Auteur Topic: willcom  (gelezen 6448 keer)

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
willcom
« Gepost op: 13-03-2010, 10:03:38 »
waarom heb ik op zun minst als 3 keer een reclame bord van willcom gezien:
aflevering 1,3,8 en meschien nog meer. (kan ik over het hoofd hebben gezien)
 ???
of tog niet...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: willcom
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2010, 10:27:18 »
Bekend bedrijf in Japan? Ik neem aan dat ze niet die enorme reclameborden op de gebouwen gaan veranderen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: willcom
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2010, 10:39:43 »
nee alleen is ut wel een beetje vaag dat het bord drie keer vol in beeld mot ovr verschillende afleveringen in verschillende steden!

(kan ook zijn dat ze door dat bedrijf zijn gesponsort
of tog niet...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: willcom
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2010, 10:45:21 »
Ik heb dit ook al eens aangekaart toen het op de groepsfoto van afl 4 of 3 stond.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: willcom
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2010, 10:46:05 »
daar ook al!!!
of tog niet...

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: willcom
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2010, 10:53:27 »
ik weet niet hoe je plaatjes kan toevoegen, dus kan iemand ff alle beelden laten zien?
of tog niet...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: willcom
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2010, 10:54:12 »
ik weet niet hoe je plaatjes kan toevoegen, dus kan iemand ff alle beelden laten zien?

Wij weten toch niet wanneer die reclames er waren? Ik ga niet 8 afleveringen doorzoeken naar een reclame...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: willcom
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2010, 11:01:15 »
Willcom is zoals Molow al zegt gewoon een telecommunicatiebedrijf, dat dat kennelijk op meer plekken in Japan via billboards reclame maakt. Net zoals Tele2 hier, of wat mij betreft een willekeurig electronicabedrijf.

Het werkt heel verhelderend als je gewoon eerst via google gaat kijken. Je krijgt meteen veel hits in Japanse karakters.


Vrij voor de hand liggend dat je het merk in meerdere afleveringen tegenkomt, als je in het spel grote steden als Tokio en Nagasaki bezoekt.

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: willcom
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2010, 11:07:38 »
ik had allang gegoogled maar dan nog vind ik het appart dat hij tot nu toe 4 keer in beeld is. ik bedoel ik denk niet dat die cameramannetjes dachten,
''hee een willcom bord laat ik die eens filmen''
en laaterna
''hee een willcom bord laat ik die eens filmen, die heb ik nog niet gefilmt''
en
laaterna weer
''hee een willcom bord laat ik die eens filmen, die heb ik nog niet gefilmt''
en daarna nog eens ???
of tog niet...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: willcom
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2010, 11:13:44 »
Het kan ook zijn, dat het zo vaak in het straatbeeld voorkomt, dat je er haast niet omheen komt.

Er is weleens iets gedaan met een reclame, maar dat was die keer met Lomed 99 Transport, en dat gebeurde ook slechts 1 keer.

Het bord komt waarschijnlijk net zo vaak voor in het plaatselijke straatbeeld als een groep verkeerslichten. Ik zie er niets bijzonders in. Je kunt wel alles gaan najagen dat vaker terug lijkt te komen in de serie. In elke aflevering zie je wel een wolk voorbij drijven. die kunnen bij toeval ook de vorm van een mol hebben.

Het is net zoals Sanne gisteren zei bij RTL-Boulevard: wanneer ik mijn haren op een bepaalde manier in de krul heb liggen, zien mensen daar de letters ''MOL'' in.........

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: willcom
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2010, 11:46:56 »


Het is net zoals Sanne gisteren zei bij RTL-Boulevard: wanneer ik mijn haren op een bepaalde manier in de krul heb liggen, zien mensen daar de letters ''MOL'' in.........

Als je het .nl topic eens gaat lezen zie je de leukste dingen hoor. Dat haar, daar hebben zeker 10 mensen zich 3 weken zeer druk mee bezig gehouden :)  En nu Sanne dat gezegd heeft zal die discussie wel weer beginnen ;)
Weet je het niet, antraciet

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: willcom
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2010, 12:14:37 »
(...) ik denk niet dat die cameramannetjes dachten, (...)
Cameramannetjes? Dat moet je niet tegen hen persoonlijk zeggen, ik denk dat je dan een probleempje hebt... :P
Voorts denk ik dat het niks is, ze willen met die borden gewoon laten zien wat een enorm technologisch land het wel niet is, op elke straathoek een LED scherm.
Als ze in Nederland zouden gaan filmen zeg je toch ook niet bij elk bushokje "Hee, wéér een bord van JCDecaux, dat moet een hint zijn!"?
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: willcom
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2010, 12:30:13 »
Als je het .nl topic eens gaat lezen zie je de leukste dingen hoor. Dat haar, daar hebben zeker 10 mensen zich 3 weken zeer druk mee bezig gehouden :)  En nu Sanne dat gezegd heeft zal die discussie wel weer beginnen ;)
Ik kwam in 2003 al op dat forum, dus ik weet precies waar je het over hebt. 17 topics over een rood stoplicht, 26 topics over waterrimpels bij de bunjeejump in Canada, bijvoorbeeld.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: willcom
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2010, 12:44:59 »
Ik kwam in 2003 al op dat forum, dus ik weet precies waar je het over hebt. 17 topics over een rood stoplicht, 26 topics over waterrimpels bij de bunjeejump in Canada, bijvoorbeeld.

:)! En toch staat er echt mol in die waterrimpels... Kijk ook eens naar die verdenkingen daar, Sanne dik op 1 en Kim verreweg achteraan...  ::oink::  Bevestigd alleen maar dat er niets dan lof is voor deze site  ::bravo::
Weet je het niet, antraciet

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: willcom
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2010, 15:13:18 »
Zo heel af en toe zit er een aanwijzing in een reclame, maar die zal dan waarschijnlijk maar eenmaal in beeld komen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: willcom
« Reactie #15 Gepost op: 13-03-2010, 15:34:50 »
In aflevering 1 op 8:10  zie je het bord WILLCOM met daarboven een klok die staat op 10:00, weer een hint naar die 10!! (Zie ook +, X en ketting Kim)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: willcom
« Reactie #16 Gepost op: 13-03-2010, 17:43:46 »
Aangezien we het beeld op 8:10 zien vind ik dat sowieso al verdacht. De 8 is terugkerend in meerdere afleveringen (wss 8 koppige draak oid) en de tien in verband met Kim (ketting).

Het shot wat we zien is:


Zou het niet zo kunnen zijn dat al die bordjes Willcom ons moeten laten terugdenken aan dat shot uit aflevering 1 @ 8:10 en dus eigenlijk naar de 10 (dus Kim) leidt? De tokio tower opdracht begon ook om 20:10 (8:10) die tijd vertrouw ik dus voor geen centimeter!

Edit: aflevering 8 @ 7:37   [3+7 = 10 maar vast toeval]
« Laatst bewerkt op: 13-03-2010, 18:22:04 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: willcom
« Reactie #17 Gepost op: 13-03-2010, 17:54:11 »
hee in aflevering 8 is het op 7.37, maar het is precies de zelfde locatie. terwijl de kandidaten in een andere stad bevinden :-\\
of tog niet...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: willcom
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2010, 01:08:44 »
Het enige reclamebord wat me in de laatste episode opviel was deze, op 5:07. Het deed me direct denken aan het Meisje met de Parel, van Vermeer. Deze heb ik er voor het gemak ook even naast geplakt.
Aangezien er handige katakana tekentjes bij stonden (シュー ジンレイ), ging ik eens even wat proberen te vertalen en ziedaar, ik kwam uit op Xu Jinglei.
Oh ja, en aan de rechterkant zie je een uithangbord met een schilderij erop (lijkt ook wel een Vermeer te zijn) en de tekst 'Louvre', hetgeen in de kunstwereld een best wel bekend museum is.
Kunnen we daar wat mee?
Het Meisje met de Parel is omstreeks 1665 door Vermeer geschilderd. In 2003 is er een film omheen gebreid, gebaseerd op een in 1999 geschreven boek. Er is verder vrij weinig over bekend.
Xu Jinglei is een Chinese actrice (waarschijnlijk zien we haar dan ook) en regisseuse, geboren 16 april 1974.

Conclusies verbind je er verder zelf maar aan, ik denk dat het niets is.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 01:12:20 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: willcom
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2010, 10:43:23 »
een tijdje geleden was er bij molmail toch ook zoon theorie met een schilderij?
of tog niet...