Auteur Topic: [Kandidaat] HORACE is niet de Mol!  (gelezen 80988 keer)

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #160 Gepost op: 10-01-2011, 23:05:41 »
zoals Ycaris aangaf, het kunnen ook parkieten zijn geweest.

Hoe langer ik over die mandjes denk, hoe meer ik de makers verdenk van opzet, dat ze dus met opzet meerdere mandjes hebben opgehangen. Die hele bus was overigens ''fake'', voor wie dat nog niet opgevallen was.


Niet dat er in El Salvador in werkelijkheid geen kippen, geiten of andere fauna met de bus vervoerd zal worden, maar dit was een opzettelijk bij elkaar geraapt zootje.

Er komen op dat moment zoveel indrukken op je af, dat je letterlijk niet meer weet waar je moet kijken (er is zoveel te zien, immers).


Arme vriendlief, wanneer ie daar een cartoon van probeert te maken, hij kan een nieuwe kleurdoos gaan aanschaffen.

Nee de kippenbus bestaat echt!! die zit altijd vol met van alles en nog wat als ze naar de markt gaan bijvoorbeeld om wat centjes te verdienen

http://danielhinkle.tumblr.com/post/421024112/the-salvadoran-chicken-bus-el-salvadors-chicken
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 23:07:26 door Wiebenik »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #161 Gepost op: 10-01-2011, 23:11:49 »
Dat zeg ik dus ook. Alleen leek dit wel een bus waarbij ze met opzet bepaalde dingen ''dubbel'', of voor het oog dubbel, hebben aangebracht, om de kandidaten in verwarring te brengen.


Wat ik aangaf, was dat het in dit geval geen lijnbus kon zijn, die na het uitstappen van de betreffende kandidaat zijn weg vervolgde, het was steeds dezelfde bus met dezelfde ''inhoud'', al meende ik bij enkele kandidaten wel iemand anders (rechts) voorin te zien.

Anders gezegd: de inhoud van de bus (zowel menselijk als dierlijk) zal zeker authentiek geweest zijn, maar wel allemaal ''ingehuurd''.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #162 Gepost op: 10-01-2011, 23:14:26 »
Dat zeg ik dus ook. Alleen leek dit wel een bus waarbij ze met opzet bepaalde dingen ''dubbel'', of voor het oog dubbel, hebben aangebracht, om de kandidaten in verwarring te brengen.


Wat ik aangaf, was dat het in dit geval geen lijnbus kon zijn, die na het uitstappen van de betreffende kandidaat zijn weg vervolgde, het was steeds dezelfde bus met dezelfde ''inhoud'', al meende ik bij enkele kandidaten wel iemand anders (rechts) voorin te zien.

Anders gezegd: de inhoud van de bus (zowel menselijk als dierlijk) zal zeker authentiek geweest zijn, maar wel allemaal ''ingehuurd''.

ff off topic, stel dat het groen is en dat het mandje waar Soundos niet het mandje is dan is Soudos de mol. want zij gaat wel naar het groene mandje toe, meer daarover morgen in topic soundos ik ga zo slapen. mensen truste en mol ze

tuurlijk zijn die ingehuurd heb je de politie niet gezien die alles coordineerde Er is daar nog steeds gevaar voor bende oorlogen en de mensen in de bus krijgen allemaal een x bedrag voor hun bijdrage.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 23:16:07 door Wiebenik »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #163 Gepost op: 10-01-2011, 23:15:58 »
En TinTin een extra zak hooi.....



Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #164 Gepost op: 10-01-2011, 23:19:32 »
En anders off topic is soundous de mol want zij gaat wel rechtstreeks naar het groene mandje. Misschien om haar kleur te bekennen

on topic ik ga slapen morgen meer in topic soundos over de theorie .
 http://www.widm.nl/sounds/telefoongesprek_mol.mp3

 http://www.widm.nl/SOUNDOS???/telefoongesprek_mol.mp3 toeval of zie topic soundos vanaf morgen heb zoveel theorien maar welke is de juiste

Offline Molenstraat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #165 Gepost op: 10-01-2011, 23:39:02 »
Afgezien van het feit dat ik Horace toch al verdenk als Mol, is er nog iets vreemds aan de hand.
Okee, ik weet dat hij officieel Amerikaans is, maar hij is zo Nederlands als wat.

En toch zit er in beide aankondigingen voor de volgende aflevering een Engelse uitspraak van hem, die ook terugkomt in de aflevering zelf.
In de eerste aflevering was dat "The game is on", en nu weer de korte nietszeggende reactie "Really!?"

Ben benieuwd of dat bij de volgende aflevering ook weer is, want dan is daar iets mee.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #166 Gepost op: 10-01-2011, 23:43:59 »
Afgezien van het feit dat ik Horace toch al verdenk als Mol, is er nog iets vreemds aan de hand.
Okee, ik weet dat hij officieel Amerikaans is, maar hij is zo Nederlands als wat.

En toch zit er in beide aankondigingen voor de volgende aflevering een Engelse uitspraak van hem, die ook terugkomt in de aflevering zelf.
In de eerste aflevering was dat "The game is on", en nu weer de korte nietszeggende reactie "Really!?"

Ben benieuwd of dat bij de volgende aflevering ook weer is, want dan is daar iets mee.


Volgens mij is Horace ook de enige met 2 paspoorten ook weer een verschil met de anderen, Soundos heeft volgens mij alleen het nederlands paspoort. Correct me if i'm wrong.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #167 Gepost op: 11-01-2011, 00:09:55 »
Dat zeg ik dus ook. Alleen leek dit wel een bus waarbij ze met opzet bepaalde dingen ''dubbel'', of voor het oog dubbel, hebben aangebracht, om de kandidaten in verwarring te brengen.


Wat ik aangaf, was dat het in dit geval geen lijnbus kon zijn, die na het uitstappen van de betreffende kandidaat zijn weg vervolgde, het was steeds dezelfde bus met dezelfde ''inhoud'', al meende ik bij enkele kandidaten wel iemand anders (rechts) voorin te zien.

Anders gezegd: de inhoud van de bus (zowel menselijk als dierlijk) zal zeker authentiek geweest zijn, maar wel allemaal ''ingehuurd''.
Het is inderdaad duidelijk geen lijnbus. Ik heb het vermoeden dat ze tussen twee rotondes heen en weer gereden hebben en dan vervolgens weer naar een vast in- en uitstappunt, al heb ik geen zin om het uit te zoeken omdat dat te veel tijd kost (en levert waarschijnlijk toch niks op). Ze hebben ook nog wat extra opnames gemaakt.
Die hele opdracht zal bij elkaar wel best veel tijd kosten, dus de hele inhoud van die bus is er vast een keer uit geweest on te lunchen. Waardoor ze vervolgens anders in de bus zitten.

Ik vindt het trouwens super tof dat ze een bus vol mensen hebben ingehuurd, volgens mij is zoiets nog nooit eerder gebeurt in WIDM. Zal wel relatief goedkoop zijn in El Salvador.


PS: Twee punten van orde. Het is mogelijk om meerdere citaten in één post te zetten en ben ik de enige die zich ergert aan het feit dat bepaalde onderwerpen en zelfs indentieke posts in meerdere topics worden geplaatst/besproken?... (Waar bemoei ik me mee.)

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #168 Gepost op: 11-01-2011, 00:19:39 »
@bodejos je zei dat de bus FAKE was daar reageerde ik dus op dat dat niet zo is zoals je hebt kunnen zien in de link die ik gaf, zo ziet zo'n bus er altijd uit. Dus niks fake

citaat:Die hele bus was overigens ''fake'', voor wie dat nog niet opgevallen was

en onder fake versta ik dat iets nep is!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #169 Gepost op: 11-01-2011, 18:44:49 »
Afgezien van het feit dat ik Horace toch al verdenk als Mol, is er nog iets vreemds aan de hand.
Okee, ik weet dat hij officieel Amerikaans is, maar hij is zo Nederlands als wat.

En toch zit er in beide aankondigingen voor de volgende aflevering een Engelse uitspraak van hem, die ook terugkomt in de aflevering zelf.
In de eerste aflevering was dat "The game is on", en nu weer de korte nietszeggende reactie "Really!?"

Ben benieuwd of dat bij de volgende aflevering ook weer is, want dan is daar iets mee.
na 9 pagina's eindelijk een mogelijke hint. Dit vind ik knap gevonden ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #170 Gepost op: 11-01-2011, 18:46:38 »
Afgezien van het feit dat ik Horace toch al verdenk als Mol, is er nog iets vreemds aan de hand.
Okee, ik weet dat hij officieel Amerikaans is, maar hij is zo Nederlands als wat.

En toch zit er in beide aankondigingen voor de volgende aflevering een Engelse uitspraak van hem, die ook terugkomt in de aflevering zelf.
In de eerste aflevering was dat "The game is on", en nu weer de korte nietszeggende reactie "Really!?"

Ben benieuwd of dat bij de volgende aflevering ook weer is, want dan is daar iets mee.
goed gevonden, ben idd benieuwd naar het vervolg
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #171 Gepost op: 11-01-2011, 18:51:18 »
Brrrr, kan dat nou niet eens een beetje anders met quoten? Als je het hele bericht kopieert (is algemeen bedoeld, Lukie en Tdietz), dan is het immers geen quoten meer.

Quoten is stukjes tekst uit een bericht aanhalen, en daarop reageren. Nu is het voor de lezer maar raden waarop iemand precies reageert.

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #172 Gepost op: 11-01-2011, 20:22:09 »
Afgezien van het feit dat ik Horace toch al verdenk als Mol, is er nog iets vreemds aan de hand.
Okee, ik weet dat hij officieel Amerikaans is, maar hij is zo Nederlands als wat.

En toch zit er in beide aankondigingen voor de volgende aflevering een Engelse uitspraak van hem, die ook terugkomt in de aflevering zelf.
In de eerste aflevering was dat "The game is on", en nu weer de korte nietszeggende reactie "Really!?"

Ben benieuwd of dat bij de volgende aflevering ook weer is, want dan is daar iets mee.

Ik heb elders op het forum gelezen dat in de intro op het einde "Trust no body!" wordt gezegd, dit is in de voorgaande jaren ook nooit zo geweest en is een Engelse uitspraak!

Al is wel de hele intro erg veranderd dus kan dit ook gewoon een toevoeging zijn waar wij weer iets achter gaan zoeken...  ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #173 Gepost op: 11-01-2011, 20:45:45 »

Volgens mij is Horace ook de enige met 2 paspoorten ook weer een verschil met de anderen, Soundos heeft volgens mij alleen het nederlands paspoort. Correct me if i'm wrong.
Niet helemaal. Ik heb het daarnet nog eens nagezocht, maar iemand die de Marokkaanse nationaliteit heeft kan nooit afstand doen van deze nationaliteit en zal dus altijd 2 paspoorten hebben. Zo ver ik weet, krijgen kinderen van Marokkaanse afkomst die in een ander land geboren worden automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit. Dus ook Soundos zou 2 paspoorten moeten hebben!
Ich bin ein Bärliner!

Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #174 Gepost op: 11-01-2011, 21:14:18 »
na 9 pagina's eindelijk een mogelijke hint. Dit vind ik knap gevonden ::ok::

Hij is geboren in New York maar zijn ouders zijn van Joodse komaf, vandaar zijn naam HORACE Joshua Cohen.

Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #175 Gepost op: 11-01-2011, 21:23:35 »
Niet helemaal. Ik heb het daarnet nog eens nagezocht, maar iemand die de Marokkaanse nationaliteit heeft kan nooit afstand doen van deze nationaliteit en zal dus altijd 2 paspoorten hebben. Zo ver ik weet, krijgen kinderen van Marokkaanse afkomst die in een ander land geboren worden automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit. Dus ook Soundos zou 2 paspoorten moeten hebben!

Klopt niet wat je zegt . Wanneer beide ouders in marokko geboren zijn en soundos hier krijgt ze automatisch Marok pas, maar als haar moeder nederlands is krijgt ze automatisch NL pas. Er word eerst gekeken naar afkomst moeder, dus is haar moeder nl en vader marok dan moet vader na de ambassade marok aangifte van kind doen en zo kan hij aantonen dat het zijnkind is Anders om, dus moeder marokaans vader NL dan krijgt ze automatisch OOK een marokaans pas

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #176 Gepost op: 12-01-2011, 11:57:27 »
Valt me op dat Horace tot 2x toe zegt: 'de groene envelop'...waarom zegt ie 'groen' erbij? Verwijst dit naar de kleur groen die zo vaak voorkomt in de eerste aflevering?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #177 Gepost op: 12-01-2011, 16:25:50 »
@theoreticus: niet zo stellig iets beweren; ik heb de nl. Nationaliteit, maar het was niet vanzelfsprekend dat mijn kinderen (buitenl. Vader) de nl. Nationaliteit kregen.  Ik denk dus dat soundos ook twee nationaliteiten/paspoorten heeft.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #178 Gepost op: 12-01-2011, 20:19:37 »
Brrrr, kan dat nou niet eens een beetje anders met quoten? Als je het hele bericht kopieert (is algemeen bedoeld, Lukie en Tdietz), dan is het immers geen quoten meer.

Quoten is stukjes tekst uit een bericht aanhalen, en daarop reageren. Nu is het voor de lezer maar raden waarop iemand precies reageert.

Quoten = citeren is reageren op de tekst van iemand. Nergens staat dat dat een deel moet zijn. Verder was het bericht waar zij op reageerden ook gewoon helemaal over 1 hint dus het kon prima.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #179 Gepost op: 12-01-2011, 23:51:03 »
Misschien in dit geval, maar ik bedoel het meer in het algemeen.


Het is mij vaak niet duidelijk waar die persoon nou precies op reageert. Bovendien, het stoort, wanneer je dat doet met tekst die in het laatst toegevoegde bericht staat. Dan is het aanhalen van die tekst namelijk helemaal niet nodig.


Terug OT:  Ik vind Horace erg veel op Jon van Eerd lijken, in zijn manier van doen. Verder heeft het gedrag in de biecht (bij iedereen) mijn speciale aandacht, en ik moet zeggen: dat Engels gebruiken, zoals Horace dat doet, je moet er een samenhang in gaan zien. 1 enkele biecht met Engelse uitdrukkingen is in mijn ogen niet voldoende om hem daarom maar als mol te zien.