallend in beeld. Zou het net zoiets zijn als de "6 of a" uit aflevering 1? Heeft het te maken met de wereldbol uit de molmailinterviews? Op het screenshot zie je het wat vaag, maar wanneer je het zelf in goede kwaliteit terugkijkt zie je het heel duidelijk. Later zien we hetzelfde gebouw maar dan zonder geprojecteerde wereldbol...

Het is geen projectie, in dat gebouw zit gewoon een videoscherm. Ook vrij goed te zien op 5:48 minuten in de afl. op de site's home pagina
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 7
« Reactie #111 Gepost op: 5-03-2010, 17:11:47 »
Ik vond het leuk/ontroerend dat Kim bij het afscheid zo emotioneel was. Vond haar eerst niet zo heel veel aan, maar gaandeweg ben ik Kim toch gaan waarderen.

Ze is mijn mol nog steeds niet.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #112 Gepost op: 5-03-2010, 17:12:23 »
Ok, dankje :)! Maar dan nog vind ik het opvallend aangezien je het in een later shot niet ziet. We zien immers ook een globe op de tafel staan tijdens de molmailinterviews...

Daarnaast horen we een aantal keer (los van elkaar) telefoon bliepjes, moeten we met de telefoonnummers iets doen? Ook met de tweet 2+2-1 misschien?
Weet je het niet, antraciet

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #113 Gepost op: 5-03-2010, 17:19:09 »
Maar ik blijf het vreemd vinden dat hij in de vorige aflevering wel een groen scherm kreeg. Ben benieuwd hoe dat zit.


scenario 1:
Misschien heeft de Mol in de vorige aflevering de test juist heeeeel slecht gemaakt, wetende dat hij/zij toch door zou gaan door die €1000 te pakken. Daardoor hield Arjen een groen scherm, maar zijn lot was al enigszins bezegeld want hij zat er toen al flink naast.

scenario 2:
Kim zat ook op Erik en zij deed gewoonweg langer over de test of maakte hem slechter en zou er uit zijn gegaan had ze de €1000 niet gepakt.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #114 Gepost op: 5-03-2010, 17:38:54 »
Heeft iemand zich al gerealiseerd dat zonder de plotselinge keuze switch van Kim door het kiezen van de lege koffer er geen 2de opdracht was... ??? Althans nooit in die vorm...
Weet je het niet, antraciet

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #115 Gepost op: 5-03-2010, 17:39:12 »
Over scenario 1: dat weiger ik gewoon te geloven, dat de test van de mol in de testuitslagen wordt meegenomen.

'de mol maakt de test en kan die zo slecht maken dat ie een rood scherm zou krijgen' is gewoon de nieuwe variant van 'de mol krijgt nooit rood' ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #116 Gepost op: 5-03-2010, 17:40:05 »
Heeft iemand zich al gerealiseerd dat zonder de plotselinge keuze switch van Kim door het kiezen van de lege koffer er geen 2de opdracht was... ??? Althans nooit in die vorm...

dan had vast degene met het vraagteken die keuze gehad die Kim nu had ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #117 Gepost op: 5-03-2010, 17:41:24 »
Dat vraagteken hadden 2 personen gekozen... ???
Weet je het niet, antraciet

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #118 Gepost op: 5-03-2010, 17:48:03 »
Heeft iemand zich al gerealiseerd dat zonder de plotselinge keuze switch van Kim door het kiezen van de lege koffer er geen 2de opdracht was... ??? Althans nooit in die vorm...

Die plotselinge keuze zou dan ingegeven moeten zijn door de productie, maar die kon de briefjes ook niet zien. Verder valt dat van die 2e opdracht wel mee... Bedenk bijvoorbeeld dat bij de Karel en Angela opdracht Erik als eerste binnengeroepen werd. Waarom? Geen idee. Zo had PJH ook hier iemand kunnen aanwijzen. Daar is altijd wel een reden voor te bedenken.

m0ll0m

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #119 Gepost op: 5-03-2010, 17:50:57 »
Dat vraagteken hadden 2 personen gekozen... ???

dan waren die samen de achtervolgers geweest, en mochten ze samen bepalen wie er buiten spel stond


er is altijd wel een mouw aan te passen ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!