Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 53199 keer)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #40 Gepost op: 11-03-2010, 23:19:24 »
Persoonlijk bevalt het mij hier tot nu toe prima ::rofl::
Me too ;D

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 8
« Reactie #41 Gepost op: 11-03-2010, 23:27:00 »
::rofl::
Maar Frits hoefde die puzzel niet per se op te lossen. De winnaar zou toch kiezen voor de vrijstelling. Er is nog licht, aan het eind van de Fritstunnel. Wel lekker hè, die ruimte hier? In de Kimtunnel is vast het een stuk drukker.


Ja, dat kan wel zijn, maar hij laat zich gewoon de hele tijd buiten spel zetten. En op de momenten dat hij echt probeert te mollen verprutst hij het. Ook al met die boot die net niet omvalt. Wordt een leuke laatste aflevering: Frits die met het schaamrood op de kaken uitlegt wat voor ontzettend coole molacties hij van plan was en hoe dat nu weer mis ging.

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #42 Gepost op: 11-03-2010, 23:30:50 »
Ik vond de aflevering stiekem een beetje tegenvallen. Op de vrijstellingopdracht na zat er geen actie in. En dat er zo laat bondgenoten waren, vond ik niet echt geweldig. Kim was wel erg snel over haar verloren vriend Arjen heen. Maar mijn mol heeft veel acties laten zien :D
Laat de zomer beginnen!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8
« Reactie #43 Gepost op: 11-03-2010, 23:54:52 »
Wat ik apart vind, is dat de tangram van Kim maar 5 delen heeft. Terwijl die van Erik, Frits en Sanne 7 delen heeft. De tangram van Frits, rechts onder, kwam vrij onduidelijk in beeld. Het tangram van Erik, kwam daarnaast erg duidelijk in beeld. Links boven.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 23:57:16 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #44 Gepost op: 11-03-2010, 23:58:25 »
Volgens mij is die van Kim ook 7 delen, de hoekjes links en rechtsonder zijn ook opgevuld.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8
« Reactie #45 Gepost op: 12-03-2010, 00:01:34 »
Volgens mij is die van Kim ook 7 delen, de hoekjes links en rechtsonder zijn ook opgevuld.
Die van Kim is wel een stuk makkelijker, gewoon bloem. Vier stukken die het zelfde zijn:l.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tim100

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hoi Frits.
Re: Aflevering 8
« Reactie #46 Gepost op: 12-03-2010, 00:24:48 »
Ik denk dat we door de berichtjes van Twitter misschien een beetje kunnen kijken wie het IkBenDeMolaccount beheert, als het zelfs wordt gedaan door diegene, en niet door een Avro-medewerker:

Citaat
Ce soir! Tokyo! Drie recht, plus natuurlijk één averecht.
about 14 hours ago via TweetDeck

Dat heeft IkBenDeMol als laatste getwitterd. 14 uur geleden dus. Kim heeft geen twitter, dus haar laten we achterwege. Meestal post de mol wel wat vlak voor of na de aflevering.

Citaat
2+2-1
8:51 PM Mar 4th via TweetDeck
Reply Retweet
Over tien minuten, de zevende aflevering van de Mol X.
8:21 PM Mar 4th via TweetDeck
Citaat
Gezien?
9:15 PM Feb 11th via web
Reply Retweet
Zie jij, zie jij vanavond wat ik zie...?
4:32 PM Feb 11th via mobile web

Maar nu niet. En ik heb even goed gekeken op de twitter van de 3 finalisten, en ik zag dat Sanne Wie is de Mol zou missen omdat ze naar een meeting moest!
Citaat
Op naar Antwerpen voor een meeting. Vanavond weer 'Wie is de Mol' missen door perspremiere 'Late Avond Idealen'!
about 16 hours ago via web

Zo te zien is Frits niet weg of zo, gezien dat zijn laatste post 7 uur geleden is (half 6 s' avonds), want als hij moest optreden, moest hij zich nu al gaan voorbereiden. En zelfs als hij een optreden had, zou hij om half 6 s' avonds al lang weg moeten zijn geweest, want het is via web getwitterd.

Misschien iets?

Tweetdeck is btw een soort browser voor op je PC, waarmee je in een instant kan twitteren. Dus de tweets kunnen niet via mobiel oid zijn gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2010, 00:41:53 door Tim100 »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 8
« Reactie #47 Gepost op: 12-03-2010, 00:46:35 »
Ik denk echt niet dat de mol twittert. Al was het maar om de kans dat het uitlekt tot 0 te beperken. Er hoeft maar één idioot te zijn die iets met ip-adressen of zo gaat doen en je zou al weten wie het is. Daarbij weten mensen van de productie veel beter hoe het molwereldje in elkaar steekt en wat ze kunnen posten en wat niet. Anton was met grote waarschijnlijkheid ook gewoon deenigeechte hier op het forum (heeft zichzelf in een interview eens verraden). Dus ik zou m'n tijd er niet mee verdoen, met uitpluizen wie wanneer online was.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2010, 00:50:55 door Lautjuh »

Offline Tim100

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hoi Frits.
Re: Aflevering 8
« Reactie #48 Gepost op: 12-03-2010, 00:51:01 »
Daar dacht ik ook al aan. Maar je hebt gelijk, de mol zou veel te voorspelbaar posten als hij/zij ook een Twitter heeft.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8
« Reactie #49 Gepost op: 12-03-2010, 01:05:21 »
Die van Kim is wel een stuk makkelijker, gewoon bloem. Vier stukken die het zelfde zijn:l.
De vier puzzels hebben allemaal dezelfde stukken: 2 grote onregelmatige vierhoeken, 1 misvormde vlieger, 1 trapezium & 3 driehoeken.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 8
« Reactie #50 Gepost op: 12-03-2010, 01:11:12 »
Daar dacht ik ook al aan. Maar je hebt gelijk, de mol zou veel te voorspelbaar posten als hij/zij ook een Twitter heeft.
Om van risico nog maar niet te spreken. Ik heb vaak genoeg per ongeluk met een verkeerd account gepost en als dat bij de mol gebeurd...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #51 Gepost op: 12-03-2010, 06:00:54 »
Tweetdeck is toch voor een Iphone? En dan alsnog, ik denk gewoon dat de redactie die dingen tweet hoor.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #52 Gepost op: 12-03-2010, 07:14:54 »
Ik denk dat we door de berichtjes van Twitter misschien een beetje kunnen kijken wie het IkBenDeMolaccount beheert, als het zelfs wordt gedaan door diegene, en niet door een Avro-medewerker:

Dat heeft IkBenDeMol als laatste getwitterd. 14 uur geleden dus. Kim heeft geen twitter, dus haar laten we achterwege. Meestal post de mol wel wat vlak voor of na de aflevering.

Maar nu niet. En ik heb even goed gekeken op de twitter van de 3 finalisten, en ik zag dat Sanne Wie is de Mol zou missen omdat ze naar een meeting moest!
Zo te zien is Frits niet weg of zo, gezien dat zijn laatste post 7 uur geleden is (half 6 s' avonds), want als hij moest optreden, moest hij zich nu al gaan voorbereiden. En zelfs als hij een optreden had, zou hij om half 6 s' avonds al lang weg moeten zijn geweest, want het is via web getwitterd.

Misschien iets?

Tweetdeck is btw een soort browser voor op je PC, waarmee je in een instant kan twitteren. Dus de tweets kunnen niet via mobiel oid zijn gemaakt.
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #53 Gepost op: 12-03-2010, 07:20:15 »
Bij het checken van de musketons dacht ik heel even te zien dat Frits 2 kleine blauwe had  ::oink:: Later bij Sanne zag ik wel 3 verschillende kleuren.
Helaas ging het zo snel dat ik er volgens mij ook geen screenshot van had en het is later ook niet meer in beeld gekomen. Iemand ook opgevallen?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #54 Gepost op: 12-03-2010, 09:29:08 »
"Dit is geen rechthoek Frits" ::rofl:: (en Frits maar puzzelen)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #55 Gepost op: 12-03-2010, 09:30:28 »
"Dit is geen rechthoek Frits" ::rofl:: (en Frits maar puzzelen)

Ja dat vind ik ook zo vreemd... Waarom 'rechthoek'? Het was toch een stervorm ???

Ze gaan de Mol vast niet uitkiezen op geboortedatum. Of bedoel je niet dat die 10 misschien een hint is?

Ze kunnen de hint wél aanpassen aan de geboortedatum. Trouwens, het is niet zo raar dat iemand op de 10e van de maand jarig is... Er zijn tenslotte 12 10e's van de maand.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2010, 09:37:31 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #56 Gepost op: 12-03-2010, 09:37:05 »
Bij het checken van de musketons dacht ik heel even te zien dat Frits 2 kleine blauwe had  ::oink:: Later bij Sanne zag ik wel 3 verschillende kleuren.
Helaas ging het zo snel dat ik er volgens mij ook geen screenshot van had en het is later ook niet meer in beeld gekomen. Iemand ook opgevallen?

Ja ik dacht hetzelfde gezien te hebben. Maar omdat het goedgekeurd werd, dacht ik dat ik het verkeerd gezien had.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #57 Gepost op: 12-03-2010, 09:43:50 »
 Toeval dat deze opdracht om "20:10" begint volgens Erik (hij zegt dat wanneer ze gaan lopen) en dat de 1500 meter hemelsbreed van de tower van de beide groepen ook 20:10 op een klok afbeeld?

Weet je het niet, antraciet

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #58 Gepost op: 12-03-2010, 09:49:08 »
Toeval dat deze opdracht om "20:10" begint volgens Erik (hij zegt dat wanneer ze gaan lopen) en dat de 1500 meter hemelsbreed van de tower van de beide groepen ook 20:10 op een klok afbeeld?

Doe die zin nog eens over...ik begrijp hem niet helemaal! Beeldt 'de 1500 meter' nou iets af? ::)
Tell me what your telescope says

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 8
« Reactie #59 Gepost op: 12-03-2010, 09:52:11 »
Hebben we er iets aan dat de hoek tussen die 2 lijnen 115 graden is ?
Spelletje ?! - It's a way of life !