Auteur Topic: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?  (gelezen 43948 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Gepost op: 11-03-2011, 15:16:14 »
Ik geef Patrick wel een ruime voldoende doch hij haalt het niet bij wie ik zie als topmollen.

Ik weeg mollenacties om geld uit de pot houden en verdenkingen van de kandidaten vooral mee en omdat hij erg veel steun van hulpmollen kreeg en bij de laatste 4 niemand meer zit die hem niet verdenkt is het niet een supermol. Mijn lijstje met rapportcijfers ziet er zo uit:

1 George 9
2 Milouska 8
3 Yvon 7,5
4 Deborah 7,5
5 Inge 7
6 Kim 7
7 Patrick 7
8 Dennis 6,5
9 Elise 5,5
10 Jon 4
11 Nico 4

Ik zat vanaf het begin op Elise en Yvon maar ook Nico had ik snel in de smiezen. Ik vind openbaringen het leukst zoals dat je er pas halverwege achterkomt hoe degene zit te mollen en helemaal niet die goede kandidaat is (Milouska! en mindere mate Inge en Kim).

Helemaal pluim krijgen degenen die ik helemaal nooit in de smiezen kreeg: George en Deborah. Ik weet dat Dennis veel geroemd wordt maar ik vond zijn acties aan de zwakke kant; het is dat hij veel spelers in de luren legde dus hij krijgt zeker een dikke voldoende. Jon was echt dramatisch maar door de verzachtende omstandigheid dat hij last-minute-mol was heb ik hem niet laatste gezet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #1 Gepost op: 11-03-2011, 15:28:02 »
Hoe weet je nou al of Patrick het is?
Of komt er ook een Art topic?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #2 Gepost op: 11-03-2011, 15:29:37 »
Dit topic wordt over een week echt heel grappig.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #3 Gepost op: 11-03-2011, 15:31:25 »
Tja, de bekendmaking moet nog komen, en ik zal echt lachen als het toch Art is! Maar mocht het Patrick zijn dan vind ik hem zeker een redelijk goede mol geweest, al leek hij zich wel redelijk vaak wat afzijdig te houden en hij leek te vaak uit zijn slof te schieten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #4 Gepost op: 11-03-2011, 15:33:10 »
Er van uitgaand dat Patrick de mol is...

1. Milouska 9
2. Dennis: 8.5
3. Patrick: 7.5
4. Yvon: 7.5
5. Kim: 7
6. Inge: 6.5
7. Jon: 6
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2011, 15:50:45 »
Patrick is de stomste mol ever!!!
Hij zorgt ervoor dat een kandidaat verder komt, dat is gewoon fraude tegenover de anderen die zo hard hun best doen.
Verder heeft hij niet veel gemolt. En als hij heeft gemolt was het te overduidelijk. Met die kist & die 8 meter.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2011, 15:55:01 »
Ik zou Patrick toch ook wel wat lager op het lijstje zetten.
ongeveer zo:

1. Milouska
2. Dennis
3. Yvon
4. Kim
5. Patrick
6. Inge
7. Jon
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 16:06:36 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #7 Gepost op: 11-03-2011, 15:56:13 »
Voor ik hier iets over kan zeggen wil ik toch eerst de terugblik zien. Als hij de mol al is weet je nog half niet wat 'ie gedaan heeft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #8 Gepost op: 11-03-2011, 15:57:04 »
Hoe weet je nou al of Patrick het is?

Owww, was dat nog niet zeker  ::)  :o  :-*

Nou ik zal je wel zeggen dat ik Art, mocht hij alsnog de mol zijn, een veel hoger cijfer geef! Die krijgt toch echt wel een goede 8 en komt de top-3 binnen al was het alleen maar vanwege het verrassingseffect. De regie heeft dan consequent Art aangewezen als mol en dan is hij het ook nog... zo klopt de strofe van dit jaar vrij vertaald "alles is ook wat het lijkt" ::oink::

PS
Enne D*N, John was nooit de mol, ik dacht het ook, maar hij was het niet, het was George dat jaar en John won van Jantien toen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #9 Gepost op: 11-03-2011, 15:57:15 »
Patrick is de stomste mol ever!!!
Hij zorgt ervoor dat een kandidaat verder komt, dat is gewoon fraude tegenover de anderen die zo hard hun best doen.

Nou fraude.. Hij gaf volgens mij alleen zn jokers weg.. Nou dat deed Milouska ook in Seizoen 6 bij Liz en Roderick.. Het maakt de mol juist menselijker en verdachter tegelijk.. Hij gaat met een kandidaat een complot sluiten, maar hij geeft zn jokers (die hij zelf als kandidaat hard nodig heeft) weg..

Verder heeft hij niet veel gemolt. En als hij heeft gemolt was het te overduidelijk. Met die kist & die 8 meter.

Nou Art heeft nog VEEL meer duidelijker gemolt.. Dus om eerlijk te zijn vind ik Patrick een betere mol dan Art.

Owww, was dat nog niet zeker  ::)  :o  :-*

Nee.. Bij de mol kan je pas na afl10 zeker zeggen wie de mol is..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #10 Gepost op: 11-03-2011, 15:57:29 »
Voor ik hier iets over kan zeggen wil ik toch eerst de terugblik zien. Als hij de mol al is weet je nog half niet wat 'ie gedaan heeft.
en ik wil graag het laatste procentje zekerheid horen dat hij de mol is.
Leuk idee maar draadje is voorbarig
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #11 Gepost op: 11-03-2011, 16:07:15 »

PS
Enne D*N, John was nooit de mol, ik dacht het ook, maar hij was het niet, het was George dat jaar en John won van Jantien toen.
foutje, ik schrijf jon altijd met een H ::schaam::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #12 Gepost op: 11-03-2011, 16:13:05 »
Patrick vond ik een leuke mol! Puur stom toeval dat ik al sinds aflevering 1 op m zat; ik zit er toch altijd naast dacht ik  ;D

Ik denk dat Patrick leuk en goed gebruik heeft gemaakt van alle mogelijke spel-elementen; waarbij hij de kandidaten mooi voor zijn karretje spande. Je ziet dat hij moeite had omdat ie 't liefst gewoon vrienden wilde maken, maar ik denk dat iedere mol zich op die manier 'alleen' voelt.
Patrick was grappig, gewiekst en leuk om tot de finale naar te kijken!

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #13 Gepost op: 11-03-2011, 16:16:43 »
Flauw om zo'n topic te openen. Het is toch niet bekend! Kom op! ::ohno::

Voor mij zijn Dennis, George en Milouska de beste mollen! Die steken er wel ver bovenuit! Al doet Art niet veel onder ;)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #14 Gepost op: 11-03-2011, 16:23:51 »
Nou fraude.. Hij gaf volgens mij alleen zn jokers weg.. Nou dat deed Milouska ook in Seizoen 6 bij Liz en Roderick.. Het maakt de mol juist menselijker en verdachter tegelijk.. Hij gaat met een kandidaat een complot sluiten, maar hij geeft zn jokers (die hij zelf als kandidaat hard nodig heeft) weg..

Milouska gaf één joker weg aan Roderick en Liz. Daar waren verzachtende omstandigheden voor; die twee kandidaten waren een tijdje uit het spel geweest en hadden dus al een achterstand tegenover de andere kandidaten.
Patrick gaf ook een joker weg omdat dit hun afspraak was bij de mandjesopdracht, tot daar aan toe. Hij geeft echter nog een joker weg, zomaar, voor niets, gewoonweg omdat hij Art het spel in wilt houden. Vanaf dan begint Art hem ook nog eens te verdenken, dus die ene joker had grote gevolgen. Verder deelt hij alles met Art, terwijl hij bij Soundos zegt, wanneer ze hem om informatie vraagt, dat hij nog eens zou nadenken over het aanbod. Bij de jokeropdracht seint hij duidelijk naar Art, waardoor die 3 jokers verdient. En bij de bomenopdracht doet hij aardig wat Art hem opdraagt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #15 Gepost op: 11-03-2011, 16:55:04 »
Ik vind eigenlijk dat je mollen niet te veel moet vergelijken met elkaar. De ene mol doet het zus, de andere zo. Waar het om gaat is dat niet iedereen 'm te snel verdenkt. En ik verdenk Patrick eigenlijk pas vanaf aflevering 9 en Art alleen in afleveringen 3 tot en met 5 en ben daarna naar Pepijn overgestapt. Beide heren waren blijkbaar niet mols genoeg om mijn verdenking vast te houden. En ik ben niet de enige, getuige de grote discussie die nog altijd gaande is over wie 't nou is. Dus ik vind dat wat dat alleen al betreft, de Mol 2011 het sowieso al goed gedaan heeft, of dat nou Patrick blijkt of Art.

Maar hoe goed een Mol zijn werk heeft gedaan kun je vind ik pas goed beoordelen als hij zelf zijn verhaal heeft gedaan, in aflevering 11.

Ik beschouw de topicvraag zoals je ziet als "hoe waardeer jij Patrick c.q. Art als mol tegenover alle andere mollen" want ik vind dat je er zeker niet van uit moet gaan nu al dat het Patrick zou zijn. Dat wij dat toevallig met z'n allen denken ;) Ik vind ook eigenlijk dat we de discussie neutraal moeten houden en niet Art al bij voorbaat als niet-Mol moeten bestempelen. Niets is wat het lijkt hè. ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #16 Gepost op: 11-03-2011, 18:07:54 »
Ik zou Patrick toch ook wel wat lager op het lijstje zetten.
ongeveer zo:

1. Milouska
2. Dennis
3. Yvon
4. Kim
5. Patrick
6. Inge
7. Jon

Je vond Kim serieus een betere mol dan Patrick?
Dat kun je niet menen.
Ik vond Kim echt de zwakste mol van de BN-erseries.
Jon vond ik een hele leuke mol. Hij moest eigenlijk gewoon improviseren en bovendien was hij hilarisch.
Inge werd maar door één finalist verdacht, maar dat lag meer aan mevrouw Hüpscher dan aan haarzelf.
Yvon vond ik ook overduidelijk. De enige reden dat zij alleen door de finalisten werd verdacht, is omdat de kandidaten gewoon niet allemaal even goed in het spel waren.

Dus mijn top 3 voor de BN-erseries wordt:
1. Dennis
2. Milouska
3. Patrick



Oh, en als je als mol door veel mensen wordt verdacht, maakt je dat niet per se een slechte mol.
Je bent pas een slechte mol als de pot aan het eind van de serie erg hoog staat (want dat is nou eenmaal het doel van de mol, de pot laaghouden).



En als Art de mol is, dan vind ik 'm een stuk minder dan Patrick.
Veel te overduidelijke molacties, en bovendien staat de pot dan hoger dan 25.000 euro (het hoogste bedrag in jaren), terwijl als Patrick de mol is, de pot op ongeveer 19.000 euro (op 2007 na het laagste bedrag) zou staan.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 18:25:54 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #17 Gepost op: 11-03-2011, 18:13:09 »
Mijn top 8 mollen, seizoen 3, 4 en 11 niet meegerekend (even snel uit m'n hoofd):
1. Dennis
2. Milouska
3. Inge
4. Deborah
5. Nico
6. Yvon
7. Kim
8. Jon
...óf niet!

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #18 Gepost op: 11-03-2011, 20:24:25 »
Als nu bekend zou worden dat Patrick de mol zou zijn maar de molacties pas volgende week zou ik een week lang denken dat hij de stomste mol is. Patrick is niet echt mijn type. Maar misschien dat ik verander als ik zijn molacties zie en ik vind ze geniaal :-\\
Veel van jullie vinden dat een mol niet veel geld in de pot moet brengen maar vinden George wel de beste mol. En dat terwijl de pot bij hem het hoogst stond ooit! En dan heeft ie er ook nog 1 of 2 keer geld uit gestolen.
Het aantal geld en uitstraling vind ik voor een goede mol heel belangrijk. Een leuke uitstraling vind ik bijvoorbeeld iemand die zich niet zo veel aantrekt van wat anderen van hem/haar vinden en vooral vol op de aanval gaan. Bij Kim van vorig jaar vond ik vooral dat laatste leuk. Maar ik vond Milouska ook heel sterk vanwege het eerste.
Verder denk ik niet dat er niet altijd veel aan te doen is om geld te voorkomen. Zoals vorig jaar met dat diner met Karel en Angela. De kans dat ze jou aanwijzen als mol is wel erg klein en als dat wel het geval is zit er eigenlijk 6000 euro minder in de pot. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de bus opdracht van dit jaar.

Persoonlijk zou ik Art een betere en leukere mol vinden, tenzij hij geen undercover molacties heeft gedaan. Die vind ik altijd het leukste om te zien.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #19 Gepost op: 11-03-2011, 20:37:36 »
1. Milouska 9
2. Dennis: 8.5

4. Yvon: 7.5
5. Kim: 7
6. Inge: 6.5
7. Jon: 6
Ik ga nog niks zeggen over Patrick (of Art) tot dat ik de volgende aflevering heb gezien, maar ik kan me verder vrij goed vinden in dit rijtje (los van de cijfers). Alleen Dennis en Milouska staan voor mij anders om.