Auteur Topic: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011  (gelezen 252915 keer)

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #280 Gepost op: 27-01-2011, 15:57:44 »
Is het niet mogelijk om de afvaller van vanavond niet te laten meetellen? (voor deze ene keer).  Dus dat deze 0 punten waard is, ipv de punten die er nu voor staan?
Op die manier doe je volgens mij niemand te kort en kan iedereen gewoon met de pool mee blijven doen met een schoon geweten.
Toevallig ben ik er dus ook achter gekomen, want tja degene die veel speurt komt veel te weten? En dan ga je toch je pool veranderen, logisch toch. Niet dat ik het leuk vind. En ik zou het vele malen eerlijker vinden als het vanavond gewoon niet meetelt. Niemand er iets mee gewonnen, alleen degenen die deze persoon als mol/winnaar/verliezer hebben verliezen wat punten.

Edit : ik lees net dat je zelf ook al op dit idee bent gekomen inmiddels  :)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #281 Gepost op: 27-01-2011, 16:03:56 »
Lijkt me een heel strak plan!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #282 Gepost op: 27-01-2011, 16:11:18 »
Ahh. Kun je niet zien wie na het uitlekken de afvaller nog heeft veranderd? Stel dat ik het nu eindelijk eens goed heb, ik heb mijn pool 6 dagen geleden al ingevuld. Zou lulliger zijn om mij en al die anderen die al voor vandaag de juiste afvaller hadden geraden geen punten te geven.
En zouden die paar puntjes nou echt doorslaggevend gaan zijn?
Stel dat mijn afvaller goed is en het wordt niet meegeteld, dan stop ik ook voor dit seizoen met de pool, dat zou echt bijzonder lullig zijn. Je hoeft niet de onschuldigen te straffen.
The British are not impressed.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #283 Gepost op: 27-01-2011, 16:12:53 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 16:14:47 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #284 Gepost op: 27-01-2011, 16:13:35 »
ik heb een vrijdag geloof ik de pool ingevuld. en kijk expres niet naar de afvaller. (ik weet hem ook nog niet) misschien heb ik hem wel een keer goed en dan wordt het weer verpest. ik vindt het idee van Daedalus veel beter.

ik denk dat ik de afvaller goed heb, want mijn afvaller is flink gestegen in de lijst.

(p.s. ik zeg niet dat ik de afvaller goed heb, want dat weet ik nog niet)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #285 Gepost op: 27-01-2011, 16:14:27 »
Ahh. Kun je niet zien wie na het uitlekken de afvaller nog heeft veranderd?
Nee dat is geen optie
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #286 Gepost op: 27-01-2011, 16:16:16 »
kan je de vraag dan niet veranderen. in iets van wie krijgt er als eerste een groen scherm ofzo
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #287 Gepost op: 27-01-2011, 16:17:01 »
.
Ahh. Kun je niet zien wie na het uitlekken de afvaller nog heeft veranderd?
Dat zou ook niet fair zijn naar de deelnemers toe die de pool altijd last minut invullen en helemaal niet weten over lekken enzo. Dan wordt je dus ook gestraft.
Volgens mij zijn er in dit geval geen winaars wat je ook kiest. We zijn allemaal t slachtoffer van een idioot die t leuk vind om te lekken..
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #288 Gepost op: 27-01-2011, 16:17:59 »
Lastige in deze kwestie is dat wanneer je inmiddels weet wie er afvalt je dan natuurlijk ook je mol, winnaar en verliezer kunt aanpassen aan dit gegeven.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #289 Gepost op: 27-01-2011, 16:18:54 »
Lastige in deze kwestie is dat wanneer je inmiddels weet wie er afvalt je dan natuurlijk ook je mol, winnaar en verliezer kunt aanpassen aan dit gegeven.

ja zo kan je altijd wel iets verzinnen.

ik vindt gewoon dat iedereen terug moet gaan naar de kandidaat die ze als eerste hadden.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 16:21:51 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #290 Gepost op: 27-01-2011, 16:24:30 »
dit staat bij mijn pool

Welkom marvin bij de "Wie is... de mol? 2011" pool.
De laatste keer dat je in deze pool stemde was: 21.01.2011, 19:08:15 tijdens Aflevering 4.

kan je daar niet aan zien wie er zo vals aan het spelen zijn (nou ja vals. eerder slim)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #291 Gepost op: 27-01-2011, 16:44:28 »
dit staat bij mijn pool

Welkom marvin bij de "Wie is... de mol? 2011" pool.
De laatste keer dat je in deze pool stemde was: 21.01.2011, 19:08:15 tijdens Aflevering 4.

kan je daar niet aan zien wie er zo vals aan het spelen zijn (nou ja vals. eerder slim)

Ja van vals spelen is natuurlijk geen sprake. Ik zag het puur bij toeval omdat degene die het als eerste postte gewoon de naam erbij had staan, en wel tussen spoilers hoe hij d'r aan kwam, maar de naam om wie het ging open en bloot. Iets later stond het wel tussen spoilertags maar toen wist ik het dus al. Ik keek bij de pool hoeveel er toen op die afvaller stonden en hoeveel nu en ik kan je vertellen dat dat iig meer dan 30 personen zijn. (inmiddels wellicht meer)
Trouwens, veranderen van de pool op het allerlaatst kan ook betekenen dat je toch een andere mol/winnaar/verliezer/ wel-geen jokers, enz. wilt invullen, ik heb dat al zo vaak gehad dat ik om half 8 ineens bedacht dat ik het toch anders wilde. Als dat nu niet meer zou meetellen zou ik pas echt oneerlijk vinden voor diegenen die pas laat van hun werk zijn o.i.d. en dan zou blijken dat de pool ineens gesloten is, of niet meer telt. Geen optie vind ik.

Terugdraaien vind ik ook raar. Ik had zelf zoiets van : ik gok erop maar wie weet is het wel nep. Maar je gebruikt toch alle informatie die je hebt?!

En mensen zijn nu van alles aan het vermijden maar kijken ze naar hoe er gestemd wordt in de pool weten ze ook voldoende. Dus vermijd dat ook maar!!!

En @Daedalus: ik zou het ook rot vinden als ik de afvaller al 6 dagen had staan. Maar je wordt toch niet benadeeld als je zelf de punten niet krijgt maar alle anderen ook niet?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #292 Gepost op: 27-01-2011, 16:46:47 »
heb ik een keer de afvaller goed (waarschijnlijk) gaat het weer niet door haha
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #293 Gepost op: 27-01-2011, 16:48:15 »
wat ook nog kan is dat er niemand afvalt en de persoon (waarvan iedereen denkt dat die afvalt) gewoon niet in het filmpje zit. dat zou pas een rare wending zijn.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #294 Gepost op: 27-01-2011, 16:49:30 »
wat ook nog kan is dat er niemand afvalt en de persoon (waarvan iedereen denkt dat die afvalt) gewoon niet in het filmpje zit. dat zou pas een rare wending zijn.

Geweldig! Ik hoop het zo  ::)
(heb ik toch de afvaller fout haha)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #295 Gepost op: 27-01-2011, 16:52:37 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::jaja:: ik had de afvaller ook goed gegokt ( is waarschijnlijk te zien in systeem?) voordat ik een spoiler opende met de afvaller).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline De Nieuwe Mol

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #296 Gepost op: 27-01-2011, 17:18:36 »
Ik weet haast zeker dat Miryanna de Mol is.Heeft te maken met Follow the money,de Mol die gaat voor het geld want de hulpmollen zorgen er toch wel voor dat het geld niet in de pot komt.Dit hebben we nog niet gehad een Mol die voor het geld gaat. ::oink::En PJ heeft een dubbele rol als elfde speler en als coach(spelleider) :-X Misschien ga ik de theorie nog wel op het forum zetten die ik hierover heb. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #297 Gepost op: 27-01-2011, 17:28:25 »
En @Daedalus: ik zou het ook rot vinden als ik de afvaller al 6 dagen had staan. Maar je wordt toch niet benadeeld als je zelf de punten niet krijgt maar alle anderen ook niet?
Misschien niet, maar dan maakt het ook niet uit of de oneerlijken de punten wel krijgen. En dan gaat het mij om het principe, heb ik eindelijk een antwoord goed, wordt het niet meegerekend. Dan is de lol er toch vanaf?
Heb je eindelijk een winnend staatslot, wordt het niet goedgekeurd omdat er een paar figuren hebben geprobeerd een lot te neppen. Zou je toch ook niet blij van worden?
The British are not impressed.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #298 Gepost op: 27-01-2011, 17:30:58 »
Ahh. Kun je niet zien wie na het uitlekken de afvaller nog heeft veranderd? Stel dat ik het nu eindelijk eens goed heb, ik heb mijn pool 6 dagen geleden al ingevuld. Zou lulliger zijn om mij en al die anderen die al voor vandaag de juiste afvaller hadden geraden geen punten te geven.
En zouden die paar puntjes nou echt doorslaggevend gaan zijn?
Stel dat mijn afvaller goed is en het wordt niet meegeteld, dan stop ik ook voor dit seizoen met de pool, dat zou echt bijzonder lullig zijn. Je hoeft niet de onschuldigen te straffen.

Er zijn ergere dingen in deze wereld dan de afvaller die niet mee wordt gerekend. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #299 Gepost op: 27-01-2011, 17:35:33 »
Jawel, maar zoals ik zeg, het gaat om het principe. Als het nu ineens niet erg is dat een eventueel eerlijk goed antwoord niet wordt meegerekend, waarom is het dan wel zo erg dat een oneerlijk goed antwoord ook goed wordt gerekend? Dan is de discussie gesloten en krijgt iedereen gewoon de punten die hem toekomen, ongeacht of die wel of niet eerlijk zijn verdiend.
The British are not impressed.