Auteur Topic: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft  (gelezen 46274 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #60 Gepost op: 14-06-2010, 20:14:41 »
Met jouw Engels kan ik dat best begrijpen ja.. ::) ;D

Woar heb oe 't nu over jonk!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #61 Gepost op: 14-06-2010, 20:18:28 »
Dat is Oost-Twents, zoiets als ''Kiek uut Gerrit, BOOOOM''

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #62 Gepost op: 14-06-2010, 20:20:00 »
Met jouw Engels kan ik dat best begrijpen ja.. ::) ;D
Ik spreek vloeibaar thailands.......

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #63 Gepost op: 14-06-2010, 22:30:00 »
ja dat klopt jos..... de hele dag door sprak je met alles en iedereen die er niet bij hoorde vloeiende thailands  :P
we moesten je steeds weer ergens vandaan plukken omdat je daar weer aan de klets was geraakt haha...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #64 Gepost op: 14-06-2010, 22:32:00 »
ja dat klopt jos..... de hele dag door sprak je met alles en iedereen die er niet bij hoorde vloeiende thailands  :P
we moesten je steeds weer ergens vandaan plukken omdat je daar weer aan de klets was geraakt haha...

Haha, ik zie het helemaal voor me. En dan toch nog steeds als eerste team arriveren.. Knap! ::rofl::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #65 Gepost op: 14-06-2010, 22:46:46 »
Nou ik eraan denk, Rick had in de trein naar Delft ook nog behoorlijk sjans, ze hielden niet op met kletsen... (heb je haar telefoonummer? :P)
Tell me what your telescope says

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #66 Gepost op: 14-06-2010, 22:52:58 »
ik en sjans? haha dat meisje was een spaanse en studeerde in NL....en ik was het niet die met haar begon te kletsen....dat was de conducteur die langs liep en over het boek begon dat ze las en daarna over voetbal....en ja dan kan ik ook meekletsen!
en als ik een telefoon nr zou willen hebben van een dame dan was dat wel van 1 van de serveersters die we tegen kwamen in de Falling in love opdracht :P
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #67 Gepost op: 14-06-2010, 23:01:40 »
Nou doe je best zou ik zeggen :P
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #68 Gepost op: 14-06-2010, 23:08:04 »
ik en sjans? haha dat meisje was een spaanse en studeerde in NL....en ik was het niet die met haar begon te kletsen....dat was de conducteur die langs liep en over het boek begon dat ze las en daarna over voetbal....en ja dan kan ik ook meekletsen!
en als ik een telefoon nr zou willen hebben van een dame dan was dat wel van 1 van de serveersters die we tegen kwamen in de Falling in love opdracht :P

Misschien moet je eens een broodje zalm met haar gaan eten!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #69 Gepost op: 14-06-2010, 23:09:41 »
ja dat klopt jos..... de hele dag door sprak je met alles en iedereen die er niet bij hoorde vloeiende thailands  :P
we moesten je steeds weer ergens vandaan plukken omdat je daar weer aan de klets was geraakt haha...
een mol moet toch WAT, he?

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #70 Gepost op: 15-06-2010, 00:48:15 »
Dat broodje zalm bij De Engel is een goed idee...
En ik de mol??? nee joh....of toch??? ik heb schijnbaar hier op t forum ook al de schijn tegen las ik....
tsja....we zullen gauw genoeg weten denk ik hoe het afgelopen is zaterdag jl.
maar tot die tijd.....lekker blijven speuren ;)
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #71 Gepost op: 15-06-2010, 10:15:47 »
Ik zal nog wat extra info geven over hoe mijn team (vveerraak, Vieffan, dech2410 en ik) de opdrachten speelde. ::vergroot::



Nog voor opdracht 1: Dennis heeft geen molshirt aan (wel bij zich) en pas onder wat druk van ons doet hij het toch aan (mopperend dat het warm is) en Vera gooit haar mollootje (molbriefje) weg en beheert de pot (appels).

Citaat
Opdracht één
De kandidaten krijgen de eerste opdracht in een envelop. Vind de grafkelders van de Oranjes. De kandidaten komen aan bij de Oude Kerk, maar de Oranjes liggen begraven in de Nieuwe Kerk! Pieter Jan wacht hen op.

We komen uiteindelijk allemaal keurig bij de Nieuwe Kerk aan, eerder dan team 1. Bij het startpunt in een park kiezen wij al een snellere uitgang (goede actie van mij) waardoor we meteen een kleine voorsprong hebben. Vera loopt vervolgens het meest voorop en met z'n allen rennen/lopen we de goede kant uit. Ik zaai nog wat twijfel over de oude/nieuwe kerk en Dennis gaat even in mijn fout mee, maar toch lopen we naar de goede kerk waar we Laura (PJ) al voor zien staan wachten. Een minuut of vijf later arriveert team 1.

Citaat
Opdracht twee
Meet de oppervlakte van de markt en schat de hoogte van de toren. De teams hebben beiden hun eigen tactiek en vliegen weg. De helft van team 2 besluit een hint te kopen, terwijl de andere helft er niet is. Ze beantwoorden de vraag goed en krijgen een hint: een geodriehoek, een rietje en een stukje touw. Maar dat wordt hen niet in dank afgenomen, want de andere twee hadden de oplossing al. Beide teams hebben uiteindelijk een deel van de vraag goed en daarom komt er een schiftingsvraag. Team 1 zit het dichtst in de buurt en verdient een appel.

Vera weet een manier om de hoogte van de kerktoren te meten. Met een potlood en het tellen van stappen, maar dat lukt niet omdat er niet genoeg ruimte rond de kerk is om op de juiste afstand te gaan staan. We besluiten ons in twee duo's te splitsen. Dennis en Vera meten de oppervlakte van het plein en maken een fout. Christien en ik besluiten om vals te spelen met de hoogte van de kerktoren en vragen in het winkeltje in de kerk naar de hoogte: 108,75 meter krijgen we te horen. We twijfelen of we dit antwoord wel moeten doorgeven omdat het risico zou kunnen zijn dat we gediskwalificeerd worden. We besluiten daarom om 109 meter door te geven (Dennis was zelfs erg voor 110, zie mijn aantekeningen) maar als ik de resultaten aan Joost (Karel) doorgeef kijk ik verkeerd in mijn boekje en zeg ik per ongeluk toch 108,75 waarmee we dichter bij de juiste hoogte zitten (108,65) dan team 1 dat 109 meter doorgeeft.

Citaat
Opdracht drie
Tel de treden van de toren! Het zijn er 356, maar dat weten de kandidaten dan nog niet. Maar de organisapresentatoren maken het ze natuurlijk niet te makkelijk.
Op de weg naar boven roepen Karel en Pieter Jan volstrekt nutteloze informatie om hen af te leiden van het tellen.

Het eerste gedeelte omhoog zijn we allemaal nog apart geconcentreerd aan het tellen en zitten de getallen als we die vergelijken dicht bij elkaar. Daarna gaat het mis. Ik raak volledig de tel kwijt nadat ik Dennis mijn molboekje heb gegeven (waarin ik eerst de treden turfde) omdat hij per se de feitjes op wil schrijven die Joost en Laura roepen. Ook Dennis telt dan niet meer. De getallen van Christien en Vera liggen zo'n 20 treden uit elkaar. We kiezen Vera's aantal treden en dat hadden we precies niet moeten doen, het waren er zo'n 20 teveel..

Citaat
Opdracht vier
De Fallin' in love-proof. Ga met tien nationaliteiten op de foto en schrijf fonetisch 'ik hou van jou' op in diens taal. Team 1 begint goed en heeft binnen notime al vier nationaliteiten te pakken. (..) Team 2 laat op zich wachten en arriveert pas een kwartier later.

Hier ging alles op zich goed, maar wel met een slakkengangetje. Dennis nam bij deze opdracht het voortouw. Om toch wat op te schieten besluiten we vals te spelen en een paar Nederlanders een andere nationaliteit aan te meten.

Citaat
Extra opdracht
De extra opdracht luidt: zing een mooi lied voor de presentatoren waarbij het refrein over Wie is de Mol gaat. Beide teams gaan direct aan de slag. Maar team 1 blijkt weinig muzikaal en geeft het op. Team 2 is niet erg origineel en komt met een oud liedje over mollen. Maar hiermee verdienen ze wel een appel.

We staan flink achter en moeten deze extra opdracht winnen! We denken eerst aan liedjes uit de Giel WIDM top 10 zoals "Suspicious Minds" van Elvis Presley maar vinden dat te lastig om te zingen. Vera komt met een kinderliedje over een molletje en met behulp van het internet dat Dennis op zijn telefoon heeft vinden we de tekst. Zonder allemaal de melodie te kennen zingen we het en halen we de opdracht binnen. Vera verbaast iedereen met haar prachtig zuivere zang. Hopelijk staat dat op film.
« Laatst bewerkt op: 16-06-2010, 12:41:51 door Heinz »

Offline SanneW

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #72 Gepost op: 15-06-2010, 14:48:23 »
Over de film gesproken, wanneer mag die gepubliceerd worden?  ::hypocriet::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #73 Gepost op: 15-06-2010, 14:57:04 »
Nu?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #74 Gepost op: 15-06-2010, 15:36:14 »
Over de film gesproken, wanneer mag die gepubliceerd worden?  ::hypocriet::

Is ie al klaar? Leuk! ::ok:: Post ik eerst nog ff deel 2 van mijn verslagje:

Citaat
Opdracht vijf
Beide teams krijgen een aantal zeer pittige raadsels. De uitkomst verwijst naar een Bijbeltekst: Nehemia 3:29. En waar verzamelden we ook alweer? Bij de Evangelische Boekwinkel! Een van de mollen probeert de kandidaten nog richting de kerk te sturen, die zeer uit de richting is, maar de kandidaten zijn oplettend en bestormen de Evangelische boekwinkel om een Bijbel in te kijken.

Christien en Vera lossen de meeste raadsels op, Dennis verbetert Vera bij een een van de sommen. We vinden net later dan het andere team uit dat we de Bijbel moeten hebben. Daarbij besluiten Dennis en ik ook nog om een hint te vragen (wat achteraf niet nodig bleek). Om die hint te krijgen moeten we de vraag beantwoorden in welke buitenlandse molreeks een Nederlander meespeelde. Dennis denkt Belgie, ik twijfel tussen Amerika en Polen. Christien weet het antwoord: Amerika. Zo hoeven we gelukkig geen appel in te leveren. Maar als we het boekwinkeltje uitlopen op weg naar de Oostpoort waar we te laat arriveren, zegt Dennis per ongeluk Joost tegen Karel waardoor we toch een appel verliezen.

Citaat
Extra opdracht
Van presenteren krijg je dorst! Dat beseffen Karel en Pieter Jan zich maar al te goed. Maar door een flesje cola voor ze te regelen, kunnen de teams een extra appel verdienen. Ze stuiven weg en team 2 is als eerste terug met de flesjes cola.

Deze opdracht komt op snelheid aan en we besluiten om er als gekken vandoor te gaan, we hebben weer wat in te halen. Dennis en ik splitsen van Christien en Vera en we vinden als eersten een C1000 waar we de colaflesjes kopen. Wanneer we naar buiten lopen blijkt ook team 1 net afgerekend te hebben. We doen alsof we de opdracht verkeerd begrepen hebben en zwaaien met de waterflesjes die we voor onszelf gekocht hebben. Misschien dat het andere team dan wat rustiger aan doet, denkend dat wij toch fout zitten. We arriveren als eersten en winnen deze opdracht.

Citaat
Opdracht zes
Het is tijd voor een zenuwslopende quiz met vragen over Wie is de Mol én over Delft.


We geven allemaal zowel goede als foute antwoorden op onze vragen. Arjen als tiende Mol noemen was een grote blunder van mij. We winnen met een goed antwoord verschil van team 1.

Citaat
Extra opdracht
Griekenland zit in de problemen. De euro is bijna niets meer waard. Maar zou er nog een euromunt te vinden zijn? Aan de kandidaten om dat uit te zoeken. Het team dat als eerste terugkomt met een euromunt verdient een appel. En dat duurt lang! De munt blijkt schaars, maar mensen zijn gewillig om mee te zoeken. Portomonnees en kassalades worden opengetrokken en team 1 komt als eerste terug met de felbegeerde munt.

We lopen op ons gemak terug richting de C1000 en bespreken een strategie: bij de servicebalie en bij andere winkels vragen naar de euromunt. Dennis heeft op zijn mobiel gevonden hoe de munt eruitziet. We zijn het er allemaal over eens dat deze munt moeilijk te vinden zal zijn. Onderweg herinner ik me dat ik een muntenwinkeltje heb gezien in de buurt van de boekhandel waar we eerder waren. Na zonder succes de C1000 in te zijn gelopen komen we Elise en Rick van het andere team tegen, winkel in en uit rennend. We besluiten om rustig naar het muntenwinkeltje te lopen. Daar kopen we de Griekse euromunt en we rennen ermee terug naar de Oostpoort. Maar helaas, weer te laat, het is het andere team toch iets eerder gelukt om ergens in het winkelcentrum de munt te bemachtigen.

Citaat
Opdracht zeven
De kandidaten staan aan de linkerkant van de Oostpoort en zien niet wat er aan de andere kant te zien is. En toch willen Karel en Pieter Jan weten hoeveel raampjes er aan de andere kant van de poort zitten! Zoek dat maar eens uit. Team 2 is erg lui en doet geen moeite om erachter te komen.

We laten team 2 zijn gang gaan met de hulpmol die ze wel even wil helpen en gokken op een aantal raampjes dat uiteindelijk het dichtst bij het juiste aantal zit. We hebben nog een kans om te winnen; als we in de finale de juiste Mol aanwijzen en het andere team niet.

Citaat
De finale
De opdracht is simpel: maak een groepsfoto waar de mol niet opstaat. Team 2 maakt eerst vier foto's, in alle varianten, en bepaalt dan via briefjes wie er niet op mag staan. Op de briefjes zetten zij hun top drie van wie ze denken dat de mol is.



De foto linksonder is het geworden.. Goed of niet? Zie het binnenkort! ;D 8)
« Laatst bewerkt op: 16-06-2010, 12:45:37 door Heinz »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #75 Gepost op: 15-06-2010, 16:00:26 »
Dank voor je verhaal Heinz. Dit hebben Tuba en ik namelijk allemaal gemist. Leuk om te lezen.

Offline SanneW

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #76 Gepost op: 15-06-2010, 16:16:23 »
Nee heb hem niet af, want een oudere pinnacle zag de filmpjes niet, dus moest een andere versies opzoeken.

Ben überhaupt nog niet eens begonnen.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #77 Gepost op: 15-06-2010, 18:44:54 »
nu ik het verhaal van Team 2 gelezen heb is het misschien, voor alle volledigheid, ook wel handig om het verhaal van Team 1 (bodejos, Arcomolfan, -ELISE-  en Rickje20) te vertellen.
Dan hebben we het verhaal van 3 kanten gehoord...de presentatoren en de beide teams.

Opdracht één
De kandidaten krijgen de eerste opdracht in een envelop. Vind de grafkelders van de Oranjes. De kandidaten komen aan bij de Oude Kerk, maar de Oranjes liggen begraven in de Nieuwe Kerk! Pieter Jan wacht hen op.

Wij hadden het idee al opgevat dat de Oranjes in de Nieuwe kerk zouden moeten liggen en zagen Team 2 als gekken weg sprinten een hele andere kant op dan ons, Arco deed het rustig aan en belde zijn broer om te vragen of hij op internet zat om te vragen of het echt de nieuwe kerk was en waar die stond in Delft....na het antwoord gingen we op pad en kwamen we in de oude kerkstraat terecht en 1 persoon in ons team wilde ons doen geloven dat we al bij de Nieuwe kerk waren, er was markt en bij wat navraag van Rick bleek dat we bij de Oude kerk en niet bij de Nieuwe kerk waren. Op na de volgende kerk en daar aangekomen dachten we de 1e te zijn maar achter wat pilaren stond Team 2...helaas.

Opdracht twee
Meet de oppervlakte van de markt en schat de hoogte van de toren.

Wij hadden het idee opgevat op ons te splitsen in groepjes van 2. Arco had onderweg naar de nieuwe markt de VVV gezien en wilde daarheen. Hij ging met Rick daarheen en Elise en Jos zouden de markt opmeten. Bij de VVV aangekomen werden we netjes geholpen en de toren was 108,75 mtr en de opp van de markt was 120 bij 50 kregen we te horen. Bij terugkomst had Arco besloten niet de exacte hoogte te noemen want misschien viel dat wel op dat we het precies wisten. Elise en Jos hadden de markt opgemeten en kwamen op heel wat anders uit dan het VVV Arco en Rick verteld hadden. Van de hoogte maakte we afgerond 109 mtr en we besloten de VVV te geloven en 6000 m2 te zeggen. We hadden er 1 goed maar nadien wonnen we de schiftingsvraag

Opdracht drie
Tel de treden van de toren! Het zijn er 356, maar dat weten de kandidaten dan nog niet. Maar de organisapresentatoren maken het ze natuurlijk niet te makkelijk.
Op de weg naar boven roepen Karel en Pieter Jan informatie om hen af te leiden van het tellen.
"DE MOLLOOT HYVES TELT 240 LEDEN!"
"JOS STOND IN FEBRUARI 2010 IN DE TELEGRAAF!"
"GEORGE IS DE DERDE MAAR OOK DE ZESDE MOL!"
"PIETER JAN HEEFT TWEE KINDEREN!"

we besloten om voor onszelf te gaan tellen...wel zo makkelijk...Rick had de zaterdagkrant bij zich en begon te vinken, halverwege naar boven begonnen de presentatoren allerlei info te roepen en Rick had zich bedacht dat dat misschien wel wat toepassing kon zijn en stopte met tellen en begon met schrijven. Jos had het moeilijk naar boven want hij had al aangegeven niet goed mee te kunnen en last van zijn been te hebben, hij telde uit eindelijk ook niet mee zodat er maar 2 tellers overbleven. halverwege werd er rick nog gevraagd op hoeveel hij zat qua traptreden maar door al dat geschrijf wist hij het niet meer...eenmaal boven hadden Elise en Arco exact het zelfde aantal en dat werd opgeschreven...naar beneden hetzelfde verhaal..2 tellers, 1 schrijver en 1 die een beetje uitgeput was..uiteindelijk bleek dat de informatie die opgeschreven werd ontzettend nutteloos te zijn en de 2 tellers zaten er ong 20 treden naast...niet egt perfect dus. Waar zat de mol?

Opdracht vier
De Fallin' in love-proof. Ga met tien nationaliteiten op de foto en schrijf fonetisch 'ik hou van jou' op in diens taal.

We zien een hele grote groep buitenlandse studenten?? staan en Arco vliegt eropaf. Met al zijn charme komt hij al tot 4 mensen totdat de begeleider ons weg stuurt. We gaan verder de markt op en gestaag vinden we steeds meer mensen maar ja men wil weten weten waarom we dit doen en Jos probeert in zijn steenkolen engels van alles uit te leggen en verspeelt aardig wat tijd. Als we er, volgens onszelf, 10 hebben gaan we naar het adres wat er op het opdrachtenkaartje staat, daar aangekomen zijn we de eersten. We worden gecontroleerd en van de 10 foto's worden er maar 9 goed gekeurd...9?? wat is er mis gegaan?? We mogen opnieuw op zoek en wat een geluk voor ons, er is markt en tegenover ons, op nog geen 5 mtr staat een een hele vriendelijk thaise dame waardoor we alsnog winnen.

Extra opdracht
Gedurende de dag kunnen de teams een extra opdracht aanvragen. Hier kan een appel mee verdiend worden. De 1e extra opdracht luidt: zing een mooi lied voor de presentatoren waarbij het refrein over Wie is de Mol gaat.

We lazen de extra opdacht en dachten echt ja right dat doen we dus echt niet, en ons voordeel was, we hadden een paar appels meer dan het andere team. We hoefden dus niet perse. We probeerden wel wat maar hadden echt zo iets van we gaan wel lachen om de anderen. Het andere team was vrij creatief met een bekend?? liedje en zong dat.. Ag we konden het hebben dachten we.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #78 Gepost op: 15-06-2010, 18:48:56 »
Opdracht 5:
Beide teams krijgen een aantal zeer pittige raadsels. De uitkomst verwijst naar een Bijbeltekst: Nehemia 3:29.

De Raadsels waren echt moeilijk, het was moeilijk om per persoon een raadsel op te lossen omdat er toch maar 1 A-viertje was. Arco en Elise begonnen bij 1 en riepen de hulp in van Jos, amen kwamen ze er niet echt uit ook omdat het een lap tekst van jewelste was en dat werkte verwarrend. Rick loste 2 andere raadsels op waar van hij zeker was. En door veel te rekenen en te overleggen hadden we de 1e 4 letters te pakken wen kwamen we ineens uit bij Nehemia 3:29, dus hop naar binnen! De dames achter de balie gaven ons een bijbel en Arco begon netjes voorin te bladeren en zocht 3:29....Nee werd er gezegd, dit is nog maar genisis! Hop de bijbel naar de dames achter de balie en die lazen ons netjes voor uit de bijbel...Toen ze het woord oosterpoort wisten we genoeg wen we gingen erheen. We waren daar eerder dan wie dan ook waardoor we even dachten of we wel goed zaten. We keken om en zagen PJ komen en we hadden weer gewonnen!

Extra opdracht
Van presenteren krijg je dorst! Dat beseffen Karel en Pieter Jan zich maar al te goed. Maar door een flesje cola voor ze te regelen, kunnen de teams een extra appel verdienen.

We staan nog steeds een paar appels voor en hoeven weer niet zo nodig, we vragen aan een meisje naar een supermarkt en ze wijst ons de C1000...rick sprint weg en Arco en Elise roepen hem na, joh doe maar rustig aan het is niet zo nodig. Jos blijft achter omdat hij teveel last heeft van zijn been. Aangekomen bij de winkel wil rick 2 flesjes cola kopen als op dat moment Elise en Arco de winkel binnen lopen en zeggen dat de grote flessen in de aanbieding zijn....na wat gekibbel en geren in de winkel kopen we een four-pack kleine flesjes, mochten we te laat zijn dan hebben we zelf iig wat. En ja wat blijkt, op de weg terug loopt Team 2 voor ons met water flesjes...wij lachten al omdat wij dachten dat zij de opdracht verkeerd hadden begrepen en geen cola hadden, maar ja bij terug komst hadden ze helaas toch cola. Teveel geklets en te weinig actie koste ons een appel maar bracht ons wel cola

Opdracht zes
Het is tijd voor een zenuwslopende quiz met vragen over Wie is de Mol én over Delft. Gedurende de dag hebben de kandidaten namelijk veel informatie over Delft te verstouwen gekregen. Elke opdracht werd ingeleid door historische informatie over Delft. Maar hebben ze het uit hun hoofd geleerd of onthouden?

We besluiten om en om te gaan, de vragen zijn vrij pittig en we hebben dan ook niet erg veel goed. Rick weet 1 vraag heel zeker en sprint in een WR naar de andere kant en heeft de vraag goed, daarentegen geeft Elise een fout antwoord op een vrij makkelijke vraag, naar dat wij dachten.

Extra opdracht
Griekenland zit in de problemen. De euro is bijna niets meer waard. Maar zou er nog een euromunt te vinden zijn? Aan de kandidaten om dat uit te zoeken. Het team dat als eerste terugkomt met een euromunt verdient een appel.

Op de Griekse Euromunt staat een uil, Arco weet dat en we gaan dus op pad, helaas weer zonder jos. We besluiten ieder een andere winkel in te duiken en Rick neemt de gekregen munt met zich mee. In alle winkels waar we kwamen waren de mensen zeer hulpvaardig en erg bereid om de knip te controleren, op een gegeven moment staat rick in een winkel en ziet dat Elise achter hem aan blijft lopen. Dat was niet afgesproken. nergens is er een euromunt te vinden!! maarrrr op een gegeven moment komt Arco de winkel binnenstormen waar Elise en Rick staan te wachten en zegt dat hij de Griekse munt heeft. Bij terugkomst zijn we de 1e en dus weer een appel verdiend

Opdracht zeven
De kandidaten staan aan de linkerkant van de Oostpoort en zien niet wat er aan de andere kant te zien is. En toch willen Karel en Pieter Jan weten hoeveel raampjes er aan de andere kant van de poort zitten! Zoek dat maar eens uit.

We houden een voorbijganger aan en die jongen is zeer bereid ons te helpen...Arco legt hem uit dat in het ene raam, aan onze kant, 9 kleine raampjes zitten en vraagt of de jongen aan de andere kant hetzelfde wil doen, kijken en tellen. Hij loopt van voor naar achter, van links naar rechts, naar ons toe en weer terug, telt, telt nog eens en telt voor de 3e x. hij snapt er niks van. Arco legt het opnieuw uit en de jongen doet een laatste poging.. Hij komt op 7 raampjes, terwijl het er 18 waren (2 ramen met 9 kleintjes erin. Wie heeft die hulpmol ingeschakeld?
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Foto's, filmpjes, besprekingen en nagenieten van dagje Mollen in Delft
« Reactie #79 Gepost op: 15-06-2010, 18:49:28 »
De finale!!!!
De opdracht is simpel: maak een groepsfoto waar de mol niet opstaat

Ai, das lastig, het enige voordeel was dat we 2 appels voorstonden maar ja bij een fout antwoord van ons en een goed antwoord van Team 2 zou dat betekenen dat zij zouden winnen want in de Finale werd gestreden om 3 appels.
Wij dachten slim te zijn...vanochtend bleek er nog geen mol te zijn en er werd dus geloot met briefjes...Dan doen we niet moeilijk, toon je briefje! Jos toont molloot (kandidaat, Arco toont Molloot (kandidaat), Elis toont Molloot (kandidaat) en dan Rick....Hij is zijn briefje kwijt! Hij probeert in alle macht zijn onschuld te bewijzen en geeft aan dat niet hij, maar Elise de mol is volgens hem. Maar hij word niet geloofd en zodoende gaan Elise, Jos en Arco op de foto. Was dat de goede foto? Werd Rick terecht niet geloofd? of had Rick toch gelijk en was Elise de mol? of zat er toch een hele andere wendig aan het verhaal en was Jos of Arco de mol?

We zullen het vast gauw genoeg te weten komen....Tot die tijd, succes met speuren
WIDM 2012: Traust enginn!!