Auteur Topic: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?  (gelezen 43866 keer)

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #120 Gepost op: 6-04-2011, 15:41:32 »
Ik blijf het een kromme redenatie vinden. Het zegt niks over hoe goed de mol is. Hoogstens over hoe leuk hij/zij is. Milouska is objectief gezien bijvoorbeeld duidelijk een betere mol dan Jon, Kim of Patrick. Minder verdacht, meer molacties en meer geld uit de pot gehouden.  Hoewel ik haar niet de leukste mol vond, is ze wel duidelijk een van de besten. En als ze dezelfde prestatie in een ander land tussen andere kandidaten had neergezet, was ze niet ineens een minder goede of een veel betere mol geweest.

M.i. heb je dan ook Milouska en Elise belachelijk laag staan en Patrick belachelijk hoog. Qua leukste mol zou die indeling kunnen, maar qua beste mol betwijfel ik dat ten zeerste.

Ach ja, smaken verschillen. Ik vond Patrick een geweldige Mol. Het seizoen van Elise heeft toen (al weer heel wat jaren geleden) niet zoveel indruk op mij gemaakt. Daarom staat ze denk ik zo laag. Ik ga dat seizoen binnenkort terugkijken, dus misschien staat ze daarna hoger ;).

Het seizoen van Milouska werd wat mij betreft overschaduwd door het overlijden van Frédérique Huydts. Ik was daar het meest van onder de indruk. Kippenvel toen ze die berg op fietste en over haar ervaringen bij Wie is…de Mol? vertelde...

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #121 Gepost op: 6-04-2011, 15:50:14 »
Ik blijf het een kromme redenatie vinden. Het zegt niks over hoe goed de mol is. Hoogstens over hoe leuk hij/zij is. Milouska is objectief gezien bijvoorbeeld duidelijk een betere mol dan Jon, Kim of Patrick. Minder verdacht, meer molacties en meer geld uit de pot gehouden.  Hoewel ik haar niet de leukste mol vond, is ze wel duidelijk een van de besten. En als ze dezelfde prestatie in een ander land tussen andere kandidaten had neergezet, was ze niet ineens een minder goede of een veel betere mol geweest.

M.i. heb je dan ook Milouska en Elise belachelijk laag staan en Patrick belachelijk hoog. Qua leukste mol zou die indeling kunnen, maar qua beste mol betwijfel ik dat ten zeerste.

Bovendien maken 'feiten' je nog geen goede Mol (Kan wel natuurlijk, maar hoeft niet!). Het gaat ook om het winnen van vertrouwen en deel uitmaken van de groep (ook op een positieve manier).

Ik vind het trouwens leuk dat jij heel anders over de 'Mollen' denkt ;). Hoort ook bij Wie is...de Mol? Als kijker heb je natuurlijk ook een mening over welke Mol de beste werkwijze had...

Eeuwige discussie! ;D


Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #122 Gepost op: 19-04-2011, 18:49:30 »
Citaat van: GeorgeisdeMol
Ik vind het trouwens leuk dat jij heel anders over de 'Mollen' denkt ;). Hoort ook bij Wie is...de Mol? Als kijker heb je natuurlijk ook een mening over welke Mol de beste werkwijze had...

Eeuwige discussie! ;D


En dat vind ik juist het leuke aan Wie is de Mol. Iedereen heeft een andere mening over mollen of andere kandidaten.

Offline valen-el-topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mollooten komen eraan!!!
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #123 Gepost op: 18-06-2011, 12:59:59 »
Ik geef Patrick wel een ruime voldoende doch hij haalt het niet bij wie ik zie als topmollen.

Ik weeg mollenacties om geld uit de pot houden en verdenkingen van de kandidaten vooral mee en omdat hij erg veel steun van hulpmollen kreeg en bij de laatste 4 niemand meer zit die hem niet verdenkt is het niet een supermol. Mijn lijstje met rapportcijfers ziet er zo uit:

1 George 9
2 Milouska 8
3 Yvon 7,5
4 Deborah 7,5
5 Inge 7
6 Kim 7
7 Patrick 7
8 Dennis 6,5
9 Elise 5,5
10 Jon 4
11 Nico 4

Ik zat vanaf het begin op Elise en Yvon maar ook Nico had ik snel in de smiezen. Ik vind openbaringen het leukst zoals dat je er pas halverwege achterkomt hoe degene zit te mollen en helemaal niet die goede kandidaat is (Milouska! en mindere mate Inge en Kim).

Helemaal pluim krijgen degenen die ik helemaal nooit in de smiezen kreeg: George en Deborah. Ik weet dat Dennis veel geroemd wordt maar ik vond zijn acties aan de zwakke kant; het is dat hij veel spelers in de luren legde dus hij krijgt zeker een dikke voldoende. Jon was echt dramatisch maar door de verzachtende omstandigheid dat hij last-minute-mol was heb ik hem niet laatste gezet.

wtf? dennis op 8 uit 11?
ik had hem op 3 na gerge(1) en milouska(2)
mond dicht! ik ben hier de spelleider!

Offline jacobk

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #124 Gepost op: 26-06-2011, 22:21:23 »
Ik heb nog niet alle seizoenen gezien, maar het is gewoon niet te vergelijken. Deborah wordt hier als een goede mol genoemd, maar ik heb de afleveringen op DVD gezien en vond het al vrij snel duidelijk. Dat kwam omdat ik al heel veel ervaring had met andere seizoenen en omdat de andere kandidaten relatief fanatiek waren en weinig deden mislukken. Dan springt Deborah er toch al snel uit.
Wat dat betreft is de serie nauwelijks te vergelijken met die van nu, omdat iemand als Art of Sanne zoveel rare acties doet dat je als mol wel heel extreem moet mollen om verdacht te worden.
Dat het bij Dennis lang duurde, lag ook aan de enorme sukkeligheid van Patrick en de noncommunicatieve houding van Joris, waardoor veel kandidaten tot aan de halve finale een duidelijke tegenkandidaat hadden. Aan de andere kant: als je ziet hoevaak mensen gezegd hebben dat ze zeker wisten dat Dennis het niet was, dan blijkt toch wel dat hij het gewoon heel goed gedaan heeft.
Milouska was een fantastische mol omdat ze met haar rol iedereen overtuigde, zij had juist de pech dat ze eindigde met een superfanatieke kandidaat en een kandidaat die drie ronden niet bij de groep was geweest. Dan is het wel duidelijk (al zat ik in de halve finale nog bij Roderick, omdat ik de opdrachten van de eerste ronden dusdanig moeilijk vond dat het me heel slim leek om die te missen, zodat de verdachtmakingen al nooit meer bij jou liggen).
Patrick vond ik in dat opzicht een goede mol, dat hij het heft in eigen hand nam en probeerde te sturen wie er in de finale kwamen, zodat de twijfel zo lang mogelijk zou voortduren. Vergis je niet: het is ook een mollenactie als je iemand anders steeds opdrachten ziet laten mislukken om die in het spel te houden, want dat kost de pot een hoop.
Zijn molacties waren subtiel en nog indrukwekkender vond ik de gevallen waarin hij ineens iets goeds deed (zoals in de hotelkameropdracht, waar hij met het idee kwam dat de camera niet bij dezelfde kamer uitkwam als die ze op tv zagen, maar keurig net te laat). Ook het idee dat hij met het beste systeem kwam voor die vuurwerkopdracht, zodat hij decodeur zou worden, vond ik intelligent. Toch vind ik ook dat hij als mol te weinig risico heeft genomen.
Dan Jon en Kim. Behalve dat ik keihard gelachen heb om Jon in de laatste aflevering, was ik ook onder de indruk van de manier waarop hij de fouten op het bordje legde bij zijn medekandidaten. De onderhandeling met Dennis, de auto-opdracht met Aniek, het reuzenrad met Aniek, hij voelde perfect aan wie de fouten zouden maken. Dat hij zoveel verdacht werd, had er ook mee te maken dat Dennis en Vivien gewoon bijhielden hoeveel geld iedereen in de pot had gebracht, om vervolgens te gaan voor degene die het minste geld in de pot had gebracht. Als alle kandidaten dat zouden doen, dan kun je als mol dus nooit én alle opdrachten saboteren én het minst verdacht worden.
Kim deed het in mijn ogen helemaal verkeerd: fanatiek beginnen en vervolgens steeds minder mollen omdat Sanne zo veel ging mollen. Toen had ze al de nodige verdachtmakingen binnen en die raak je natuurlijk nooit meer kwijt. Omdat er geen molactie bij zat die echt doordacht was, vind ik haar de sufste mol.
Samen met Nico trouwens, die gewoon te bang was om zijn medekandidaten echt te bedriegen.

De seizoenen 3 t/m 5 en 7 heb ik nog niet gezien en daar zal ik dus niets over zeggen. Wat ik begreep heeft George het het beste gedaan. Maar hij heeft het voordeel dat zijn tactiek daarna niet meer gekopieerd kan worden.  Dus je bent toch wel heel erg afhankelijk van je medespelers en hoe veel WIDM's er al zijn geweest. Deborah en George hadden het volgens mij relatief makkelijk, de mol van nu kan bijna met niets meer komen wat niet al een keer bedacht of gedaan is.