Auteur Topic: Nationale illusie ontkracht  (gelezen 26016 keer)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2010, 13:46:56 »
(...) Daarom moet je molloten en normale kijkers toch een beetje proberen te scheiden.

Daar ben ik het wel mee eens!

Molloten: altijd voorrang, geen belasting, baangarantie, 12 weken vakantie per jaar
Weet je het niet, antraciet

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2010, 13:47:51 »
Wat had je dan zelf gedaan als je werd uitgenodigd door DWDD?
Jij gaat daar toch ook niet zitten met: ik weet wie de mol is, maar ik ga het niet uitleggen, omdat ik de dan de pret voor de rest van Nederland bederf??
Beetje flauwekul natuurlijk. Ik geloofde namelijk tijdens die uitzending nog steeds de theorie van Gerard Ekdom, maar aangezien Frits de winnaar is, moet ik toch naar een andere tunnel!!
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2010, 13:48:37 »
Maar voor dit soort dingen hebben ze zo'n mooie rode knop gemaakt op je afstandsbediening toch? Als je het niet wilt weten, dan druk je die gewoon in. Probleem opgelost.
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2010, 13:49:32 »
Afgelopen jaren ben ik altijd verrast in de finale. Nooit had ik de goede mol, behalve het seizoen met Inge als mol. Toen had ik via via gehoord over de gebarenhint. Wat ik erg jammer vond om te horen. Maar mijn punt is: de meeste kijkers willen verrast worden in de finale. Alleen echte molloten willen zo snel mogelijk de mol achterhalen, voor andere mensen is de ontknoping in de finale toch wel leuker.
tl;dr

Dit is wat mij betreft helemaal niet waar. Ik wil helemaal niet zeker weten wie de mol is. Natuurlijk is het ook mijn doel om de juiste mol te vinden. Ik zoek aanknopingspunten om mij zelf te overtuigen dat iemand de mol is. Maar juist het feit dat je het niet zeker weet en dat mijn mol er elk moment uit kan vliegen maakt het leuk en spannend. Hoewel ik zeg 100% zeker te zijn over wie de mol is, is dit niet waar. Ook nu nog blijft het paranormale stemmetje van Sanne nog aanwezig in mijn achterhoofd. Dat maakt het leuk. Zekerheid niet.

Ik vindt het vorig jaar toen ik 6 foute mollen had, net zo leuk als nu.

Er moet maar blijken wat er waar is van de +, x en tien theorie. Heinz bracht het erg overtuigend, maar ik moet dan toch de tweet van de mol gelijk geven dat het niet alleen om hints gaat. Als half nederland zich puur op basis van één hint laten overtuigen zijn ze niet verstandig bezig, ondanks dat dat in dit geval waarschijnlijk goed is.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2010, 14:10:24 door Rat »

revadebe

  • Gast
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2010, 13:49:58 »
Is dit nu serieus een verwijt naar Heinz? Daar snap ik echt helemaal niets van.
Er zijn theorieen in overvloed, en één daarvan legt hij uit. Dat jij denkt dat dat een echte theorie is en daardoor jouw spanning weg is, valt hem echt niet te verwijten. Het is helemaal niet zeker dat Kim de mol is en ook niet dat deze theorie waar is. Heinz weet net zo veel als wij. Alleen als hij een insider was was het een spoiler geweest.

Ik snap dat jullie molloten het niet leuk vinden dat ik Heinz hierop aanval. Maar het is zoals ik vaker heb gezegd, ook niet alleen een verwijt naar Heinz. Al denk ik dat hij zichzelf net even wat anders had gepresenteerd, de uitzending al meer acceptabel was geweest. Maar in eerste instantie is het een fout van DWDD om Kim en Heinz tegenover elkaar te zetten.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2010, 13:50:57 »
tl;dr

Als half nederland zich puur op basis van één hint laten overtuigen zijn ze niet verstandig bezig, ondanks dat dat in dit geval waarschijnlijk goed is.

Geert Wilders...
Weet je het niet, antraciet

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2010, 13:51:49 »
Ik snap dat jullie molloten het niet leuk vinden dat ik Heinz hierop aanval. Maar het is zoals ik vaker heb gezegd, ook niet alleen een verwijt naar Heinz. Al denk ik dat hij zichzelf net even wat anders had gepresenteerd, de uitzending al meer acceptabel was geweest. Maar in eerste instantie is het een fout van DWDD om Kim en Heinz tegenover elkaar te zetten.

Rode knop, of verder zappen... De uitzending was super acceptabel


Maar ik ben nu wel nieuwsgierig hoe jij had gewild dat Heinz [of de andere persoon met theorie mol, in DWDD waar tegen je gezegd wordt scherp te moeten discusieren] zich had moeten gedragen, kom eens met voorbeelden... Wil je dan net zo'n hoogstandje als de theorien in de molmail?


« Laatst bewerkt op: 21-03-2010, 13:55:47 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #27 Gepost op: 21-03-2010, 13:52:02 »
Maar voor dit soort dingen hebben ze zo'n mooie rode knop gemaakt op je afstandsbediening toch? Als je het niet wilt weten, dan druk je die gewoon in. Probleem opgelost.
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Stelletje molloten...

revadebe

  • Gast
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2010, 13:54:54 »
tl;dr

Dit is wat mij betreft helemaal niet waar. Ik wil helemaal niet zeker weten wie de mol is. Natuurlijk is het ook mijn doel om de juiste mol te vinden. Ik zoek aanknopingspunten om mij zelf te overtuigen dat iemand de mol is. Maar juist het feit dat je het niet zekler weet en dat mijn mol er elk moment uit kan vliegen maakt het leuk en spannend. Hoewel ik zeg 100% zeker te zijn over wie de mol is, is dit niet waar. Ook nu nog blijft het paranormale stemmetje van Sanne nog aanwezig in mijn achterhoofd. Dat maakt het leuk. Zekerheid niet.

Zoals ik al zei: het is ook vooral de onzekerheid die het programma zo leuk maakt. En met de handgebarenhint van Inge was dit echt volledig ontnomen, en dit pleidooi van Heinz neigt hier ook een beetje naar. Mensen met een tunnelvisie moet je vooral in hun tunnel laten!

Maar zoals ik al vaker zei: ik heb alleen het pleidooi van de stem van Frits en 10x+ Kim gezien. Misschien was Roosmarijn ook wel heel erg overtuigend. Maar de reactie van het publiek zei me al genoeg.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #29 Gepost op: 21-03-2010, 13:56:03 »
Het zou voor het evenwicht misschien beter zijn geweest als ze dan ipv Gerard Ekdom en Roosmarijn Reijmer 2 mensen hadden neergezet die net zo goed de theoriën kennen als Heinz. Gerard wist gewoon niet veel theoriën naar Frits te geven, alleen die stem, ja, dan wordt het al snel ongeloofwaardig, maar Lau had bijvoorbeeld vast meer kunnen vertellen. En Roosmarijn kwam ook niet veel verder dan de 3=san theorie. Heinz had gewoon de meeste theoretische kennis en daarom kwam hij als beste uit de bus. Maar dat betekent niet meteen dat hij op de goede mol zit. :P
The British are not impressed.

revadebe

  • Gast
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #30 Gepost op: 21-03-2010, 13:56:45 »
Rode knop, of verder zappen... De uitzending was super acceptabel


Maar ik ben nu wel nieuwsgierig hoe jij had gewild dat Heinz [of ander persoon met theorie voor Kim als mol, in DWDD waar tegen je gezegd wordt scherp te moeten discusieren] zich had moeten gedragen, kom eens met voorbeelden
Gewoon verschillende korte theorien presenteren, en niet zo'n grote overkoepelende.
Dus theorietjes als Kennis Is Macht.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #31 Gepost op: 21-03-2010, 13:57:33 »
Gewoon verschillende korte theorien presenteren, en niet zo'n grote overkoepelende.
Dus theorietjes als Kennis Is Macht.

Nee dat heeft toegevoegde waarde zo voor de finale... En dat gaat Heinz ook echt verkondigen...  ::ohno:: ::ohno::

Nogmaals revadebe, druk volgende x op de rode knop. En een tip voor volgend jaar, kijk alleen naar WIDM en hou de rest buiten beschouwing om zo niet uit jouw koker te geraken! Want de hele wereld kan niet rekening houden met jou, jij wel met de hele wereld...
Weet je het niet, antraciet

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #32 Gepost op: 21-03-2010, 13:57:42 »
Het zou voor het evenwicht misschien beter zijn geweest als ze dan ipv Gerard Ekdom en Roosmarijn Reijmer 2 mensen hadden neergezet die net zo goed de theoriën kennen als Heinz. Gerard wist gewoon niet veel theoriën naar Frits te geven, alleen die stem, ja, dan wordt het al snel ongeloofwaardig, maar Lau had bijvoorbeeld vast meer kunnen vertellen. En Roosmarijn kwam ook niet veel verder dan de 3=san theorie. Heinz had gewoon de meeste theoretische kennis en daarom kwam hij als beste uit de bus. Maar dat betekent niet meteen dat hij op de goede mol zit. :P

Tja, Heinz had mij ook nog voorgedragen als Frits-verdediger, maar het mocht niet zo zijn. ;) Overigens heb ik Gerard nog een heleboel theorieen uitgelegd, hij wist er namelijk maar één en dat was die voice-over ::rofl::

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #33 Gepost op: 21-03-2010, 13:57:49 »
Zoals ik al zei: het is ook vooral de onzekerheid die het programma zo leuk maakt. En met de handgebarenhint van Inge was dit echt volledig ontnomen, en dit pleidooi van Heinz neigt hier ook een beetje naar. Mensen met een tunnelvisie moet je vooral in hun tunnel laten!

Maar zoals ik al vaker zei: ik heb alleen het pleidooi van de stem van Frits en 10x+ Kim gezien. Misschien was Roosmarijn ook wel heel erg overtuigend. Maar de reactie van het publiek zei me al genoeg.

Weet je wat, kijk eerst maar eens naar uitzendinggemist, spreken we dan verder.
Stelletje molloten...

revadebe

  • Gast
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #34 Gepost op: 21-03-2010, 13:57:56 »
Het zou voor het evenwicht misschien beter zijn geweest als ze dan ipv Gerard Ekdom en Roosmarijn Reijmer 2 mensen hadden neergezet die net zo goed de theoriën kennen als Heinz. Gerard wist gewoon niet veel theoriën naar Frits te geven, alleen die stem, ja, dan wordt het al snel ongeloofwaardig, maar Lau had bijvoorbeeld vast meer kunnen vertellen. En Roosmarijn kwam ook niet veel verder dan de 3=san theorie. Heinz had gewoon de meeste theoretische kennis en daarom kwam hij als beste uit de bus. Maar dat betekent niet meteen dat hij op de goede mol zit. :P
Ja precies, of Heinz had zich iets meer in moeten houden (wat veelgevraagd is van een molloot), of hij had meer weerstand moeten krijgen van zijn opponenten.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #35 Gepost op: 21-03-2010, 13:58:59 »
::rofl:: Deze hele discussie kán niet waar zijn.... volgens mij is revadebe aan het mollen op dit forum... hahaha...

Ieder weldenkend mens weet dat niemand de finale kan verpesten omdat niemand voorkennis heeft... iedereen hier weet ook dat er meerdere hint-theorieen zijn voor meerdere kandidaten... en je NOOIT van te voren weet of het klopt wat je zegt... (zo ook Heinz weet dit niet 100%)

Bovendien ben je altijd verrast in de finale: 1. Verrek... is Sanne dan toch de mol?!? 2. Verrek, die Heinz had het gewoon bij het goede eind.... en de tien-theorie bestaat niet eens ::) 3. Verrek, Kim is de mol én de theorie hier klopte... wauw, wat een verrassing...


Maar goed, al met al, Goede grap dit topic hoor Revadebe.... ik heb in ieder geval gelachen... ::rofl::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

revadebe

  • Gast
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #36 Gepost op: 21-03-2010, 13:59:11 »
Tja, Heinz had mij ook nog voorgedragen als Frits-verdediger, maar het mocht niet zo zijn. ;) Overigens heb ik Gerard nog een heleboel theorieen uitgelegd, hij wist er namelijk maar één en dat was die voice-over ::rofl::

Ze hadden jou best wel mogelijk uitnodigen voor Frits. :P Beter dan Gerard inderdaad.

revadebe

  • Gast
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #37 Gepost op: 21-03-2010, 14:00:27 »
Goede grap dit topic hoor Revadebe.... ik heb in ieder geval gelachen..

Misschien wil Kim wel gewoon wraak nemen op Heinz, en gebruikt ze hiervoor mijn account ;)

Maar serieus: ik heb denk ik gewoon een trauma eraan overgehouden dat de 100%-duidelijke-hand-gebaren-theorie-van-Inge mij voor de finale al bereikte, en ben ik sindsdien argwanend tegenover elke molontmaskeraar die publiekelijk zijn verhaal doet.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2010, 14:03:15 door revadebe »

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #38 Gepost op: 21-03-2010, 14:01:20 »
Ik weet het, de widm.nl site is niet helemaal representatief voor heel Nederland. Maar op de .nl site staat nog steeds Sanne met kop en schouders als molverdachte bovenaan... Dus blijkbaar zijn er een hoop mensen die zich niet in hun 'onschuld' aangetast voelen. Daarnaast zit het algemene publiek ook vaak vast in een tunnel waardoor de Sanne-tunnel nu nog net zo gevuld zit als voor DWDD (denk ik).

Er zijn regelmatig verschillende theorieën te vinden in de kranten, tijdschriften, gidsen, tv-programma's, radio programma's etc. DWDD is daar geen uitzondering in en heeft denk ik voornamelijk zekerheid gebracht voor mensen die sowieso al op Kim zaten...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nationale illusie ontkracht
« Reactie #39 Gepost op: 21-03-2010, 14:01:49 »
[...]de hele wereld kan niet rekening houden met jou, jij wel met de hele wereld...

vooral als de hele wereld doordraait...

Misschien wil Kim wel gewoon wraak nemen op Heinz, en gebruikt ze hiervoor mijn account ;)

Haha, wie weet... dat zou dan wel de mooiste verrassing zijn dit jaar :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"