Auteur Topic: [Kandidaat] HORACE is niet de Mol!  (gelezen 80999 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 10-01-2011, 21:52:02 »
Ik heb gezegd op wie ik reageerde, en met uitleg hoe ik dat bedoelde, en daar laat ik het bij.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #141 Gepost op: 10-01-2011, 21:56:42 »
Ja, maar goed, dat zal best, dat de mol niet één van de staande passagiers was, die vallen meer op dan zittenden ergens achterin in een hoekje, achter de regisseur verstopt. :P Maar daar komen we nog niet heel veel verder mee.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #142 Gepost op: 10-01-2011, 22:02:37 »
Nee, en dat is dus wat ik me afvroeg, HOE letterlijk moeten we PJ's woorden in dit geval nemen.

Ik was er wellicht niet eens bij uitgekomen, als mijn zus (ik schreef het al eerder) me niet straks opbelde met de mededeling dat ze voor het eerst een (hele) aflevering had gezien, en dat haar dus die man met die korte zwarte haren opviel. Achteraf denk ik: als die er inderdaad zat/stond/lag of hing (whatever...), dan had dit net zo goed Patrick kunnen zijn.

Overigens: is het makkelijker om een man als man te vermommen, dan een vrouw als man? Ik bedoel ermee: wanneer het zo is dat iemand slechts met een pruik onherkenbaar gemaakt is, is de kans groot dat we dit seizoen naar een mannelijke mol aan het zoeken zijn. Achterin zaten bij mijn weten (of ik kijk niet goed) alleen maar mannelijke passagiers.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #143 Gepost op: 10-01-2011, 22:06:11 »
zie fotos met dank aan twitteraar die dit gepubliceerd heeft.
Nu hoor ik je denken Maar dan kan Horace geen mol zijn, jawel dat kan wel, om ons te laten denken dat het niet kan hebben ze dat shot gemaakt met Horace , maar zoals bekend kan het een stand-inn zijn om zo verwarring te zaaien, Horca heeft vaker gebruikt gemaakt van Stand-inn en wel in flodder, hij durfde namelijk niet zoveel toen hij jong was.

De MOL zit voor de camera man

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #144 Gepost op: 10-01-2011, 22:13:12 »
Dat groen zie ik wel wat in, is inderdaad opvallend.
The British are not impressed.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #145 Gepost op: 10-01-2011, 22:15:52 »
Dat groen zie ik wel wat in, is inderdaad opvallend.

Dat had ik dus ook, off topic we zagen ook groene slippers, Art Jan En Pepijn hebben op verschillende fotos groene sliippers aan Art in de bus Jan bij het trapje en voetbal veld en Pepijn op de foto waar Art met geel shirt staat

on topic.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #146 Gepost op: 10-01-2011, 22:35:47 »
Maar ik snap het niet. Als al dat groen een hint naar Horace zou moeten zijn, dan zou je het toch alleen bij hem moeten zien en niet bij de andere kandidaten? Maar de geit heeft elke keer een groene band, het t-shirt van de chauffeur is ook steeds groen en volgens mij zijn er twee kippenmanden (elk 2 kippen?), waarvan de één een groen en de ander een blauw met rood netje heeft.

Kan iemand me uitleggen waarom de groene halsband etcetera dan toch naar Horace zou verwijzen?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #147 Gepost op: 10-01-2011, 22:38:14 »
Dat met dat mandje was me ook opgevallen, er is een heel duidelijk groen netje, en een meerkleurig netje. Toch gaat de vraag over de mand met kippen in het enkelvoud, dus ze hebben zitten klooien met dat netje.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #148 Gepost op: 10-01-2011, 22:40:28 »
Dat met dat mandje was me ook opgevallen, er is een heel duidelijk groen netje, en een meerkleurig netje. Toch gaat de vraag over de mand met kippen in het enkelvoud, dus ze hebben zitten klooien met dat netje.

Het ging om het mandje waar soundos naar kijkt die is met groen netje de rest heeft of zwart of gekleurd netje rood blauw en het ging om het mandje (vanaf chauffeur gezien rechts en dat is het mandje met 4 kippen en groen netje

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #149 Gepost op: 10-01-2011, 22:42:57 »
Maar ik snap het niet. Als al dat groen een hint naar Horace zou moeten zijn, dan zou je het toch alleen bij hem moeten zien en niet bij de andere kandidaten? Maar de geit heeft elke keer een groene band, het t-shirt van de chauffeur is ook steeds groen en volgens mij zijn er twee kippenmanden (elk 2 kippen?), waarvan de één een groen en de ander een blauw met rood netje heeft.

Kan iemand me uitleggen waarom de groene halsband etcetera dan toch naar Horace zou verwijzen?

is geen direct verband met Horace en dat beweer ik ook niet in de tekst, wel dat er meerdere personen groene slippers droegen op verschillende tijdstippen

Daarom stond er ook OFF-TOPIC zie forum Kleur bekennen

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #150 Gepost op: 10-01-2011, 22:44:23 »
Dat met dat mandje was me ook opgevallen, er is een heel duidelijk groen netje, en een meerkleurig netje. Toch gaat de vraag over de mand met kippen in het enkelvoud, dus ze hebben zitten klooien met dat netje.
Of in het andere mandje zitten geen kippen maar parkieten ofzo. Ik denk niet dat ze daar mee hebben lopen klooien.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #151 Gepost op: 10-01-2011, 22:48:01 »
is geen direct verband met Horace en dat beweer ik ook niet in de tekst, wel dat er meerdere personen groene slippers droegen op verschillende tijdstippen

Daarom stond er ook OFF-TOPIC zie forum Kleur bekennen

Goed dan dat je hier een apart topic voor geopend heeft, want al die foto's in dit topic scheppen wel verwatting. Pas in je volgende post, over de slipper, heb je het er over dat het off-topic is. Maar bij het plaatsten van de foto's sugereer je volgens mij wel dat dit naar Horace als mol zou verwijzen. Maar goed, dat heb je nu opgehelderd.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #152 Gepost op: 10-01-2011, 22:49:34 »
@Wiebenik.  Zoals jij aangeeft: dan moeten er meerdere mandjes zijn geweest? Voor zover ik het terug heb kunnen kijken, was het groen gekleurde mandje ook eerder (bij Pepijn heel duidelijk) te zien.

Dan werd de vraag wellicht verkeerd gesteld, en was dat mogelijk de reden dat die man Soundos ''bijstuurde'', zodat ze naar het mandje keek voor in de bus. Als er dus meerdere mandjes waren, dan vraag ik me af waarom ze het over ''het mandje'' hebben........

Ik zie er het nut niet van in om die mandjes te verwisselen. Behalve wanneer de makers er een bedoeling mee hadden.

Overigens: het ''kleur bekennen'' kwam niet alleen terug in opdracht 1. Heel het stadje heeft kunnen meegenieten van opdracht 2 met het vuurwerk.


@Ycaris: ik dnk dat je gelijk hebt, de camera flitste steed heel snel over beide mandjes heen, zodat je niet echt kon zien om welk exemplaar het nou precies ging.


Overigens wordt hier nou erg veel gereageerd, dus als een opmerking intussen achterhaald is, komt dat daardoor.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #153 Gepost op: 10-01-2011, 22:50:39 »
Goed dan dat je hier een apart topic voor geopend heeft, want al die foto's in dit topic scheppen wel verwatting. Pas in je volgende post, over de slipper, heb je het er over dat het off-topic is. Maar bij het plaatsten van de foto's sugereer je volgens mij wel dat dit naar Horace als mol zou verwijzen. Maar goed, dat heb je nu opgehelderd.

Nee ik zeg alleen dat Horace nog steeds mogelijk is als mol en niet dat dit een directe link is naar hem.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #154 Gepost op: 10-01-2011, 22:52:19 »
@Wiebenik.  Zoals jij aangeeft: dan moeten er meerdere mandjes zijn geweest? Voor zover ik het terug heb kunnen kijken, was het groen gekleurde mandje ook eerder (bij Pepijn heel duidelijk) te zien.

Dan werd de vraag wellicht verkeerd gesteld, en was dat mogelijk de reden dat die man Soundos ''bijstuurde'', zodat ze naar het mandje keek voor in de bus. Als er dus meerdere mandjes waren, dan vraag ik me af waarom ze het over ''het mandje'' hebben........

Ik zie er het nut niet van in om die mandjes te verwisselen. Behalve wanneer de makers er een bedoeling mee hadden.

Overigens: het ''kleur bekennen'' kwam niet alleen terug in opdracht 1. Heel het stadje heeft kunnen meegenieten van opdracht 2 met het vuurwerk.


@Ycaris: ik dnk dat je gelijk hebt, de camera flitste steed heel snel over beide mandjes heen, zodat je niet echt kon zien om welk exemplaar het nou precies ging.


Overigens wordt hier nou erg veel gereageerd, dus als een opmerking intussen achterhaald is, komt dat daardoor.

Dan vraag ik je toch om nog en keer te kijken naar het filmpje Ik zal het ook nog eens doen, en dan zul je snel genoeg zien dat het over dat mandje gaat.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #155 Gepost op: 10-01-2011, 22:54:25 »
Ja, iedereen is na het niet afvallen van een kandidaat nog een mogelijke mol. Op dit moment is er op grond van getoonde beelden immers niemand uit te sluiten.

@Wiebenik, ik had die beelden al gezien, en daarom vroeg ik me al af of ze met het mandje hadden zitten klooien, dan wel, zoals Ycaris intussen aangaf, dat er andere dieren in het andere mandje zaten.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #156 Gepost op: 10-01-2011, 22:57:01 »
Ja, iedereen is na het niet afvallen van een kandidaat nog een mogelijke mol. Op dit moment is er op grond van getoonde beelden immers niemand uit te sluiten.

@Wiebenik, ik had die beelden al gezien, en daarom vroeg ik me al af of ze met het mandje hadden zitten klooien, dan wel, zoals Ycaris intussen aangaf, dat er andere dieren in het andere mandje zaten.

Volgens mij ging het om het aantal kippen en alleen in dat mandje zaten er 4 in de andere zat 2 en 3, en het waren volgens mij geen kippen in die ander mand maar parelhoenders of zoiets,Geen verstand van .


On Topic

Cohen zegd in interview met coen en sander dat hij in aflevering 4? afvalt en dat het raar voelt om uit de GROEP gerukt te worden, versprak hij zich of is er pas in de 4de aflevering een mol gekozen en dat hij dat bedoelt met uit de groep gerukt om dan pas als mol aan het werk te gaan. Nee geen tunnelvisie
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 23:01:07 door Wiebenik »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #157 Gepost op: 10-01-2011, 23:00:03 »
Ja, iedereen is na het niet afvallen van een kandidaat nog een mogelijke mol. Op dit moment is er op grond van getoonde beelden immers niemand uit te sluiten.
Als we screenshots moeten gaan plaatsten van alle momenten waaruit blijkt dat je iemand níet kunt uitsluiten als de mol dan zijn we inderdaad nog wel even bezig.......

Volgens mij ging het om het aantal kippen en alleen in dat mandje zaten er 4 in de andere zat 2 en 3, en het waren volgens mij geen kippen in die ander mand maar parelhoenders of zoiets,Geen verstand van .
Kortom: er waren meerdere mandjes, waarvan één met (4) kippen en die had een groen netje. En wat hebben we hier nu mee ontrafeld?  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #158 Gepost op: 10-01-2011, 23:03:20 »
Als we screenshots moeten gaan plaatsten van alle momenten waaruit blijkt dat je iemand níet kunt uitsluiten als de mol dan zijn we inderdaad nog wel even bezig.......
Kortom: er waren meerdere mandjes, waarvan één met (4) kippen en die had een groen netje. En wat hebben we hier nu mee ontrafeld?  ::rofl::


groen mandje 4 kippen

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #159 Gepost op: 10-01-2011, 23:03:37 »
zoals Ycaris aangaf, het kunnen ook parkieten zijn geweest.

Hoe langer ik over die mandjes denk, hoe meer ik de makers verdenk van opzet, dat ze dus met opzet meerdere mandjes hebben opgehangen. Die hele bus was overigens ''fake'', voor wie dat nog niet opgevallen was.


Niet dat er in El Salvador in werkelijkheid geen kippen, geiten of andere fauna met de bus vervoerd zal worden, maar dit was een opzettelijk bij elkaar geraapt zootje.

Er komen op dat moment zoveel indrukken op je af, dat je letterlijk niet meer weet waar je moet kijken (er is zoveel te zien, immers).


Arme vriendlief, wanneer ie daar een cartoon van probeert te maken, hij kan een nieuwe kleurdoos gaan aanschaffen.