Auteur Topic: Opdrachten voor widm 12  (gelezen 23968 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #20 Gepost op: 24-03-2011, 19:04:41 »
Even een post tussendoor en Mollenvanger20 kan weer 3 nieuwe opdrachten plaatsen. Ga gerust zo door, ze zijn leuk om te lezen.
 ::ok::
Haha dank  :D Als ik weer wat inspiratie heb dan post ik uiteraard nieuwe opdrachten. We moeten toch wat om de molloze tijd door te komen.. inmiddels al weer 1 week gehad..  ::rofl::  ::rofl:: De andere opdrachten die na mij zijn gepost zijn ook erg leuk bedacht trouwens!  ::ok::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #21 Gepost op: 24-03-2011, 19:05:49 »
Een herhaling van de ondervragingsopdracht in serie 3. Prachtige opdracht was dat. De meeste kijkers hebben serie 3 toch nooit gezien, en de fanatieke molkijkers die de opdracht wel kennen zullen ervan genieten.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #22 Gepost op: 24-03-2011, 19:29:24 »
En ik heb weer wat bedacht hoor:

De groep wordt verdeeld in duo's. Voorafgaand aan de opdracht staan er x rugzakken klaar met daarin een inhoud variërend van 5 tot 30 kilo. Vervolgens wordt het duo gescheiden en gedropt op een plek in de stad met een envelop met een opdracht. Zij moeten deze opdracht uitvoeren om de locatie van de volgende plek te achterhalen. Zij mogen echter alleen de opdracht te voet uitvoeren.
Onderweg hebben de kandidaten de mogelijkheid om puzzels op te lossen die er voor zorgen dat zij de inhoud van de tas kunnen verminderen. De gene met de zwaarste tas zullen hier het meeste baat bij hebben. Wanneer de puzzel echter niet binnen de tijd wordt opgelost of verkeerd antwoord wordt gegeven komt er 5 kilo ballast bij en moet de kandidaat 10 minuten straftijd wachten bij dat punt.

Wanneer zij op de locatie van de volgende plek zijn aangekomen moeten ze zoeken naar een envelop waarin staat beschreven op welke plek het duo samen moet komen. Wanneer het duo weer bij elkaar gekomen is wisselen ze van rugzak en mogen ze kiezen om te lopen of fietsend of per auto verder te gaan naar de volgende locatie. Aan de keuze voor de auto en voor de fiets zitten wel kosten verbonden. (hier komt dus de psychologische keuze aan te pas: verder lopen en de opdracht lukt niet of geld uit de pot en de opdracht kan nog slagen) Op deze locatie die het duo bereikt ligt de laatste puzzel naar de plek waar Pieter-Jan staat.

Nadat de puzzel is opgelost voeren zij de gegevens die zij hebben gekregen in op de GPS en dan is het een kwestie van lopend naar het eindpunt toe. Per persoon dat de finish haalt komt er geld binnen (bijvoorbeeld 500 euro) en per duo dat de finish haalt 1000 euro (2x 500 euro) Wanneer iedereen binnen de tijd het eindpunt bereikt MET hun rugzak nog bij zich, wordt het bedrag van 3000(6x500 euro) euro verdubbeld.

Wat er ook nog bij gezegd moet worden is dat er onderweg verspreid door de stad geldpunten verstopt liggen en dat kandidaten de mogelijkheid hebben om de tas te laten liggen als het te zwaar wordt voor hen. Ze kunnen dan nog wel geld op halen in de stad, maar het bedrag zal aan het einde nooit de verdubbeling meemaken. (en er komt geen 500 euro binnen omdat de persoon geen rugzak bij zich heeft wanneer hij/zij het eindpunt haalt)
« Laatst bewerkt op: 24-03-2011, 19:54:12 door mollenvanger20 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #23 Gepost op: 24-03-2011, 19:44:49 »
En weer een wat kortere uitleg bij een iets eenvoudigere opdracht.

Zoals elk jaar zit er wel een opdracht in de mol waarbij de plaatselijke bevolking of toeristen een rol spelen. Zo dacht ik aan de flash mob opdracht. De kandidaten verzinnen een dansje/flashmob en moeten zoveel mogelijk mensen op straat aanspreken.

Zij leggen dan uit wat de bedoeling is(wat het dansje of het ding dat ze hebben bedacht inhoudt) en dat zij om een bepaald tijdstip op het plein moeten komen om de flash mob uit te voeren. De opdracht is geslaagd wanneer er op de afgesproken tijd meer dan X mensen mee doen aan de flashmob.
(ik heb veel uitgebreide opdrachten geschreven, maar soms kan het ook kort en eenvoudig  ::rofl:: )
« Laatst bewerkt op: 24-03-2011, 19:54:50 door mollenvanger20 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #24 Gepost op: 24-03-2011, 19:50:36 »
Btw, als wij nou met zn allen zo doorgaan.. hebben Anton en JP straks niks meer te doen. Gewoon de opdrachten die wij hier met zn allen bedenken wat bijschaven/of elementen eruit gebruiken, bedragen die te verdienen zijn bedenken, locaties zoeken en maken die serie  ::rofl:: (of in ieder geval zou je met al onze ideeën een hele serie kunnen maken  :P)
« Laatst bewerkt op: 24-03-2011, 19:52:28 door mollenvanger20 »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #25 Gepost op: 24-03-2011, 20:36:31 »
Wat ik eens bedacht:

een spanningsopdracht, zoals bungeejumpen, abseilen of over een ravijn klimmen zoals Puearta de Diablo, maar dan met het volgende spelelement:

Bij 10 kandidaten staat er bij de opdracht een bord met welk geldbedrag wordt opgebracht bij hoeveel kandidaten die gaan. Alleen de opties 0 kandidaten en 10 kandidaten zijn te zien: bij 0 kandidaten die de opdracht doen verdienen ze 0 euro, bij 10 kandidaten bijv. 5000 euro. Alle andere opties zijn afgedekt met tape.

Zodra de eerste kandidaat de opdracht doet (bijv. bungeejumpen) wordt een sticker losgetrokken en zien ze bijv. dat ze 100 euro hebben verdiend. Bij twee kandidaten kan dat misschien zelfs harder oplopen, bijv. 500 euro!

Het leuke is natuurlijk dat de mol alle geldbedragen weet en zal proberen te sturen naar een punt waar bijv. de geldbedragen opeens gaan teruglopen. Helemaal een mooi dramatisch moment zou bijv. zijn dat na 9 kandidaten de laatste sticker wordt opengetrokken en blijkt dat ze op 0 euro staan! De pot wordt dan alleen maar gespekt als die laatste kandidaat, ongetwijfeld de bangste, ook gaat.

Leuk genoeg? :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #26 Gepost op: 24-03-2011, 20:40:43 »
Wat ik eens bedacht:

een spanningsopdracht, zoals bungeejumpen, abseilen of over een ravijn klimmen zoals Puearta de Diablo, maar dan met het volgende spelelement:

Bij 10 kandidaten staat er bij de opdracht een bord met welk geldbedrag wordt opgebracht bij hoeveel kandidaten die gaan. Alleen de opties 0 kandidaten en 10 kandidaten zijn te zien: bij 0 kandidaten die de opdracht doen verdienen ze 0 euro, bij 10 kandidaten bijv. 5000 euro. Alle andere opties zijn afgedekt met tape.

Zodra de eerste kandidaat de opdracht doet (bijv. bungeejumpen) wordt een sticker losgetrokken en zien ze bijv. dat ze 100 euro hebben verdiend. Bij twee kandidaten kan dat misschien zelfs harder oplopen, bijv. 500 euro!

Het leuke is natuurlijk dat de mol alle geldbedragen weet en zal proberen te sturen naar een punt waar bijv. de geldbedragen opeens gaan teruglopen. Helemaal een mooi dramatisch moment zou bijv. zijn dat na 9 kandidaten de laatste sticker wordt opengetrokken en blijkt dat ze op 0 euro staan! De pot wordt dan alleen maar gespekt als die laatste kandidaat, ongetwijfeld de bangste, ook gaat.

Leuk genoeg? :)

Ik vind dat een heel leuk idee. Het element van de mol kent de bedragen en weet hoe ze oplopen/afnemen doet me denken aan de opdracht in japan met de brancard met zandzakjes waarbij ze langs de bordjes met een bepaald bedraag in Yen stoppen of doorgaan. Dit gecombineerd met een extreme sport als bunjee jumpen/abseilen etc is een erg leuk idee  ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #27 Gepost op: 25-03-2011, 10:19:08 »
En na gisteren 2 uitgebreide opdrachten nu een korte simpele opdracht:
De groep gaat namelijk koken en krijgen een kookworkshop.
Leuk idee om dit weer een keertje terug te brengen. Dit heeft dan wat weg van de haggis-opdracht in Schotland!
Ich bin ein Bärliner!

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2011, 10:21:28 »
Ik zou wel weer meer opdrachten willen zien waarbij de groep gesplitst is. Afgelopen series waren de meeste opdrachten met de hele groep. Denk aan de denkers-doeners-dromers opdracht.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2011, 10:27:43 »
Ook zouden er meer echt individuele opdrachten mogen komen, waarbij helemaal individueel geld binnengehaald kan worden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2011, 22:53:07 »
Ik zou het mooi vinden als er weer eens af en toe nachtelijke opdrachten waren. Zoals het bijhouden van de tijd met een zandloper destijds. Of toen ze op een eiland in tentjes zaten, was er toen niet ook een opdracht? Of opdracht van de dromers met de virtualrealitybrilletjes, maar dan dus een hele nacht >:D waarbij iedereen in het brilletje een gedeelte krijgt te zien van specifieke informatie die samen een hint vormen die leidt naar een plaats waar geld ligt ofzoiets.

Verder vind ik best dat ze iets mogen doen á la de bomenopdracht, maar dan wat eerder in de serie, als nog niet iedereen dezelfde persoon verdenkt. Dan wordt zo'n opdracht veel interessanter. Het probleem met de bomenopdracht van serie 11 vond ik eigenlijk dat het allemaal om Patrick leek te draaien. Én dat de groep gesplitst was. In die opdracht was het leuker geweest als kandidaten meer invloed konden uitoefenen op wie wat zou doen, en dat kon niet echt zodra ze uit elkaar waren.

Of opdrachten die voor de ander geheim zijn. Zoals in serie 7 dat ze door een museum moesten en iedereen een opdracht kreeg die voor de andere kandidaten geheim waren. Idem met het diner.

Wat erg leuk is aan seizoen 3 waren die enveloppen die ze niet mochten openen. Een beetje spelen met dat soort psychologische spelletjes met de kandidaten kan ook spannend zijn.

Afgelopen series waren de meeste opdrachten met de hele groep.
Dat vind ik eigenlijk juist een pluspunt. Ten eerste krijgen dan meer mensen de kans de mol aan het werk te zien. Ten tweede krijgen de kandidaten zelf wat meer een verdelende rol (denk boobytrapopdracht, de voorstelling, de polaroid-opdracht, de jeep-opdracht). Er zijn wel groepjes, maar die worden pas gevormd als duidelijk is hoe de opdracht in elkaar zit. Juist dat verdelen in kleine groepjes vind ik zelf dat je niet te vaak moet doen.

Maar goed. Verder qua opdrachten even niet zo veel ideeën...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2011, 23:49:06 »
Daar is er weer eentje hoor.. deze keer geinspireerd op de quote van Karin in aflevering 1: ''we moeten toch niet gaan voetballen he?'' Ik zou zeggen voor de nieuwe serie, dat moeten ze wel  ::rofl:: Iets met latje/penalty schieten voor jokers, of andere interessante mogelijkheden. (beetje zoals de schietopdracht in seizoen 8 ) En natuurlijk krijgen de kandidaten eerst de mogelijkheid zich een beetje voor te bereiden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #32 Gepost op: 26-03-2011, 00:06:37 »
Over dat voetballen...

Een groot plein en voor elk deelnemer zijn er 10 flesjes. Dus maximaal 100 flesjes in 10 kleuren. Bedoeling is om voetballend binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk flesjes om te schieten. Elk flesje levert 50 euro op (maximaal 5.000 euro dus).
Maar... elk deelnemer moet zijn eigen flesjes verdedigen. Als de tijd om is wordt gekeken van wie de meeste flesjes nog overeind staan. Hij of zij verdient dan een vrijstelling.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #33 Gepost op: 26-03-2011, 00:10:07 »
Over dat voetballen...

Een groot plein en voor elk deelnemer zijn er 10 flesjes. Dus maximaal 100 flesjes in 10 kleuren. Bedoeling is om voetballend binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk flesjes om te schieten. Elk flesje levert 50 euro op (maximaal 5.000 euro dus).
Maar... elk deelnemer moet zijn eigen flesjes verdedigen. Als de tijd om is wordt gekeken van wie de meeste flesjes nog overeind staan. Hij of zij verdient dan een vrijstelling.

Mooie en leuke verdere uitwerking van mijn voetbalidee  ::ok:: Met dan als achtergrondmuziek de brazilaanse klanken van het nummer mas que nada. Het verdedigen van je eigen flesje doet me denken aan banken/paaltjesvoetbal tijdens gymlessen, waarbij je ook altijd je eigen paaltje/bank moest verderdigen  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-03-2011, 00:15:06 door mollenvanger20 »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #34 Gepost op: 26-03-2011, 00:19:41 »
Dat was ook mijn inspiratie. En de flessen die na afloop nog heel zijn kunnen mooi op de MFD geveild worden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #35 Gepost op: 26-03-2011, 00:24:20 »
Over dat voetballen...

Een groot plein en voor elk deelnemer zijn er 10 flesjes. Dus maximaal 100 flesjes in 10 kleuren. Bedoeling is om voetballend binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk flesjes om te schieten. Elk flesje levert 50 euro op (maximaal 5.000 euro dus).
Maar... elk deelnemer moet zijn eigen flesjes verdedigen. Als de tijd om is wordt gekeken van wie de meeste flesjes nog overeind staan. Hij of zij verdient dan een vrijstelling.

Dat was ook mijn inspiratie. En de flessen die na afloop nog heel zijn kunnen mooi op de MFD geveild worden.
super idee! ;D.
hoop dat ze deze gebruiken!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #36 Gepost op: 26-03-2011, 00:40:44 »
super idee! ;D.
hoop dat ze deze gebruiken!
Haha ik hoop het ook. En is het niet in seizoen 12 dan misschien wel in nummer 13 ;D Sowieso erg leuk topic dit, de een komt met een idee, de ander werkt het uit/schaaft het bij en a new opdracht is born.  :D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #37 Gepost op: 26-03-2011, 09:41:38 »
Dat was ook mijn inspiratie. En de flessen die na afloop nog heel zijn kunnen mooi op de MFD geveild worden.
Om gebroken flessen tegen te gaan zou je natuurlijk van die half-liter plastic flesjes kunnen gebruiken! Natuurlijk wel met molopdruk!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #38 Gepost op: 27-03-2011, 01:01:13 »
In plaats van een echte nieuwe uitgewerkte opdracht door mij heb ik nu meer een idee om een bepaalde opdrachtvorm terug te laten keren. Namelijk een opdracht met auto's/racen/circuits. In serie 6 werd er geraced met de 24/6 van Salta, in serie 8 was er de opdracht met de taxi's, in serie 9 was er de opdracht op de autosloop(autokerkhof) in serie 10 was er de opdracht met de rijlessen op een circuit en in serie 11 de busrace, wederom op een circuit.

Omdat ik deze opdrachten altijd heel erg leuk vond waarin er geraced wordt met auto's/of waarin de kandidaten ergens in rijden dacht ik: is het geen idee om een dergelijke opdracht ook in seizoen 12 weer terug te laten komen? Het is natuurlijk er wel van afhankelijk of ze in land X beschikken over de juiste infrastructuur (racebaan?) voor zo'n opdracht. Mijn vraag aan de vaste meedenkers van opdrachten, maar ook aan meelezers van dit topic is: wat vonden jullie van die opdrachten, is het een goed idee zo'n opdracht weer terug te laten keren? En zo ja, weerhoud jezelf er niet van om een uitwerking voor zo'n opdracht te verzinnen  :D
« Laatst bewerkt op: 27-03-2011, 01:05:21 door mollenvanger20 »

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Opdrachten voor widm 12
« Reactie #39 Gepost op: 27-03-2011, 10:10:10 »
Ik vind opdrachten dat de kandidaten elkaar af moeten schieten met lasergeweren altijd heel leuk, dus ik heb hier een opdracht van bedacht. Deze opdracht kan het beste gespeeld worden met 6, misschien 8 of 9 kandidaten. Ik heb het uitgelegd in de vorm met 6 personen.
De kandidaten mogen bij pieter jan allemaal een envelop kiezen, rood, blauw en geel (bij 8 kandidaten ook nog wit). De 2 rode zijn een team, de 2 blauwe en de 2 gele. Per team worden ze naar een soort toren gebracht net buiten een groot veld met heuvels en dingen waar ze zich achter kunnen verschuilen. In 1 van de envelopen van de zelfde kleur zit de uitleg van de opdracht en in de andere een kaart van het veld. Het veld is verdeeld in 3 ringen. Ze moeten beginnen in de buitenste ring. Daar liggen 7 mandjes van hun eigen kleur met letters van het woord vrijstelling (in totaal dus 21 mandjes). In de volgende ring liggen 6 mandjes met de mengkleuren: 2 paars, 2 groen en 2 oranje. Ze mogen alleen de mandjes pakken waarvan hun eigen kleur 1 van de kleuren in waarmee gemengd is. Rood dus paars en oranje, blauw paars en groen, en geel groen en oranje. In de laatste ring is de laatste letter. Maar verdeelt over het hele veld ligt ook geld en jokers die ze kunnen pakken. Als een team alle letters bemachtigd heeft verdient dat team of al hun geld en hun jokers (jokers mogen ze verdelen) of 1 kandidaat van dat team een vrijstelling. Het geld en jokers van de andere teams wordt door 2 gedeeld. Als geen een team alle letters heeft komt het geld van alle teams in de pot maar de jokers zijn niet geldig.
De 2 teamgenoten hebben contact met elkaar via een portofoon en dus kan de kandidaat in de toren vertellen waar alles ligt. Maar de kandidaten kunnen elkaar afschieten om zo voor zichzelf de vrijstelling te krijgen. De afgeschote kandidaat hoeft zijn letters, geld en jokers niet in te leveren maar verliest wel veel tijd aangezien er moet worden gewisseld van functie. Dus de afgeschote kandidaat moet de toren in en andersom.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is (anders moet je het maar zeggen, dan probeer ik het duidelijker uit te leggen) en dat jullie het een leuk idee vinden.