Auteur Topic: [Kandidaat] HORACE is niet de Mol!  (gelezen 80996 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #180 Gepost op: 12-01-2011, 23:55:15 »
Bovendien, het stoort, wanneer je dat doet met tekst die in het laatst toegevoegde bericht staat. Dan is het aanhalen van die tekst namelijk helemaal niet nodig.
Behalve misschien als je reactie over slechts een klein deel van bovenstaande post gaat, anders is het onduidelijk waar je het nou precies over hebt.

Terug OT:
Vind ik ook.
The British are not impressed.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #181 Gepost op: 13-01-2011, 13:42:07 »
In de pre-WIDM interviews met Horace (Radio & perspresentatie) liet Horace zich enorm van z'n grappige kant zien. Bijvoorbeeld dat hij met een snik meld dat hij niemand had om in vertrouwen te nemen (andere kandidaten melden dat ze blij waren dat ze hun partner hét mochten vertellen). En een ander voorbeeld dat hij zei dat hij WIDM helemaal niets aan vond (in een vroege molmail).

Anyway, dat riep bij mij een bepaalde karakterschets op van Horace. Echter deze schets past nog helemaal niet zoals ik hem zie in aflevering 1, waar hij toch véél serieuzer is.

Is dit jullie het ook opgevallen dat Horace tijdens WIDM anders 'is' dan in de persmomenten die we vooraf hebben gezien? En zo ja, waarom heeft hij dit gedaan? Iemand die iets te verbergen heeft zou zich zo kunnen opstellen tijdens de persmomenten...

Ik ben benieuwd of iemand dit ook zo ziet, of juiste helemaal anders. Want het gaat hier om hoe iemand overkomt en niet om harde feiten.

Horace blijft nog wel ff mijn mol voor de pool.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #182 Gepost op: 13-01-2011, 13:48:41 »
Ik moest erg lachen om de reactie van mijn vader direct na de uitzending, hij zei "Hey, Hanne lijkt veel dommer dan in de Molmail, Horace veel slimmer."

Dus je bent niet de enige die het zag DC. Toch kan ik me wel voorstellen dat Horace tijdens het spel serieuzer is (omdat hij het graag goed wil doen) dan tijdens interviews achteraf.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #183 Gepost op: 13-01-2011, 18:59:09 »
Nu ik er nog over doordenk zou ik het niet vreemd vinden als Horace zijn boer-met-kiespijn-humor gebruikte tijdens de persmomenten om te verbloemen dat hij er juist al eerste uit lag...  :-X
Dat zou logischer zijn in ieder geval: serieus tijdens het spel, overdreven grappig later in de interviews om z'n teleurstelling te verbergen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #184 Gepost op: 13-01-2011, 19:02:51 »
Ik heb ook een theorietje over Horace als eerste afvaller: in de interviews haalt hij herinneringen op aan de groep en dan zegt ie dat die zo chaotisch was. Juist in het begin is dit erg het geval. Als eerste afvaller zou ie alleen die fase hebben meegemaakt.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #185 Gepost op: 13-01-2011, 23:16:34 »
Ik vind die Engelse uitspraken van Horace toch wel erg verdacht worden. Maar ik vind het anderzijds ook té opvallend worden voor een mol. Desalniettemin blijft hij (nog) mijn mol.
Ook hoe Horace de afl. met een biecht begon over vuurwerk en PJ hierna direct ook hierop terugkwam. En het groene shirt. Dit viel me toch wel op.
Maar ben mij bewust van mijn tunnel.
Laten we jabberen.

Offline Koenfey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #186 Gepost op: 14-01-2011, 10:34:01 »
Terugkomend op de Jezus Theorie, Horace zei Trust Nobody. Wat vonden de mensen na 3 dagen in zijn graf? No Body..


Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #187 Gepost op: 14-01-2011, 10:37:43 »
Is de zin van Horace: "Ben benieuwd hoeveel mensen mij hebben herkend" in aflevering 2 (theater) duidelijk een hint naar de 1e opdracht? Zat hij in de bus en was hij benieuwd...?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #188 Gepost op: 14-01-2011, 20:28:09 »
We hebben nu dus idd
'The game is on' in aflevering 1
'Really?' in aflevering 2
'Trust nobody' als terugkomende phrase.

Ik ga er echt even op letten. Al dat ge-engels. :)

EDIT: Misschien zit er een anagram in, of de eerste letters vormen iets, of je moet er een zin mee maken zoals 'The game is on. Really trust nobody.....' hoewel die zin niet echt heel mooi loopt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline mennoo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #189 Gepost op: 14-01-2011, 21:06:15 »
Horace had tijdens het theater spel het slechtste verhaal geschreven, maar 3 hadden het goed...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #190 Gepost op: 14-01-2011, 21:10:32 »
Als ie een kandidaat is had ie gewoon moeten schrijven 'Elke dag kam ik mijn Amerikaanse baardje tot een mooi puntje.' dan zou het gelijk duidelijk zijn lijkt mij. :D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #191 Gepost op: 14-01-2011, 21:10:43 »
Horace zei ook nog ´mission impossible´, maar dit was wel binnen een andere context.
Laten we jabberen.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #192 Gepost op: 14-01-2011, 23:12:00 »
Ik ga er echt even op letten. Al dat ge-engels. :)

Misschien is wat er gezegd wordt inderdaad een hint, maar minstens zo belangrijk is hoe het gezegd wordt. Engels wordt natuurlijk gesproken in de V.S. en Horace heeft een Amerikaans paspoort.
Samen met de hint van het Jezus t-shirt in El Salvador zouden dit wel hints kunnen zijn die terugkomen in de laatste aflevering, omdat ze ook makkelijk te tonen/laten horen zijn. Als Horace de Mol zou zijn, that is.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #193 Gepost op: 15-01-2011, 01:21:26 »
De 'trust nobody' van de intro is dus afkomstig van Horace... hmm, ligt dat er misschien niet te dik bovenop?
Verder vindt de hints van de radio tot nu toe wel het meest naar hem wijzen :)
Blijft hoog in mijn verdachtenrijtje.

Als hij de mol is vond ik het wel slim dat hij in aflevering 1 met een goede tactiek komt voor die kleuren. Dat maakt toch niet uit want die opdracht is natuurlijk toch gedoemd te mislukken ;) Met al dat vuurwerk tegelijk enzo.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #194 Gepost op: 15-01-2011, 01:23:39 »
Ik denk niet dat Horace de mol is, maar hij is wel geniaal grappig.  ::rofl::

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #195 Gepost op: 15-01-2011, 02:04:51 »
De 'trust nobody' van de intro is dus afkomstig van Horace... hmm, ligt dat er misschien niet te dik bovenop?
Verder vindt de hints van de radio tot nu toe wel het meest naar hem wijzen :)
Blijft hoog in mijn verdachtenrijtje.

Als hij de mol is vond ik het wel slim dat hij in aflevering 1 met een goede tactiek komt voor die kleuren. Dat maakt toch niet uit want die opdracht is natuurlijk toch gedoemd te mislukken ;) Met al dat vuurwerk tegelijk enzo.

Te dik er bovenop? Weet je nog al die vorige keren dat je dacht, 'waarom heb ik dat niet gezien!?' ;)
Maar ze hebben nog nooit in NL seizoen 2-10 deze Engelse teksten gebruikt, wel?

De vuurwerkopdracht was sowieso erg chaotisch inderdaad. Maar kijk hem eens behulpzaam zijn in deze afl... "Perfect plekje om een mijn onder te leggen..." [[[*Stapt op de mijn* "Ik ben wel de mol. Dus ik moet af gaan.]]] ...Maar toch, het was spannend!" En trouwens, "hooi, hooi"? Klinkt als "hoi, hoi... ik ben de mol."

Vette tunnuuuul.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #196 Gepost op: 15-01-2011, 19:51:17 »
Kan iemand misschien een HQ printscreen maken van de menukaart, die getoond wordt wanneer Miryanna het verhaal van Horace voorleest? Ik meen dat ik 'goats' op het menu zie staan, maar de beeldkwaliteit hier is belabberd, dus misschien zie ik dingen die er niet zijn.

Offline Nessie79

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #197 Gepost op: 15-01-2011, 21:58:29 »
Ik hou Horace nog steeds in m'n verdachtenlijstje, maar er is één ding wat me aan het twijfelen brengt. In aflevering 1 zegt Hanna namelijk 'Horace is mijn mol'. Tenzij ze opeens volledig van mening/stemgedrag gewisseld heeft, zou dat betekenen dat ze het mis had... (en dat Horace dus niet de mol is). Maar goed, dat kan je natuurlijk nooit zeker weten.
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #198 Gepost op: 15-01-2011, 22:45:20 »
Na deze aflevering schijnt ze te hebben gezegd dat Pepijn haar mol was...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #199 Gepost op: 15-01-2011, 22:49:38 »
Na deze aflevering schijnt ze te hebben gezegd dat Pepijn haar mol was...
nee dat zei ze in de uitzending...

en later in de roodshow vertelde ze dat ze gespreid had op Art, Horace en pepijn
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.