Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 53202 keer)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #60 Gepost op: 12-03-2010, 09:52:37 »
Ja ik heb het teruggekeken en zie toch ook bij Frits 2 blauwe eraan. In de beelden daarvoor zie je hem ook 2 keer bij een blauwe lijn er eentje aandoen. De eerste keer dat hij een blauwe pakt hangt er daarna nog maar 1 en die tweede keer dat hij een blauwe pakt hangt er volgens mij daarna ook nog maar eentje.
Ik heb niet kunnen zien of Kim uiteindelijk ook een blauwe aan haar haak had, anders had het wel moeten kloppen.

Hij moest trouwens wel degelijk een rechthoek leggen. Door het licht op het blaadje is het moeilijk te zien.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #61 Gepost op: 12-03-2010, 10:34:19 »
Iedereen had een andere tangram-puzzel. Anders kun je van elkaar afkijken. Frits moest een rechthoek, Sanne een ster.

Ik vond het een beetje jammer dat dit weer een opdracht was waar een kandidaatsactie gelijk is aan een molactie (vrijstelling = geld uit de pot). Iedereen zou voor de vrijstelling gaan dus de mol gedraagt zich gewoon als een kandidaat.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #62 Gepost op: 12-03-2010, 10:54:14 »
Aangezien elke kandidaat voor de vrijstelling zou gaan, hoeft de Mol juist niet zoveel werk te doen om die te krijgen. Wat dat betreft vallen Frits en Kim op. Frits omdat hij heel fanatiek er het eerste is, maar de tangram niet opgelost krijgt. En Kim omdat haar niet lukt wat de anderen wel lukt: er een beetje op tijd te zijn.

Wat 20:10 betreft: als die twee lijnen al een tijd aanwijzen dan eerder 20:00 of 21:10.

Is iemand al aan het achterhalen wat de startpunten van die 1500m opdracht waren?

Tot slot: in die 1500m opdracht lijkt het er sterk op dat Frits moedwillig verkeerd loopt (op die brug)...

m0ll0m

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #63 Gepost op: 12-03-2010, 10:58:06 »
Kon de aflevering vandaag pas zien. Tsja, aangezien voor mij na vorige week eigenlijk wel duidelijk is dat Kim de mol is wist ik dat Sanne of Erik zou afvallen. Toen Sanne de vrijstelling won ( ::)) wist ik het dus eigenlijk al. Jammer!

Toch hoop ik dat Frits gewoon de mol is. Die had ik in aflevering 1 al als de mol in de Pool.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2010, 11:30:36 »
De Ninja opdracht van volgende week lijkt op een opdracht uit seizoen  :-X4 :-X 2, Schotland.  Dat militairen met laserguns een kasteel moesten binnenvallen om een koffer met geld buit te maken, prachtige opdracht was dat!
« Laatst bewerkt op: 12-03-2010, 11:50:12 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Matt

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2010, 11:45:58 »
10 mensen, 10 kleuren. Weer komen die kleuren terug. ::regenboog::

Kan het zo zijn dat de rode sleutelhanger in aflevering 1 (met Hind daarop) een verwijzing is naar de rode musketon van Mol Kim? De hint is dus Rood. Kim heeft een rode musketon. Misschien zijn er meer zaken te koppelen aan Kim en rood.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2010, 11:48:03 »
De Ninja opdracht van volgende week lijkt op een opdracht uit seizoen 4, Schotland.  Dat militairen met laserguns een kasteel moesten binnenvallen om een koffer met geld buit te maken, prachtige opdracht was dat!

Schotland was serie 2 ;)

En laserguns opdrachten hebben we vaker gezien, denk bijvoorbeeld maar aan Godzilla ::)
Tell me what your telescope says

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2010, 11:54:17 »
@ Tim100, niets Freudiaanse verspreking, bewust gezegd imho, ze bedoeld gewoon, ik de mol, Kim Pieters en een van de mannen gaan naar de finale. Luister maar eens goed naar de pauze tussen de mol en Kim Pieters, ik denk echt dat dit een dikke vette hint is  :)
Dit lijkt me sterk. Als ze zichzelf hier de mol zou noemen, dan kan ze immers niet zeker weten dat Kim naar de finale gaat.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Aflevering 8
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2010, 12:15:53 »
Wat op te merken, Sanne zei vlak voor de test zoiets als dit:

"Er gaan drie mensen door: de mol, Kim Pieters, en Frits of Arjen..."

Een Freudiaanse verspreking misschien?

Je kan hem op twee manieren uitleggen.

De mol: Kim Pieters, en Frits of Erik... (want ze had zelf de vrijstelling, dus zijzelf zit erin en ze zit heel strak op Kim als de mol)

of

De mol, Kim Pieters en Frits of Erik (en dan is Sanne dus zelf de mol)

I'ts all about INTERPUNCTIE :P
C'est le Fruit!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2010, 12:22:20 »
Dit lijkt me sterk. Als ze zichzelf hier de mol zou noemen, dan kan ze immers niet zeker weten dat Kim naar de finale gaat.

Precies! ::ok:: Het meest overtuigende argument; daaraan denkende maakt die interpunctie ook niets uit.
Tell me what your telescope says

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Aflevering 8
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2010, 12:24:44 »
Dit lijkt me sterk. Als ze zichzelf hier de mol zou noemen, dan kan ze immers niet zeker weten dat Kim naar de finale gaat.

De vraag is toch aan Sanne: wie DENK jij dat er naar de finale gaan? Dus ze kan iedereen noemen die ze wil. Toch?
C'est le Fruit!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8
« Reactie #71 Gepost op: 12-03-2010, 12:36:08 »
Ja dat vind ik ook zo vreemd... Waarom 'rechthoek'? Het was toch een stervorm ???

Ze kunnen de hint wél aanpassen aan de geboortedatum. Trouwens, het is niet zo raar dat iemand op de 10e van de maand jarig is... Er zijn tenslotte 12 10e's van de maand.
Inderdaad! Ik ben ook op de tiende van de maand jarig, en ik mocht niet eens meedoen aan de tiende Wie is de Mol... ::oink::
Ich bin ein Bärliner!

Offline PokerMol

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #72 Gepost op: 12-03-2010, 12:37:32 »
Zoals sommige mensen het horen gaan er volgens Sanne dus maar 2 mensen naar de finale?
De mol Kim Pieters en een van de mannen.

Ze bedoeld hier volgens mij echt dat naar de finale gaan de mol (zijzelf dus) Kim  en een van de mannen

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8
« Reactie #73 Gepost op: 12-03-2010, 12:41:31 »
Leuke aflevering, al had er wel iets meer actie in gemogen (al hoeft dat natuurlijk niet iedere week...) De eerste opdracht was leuk, vooral om al die apartgeklede Japanse (met name) dame's te zien. De afstand was hier denk ik niet het moeilijkst, maar eerder het op tijd binnenkomen, al is het makkelijk gelukt. De tweede opdracht was geinig. Opvallend dat Kim zo verschrikkelijk traag was; zij heet dus blijkbaar inderdaad geen richtingsgevoel... Leuk voor mijn pool dat Sanne de vrijstelling heeft gewonnen. Die psychologische vragen waren zeer slim bedacht. Ik ben er nog niet helemaal achter, maar ik denk dat we hier de mol toch bezig hebben gezien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #74 Gepost op: 12-03-2010, 12:56:51 »
De vraag is toch aan Sanne: wie DENK jij dat er naar de finale gaan? Dus ze kan iedereen noemen die ze wil. Toch?
Ze zegt: 'Straks komen in de finale etc.'. Dat komt op mij meer over als de feiten bekijken dan als gedachten delen.

Zoals sommige mensen het horen gaan er volgens Sanne dus maar 2 mensen naar de finale?
De mol Kim Pieters en een van de mannen.

Ze bedoeld hier volgens mij echt dat naar de finale gaan de mol (zijzelf dus) Kim  en een van de mannen
Nee, ze doelt hier volgens mij op degenen die naast haar naar de finale gaan. Bovendien denk ik eerder dat ze, als ze zichzelf ook zou noemen, zichzelf 'ik' noemt i.p.v. 'De mol'.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #75 Gepost op: 12-03-2010, 12:59:59 »
Sanne heeft vrijstelling dus zit al in de finale.

Ze zegt dus dat naast haar (immers zij hoeft de executie niet te doen), DE MOL (in haar ogen Kim Pieters) zit en de ander weet ze nog niet zeker.
Weet je het niet, antraciet

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #76 Gepost op: 12-03-2010, 13:00:45 »
Ik heb het nog een teruggekeken. Sanne zegt letterlijk:

Citaat
Straks staan in de finale....
De mol Kim Pieters
(pauze, lachje)
En ik weet niet wie er naast haar gaat staan.
Erik of Frits.
Ik hoop Erik, want als Frits er uit is dan weten we tenminste zeker dat er meer geld in de pot zit omdat Karel dan de verkeerde heeft aangewezen.
(insert Karel "Frits Sissing is de Mol!")
Dus dat hoop ik heel erg dat het Erik is omdat dan de pot vandaag hup in een keer omhoog gaat

Je kunt er over twisten of er er tussen 'mol' en 'Kim' een pauze zit... Belangrijker vind ik eigenlijk dat ik die afweging Erik/Frits niet zo snap. Voor de (winnaar van de) pot maakt het immers niet uit of Frits er deze keer of de volgende keer uitgaat. Alleen de mol heeft voordeel bij een hogere pot - vooral als er nog een mogelijkheid komt om die pot leeg te trekken.

m0ll0m
« Laatst bewerkt op: 12-03-2010, 13:06:43 door m0ll0m »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8
« Reactie #77 Gepost op: 12-03-2010, 13:04:02 »
Toeval dat deze opdracht om "20:10" begint volgens Erik (hij zegt dat wanneer ze gaan lopen) en dat de 1500 meter hemelsbreed van de tower van de beide groepen ook 20:10 op een klok afbeeld?



Geniaal gevonden dit. Erik komt gewoont terug:D
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8
« Reactie #78 Gepost op: 12-03-2010, 13:25:44 »
Geniaal gevonden dit. Erik komt gewoont terug:D
Jij mag mij uitleggen hoe je van de klok op 20.10 kunt concluderen dat Erik terugkomt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline PokerMol

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #79 Gepost op: 12-03-2010, 13:42:13 »
Ok zegt dus:

Straks staan in de finale....
De mol Kim Pieters
(pauze, lachje)
En ik weet niet wie er naast haar gaat staan.
Erik of Frits.

Is het niet veel logischer dat ze zou zeggen:

Straks staan in de finale....
Ik (want ze heeft de vrijstelling)
De mol Kim Pieters
(pauze, lachje)
En ik weet niet wie er naast haar gaat staan.
Erik of Frits.

Ze bedoelt gewoon te zeggen:

Straks staan in de finale....
De mol (ik, want ik heb de vrijstelling)
Kim Pieters
(pauze, lachje)
En ik weet niet wie er naast haar gaat staan.
Erik of Frits.

Is gewoon hetzelfde als die Ego/Edo hint, dat we het daardoor hadden kunnen weten....