Auteur Topic: Organiseer Wie Is De Mol weekend  (gelezen 6302 keer)

Offline cornem

  • Forumlid
Organiseer Wie Is De Mol weekend
« Gepost op: 20-04-2010, 21:33:25 »
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum en zit met een probleempje. Ik heb samen met nog een aantal mensen een weekend georganiseerd met als thema 'Wie Is De Mol'. Nu zijn we al een heel eind, alleen moet ik nog een klein WIDM-spel organiseren. Het mag ongeveer 2 uur duren en moet niet teveel werk zijn. We hebben best veel tot onze beschikking een bos, kampgebouw, portofoons, etc. Het moet iets zijn waarbij ze bijv. in 2 groepen iets voor elkaar moeten krijgen d.m.v. communicatie.

Hebben jullie ideëen?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Organiseer Wie Is De Mol weekend
« Reactie #1 Gepost op: 20-04-2010, 21:46:01 »
ik denk dat dit meer thuishoort in de widm subboard,

maar ik heb op dit moment geen inspiratie voor opdrachten

maar aan je middelen te zien kan je bijvoorbeeld bepaalde objecten begraven in het bos, de deelnemers zijn verdeeld in groepjes van 2 elk groepje moet een bepaald object vinden en krijgen bepaalde coordinaten mee.

Elk groepje krijgt een raadsel mee, antwoorden ze het goed krijgen ze te horen van welk object ze de coordinaten hebben meegekregen, raden ze het fout krijgen ze een verkeerd object te horen. Elk groepje moet dit doen. Via de portofoons moeten ze de coordinaten van de objecten doorgeven aan elkaar, zodat elk groepje de coordinaten krijgt van hun object, maar als bepaalde groepjes een verkeerde oplossing hebben gevonden krijg je dus 2 coordinaten voor één object, dan moeten ze gokken welke vraag ze denken goed te hebben geantwoord en welke fout
Lukt het dat elk groepje hun object weet te vinden slaagt de proef, anders niet

o ja, de groepjes mogen elkaar alleen via de portofoon spreken, ze mogen niet samen gaan lopen


Ik hoop dat je iets aan mijn idee hebt, snap je er niet helemaal iets van, kan je me altijd om verduidelijking vragen, ik ben nogal slecht in uitleggen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline cornem

  • Forumlid
Re: Organiseer Wie Is De Mol weekend
« Reactie #2 Gepost op: 21-04-2010, 09:32:43 »
Ik denk dat ik daar wel wat mee kan ja!! Alleen...coordinaten?? Moet ik ze dan een kaart meegeven met daarop een raster met aan de ene kant A, B, C, etc en andere kant 1, 2, 3, etc of zoiets?

Iemand nog andere spetterende ideëen? Ik zit ook nog met de puntentelling. We kunnen niemand naar huis sturen, dus heb ik het volgende op internet gevonden:

- Aan het einde van iedere dag maken de kandidaten een test
- Iedere goed beantwoorde vraag levert 2 punten op
- Degene die aan het einde (als iedereen de test gedaan heeft) het minst aantal vragen goed beantwoord heeft word 5 punten afgetrokken.
- Degene die aan het einde van het weekend de meeste punten overhoud en dus weet wie de Mol is, heeft gewonnen.
- Tussendoor worden geen puntenstanden bekend gemaakt.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Organiseer Wie Is De Mol weekend
« Reactie #3 Gepost op: 21-04-2010, 14:57:31 »
Ik denk dat ik daar wel wat mee kan ja!! Alleen...coordinaten?? Moet ik ze dan een kaart meegeven met daarop een raster met aan de ene kant A, B, C, etc en andere kant 1, 2, 3, etc of zoiets?

je kan idd het gebied verdelen in vakken, maar je kan ook stappen meten, dus vanaf boom x 30 meter noordwaards (als je een kompas hebt)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Organiseer Wie Is De Mol weekend
« Reactie #4 Gepost op: 21-04-2010, 16:48:20 »
In plaats van een kompas meet te geven, kun je hun ook een blaadje meegeven waarop staat hoe je met je horloge kompas kunt lezen. (dit kan namelijk!)

60% kans op mislukking,
Maar dit maakt het juist nog WIDM-olliger.
Stelletje molloten...