Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 55875 keer)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #120 Gepost op: 5-03-2010, 17:53:57 »
Als je het echt zeker wilt weten is het een mooie vraag voor tijdens 't vragenvuur  ::ok:: 8)

Offline Piertje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #121 Gepost op: 5-03-2010, 17:58:17 »
Ik vind't verdacht dat Frits er nog inzit, terwijl hij een hele opdracht gemist heeft. Waarin hij totaal niet weet wat er gebeurd is. Toch knap - al weet je natuurlijk niet hoeveel vragen daarvan terugkwamen in het spel, en wist hij de feiten waarschijnlijk ook wel. Maar toch.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #122 Gepost op: 5-03-2010, 18:01:20 »
Ik vind't verdacht dat Frits er nog inzit, terwijl hij een hele opdracht gemist heeft. Waarin hij totaal niet weet wat er gebeurd is. Toch knap - al weet je natuurlijk niet hoeveel vragen daarvan terugkwamen in het spel, en wist hij de feiten waarschijnlijk ook wel. Maar toch.
Tja, maar hij wist wel dat Arjen en Kim samen in een groep zaten (die zag hij eerst) en daarna pas Sanne en Erik. Daarbij hebben zij allebei hem verteld dat Erik & Sanne achtervolgd werden door Arjen en Kim en dat zij vermomd waren. Toch wel redelijk wat informatie. Maar inderdaad, hij heeft een hele opdracht gemist dus best knap dat je nog genoeg informatie weet los te peuteren.

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #123 Gepost op: 5-03-2010, 18:43:53 »
Nog even over de lege koffer:
Een lege koffer. Terwijl er de vrijstelling in zit.
Niets is wat het lijkt
, blijkt toch een behoorlijk kostbare koffer.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 7
« Reactie #124 Gepost op: 5-03-2010, 18:45:44 »
Wat hield het gouden vraagteken ook weer in? Ik heb dat geloof ik gemist. Of warfen dat jokers?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #125 Gepost op: 5-03-2010, 18:47:39 »
Maar inderdaad, hij heeft een hele opdracht gemist dus best knap dat je nog genoeg informatie weet los te peuteren.

De duo's vertelden het volgens mij vrij gemakkelijk. Verder hadden de andere kandidaten ook niet zoveel informatie, behalve over hun partner. Dus Frits mistte niet eens zo heel veel.

@Bodejos: over het gouden vraagteken is volgens mij niets gezegd (waar het voor zou staan dan).

m0ll0m

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 7
« Reactie #126 Gepost op: 5-03-2010, 21:19:53 »
Wat was dat een geweldige mooie Aflevering gisteren zég vond het wel errug jammer dat Arjen eruit ging had gehoopt dat hij zou gaan winnen en wat is het toch duidelijk Sanne is de mol.... ::bravo:: ::bravo::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #127 Gepost op: 5-03-2010, 21:30:17 »
Ik heb nog eens naar de opdracht met de webcams gekeken. 
Ik heb hoe de tekst en de telefoonnummers in beeld kwamen vergeleken met hoe de site er nu uitziet en dan merk ik op dat het lettertype is aangepast.

Volgens mij is het lettertype in de aflevering: Comic Sans MS
En het lettertype zoals het nu op de site: vanhiertotlisse.nl staat: Arial

Nu moeten we er alleen nog maar achterkomen wat we hiermee moeten... ::tandpastasmiley::

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #128 Gepost op: 6-03-2010, 01:10:05 »
Ik heb nog eens naar de opdracht met de webcams gekeken. 
Ik heb hoe de tekst en de telefoonnummers in beeld kwamen vergeleken met hoe de site er nu uitziet en dan merk ik op dat het lettertype is aangepast.

Volgens mij is het lettertype in de aflevering: Comic Sans MS
En het lettertype zoals het nu op de site: vanhiertotlisse.nl staat: Arial

Nu moeten we er alleen nog maar achterkomen wat we hiermee moeten... ::tandpastasmiley::

Kan ook gewoon aan de instelling van jouw of hun webbrowser liggen .... ::jaja::

edit: als ik de bron van de website bekijk staat er: <font color="#FFFFFF" face="sans-serif" size="8" >
« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 01:15:43 door Long Tall Erne »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #129 Gepost op: 6-03-2010, 02:17:36 »
Terugkomend op de koffertjesopdracht.

Er waren een paar uitkomsten mogelijk:

Iedereen pakt een andere koffer: Kandidaat met de vraagteken bepaalt de indeling voor de volgende opdracht.
Niemand of meerdere personen pakken de vraagteken: Kandidaat met het leeg koffertje bepaalt de indeling voor de volgende opdracht.
Ook het leeg koffertje wordt niet verdeeld: De luistervink bepaalt de indeling voor de volgende opdracht.

Hoe dan ook, ze waren er altijd wel uitgekomen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #130 Gepost op: 6-03-2010, 09:47:58 »
Terugkomend op de koffertjesopdracht.

Er waren een paar uitkomsten mogelijk:

Iedereen pakt een andere koffer: Kandidaat met de vraagteken bepaalt de indeling voor de volgende opdracht.
Niemand of meerdere personen pakken de vraagteken: Kandidaat met het leeg koffertje bepaalt de indeling voor de volgende opdracht.
Ook het leeg koffertje wordt niet verdeeld: De luistervink bepaalt de indeling voor de volgende opdracht.

Hoe dan ook, ze waren er altijd wel uitgekomen.


Ookal zijn er andere oplossingen denkbaar, mocht niemand het lege koffertje pakken, ik geloof er heilig in dat dit vooropgezet is. Op bovenstaande oplossingen ga ik niet in, aangezien deze niet de uitkomst van het spel waren.
Twee kandidaten met vraagteken wie van hen kiest dan degene die buitenspel blijft? Het is een voordeelpositie, dus wat is de motivatie?
 Luistervink die de opdracht in mag delen, wat is dan de motivatie van deze, nogmaals, (want luistervink is dat ook) uitzonderlijke positie?
PJ die de indeling maakt? Beetje vreemd, dan hebben er drie kandidaten sowieso geen kans op een vrijstelling, waarom die twee anderen dan wel?

Kijk ook eens bij tien hier http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/?zoek=tie.&letters=Met+...+letters
"Chinese goden • Getallen • heel goed van de mol • Getal • kaartterm • romeins kruisje • leidt voor de meeste deelnemers naar niets • Telwoord "
« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 09:55:01 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #131 Gepost op: 6-03-2010, 11:17:19 »
Het wapen van Lisse matcht met het leeuwtje op Erik's trui?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #132 Gepost op: 6-03-2010, 11:23:23 »
Andere kleur, andere houding, andere staart, andere leeuw... wel leuk gevonden.
Weet je het niet, antraciet

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #133 Gepost op: 6-03-2010, 11:25:25 »
Andere kleur, andere houding, andere staart, andere leeuw... wel leuk gevonden.
Praktisch gezien is het logo goud met blauw en is het shirt blauw met goud. Het is gewoon alleen om gedraait. Daarnaast is de positie van voorpoten en staart het zelfde.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #134 Gepost op: 6-03-2010, 11:28:06 »
Ik weet niet hoor, maar bij het wapen van lisse zie je de staart bijna in de opstaande nek van de leeuw, op het shirt niet... Maargoed, het is maar wat je er in WILT zien natuurlijk. Bekijk de leeuwen op je paspoort ook maar eens.
Weet je het niet, antraciet

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #135 Gepost op: 6-03-2010, 11:39:57 »
Het wapen van Lisse matcht met het leeuwtje op Erik's trui?

Ik zie er (vooralsnog) niets in ...


PS: Is het echt nodig om deze mogelijke hint (los van wat ik er van vind) in zoveel verschillende topics te posten ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #136 Gepost op: 6-03-2010, 11:49:54 »
Ik zie er (vooralsnog) niets in ...


PS: Is het echt nodig om deze mogelijke hint (los van wat ik er van vind) in zoveel verschillende topics te posten ???
Het hoort in het afl 7. topic. In het Erik topic en het Lisse topic.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 7
« Reactie #137 Gepost op: 6-03-2010, 12:00:42 »
Ok, dankje :)! Maar dan nog vind ik het opvallend aangezien je het in een later shot niet ziet. We zien immers ook een globe op de tafel staan tijdens de molmailinterviews...

Daarnaast horen we een aantal keer (los van elkaar) telefoon bliepjes, moeten we met de telefoonnummers iets doen? Ook met de tweet 2+2-1 misschien?

Wanneer hoor je nog meer telefoon bliepjes dan? Ik alleen op 12:44.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #138 Gepost op: 6-03-2010, 12:04:44 »
Weet ik niet precies meer, maar meende 2x piepjes te horen... Kunnen ook claxons van auto's zijn hoor, ik zal de aflevering straks terugkijken.
Weet je het niet, antraciet

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 7
« Reactie #139 Gepost op: 6-03-2010, 12:13:16 »
Weet ik niet precies meer, maar meende 2x piepjes te horen... Kunnen ook claxons van auto's zijn hoor, ik zal de aflevering straks terugkijken.

Ik heb al een goede poging gedaan alles te tellen. Hier zijn de droge feiten.

PJ's Intro:
5 - kandidaten
4000 - euro
3 - afleveringen

Arjen:
5 - uur

Toeters voor:
2 keer toeteren
2 keer toeteren
1 keer toeteren

Stoplicht:
4 - piepjes voordat PJ uitlegt let op de stoplichten
7 - piepjes als Kim en Arjen onderhandelen

DTMF tonen op 12:44:
985

Toeters na kruispunt opdracht:
3 keer toeteren
3 keer toeteren
5 keer toeteren
1 keer toeteren
2 keer toeteren

Tijdstippen in beeld tijdens Ueno opdracht:
30:00 tot 29:50 - verschil 10sec
12:51 tot 12:41 - verschil 10sec
01:21 tot 01:03 - verschil 18sec
01:00 tot 00:54 - verschil 6 sec
00:16 tot 00:03 - verschil 13sec

En hier zijn theorieen.

De stoplichten piepjes komen niet in mijn geheugen voor als piepjes voor stoplichten anywhere in Japan. Ik denk dus dat ook deze gemonteerd zijn.
De DTMF tonen zijn ook vrij duidelijk gemonteerd, evenals de meeste toeters.

18 seconden - 18 is de geboortedag van Frits.
6 seconden - draai om volgens de 66-99-II manier uit seizoen 7 en je hebt een 9, de geboortemaand van Frits
4 en 7 bij de stoplichten, draai ze om tot 74 en trek bij allebij 1 af zoals in de tweet van de mol, dan krijg je 63, het geboortejaar van Frits.

Nu jullie!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!