Auteur Topic: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft  (gelezen 46276 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #40 Gepost op: 13-06-2010, 19:54:34 »
Voor de niet-aanwezige molloten die het wel leuk vinden om te speuren hier een korte samenvatting.


Intro
Op station Delft hangen verdachte wanted-posters, met afbeeldingen van een mol en het mollootlogo. Hoe vroeg was de mol op het station?

Wilhelminapark
Karel (Tsubasa) en Pieter Jan (Laura) leggen in het park het spel uit. De groep wordt in twee teams verdeeld. In elk team zit een mol, die in het geheim opereert voor het andere team. In het spel verdien je appels of je verliest ze juist. Heb je aan het eind de goede mol? Dan verdien je veel extra appels. Maar: er is nog geen mol! Ter plekke wordt de mol via lootjes getrokken. Trek je een briefje met 'molloot', dan ben je kandidaat. Maar trek je het briefje 'mol', dan ben je de mol!
Is een opdracht te ingewikkeld, dan kun je een hint kopen. Als je dit doet krijg je een vraag. Beantwoord je de vraag goed, dan krijg je een aanwijzing. Beantwoord je hem fout, dan kost dat je een appel. Het team met de meeste appels wint. En noem je Karel of Pieter Jan per ongeluk anders? Dan lever je een appel in!

Team 1
Arco, Elise, Jos en Rickje20

Team 2
Christien, Heinz, Dennis en Vera

Opdracht één

De kandidaten krijgen de eerste opdracht in een envelop. Vind de grafkelders van de Oranjes. De kandidaten komen aan bij de Oude Kerk, maar de Oranjes liggen begraven in de Nieuwe Kerk! Pieter Jan wacht hen op.

Opdracht twee
Meet de oppervlakte van de markt en schat de hoogte van de toren. De teams hebben beiden hun eigen tactiek en vliegen weg. De mol van team 1 neemt hier zijn kans waar en stookt flink. De helft van team 2 besluit een hint te kopen, terwijl de andere helft er niet is. Ze beantwoorden de vraag goed en krijgen een hint: een geodriehoek, een rietje en een stukje touw. Maar dat wordt hen niet in dank afgenomen, want de andere twee hadden de oplossing al. Beide teams hebben uiteindelijk een deel van de vraag goed en daarom komt er een schiftingsvraag. Team 1 zit het dichtst in de buurt en verdient een appel.

Opdracht drie
Tel de treden van de toren! Het zijn er 356, maar dat weten de kandidaten dan nog niet. Maar de organisapresentatoren maken het ze natuurlijk niet te makkelijk.
Op de weg naar boven roepen Karel en Pieter Jan volstrekt nutteloze informatie om hen af te leiden van het tellen.
"DE MOLLOOT HYVES TELT 240 LEDEN!"
"JOS STOND IN FEBRUARI 2010 IN DE TELEGRAAF!"
"GEORGE IS DE DERDE MAAR OOK DE ZESDE MOL!"
"PIETER JAN HEEFT TWEE KINDEREN!"

Boven op de toren hebben we een prachtig uitzicht over Delft en kan er geluncht worden.
Op weg naar beneden vliegen de nutteloze feitjes de kandidaten weer om de oren. Heinz: "Niet op letten, dat doet ze alleen maar om ons af te leiden!". Maar Rickje20 gelooft er niet in en schrijft alles tot in detail mee. Geen van beide teams noemt uiteindelijk het juiste aantal treden.

De mollen krijgen een sms
Hoe reageer jij als je je telefoon voelt trillen? Voor de mollen is het te hopen dat zij hun gezicht in de plooi kunnen houden, want Pieter Jan verstuurt hen een sms, waar iedereen bij is. Hoor je ergens iets trillen? Hoe reageert jouw molverdachte? Spanning ten top.

Opdracht vier
De Fallin' in love-proof. Ga met tien nationaliteiten op de foto en schrijf fonetisch 'ik hou van jou' op in diens taal. Team 1 begint goed en heeft binnen notime al vier nationaliteiten te pakken. Als ze klaar zijn spoeden ze zich naar de Evangelische boekwinkel waar Pieter Jan en Karel hen opwacht. Maar daar blijkt dat de mol heeft zitten saboteren. Algauw vinden ze een Thaise en is hun opdracht alsnog geslaagd.
Team 2 laat op zich wachten en arriveert pas een kwartier later.

Extra opdracht
Gedurende de dag kunnen de teams een extra opdracht aanvragen. Hier kan een appel mee verdiend worden. Ze moeten wel een consensus bereiken, beide teams moeten de opdracht willen doen. De extra opdracht luidt: zing een mooi lied voor de presentatoren waarbij het refrein over Wie is de Mol gaat. Beide teams gaan direct aan de slag. Maar team 1 blijkt weinig muzikaal en geeft het op. Team 1 is niet erg origineel en komt met een oud liedje over mollen. Maar hiermee verdienen ze wel een appel.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #41 Gepost op: 13-06-2010, 19:55:40 »
Hier mijn 9 foto's, inclusief kont van het varken:
http://picasaweb.google.nl/118224653374131819677/WIDMDelft#
« Laatst bewerkt op: 13-06-2010, 19:58:16 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #42 Gepost op: 13-06-2010, 19:56:05 »
Opdracht vijf
Beide teams krijgen een aantal zeer pittige raadsels. De uitkomst verwijst naar een Bijbeltekst: Nehemia 3:29. En waar verzamelden we ook alweer? Bij de Evangelische Boekwinkel! Een van de mollen probeert de kandidaten nog richting de kerk te sturen, die zeer uit de richting is, maar de kandidaten zijn oplettend en bestormen de Evangelische boekwinkel om een Bijbel in te kijken. De Bijbeltekst luidt:

29 Verderop repareerde Sadok, de zoon van Immer, de muur tegenover zijn huis, en naast hem werkte Semaja, de zoon van Sechanja en de bewaker van de Oostpoort.

De locatie die de kandidaten zoeken is de Oostpoort. Ze zijn zo snel dat Pieter Jan nog later arriveert dan zij.

Extra opdracht
Van presenteren krijg je dorst! Dat beseffen Karel en Pieter Jan zich maar al te goed. Maar door een flesje cola voor ze te regelen, kunnen de teams een extra appel verdienen. Ze stuiven weg en team 2 is als eerste terug met de flesjes cola.

Opdracht zes
Het is tijd voor een zenuwslopende quiz met vragen over Wie is de Mol én over Delft. Gedurende de dag hebben de kandidaten namelijk veel informatie over Delft te verstouwen gekregen. Elke opdracht werd ingeleid door historische informatie over Delft. Maar hebben ze het uit hun hoofd geleerd of onthouden?
De kennis over Delft blijkt zeer gering. Rickje20 beantwoord een vraag goed, maar Heinz loopt flink te mollen. Bij de vraag om de tien mollen te noemen eindigt hij met Arjen. Flinke tunnelvisie of bewuste molactie? De finalevraag luidt: in hoeveel landen zijn er opnames gemaakt voor de Nederlandse series? Het is een strikvraag, en met enig gokwerk heeft team 2 de vraag goed.

Extra opdracht
Griekenland zit in de problemen. De euro is bijna niets meer waard. Maar zou er nog een euromunt te vinden zijn? Aan de kandidaten om dat uit te zoeken. Het team dat als eerste terugkomt met een euromunt verdient een appel. En dat duurt lang! De munt blijkt schaars, maar mensen zijn gewillig om mee te zoeken. Portomonnees en kassalades worden opengetrokken en team 1 komt als eerste terug met de felbegeerde munt.

Opdracht zeven
De kandidaten staan aan de linkerkant van de Oostpoort en zien niet wat er aan de andere kant te zien is. En toch willen Karel en Pieter Jan weten hoeveel raampjes er aan de andere kant van de poort zitten! Zoek dat maar eens uit. Team 2 is erg lui en doet geen moeite om erachter te komen. De mol lacht in z'n vuistje. Team 1 is wel fanatiek en houdt een voorbijganger aan en vraagt hem om te kijken hoeveel raampjes er aan de andere kant zitten. Maar er blijkt een ernstige miscommunicatie te ontstaan, want de jongen snapt er geen mol van. Hij fietst twintig meter bij de poort vandaan, telt de raampjes, komt weer terug, overlegt met team 1, kijkt weer, overlegt weer, kijkt eens heel verbaasd, doet weer een poging tot tellen en komt uiteindelijk tot de conclusie dat de andere kant van de poort zeven raampjes telt. Het zijn er echter achttien! Deze voorbijganger was overduidelijk aan het mollen.

De finale
De opdracht is simpel: maak een groepsfoto waar de mol niet opstaat. Team 2 maakt eerst vier foto's, in alle varianten, en bepaalt dan via briefjes wie er niet op mag staan. Op de briefjes zetten zij hun top drie van wie ze denken dat de mol is. Team 1 pakt het anders aan. Zij laten elk hun briefje zien, van de loting van die ochtend. Arco: molloot. Elise: molloot. Jos: molloot. En dan Rickje20. Maar hij is zijn briefje kwijt! Hij beweert écht de mol niet te zijn maar kan dit niet hardmaken. De groep wantrouwt hem. Er ontstaat een flinke discussie, met verwijten over en weer. Ze lopen compleet vast. Uiteindelijk gaan ook zij over op het systeem van team 2. Rickje20 wordt het meest verdacht en mag niet op de foto.

De ontknoping
Dan laten de teams hun foto zien. Team 1 heeft Rickje20 niet op de foto staan, en team 2 heeft gekozen voor Dennis als mol. Maar hebben ze de juiste mol gekozen?
Beide teams staan op een rij. Het was een lange dag. Er is veel gebeurd en veel gemold. Maar wie is... de Mol?

Geheime hints
Natuurlijk zitten er geheime hints in het spel. Maar welke, dat verklappen we voorlopig nog niet. Maar misschien vindt je in de foto's al molacties. Speurze!





Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #43 Gepost op: 13-06-2010, 20:07:57 »
Leuk hoor!

Ik heb geen idee, maar het klinkt als een leuke dag!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #44 Gepost op: 13-06-2010, 20:48:50 »
ik was idd mijn papiertje kwijt....hij zat toch egt in mijn broekzak 's morgens  :-X
ook zo benieuwd welke groep er nu gewonnen heeft?? Ik ook  ;D
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #45 Gepost op: 13-06-2010, 21:00:01 »
ook zo benieuwd welke groep er nu gewonnen heeft?? Ik ook  ;D
wat een mollen zin. ::)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #46 Gepost op: 13-06-2010, 21:46:31 »
Voor wie meer aanwijzingen wil over wie de Mol van team 2 was; klik hier om twee pagina's met (nuttige?) aantekeningen uit mijn molboekje te bekijken. :P

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #47 Gepost op: 13-06-2010, 21:56:26 »
haha, leuke aantekeningen. Vooral als je zelf heel goed weet waar het over gaat ::rofl::

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #48 Gepost op: 13-06-2010, 22:35:18 »
Wow, het zit echt goed in elkaar zeg. Complimenten PJ en Karel! (straks moet ik een appel inleveren)
Ik heb nog eens gekeken naar de foto's en ik zie dat Elise probeert van veel foto met de buitenlanders af te vallen. Ik switch van Jos naar Elise.
En je molbriefje kwijtraken kan natuurlijk ook niet, Rickje20. Hmm, zat ook in hetzelfde team... Dan switch ik door naar Rickje (zo klein was hij trouwens niet).
Het andere team vind ik lastiger. De aantekeningen van Heinz zijn slecht te lezen.. Verdacht. Vera neemt de leiding, ook zeer verdacht. Heinz loopt te mollen, had niet anders verwacht. Dennis gaat erin mee.. Maar ja, de oude of de nieuwe kerk vind ik ook een logische fout. Ik ga voor vera.
Wanneer wordt de uitslag bekend gemaakt?
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #49 Gepost op: 13-06-2010, 23:07:22 »
Ik kon met verschillende opdrachten de anderen niet bijbenen. Maar speelde ik dat?


Aan jullie de eer om dat te raden. Wie me de hele dag heeft meegemaakt, weet het antwoord.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #50 Gepost op: 13-06-2010, 23:43:33 »
och, in het team van Arco, Jos, Elise en Rick (ik dus) was op iedereen wat aan te merken op een gegeven moment leek het wel...
het was een zooitje af en toe....en wie dan toch de mol was binnen de groep???
Ik las al dat er iemand erg aant switchen was over wie de mol in onze groep was en uiteindelijk op mij terecht kwam...net zoal de groep zelf ook dacht overigens
Terecht of niet?? You'll see soon....
Speur rustig verder ondertussen zou ik zeggen ;)
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #51 Gepost op: 14-06-2010, 14:05:53 »
Dacht toch echt dat met 50 procent verkleinen betekende dat je met 160 Kb op 80 uit kwam. Kennelijk niet.

Op de achtergrond rechts is Den Haag te zien.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #52 Gepost op: 14-06-2010, 14:07:22 »
Dit is het oude stadhuis, in de diepte

Offline SanneW

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #53 Gepost op: 14-06-2010, 18:47:39 »
Ik weet niet of jullie het nog weten, maar de groep van Arco weet wel dat ze met een opdracht mensen moesten hebben met I love You in verschillende talen.
De laatste was uit Thailand.

Ze vroeg later aan mij of ik haar die foto wilde sturen met haar erop en de rest. Heb ik natuurlijk gedaan en heb vandaag bericht gehad en iets nieuws om te leren ;)

Hello sanne
thanks for nice foto and new friend,<yong friend>ha ha ha nice to meet you..
welcome to thailand..khob khun kha..<thank you>
xxtake care..jub jub

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #54 Gepost op: 14-06-2010, 19:01:11 »
Ik weet niet of jullie het nog weten, maar de groep van Arco weet wel dat ze met een opdracht mensen moesten hebben met I love You in verschillende talen.
De laatste was uit Thailand.

Ze vroeg later aan mij of ik haar die foto wilde sturen met haar erop en de rest. Heb ik natuurlijk gedaan en heb vandaag bericht gehad en iets nieuws om te leren ;)

Hello sanne
thanks for nice foto and new friend,<yong friend>ha ha ha nice to meet you..
welcome to thailand..khob khun kha..<thank you>
xxtake care..jub jub

Wat lief!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #55 Gepost op: 14-06-2010, 19:01:28 »
Hahaha, dat is leuk. Zo komen er nog eens vriendschappen tot stand. Ze had eerst niet helemaal begrepen dat serie 7 in Thailand was opgenomen, maar later wel.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #56 Gepost op: 14-06-2010, 19:05:05 »
Hahaha, ja dat met die Thaise dame daar scheidden de hardcore molfans zich wel van de newbies. Ik zag 4 man heel erg hun best doen om khob khun kha uit te spreken, terwijl andere mensen meteen moesten denken aan Menno Bentveld bij de tempel met de blauwe mannetjes. :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #57 Gepost op: 14-06-2010, 19:37:25 »
wat leuk!! haha
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #58 Gepost op: 14-06-2010, 19:41:11 »
Hahaha, ja dat met die Thaise dame daar scheidden de hardcore molfans zich wel van de newbies. Ik zag 4 man heel erg hun best doen om khob khun kha uit te spreken, terwijl andere mensen meteen moesten denken aan Menno Bentveld bij de tempel met de blauwe mannetjes. :)

Toen ze Dankjewel zei wist ik idd direct van heey dat heb ik vaker gehoord en wist ook direct waar....kon er wel om lachen dat er een paar kandidaten waren die het tig x probeerden te zeggen waarop ik  het 1 x probeerde en goed zei en complimentjes kreeg van de Thaise dame.....Listen to your friend :P
Wel een aardige vrouw en leuk dat ze de foto wilde hebben...
Heb je goed gedaan Sanne!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #59 Gepost op: 14-06-2010, 20:13:10 »
Ze had eerst niet helemaal begrepen dat serie 7 in Thailand was opgenomen, maar later wel.

Met jouw Engels kan ik dat best begrijpen ja.. ::) ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...