Auteur Topic: Roodshow (Radio 2) informatie  (gelezen 107354 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #100 Gepost op: 21-01-2011, 22:13:00 »
Ik mis de muzikale hints niet zo. Ik vond het altijd tegenvallen omdat ik de theorieen die hier bedacht werden 10 keer beter waren dan de uitleg inderdaad.

Het heeft voor mij iets intrigerends dat de mol aan de telefoon zit :D Zelfs als het misschien niet echt de mol is maar een medewerker ofzo. Gewoon het idee :)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 22:48:10 door annebeth »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #101 Gepost op: 21-01-2011, 22:28:54 »
Dat is wel waar, het komt dichter bij de mol. Maar we snappen de aanwijzingen gewoon niet zo. Althans, ikzelf heb geen idee wat ik er mee moet.
The British are not impressed.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #102 Gepost op: 21-01-2011, 22:34:20 »
Die muzikale hints gaven aanleiding tot meer creativiteit. Desnoods doen ze muzikale hints voor de afvaller i.p.v de mol, dan hoeven ze nooit te veel te verraden. Maar dat maakt het wel leuker naar mijn mening. Steeds één of twee woorden vrijgeven kan ook op andere manieren dan via de Roodshow; is echt een stap terug.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #103 Gepost op: 21-01-2011, 22:37:39 »
Hoe toevallig is het trouwens dat ze vlak na de hint van vandaag in de Roodshow die track van Steely Dan die in afl. 1 zat draaiden :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #104 Gepost op: 21-01-2011, 23:08:18 »
Hoe toevallig is het trouwens dat ze vlak na de hint van vandaag in de Roodshow die track van Steely Dan die in afl. 1 zat draaiden :P

Oei. Toch een aanwijzing dat we op de muziekjes er vlak na moeten letten?  ???

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #105 Gepost op: 22-01-2011, 16:38:07 »
Aannemen.
Kan iemand hier iets nuttigs in vinden. Ik kom niet verder dan dat de eerste vier letters een anagram zijn voor Anna.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #106 Gepost op: 22-01-2011, 16:43:39 »
'Ten eerste tien jokers aannemen'
Misschien slaat dit op een kandidaat. Art krijgt in de preview jokers van Patrick. Daarnaast zijn er in aflevering 1 ook al enkele jokers uitgewisseld aan elkaar. (Weet zo snel niet wie aan wie.) Misschien vormen de woorden een lijstje met vereisten die slaan op een kandidaat en dit is dan vervolgens de mol.
Misschien kan het ook slaan op de persoon die de 10de joker van het spel verdient of aanneemt...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #107 Gepost op: 22-01-2011, 20:16:06 »
Ik vind dit beter dan de muzikale hints, want die vond ik altijd zo nutteloos. Je kon 83 oplossingen bedenken en dan was het de 84e. Hiermee is tenminste nog totaal onduidelijk wat we ermee moeten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2011, 20:15:26 »
Hiermee is tenminste nog totaal onduidelijk wat we ermee moeten.

Goh wat een verbetering! :P

En in sommige seizoenen kon je behoorlijk goed zitten met de muzikale hints. In 2008 is er een heel mooi rijtje richting Dennis gevonden, zoals ze uiteindelijk ook bedoeld bleken. :)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2011, 10:54:21 »
Vorige opdracht heeft Pepijn wel een joker aangenomen van Horace en Horace ligt er nu uit, dus Pepijn de mol? Probeer ook maar wat

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #110 Gepost op: 24-01-2011, 11:58:50 »
Kleur bekennen >> bij het vuurwerk, ten eerste >> bij de vrijstellingsopdracht
(het is) allemaal theater >> bij de theateropdracht, tien jokers >> bij het levend stilleven
Verdeel en heers >> bij de plak/schilderopdracht, aannemen >> informatie voor waar aannemen bij de hotelopdracht.

Ik kan het niet echt op een andere manier linken. De ondertitels die je per aflevering te zien krijgt heb ik als eerste genomen, die gelinkt aan de eerste opdracht. En hetgeen dat je in de roodshow te horen krijgt heb ik gelinkt aan de derde opdracht. Maar dan nog kom je niet verder. Bij het vuurwerkspektakel kon je natuurlijk kleur bekennen. Wie mocht als eerste bij de vrijstellingsopdracht, wie was haantje de voorste? Anna.

Die theateropdracht met die contactadvertenties was allemaal theater. Als in: maakt niet uit met welk verhaal je kwam want de mol kon toch alle keren het fout raden. Tien jokers bij het levend stilleven, misschien ala tien jokers = tien kandidaten die voor joker stonden? Maar dan nog, probeer het dan maar eens te linken naar 1 kandidaat. Wie mocht de plak/schildergroep indelen? Anna. Wie mocht dus verdelen en heersen? ;) En aannemen zou dan moeten slaan op die bagage-opdracht.  Als in: wie de juiste aanname deed van een ander kon snel uit de kamer komen. Of je moest de informatie die je kreeg van andere kandidaten voor waar aannemen. Hoe dan ook: 't kan ook nog slaan op de tas van Patrick die op slot zat aldus Horace. Van daaruit moet je aannemen dat ie de mol is.

Met die muzikale aanwijzingen kon je het aan iedereen linken met een beetje fantasie. Dikwijls hadden we ook vaak wel de juiste uitleg gevonden. Met deze hints kan ik nog weinig mee  ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #111 Gepost op: 24-01-2011, 18:53:48 »
Het is wel weer eens leuk zo'n nieuwe insteek. Hoewel ik nog geen idee heb wat ik moet met 'Ten eerste 10 jokers aannemen'.

De muzikale hints vond ik achteraf vaak erg flauw en ver gezocht.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #112 Gepost op: 27-01-2011, 10:56:31 »
Aannemen.

Patrick neemt het geld aan.
:D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #113 Gepost op: 27-01-2011, 11:11:27 »
Patrick neemt het geld aan.
:D

Dat doet ie al drie afleveringen lang dus waarom dan alleen in afl 3?  :P

Het feit dat jij 'aannemen' letterlijk opvat hier vind ik nogal een aanname..  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2011, 10:33:45 »
Over jokers aannemen gesproken: Art is wel heel erg gretig. Maar het strookt niet erg met mijn Patrick-is-de-mol-tunnel.
Ik kan van de roodshow hints nog geen Stoofpotje maken!  ::rofl::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2011, 15:16:27 »
Gesprek met de mol: "Rooksignalen"
Weet je het niet, antraciet

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #116 Gepost op: 28-01-2011, 15:19:52 »
Ten eerste...tien jokers...aannemen...rooksignalen ???
Nee, er gaat bij mij nog geen lichtje branden.
Tell me what your telescope says

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #117 Gepost op: 28-01-2011, 15:21:38 »
het enigste wat ik erbij kan bedenken is 10

ten = 10
tien = 10

1010 maakt samen tientien de geit
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #118 Gepost op: 28-01-2011, 15:41:15 »
Bij rooksignalen denk ik dan maar aan die mist op de berg.
Oh ja, en waar rook is is vuur, Pepijn zei in de biecht dat hij met vuur ging spelen.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roodshow (Radio 2) informatie
« Reactie #119 Gepost op: 28-01-2011, 15:42:21 »
Rooksignalen lijkt denk ik te slaan op de busopdracht.. Omdat de 1ste bus zo snel ging lieten ze alleen nog rooksignalen achter..

Of op de ravijn opdracht.. Art die als eerste door de mist (rook) heen moest werken.. Dat is het signaal? mmm  :-\\  Of hij is hun rooksignaal :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !